Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa kun iltaisin ei jaksa tehdä mitään :(

Vierailija

Tulen töistä joskus klo 17 paikkeilla, joskus menee myöhempäänkin jos pitää käydä kaupassa. Sitten ruuan laittoa, tiskejä, pyykkiä, kotihommia, kello tulee kuusi. Kun saan ruuan tehtyä ja itsekin jotain syötyä, olen jo niin poikki ja väsynyt, etten jaksa ajatellakaan mitään muuta kuin sohvaa ja nettiä. Tässä sitten surffaan aivot narikassa kasiin saakka, jolloin jo pitää mennä iltapesulle ja nukkumaan ysiin mennessä. Aamulla taas herätys klo 5 ja koko rumba alusta.

Mulla on kallisarvoista vapaa-aikaa tuon 2-4 tuntia per ilta, ja ahdistaa kun en kertakaikkiaan jaksa sinä aikana tehdä _mitään_. Haluaisin niin paljon tehdä askartelu- ja käsityöjuttuja, käydä uimassa ja salilla, ehkä lenkilläkin jne mutta kun en jaksa! Väsyttää, uuvuttaa, väsyttää. :(

Ja sitten on huono omatunto, kun illat menee nuokkuessa ja vähäinen vapaa-aika menee ihan hukkaan :(

Miten sitä saisi energiaa ja jaksamista? Olen pienten lasten totaali yh, joten yksin on jaksettava ja tehtävä kaikki, että arki sujuu.

Sivut

Kommentit (16)

käyttäjä-11285
Seuraa 
Liittynyt4.9.2015

Miten pitkää työpäivää teet, jos joudut heräämään jo viideltä ja pääset kotiin vasta viideltä illalla? Vai onko sulla järkky työmatka? Toki lapset pitää heittää hoitoon, syöttää, pukea jne., mutta tuntuu pitkältä pätkältä tuo 12 tuntia.

Vierailija

Työmatkaan menee tunti per suunta, työpäivä on 8-16 pääsääntöisesti. Herään paria tuntia ennen lähtöä, koska tarviin sen eka 45 min heräämiseen ja kahvin juomiseen ja sitten tunti ja vartti menee meikkaamiseen, pukemiseen, hiuksiin, eväisiin, lasten herättämiseen jne jne jne -ja silti harva se aamu joudun lähtemään kauhealla kiireellä etten myöhästy :(

Olen kokeillut sitäkin, että laitan illalla mahdollisimman paljon jo valmiiksi seuraavaa aamua varten (eväät, vaatteet, lataan kahvinkeittimen ajastimelle jne), mutta se aika on sitten illasta taas pois -enkä iltaisin oikein jaksaisi mitään ylimääräistä. :( Onneton noidankehä siis.

Vierailija

Sinähän teet tosi paljon! Onko sinulla perhettä, tekevätkö he osansa? Oikaise välillä, käytä einksi yms.

Minä tulen töistä n klo 18 ja menen suoraan sänkyyn enkä tosiaan jaksa tehdä yhtään mitään. Mies hoitaa kaikki pakolliset iltahommat. Mo meillä syödään eineksiä. Olen ihan poikki työ vie kaikki voimat :(

Vierailija

Mitä jos nukkuisit aamulla tunnin pidempään? Illalla laitat seuraavan päivän vaatteet, eväät yms. valmiiksi. Ne voi laittaa useammaksi päiväksi valmiiksi niin ei joka ilta tarvitse touhuta.
Ei ihme että väsyttää jos päivä alkaa klo 5. Ihan älytöntä, jos ei ole pakko herätä noin aikaisin.
Itse menen töihin klo 7. Herään 6:15. Meikkiin ja hiuksiin menee 15min. (Teen hoitotyötä joten naamataululla ei ole töissä niin väliä ja kampaukseksi riittää ponnari) Aamupalaan +pukemiseen menee toiset 15min ja matkaan 10min. Jos työmatka olisi tunnin tai vaikka puolikintuntia niin söisin aamupalan autossa (tai millä nyt menetkin)
Joskus joudun viemään lapsen päiväkotiin ennen töihin menoa, yleensä mies vie. Jos minä vien niin herään 10 min aikaisemmin. Lapsen herätän ennenkuin itse menen syömään ja saa hetken katsoa aamupiirrettyjä. Sitten nopeasti illalla varatut vaatteet päälle ja autoon ja päiväkotiin aamupalalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinähän teet tosi paljon! Onko sinulla perhettä, tekevätkö he osansa? Oikaise välillä, käytä einksi yms.

Minä tulen töistä n klo 18 ja menen suoraan sänkyyn enkä tosiaan jaksa tehdä yhtään mitään. Mies hoitaa kaikki pakolliset iltahommat. Mo meillä syödään eineksiä. Olen ihan poikki työ vie kaikki voimat :(

Tuossahan se lukikin että olet totaali pienten lasten yh, sori. Rankkaa. Sun pitäs saada jostain välillä apua ja vapaailta. Älä vaadi itseltäsi liikaa.

Vierailija

Sama tilanne, paitsi että mulla vain yksi 1,5 v, joka vie mun kaiken huomion päiväkotipäivän jälkeen. Oma aika alkaa klo 20 eteenpäin ja sillon oon ihan poikki. Teen luovia juttuja kerran viikossa, kun isovanhemmat hakee lapsen päiväkodista. Silloin juon lasin viiniä ja maalaan. Sullakin ehkä auttaisi että saisit vaikka kerran viikossa olla illan ihan yksin? Silloin unohdat kaikki kotityöt ja teet jotain luovaa.

Vierailija

ota itseäsi niskasta kiinni ja lähde kävelylle vaikka vähäksi aikaa varsinkin kun ilmat vähän kylmenee. Piristää kummasti kun vaan saa itsensä ulos

Vierailija

Voi kiitos avuntarjoajalle <3 Valitettavasti en itse asu Turun lähistöllä.

Kai mä sitten vaan vaadin itseltäni liikaa. Jotenkin vaan tuntuu, että pitäisi vielä pystyä urheilemaan/harrastamaan jotain, mutta kun ei ole energiaa. Mulla ois käsipainotkin ja kahvakuulaa jne, että voi kotona tehdä jotain, mut kun ei.  Lapset vaatii osansa, eikä niiden hereillä ollessa oikein voi pitkäjänteisesti keskittyä esim jumppaan. Mua alkais vaan ärsyttämään kun joutuisin keskeyttämään useamman kerran. Ja sitten kun ne nukkuu, oon niin poikki että nukun itsekin.

Vierailija

Halaukset ja tsemppiä. Mulla oli joskus sama tilanne. Lapset kasvaa ja tilanteet muuttuu. Kaikkea hyvää teille toivotan.

Vierailija

En mäkään jaksa työpäivän jälkeen enää yhtään mitään. Joudun olemaan jatkuvasti tsemppinä työssä (päiväkoti) :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat