Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoplopin synttärit ja kärkkymään jäävät vanhemmat..

Vierailija

Minkälaisia kokemuksia HopLop synttäreistä?

Ja mitenkä muotoilla kutsuun hienovaraisesti se, että kutsut ovat nimenomaan lastenkutsut?
Kutsutuista lapsen kavereista ainakin puolilla ovat vanhemmat sitä sorttia, että jäävät aina lastenkutsuille istuskelemaan ja odottamaan tarjoiluja.
Ollaan aikaisemminkin pidetty vastaavanlaisissa paikoissa synttäreitä ja nämä samaiset isukit ja äitylit ovat aina jääneet kutsuttujen pikkusisarten kanssa paikanpäälle ihmettelemään, että eivätkö hekin saa tarjoiluja juhlapöydästä taikka kahviosta.
HopLopiinkin juhlat varataan aina vierasmäärän perusteella ja tarjoilut mitoitetaan sen mukaan.
Nämä kärkkyjät olettavat, että maksaisin heidän muutkin lapset sisään puistoon ja tarjoaisin heillekkin syömingit.
Nätisti olen yrittänyt heille aina sanoa, että juhlat ovat kutsuttuja lapsia varten ja, että paikalla on useampikin valvoja lapsia vahtimassa.
Kyytiäkin olen heidän lapsilleen tarjonnut ja olettanut, että eivät sitten itse tule paikalle mutta toisin on aina käynyt!
Tulevat mokomat paikalle kuitenkin ja kyselevät, että mistä sitä kahvia saa..
Viimeksi eräskin äityli toi mukanaan tyhjät eväsrasiat ja juomapullot jotka kävi täyttämässä juhlapöydän antimista?!
Ja kun lapsille on varattu ohjaaja vetämään leikkejä niin nämä yhdet tulevat silmä tarkana tönöttämään keskelle leikkiä ja käskyttävät lapsia siinä samassa, huoh..

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Eikä asiaa ainakaan auta se, että olen aina varannut etukäteen valvojille "pulla kahvit" joten tietenkin nämä kärkkyjät ovat sitten sitä mieltä, että heille myös jos noillekkin!

-ap

Kirjoitat kutsuun selkeästi, että tarjoilut varataan vain lapsille. Jos silti joku änkeää, sanot että valitettavasti nämä ruuat on nyt tilattu vain kutsutuille lapsille, voit jäädä paikalle mutta tarjoilut on tietylle henkilömäärälle maksettu. Mikä tuossa on niin vaikeaa?

Vierailija

Voisiko kutsun yhteyteen laittaa jonkun "käytännön vinkit & ohjeet" ja alkuun joku neutraali "puethan juhlijan mukaviin vaatteisii joissa kelpaa touhuta" ja sitten joku "kutsutuille lapsille on varattu tarjoilua" ja "vanhemmat saavat mukavan vapaaillan sillä juhlijoita valvoo näin monta silmäparia".

Auttaisko?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eräskin äityli toi mukanaan tyhjät eväsrasiat ja juomapullot jotka kävi täyttämässä juhlapöydän antimista?!
Ja kun lapsille on varattu ohjaaja vetämään leikkejä niin nämä yhdet tulevat silmä tarkana tönöttämään keskelle leikkiä ja käskyttävät lapsia siinä samassa, huoh..

Tuohon ^ asti provo oli hyvä. Sitten meni yli, harmi.

Vierailija

Tämä voi tapahtua vain Porvoossa... totta kai laitat kutsuun, että lapset voi tuoda kello se-ja-se ja noutaa kello-se-ja-se. Pyydät vahvistamaan osallistumisen, "jotta voin varata täsmälleen oikean määrän pääsylippuja ja tarjottavaa."

Jos tuon jälkeen vielä joku tampio luulee, että hänen ja muiden lastenkin pääsyliput maksetaan ja kaffeet tarjotaan, niin sitten vaan tuijotat hölmönä moista ja sanot, että "niin, siis nämä olivat lastenkutsut, eivät koko perheen juhlat, ja pääsymaksut ja tarjottavat on ostettu vain synttärivieraille."

Ja todella vaikea uskoa, että joku hakisi juhlapöydästä evästä pakasterasioihin. Taidat puhua omiasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat kutsuun selkeästi, että tarjoilut varataan vain lapsille. Jos silti joku änkeää, sanot että valitettavasti nämä ruuat on nyt tilattu vain kutsutuille lapsille, voit jäädä paikalle mutta tarjoilut on tietylle henkilömäärälle maksettu. Mikä tuossa on niin vaikeaa?

Suurinpiirtein näin olen asian kutsuissa ilmaissutkin, ei auta.
Eikä auta sekään, että näiden tyyppien ilmaantuessa paikalle ilmoitan, että kutsut ovat ainoastaan kutsuttuja varten.
Tämän takia olen saanut jopa "ämmän maineen" joidenkin äitien piireissä.
Eivät tahdo millään ymmärtää sitä, että jo useamman sadan juhlat saavat ihan mukavasti lisäkustannuksia jos alan kaikille kutsumattomillekkin ihmisille tarjoilemaan kahvilasta ylihintaisia baakkelsseja, mistään ekstra sisäänpääsyistä puhumattakaan.
Pienet on huolet mutta ai hemmetti kun voi ottaa pientä ihmistä päähän!

Vierailija

No eikös noita kärkkyjiä kannattaisi pyytää valvojiksi? Win-win.

Itse olen mielelläni paikalla, koska esikoiseni on vähän arka. Kahvini kyllä maksan itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ^ asti provo oli hyvä. Sitten meni yli, harmi.

Vaikka kuinka älyttömältä tuokin kuulostaa niin ei, ei todellakaan ole provo.
Ja tämän tietyn henkilön suhteen ei edes ollut hirveän yllättävä veto.
Ensin haukkui ruoat ja juhlapaikan kovaan ääneen ja sitten otti purnukat esiin.
Itselleni ei ikinä mahtuisi pieneen mieleenikään moisen aktin suorittaminen.

-ap

Vierailija

En tiennyt, että tästäkin tulee ongelma. Lapseni synttäreitä on juhlittu siellä kolme kertaa, ja ihan ystävyydellä olen keskustellut tuntemieni lasten kavereiden vanhempien kanssa. Olen pyytänyt joitakin lisävalvojiksi, ja usein muitakin on jäänyt paikalle, koska en ole kärjestänyt kuljetusta. Vanhemmille on tarjonnut kahvia, se ei budjettia kaada. Tarjoiluhuineessa on ollut vain henkilökuntaa ja minä. Ei ongelmia :-), kiva kun ollut seuraa valvojillekin ja voinut pitää taikoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi tapahtua vain Porvoossa... totta kai laitat kutsuun, että lapset voi tuoda kello se-ja-se ja noutaa kello-se-ja-se. Pyydät vahvistamaan osallistumisen, "jotta voin varata täsmälleen oikean määrän pääsylippuja ja tarjottavaa."

Jos tuon jälkeen vielä joku tampio luulee, että hänen ja muiden lastenkin pääsyliput maksetaan ja kaffeet tarjotaan, niin sitten vaan tuijotat hölmönä moista ja sanot, että "niin, siis nämä olivat lastenkutsut, eivät koko perheen juhlat, ja pääsymaksut ja tarjottavat on ostettu vain synttärivieraille."

Ja todella vaikea uskoa, että joku hakisi juhlapöydästä evästä pakasterasioihin. Taidat puhua omiasi.

Mm Hoplopin valmiissa kutsupohjissa osallistumisen vahvistamisen viimeinen päivämäärä on merkitty ja puhelinnumeronikin olen tuohon vielä laittanut johonka saavat ilmoitella osallistumisestaan ja mahdollisista erikoisruokavalioista.

Ajat ja paikat olen aina merkinnyt tarkkaan aina juhlien alkamisista, ruokailujen ajankohdista ja juhlien loppumisista lähtien.
Allergisille olen aina varannut vastaavanlaiset tarjoilut kuin muillekkin mutta heille sopivina ja olen tästä heille ilmoittanutkin.

Ja näin siis olen tehnyt, että olen paikanpäällä vielä ilmoittanut, että ainoastaan kutsutuille vieraille on tarjoilut ja rannekkeet tarjolla.
"Hirveä ihminen" ja "pihikin vielä" olen tämän takia.
Miksi ihmeessä jotkut ihmiset ovat niin vaikeita?!

Kun ensimmäisen kerran järjestin vastaavanlaisia juhlia niin ajattelin, että tulisi oikein mukavat ja hieman kotikutsuista poikkeavat kemut.
Kuvittelin, että sekä kutsuvieraat, että heidän vanhempansa olisivat tyytyväisiä.
Ikävä kun sankarin juhlapäivälle pitää tieten tahtoen langettaa pahaa mieltä näiden kärkkyjien taholta kun ääneen aletaan haukkumaan "muka selän takana".

Ja ei, eväsrasia-mamma ei ole provo tai itse keksimäni hahmo.
Ihan todellinen kusipää vain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No eikös noita kärkkyjiä kannattaisi pyytää valvojiksi? Win-win.

Itse olen mielelläni paikalla, koska esikoiseni on vähän arka. Kahvini kyllä maksan itse.

Voisiko syy esikoisen arkuuteen löytyä viestistäsi...? Olisiko se vähän reippaampi, jos äiti ei olisi mukana jopa kaverin synttäreillä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

HopLopissa on ihan omat valvojat, ei niille mitään kahvia tarjota!

Mitkä valvojat? Joo ei tosiaan ole. Täysi työ heillä on muutenkin sen homman kanssa, kuin vahtia 15 yksin olevaa lasta!

Jos halutaan lastenvahtipalvelu niin se maksaa sitten tietenkin erikseen. Eikä kerralla voi olla kuin muutamia lapsia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat