Luetelkaa kieliä, joita ette osaa, mutta haluaisitte osata

Vierailija

Itse haluaisin osata ranskaa, saksaa, espanjaa ja italiaa. Löytyy kyllä muitakin, mm. japani, mutta nuo neljä ensin mainittua ovat kyllä ehdottomasti kärjessä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Venäjä. Saisin kotiseudultani luultavasti aika nopeasti töitä jos osaisin hyvin, nyt käyn kauempana. Olenkin opiskellut, mutta ei riitä kantti itse opiskeluun ja kansalaisopistossa on vain alkeita meillä päin. Ranskaa olisi kiva osata muuten vain. Kävin alkeet ja ihan hyvin meni päähän, mutta en ole saanut aikaiseksi jatkaa. 

Kielet ovat siitä kiitollisia, että materiaalia on runsaasti opiskella itsekin, mutta itse en saa aikaiseksi. Sen lisäksi niitä voi paikoitellen opiskella kansalaisopistoissa, avoimissa yliopistoissa yms. 

Vierailija

Haluaisin oppia iiriä. Aikomuksena muuttaa sinne joskus asumaan. Olia kiva osata myös iiriä, sillä ajattelin lähinnä länsirannikkoa.

Idiootti Vainen

Haluaisin osata monia vieraita kieliä, esimerkiksi ruotsia, englantia, saksaa ja venäjää, mutta en viitsi opiskella, koska en osaa edes tätä suomea kovin hyvin. Englantia ja ruotsia opin kyllä koulussa, mutta hyvin vähän ja siitäkin vähästä on lähes kaikki unohtunut. En jaksa ruveta opiskelemaan kieliä, koska en niitä kuitenkaan opi. En ole oppinut kunnolla edes tätä suomen kielen kielioppi, vaikka olen asunut täällä koko ikäni ja kyseessä on äidinkieleni. Jatkuvasti vain saan kuulla pilkkaa huonosta oikeinkirjoituksestani.

Vierailija

Saksaa. Mua harmittaa, että halusin yläasteella olla hieman erilainen ja valitsin ranskan enkä saksaa, kuten suurin osa valinnaiskielen valinneista. Nyt olen monta kertaa ollut tilanteessa, jossa olusin tarvinnut saksaa, ranskaa en ole paljoa kyllä tarvinnut.

Vierailija

Arabiaa olisi kiva osata. Jotenkin mielenkiintoinen kieli. Haluaisin osata myös englantia kunnolla, puhua yhtä hyvin kuin äidinkielenään sitä puhuvat. Venäjä on mielestäni todella kaunis kieli ja ranska olisi hyödyllinen maailmankieli.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat