Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset, missä iässä hankitte silmälasit ikänäön vuoksi?

Vierailija
27.10.2015 |

Itse 46-v. Shampoopullon tekstit alkavat olla epäselviä, mutta missä tilanteessa tajusitte, että nyt on syytä lähteä optikolle?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-vuotiaaksi olen pärjännyt ilman silmälaseja. Varmaan muutaman vuoden sisällä täytyy hankkia. Eihän tuo näkö enää ole saman tasoinen kuin nuorempana. Tuoteselosteet ja muu pikkupräntti ei enää erotu muuten kuin hyvässä valaistuksesa.

Vierailija
22/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

64v eikä lainkaan silmälaseja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka väittävät näkevänsä hyvin ilman laseja 50-60 vee ovat yleensä huononäköisiä. Eivät vain tajua sitä itse. Osa jopa ajaa ilman laseja. Kiven kovaa änkätään, että en tarvitse laseja kauas, vaikka näkö on todella huono. Osalla on ollut puolet normaalista näöntarkkuudesta ilman laseja eli ovat riski liikenteessä ja poliisi jos pysäyttäisi, niin voisi seurata ajokieltoa. Silti jankataan vastaan, että en mä tarvi laseja kun näen kauas hyvin vaikka olet selittänyt, että et näe kuin puolet siitä mitä pitäisi.

Menkää sinne optikolle tai silmälääkäriin ja myös uskokaa, jos sanotaan että ne lasit tarvitsee hankkia. Terkuin melkein 20 vuotta kokemusta alalta.

Vierailija
24/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka väittävät näkevänsä hyvin ilman laseja 50-60 vee ovat yleensä huononäköisiä. Eivät vain tajua sitä itse. Osa jopa ajaa ilman laseja. Kiven kovaa änkätään, että en tarvitse laseja kauas, vaikka näkö on todella huono. Osalla on ollut puolet normaalista näöntarkkuudesta ilman laseja eli ovat riski liikenteessä ja poliisi jos pysäyttäisi, niin voisi seurata ajokieltoa. Silti jankataan vastaan, että en mä tarvi laseja kun näen kauas hyvin vaikka olet selittänyt, että et näe kuin puolet siitä mitä pitäisi.

Menkää sinne optikolle tai silmälääkäriin ja myös uskokaa, jos sanotaan että ne lasit tarvitsee hankkia. Terkuin melkein 20 vuotta kokemusta alalta.

Käyn säännöllisesti tarkistuttamassa näköni, ja todellakin hankin silmälasit, jos niitten tarve havaitaan. En tee sitä jonkun anonyymin nettipalstalla esittämän vaatimuksesta, vaikka hän luuleekin tietävänsä yhtä anonyymin henkilön tilanteesta enemmän kuin henkilö itse.

64v silmälasiton 

Vierailija
25/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-vuotiaana. Nythän kaihikin on leikattu, niin en nää metrin päähän itsestäni. 

Vierailija
26/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

44-vuotiaana. Nythän kaihikin on leikattu, niin en nää metrin päähän itsestäni. 

Superkätevää parisuhteen kannalta. En nää, kuinka ryppyinen kumppanini on. 

Vierailija
27/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 v ekat markettilasit, oliko +1.0 vai +1.5, en muista. Olen kahdesti käynyt tarkastuttamassa ja toinen silmä on +0.25 huonompi, mutta huononevat kumminkin samassa suhteessa.

Nyt 54 ja olen nyt hetken käyttänyt +2.5. Kyllä vielä ainakin +2.0 näkisin, mutta nämä ovat paremmat.

Kaukonäkö mulla onkin aina ollut täydellinen. Siihen en onneksi tarvitse mitään. Tämä on hyvä asia mm. liikenteessä, kun näkee ihan suvereenisti ajaa ilman laseja. 

Vierailija
28/28 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana.