Hoplopin synttärit ja kärkkymään jäävät vanhemmat..
Minkälaisia kokemuksia HopLop synttäreistä?
Ja mitenkä muotoilla kutsuun hienovaraisesti se, että kutsut ovat nimenomaan lastenkutsut?
Kutsutuista lapsen kavereista ainakin puolilla ovat vanhemmat sitä sorttia, että jäävät aina lastenkutsuille istuskelemaan ja odottamaan tarjoiluja.
Ollaan aikaisemminkin pidetty vastaavanlaisissa paikoissa synttäreitä ja nämä samaiset isukit ja äitylit ovat aina jääneet kutsuttujen pikkusisarten kanssa paikanpäälle ihmettelemään, että eivätkö hekin saa tarjoiluja juhlapöydästä taikka kahviosta.
HopLopiinkin juhlat varataan aina vierasmäärän perusteella ja tarjoilut mitoitetaan sen mukaan.
Nämä kärkkyjät olettavat, että maksaisin heidän muutkin lapset sisään puistoon ja tarjoaisin heillekkin syömingit.
Nätisti olen yrittänyt heille aina sanoa, että juhlat ovat kutsuttuja lapsia varten ja, että paikalla on useampikin valvoja lapsia vahtimassa.
Kyytiäkin olen heidän lapsilleen tarjonnut ja olettanut, että eivät sitten itse tule paikalle mutta toisin on aina käynyt!
Tulevat mokomat paikalle kuitenkin ja kyselevät, että mistä sitä kahvia saa..
Viimeksi eräskin äityli toi mukanaan tyhjät eväsrasiat ja juomapullot jotka kävi täyttämässä juhlapöydän antimista?!
Ja kun lapsille on varattu ohjaaja vetämään leikkejä niin nämä yhdet tulevat silmä tarkana tönöttämään keskelle leikkiä ja käskyttävät lapsia siinä samassa, huoh..
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ärsyttävintä noissa vanhemmissa on kyllä se, että sisarustenkin pitäisi päästä mukaan. Lapseni sai kutsua 5 v synttäreilleen viisi kaveria. Ei meille enempää olisi mahtunutkaan, mutta eiköhän yhden vieraan mukana tullut kaksoissisko ja pikkusisko "Iina ja Iisakin tuli, haittaakse?" Ja vastaavaa on toistunut ennenkin.
Se myös raivostuttaa että jäähallille raahataan vauvat ja pikkutaaperot mukaan, jotka ei edes luistele! Ymmärrän sen, jos olisi esim. yksinhuoltaja tms, mutta molemmat vanhemmat mukana. Raahataan isot lastenvaunut kaukalon reunalle ettei taitoluistelijat varmasti mahdu poistumaan/menemään jäälle, pikkusisarukset valtaavat istumapaikat ahtaista ja muutenkin täynnä olevista pukuhuoneista ja pikkupennut juokset kohti luistelijoita ka hyppelevät jäälle. Kyllä joskus ottaa päähän maksaa kalliista harrastuksesta jossa onkin meno kuin valtavassa lastentarhassa.
Aah juuri tämä! Koko perhe kuuden lapsen voimin tulee seuraamaan voimistelua ja siellä sitten pikkupenskat juoksee ympäri salia, kun voimistelijat yrittävät keskittyä. Todella raivostuttavaa!
Joo, tämä on todella ärsyttävää! Lisäksi nuo juoksentelevat pikkuskidit aiheuttavat vaaratilanteita. Jos osuma tulee, syy on vanhempien mielestä tietysti näiden harrastajien, kun eivät osaa varoa. Olen joskus valmentajana uhannut sitoa nämä pikkuriiviöt kiinni, jos eivät vanhemmat saa niitä hillittyä.
Mä en ole ikinä törmännyt tuollaiseen käyttäytymiseen. En tiedä uskoako edes todeksi.
