Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helvetissä ton lapsen saa syömään????????

Vierailija

8,5kk vauva eikä kelpaa soseet vaikka millä lentokoneilla päristelee ja mitä antaa, ei sileet eikä 8kk soseet, sormiruoat on pelkkää pelleilyä ja syljetään pois jos ees laitetaan suuhun ennenkuin heitetään lattialle. Kokeilin antaa velliä niin ei se tuttipullookaan sitten toimi. Kaikki on pelkkää vitun leikkiä ja pelleilyä ja sitten heitellään pois kieltäydytään.

Olen niiiiiiiiiiin kyllästynyt ja huolissaan kun tohon kukkakeppiin ei mene ravintoa yhtään äidinmaidon lisäksi. Lopetanko imetyksen että alkaa ruoat maistumaan?

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

8,5kk vauva eikä kelpaa soseet vaikka millä lentokoneilla päristelee ja mitä antaa, ei sileet eikä 8kk soseet, sormiruoat on pelkkää pelleilyä ja syljetään pois jos ees laitetaan suuhun ennenkuin heitetään lattialle. Kokeilin antaa velliä niin ei se tuttipullookaan sitten toimi. Kaikki on pelkkää vitun leikkiä ja pelleilyä ja sitten heitellään pois kieltäydytään.

Olen niiiiiiiiiiin kyllästynyt ja huolissaan kun tohon kukkakeppiin ei mene ravintoa yhtään äidinmaidon lisäksi. Lopetanko imetyksen että alkaa ruoat maistumaan?

Anna olla ja lakkaa stressaamasta. Lapsi syö kyllä kun on nälkä, ja tuon ikäisenä on ihan ok elää äidinmaidolla. Kiinteän määrä kasvaa ihan itsestään kun imetys ajan myötä vähenee. Tarjoa ruokaa kolmisen kertaa päivässä, lapsi valitsee miten paljon syö. Näin neuvoisin neljän huonoruokaisen lapsen äitinä. Se nirsoinkin lapsistani on nyt minua pidempi ja syö kuin mies :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna olla ja lakkaa stressaamasta. Lapsi syö kyllä kun on nälkä, ja tuon ikäisenä on ihan ok elää äidinmaidolla. Kiinteän määrä kasvaa ihan itsestään kun imetys ajan myötä vähenee. Tarjoa ruokaa kolmisen kertaa päivässä, lapsi valitsee miten paljon syö. Näin neuvoisin neljän huonoruokaisen lapsen äitinä. Se nirsoinkin lapsistani on nyt minua pidempi ja syö kuin mies :)

Kiitos <3 Niinhän sitä tolkutetaan että lapsi syö kun on nälkä. Koitan ottaa lunkisti.

Päivällä annoin lämmitetyn lohikuution lautasella ja söi siitä suurimman osan. Ilmeisesti soseiden aika on ohi todellakin. No iltapuuroa syö kyllä vielä lusikasta, joskus enemän joskus vähemmän.

Vierailija

Mun mielestä on ihan turha kiinnittää niihin määriin huomiota, ei se sillä kuitenkaan syö sen enempää. Kunhan vaan tarjoaa säännöllisesti monipuolista ruokaa.

Vierailija

Eka vastaaja on oikeassa. Pahinta on äidin stressaaminen, siitä lapsi hyötyy TODELLA vähän. Juu, tiedän hyvin, miten vaikeaa on olla stressaamatta, kun rakas lapsi syö huonosti, mutta jos tarjoat ruokaa säännöllisesti ja lapsi kasvaa omalla käyrälläån, se on ok. Voit lisätä rypsiöljyä ruokaan teelusikallisen, se lisää annoksen energiapitoisuutta.
Minullakin molemmilla lapsilla oli alku hidasta, meni monta kk ennen kuin kiinteät alkoivat upota mainittavissa määrin . Mutta äm riittää pitkälle.

Vierailija

Muistuu mielee oma esikoinen, joka ei myös syönyt oikein mitään. Ainoa mitä sai uppoamaan oli maissisose, ja siihen sitten sekoitettiin öljyä että saisi vähän energiaa. Hanuristahan se on kun lapsi on nirso, mutta ei sitä väkisinkään voi syöttää, ja alkaa se ruoka maistua ajan kanssa. 

Vierailija

Tiedän että on vaikeeta mutta älä tosiaan stressaa :) meidän 1v2kk syö vieläkin tosi vähän, mutta kasvaa normaalisti niin hyväksyin sen että syö mitä syö. Yritä vaan tarjota mahdollisimman paljon energiarikasta syötävää ja paljon rautapitoista ruokaa (lapsen rautavarastot ehtyy 6kk jälkeen)

Vierailija

Mutta sun lapsihan syö - äidinmaitoa! Älä stressaa kiinteitä, syö niitä kyllä lopulta. Mulla kolme lasta, kaksi söivät hyvin vähän rintamaidon lisäksi, yksi ei yhtään mitään kiinteitä ennen 1v.! Ja hyvin kasvoi ja kehittyi! Nyt kaikki kolme syövät monipuolisesti ihan kaikkea ja kunnolla. Koululaiset syövät kouluruokaa siinä, missä ihan mitä vaan eksoottista, tulista ja maustettua, kasviksia, salaatteja jne. Eivät siis ole yksikään nirsoja, eivät vain tarvinneet äidinmaidon rinnalle muuta.

Vierailija

Tärkein muistisääntö: alle yksivuotiaan tärkein ravinnonlähde on maito. Kaikki muu on kivaa ekstraa ja harjoittelua. Tätä mä yritin tolkuttaa itselleni, kun lapsi just tossa iäsdä ei syöny käytännössä mitään. Kyllä se joskus syö. Onko hampaita? Meillä tytölle alkoi ruoka maistua vasta n. 1-vuotiaana, kun alkoi olla purukalustoa.

Vierailija

Meillä tuon ikäiset on syöneet parhaiten, kun ovat saaneet samaa ruokaa samassa pöydässä muun perheen kanssa, ja ovat joutuneet sen itse suuhunsa taiteilemaan.

Vierailija

Meillä 1v joka ei syö mitään. Tai siis maistelee ananasta ja raejuustoa, kinkkukiusausta söi kerran hyvin, mutta ei sen jälkeen. Tänään upposi kanakastiketta kahden kanapalan verran, riisiä ehkä teelusikallisen. Eilen söi 1.5 pinaattilättyä. Raaka porkkana on kiva imeskellä, mutta se ei kelpaa keitettynä, ei raastettuna eikä soseena. Mustikkapiimää on nyt juonut n. 1dl päivässä.
-
Kasvaa omalla -2.5 käyrällään. Rintamaitoa juo. Mitään ei huoli syöttämällä, vain itse sormiruokaillen suostuu syömään. Näillä mennään. Istuu muun perheen kanssa pöydässä ja kaikkea laitetaan tarjoolle; suurin osa menee lattialle ja koiralle.
-
2 ekaa lasta on syönyt aina hyvin ja kaikkea. Tää on ihan mahdoton ja omaa luokkaansa... Neuvolan terkka ei ollut huolissaan, joten en minäkään ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat