Mitä pahaa siinä on jos vie 9kk ikäisen päiväkotiin ja itse menen töihin?!
Eikö lapselle ole parasta saada pienestä pitäen tutustua muihin ihmisiin, bakteereihin yms.
Kommentit (50)
Vastaan hoitajana.Jos on pakko lapsi laittaa hoitoon noin nuorena niin ennemmin hoitaja kotiin/pph. Päiväkodissa vauva jää jalkoihin ja sitoo hoitajia enemmän kun pystyy antamaan huomiota.Kannattaako viedä sinne hälyn ja melskeen keskelle?
ja menee töihin, sillä mieluummin tekee sen, kuin purkaa turhautumisensa lapseensa. Minulla on ollut äiti, joka ei olisi halunnut yhtäkään lasta, joten tiedän mitä on olla jatkuvasti tiellä.
Minusta ei ole lainkaan itsekkyydestä kysymys, jos tuntee omat voimavaransa ja menee töihin sen takia, ettei sairastuisi psyykkisesti. Minusta se on enemmänkin viisautta. Näitä viisaita tarvittaisiin enemmänkin, ettei lasten pahoinpiteilyt olisi niin yleisiä.
Seinällä luki tavoitteissa, että 3-vuotiaat pois päivähoidosta.
Onneksi se oli vain se päiväkoti. Kyllä kait on aika yleistä että moni palaa kuitenkin äitiysloman jälkeen töihin. Kysyn vaan, miten ennen vanhaan ihmiset kasvoivat, kun lomat olivat 1-3 kk, ja sen jälkeen lapset laitettiin hoitoon?
olleessan äiteinä. Joillakin on hoitopaikkoja, jonne voi välillä viedä lapsen ja pitää vapaata, mutta joillakin ei ole ketään. Kyllä sitä välillä kaipaa tuulettumista, jos lapsen kanssa on 24 tuntia joka päivä. Minulle ainakin annettiin oikein käsky viettää omaa aikaa, kun jouduin käymään unettomuuden ja masentuneisuuden takia lääkärillä. Minun käskettiin oikein laittaa lapsi päivähoitoon, jotta jaksaisin.
En ainakaa edes siinä tilassa uskaltanut vastustaa käskyä, sillä rakastin lasta sen verran, että tiesin, että on hänelle ja minulle hyväksi, että minäkään en vedä itseäni loppuun. Minulla ei siis ollut ketään, joka olisi halunnut hoitaa lasta yhtään minuuttia. MLL:n ym. hoitajat olivat minulle liian kalliita. Pakko minun oli ainakin luopua lapsesta, vaikka se tuntui pahalta ja antaa lapsi välillä hoitoon. Muistaakseni oikein itkin, että miten pystyn, mutta tiesin, että päiväkodissa hän saisi hyvää hoitoa, ja niin on myös saanut. Hän on tällä hetkellä 4-vuotias hyvin tasapainoinen lapsi.
kun haluaisi hoitaa oman lapsensa, ja joutuu juuri ehkä rakkaudesta lapseen luopumaan hänestä, sillä esim. taloudellisista syistä on pakko laittaa lapsi hoitoon, vaikka kuinka haluaisi hänet itse hoitaa.
Ohjausta ja syliä tarvitsisivat paaaaljon enemmän kuin on resursseja antaa. Töröttävät siellä sitten silmät suurina, itkeskelevät tai ovat mahdollisimman hiljaa jos ovat arempia. Yhdenkään ihan pienen en ole nähnyt nauttivan hoidossa olosta päiväkodissa!
Jos on pakko niin on pakko, eikä lapsi siitä luultavimmin ikuisia vammoja saa, mutta soisin kyllä kaikille lapsille rauhallisen " vauva-ajan" kotona vanhemman kanssa.
t: ex päiväkodin täti
Vierailija:
Ohjausta ja syliä tarvitsisivat paaaaljon enemmän kuin on resursseja antaa. Töröttävät siellä sitten silmät suurina, itkeskelevät tai ovat mahdollisimman hiljaa jos ovat arempia. Yhdenkään ihan pienen en ole nähnyt nauttivan hoidossa olosta päiväkodissa!Jos on pakko niin on pakko, eikä lapsi siitä luultavimmin ikuisia vammoja saa, mutta soisin kyllä kaikille lapsille rauhallisen " vauva-ajan" kotona vanhemman kanssa.
t: ex päiväkodin täti
Mutta on tosiaan sellaisia tilanteita, joissa on koko perheen ja lapsien etu että äiti menee töihin äitiyslomansa päätteeksi. Kuten juuri se että jatkon kannalta on erittäin merkittävää oletko maannut teloillasi 9kk vai 3v, työpaikalla kaikki muuttuu ja sinulle ei kenties enää olekaan töitä. Tai sinulle avautuu ainutlaatuinen mahdollisuus työrintamalla, joka ei usein toistu, pakkohan tuollainen työ on vastaan ottaa, jos asemasi on vielä sillä tasolla että uralla eteneminen ei ehkä ole kovin helppoa.
Ja tosiaan, en usko että lapset juurikaan hoitoon viemisestä kärsii, kyllä se on äiti ja isä joka siitä kärsii. Ja onhan se älyttömän stressaavaakin, kun koko ajan on hirveä kiire johonkin, kyllä pidän paljon mukavampana ja helpompana vaihtoehtona kotiin jäämistä, mutta aina se ei todellakaan ole perheen etu.