HopLop ym. vastaaville synttäreille, kutsutut lapset viedään paikalle ja haetaan ajallaan. Jos paikka on syrjässä ja esim. sellaiseen aikaan ettei kaupat ole auki ja paikassa on kahvila (kuten esim. juurikin Hoplopissa), niin tottakai sinne saa vanhemmat jäädä kahville ja sivusilmällä vaikka seurailla jälkikasvuaan.
Kutsutun sisaruksetkin saavat tietenkin tulla vanhempiensa maksamana. Synttäritarjoilut eivät tietenkään kuulu heille, niin kuin eivät kuulu muillekkaan randomeille lapsille. Mutta sitä vartenhan näissä paikoissa on erillisiä synttärihuoneita ja sinne ei pääse ulkopuoliset.
Tunnen tasan yhden perheen joka kuvittelee, että jos kutsuu toisen heidän lapsistaan on ok kysyä jos toinenkin pääsisi. Minusta ei ole ok edes kysyä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi eräskin äityli toi mukanaan tyhjät eväsrasiat ja juomapullot jotka kävi täyttämässä juhlapöydän antimista?!
Ja kun lapsille on varattu ohjaaja vetämään leikkejä niin nämä yhdet tulevat silmä tarkana tönöttämään keskelle leikkiä ja käskyttävät lapsia siinä samassa, huoh..Tuohon ^ asti provo oli hyvä. Sitten meni yli, harmi.
Vaikka kuinka älyttömältä tuokin kuulostaa niin ei, ei todellakaan ole provo.
Ja tämän tietyn henkilön suhteen ei edes ollut hirveän yllättävä veto.
Ensin haukkui ruoat ja juhlapaikan kovaan ääneen ja sitten otti purnukat esiin.
Itselleni ei ikinä mahtuisi pieneen mieleenikään moisen aktin suorittaminen.-ap
No miksi ihmeessä kutsut hänet???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun lapsille on varattu ohjaaja vetämään leikkejä niin nämä yhdet tulevat silmä tarkana tönöttämään keskelle leikkiä ja käskyttävät lapsia siinä samassa, huoh..Tuohon ^ asti provo oli hyvä. Sitten meni yli, harmi.
Vaikka kuinka älyttömältä tuokin kuulostaa niin ei, ei todellakaan ole provo.
Ja tämän tietyn henkilön suhteen ei edes ollut hirveän yllättävä veto.
Ensin haukkui ruoat ja juhlapaikan kovaan ääneen ja sitten otti purnukat esiin.
Itselleni ei ikinä mahtuisi pieneen mieleenikään moisen aktin suorittaminen.-ap
No miksi ihmeessä kutsut hänet???
Enhän minä häntä olekkaan kutsunut vaan hänen vanhimman lapsensa joka sattuu olemaan meidän lasten kanssa erittäin hyvä ystävä.
Vaikka tuon lapsen äiti onkin hirvitys niin siinähän sitä vasta väärin tekisinkin jos kieltäisin lastani kutsumasta yhtä parhaista ystävistään?
-ap
Meille ei ole käynyt noin omien lasten synttäreillä ja olen ollut aika monilla HopLop -synttäreillä mukana myös valvojana (pyydettynä en omasta aloitteestani). Vanhemmat saavat omasta mielestäni jäädä paikalle ja välillä joku on jäänytkin ja tehnyt töitä kahvilassa tai muuten ollut helposti lapsensa saatavilla, kun pienille voi tulla vielä ikävä tai hätä vieraiden aikuisten valvottavana.
Kukaan ei ole tuonut ylimääräisiä lapsia eikä ahnehtinut juhlavieraiden tarjoiluja, enkä ymmärrä miten kukaan normaalisti muissa tilanteissa käyttäytyvä tekisi tuollaista? Jos joku toimisi noin, sanoisin suoraan, että kahvila on tuossa suunnassa, juhlatarjoilut ovat lapseni vieraille.
Ei kai noin urpoja ihmisiä voi ollakaan .
Jotenkin vähän lohdullista kuulla. Olen aina ajatellut, että täällä Keski-Euroopassa vaan on tuollainen meno. Mutta että Suomessakin. Olen aina ajatellut, ettei Suomessa vaan ole noin holtitonta kuin täällä...