Ihan hirvee toi MOT teuraseläimistä!

sairasta ja vielä Suomessa

toivottavasti tästä nousee kohu ja itse aion boikotoida kaikkia isoja lihanvalmistajia varsinkin HK:ta.

Sivut

Kommentit (127)

Vierailija

Sulla on kyllä mielenkiintoinen logiikka. Kun pienet  teurastamot ryssii asiansa, niin sinä boikotoit isoja. Eikö tässä yhtään tunnu epäloogisuutta?

No victims

Ainoa oikea eettinen johtopäätös on lopettaa lihan syönti. lihan syöminen on pelkästään ahneuden ja mukavuudenhaluisuuden syytä! 

Vierailija

Jotenkin ne on kuitenkin tapettava. Paremmin nuo kuoli kuin Ketonen & Myllyrinteen sketsissä "Luomuteurastaja". Silti alan kallistua entistä enemmän Slow Foodiin, jossa lähitiloilla kasvatetaan eläimet ja teurastetaan tarpeen mukaan luonnollisesti, vaikka typellä. Itsekin pohdin lihansyönnin järkevyyttä tuon nähtyäni.

Oma näkökulmansa on trofiatasot: jokaisella trofiatasolla häviää 90% energiasta. Eli jos kasveissa on 100% energiaa, siirtyy siitä vain 10% nautaan ja naudasta 10% ihmiseen. Ravinnon riittävyyden kannalta lihatuotanto pitäisi siis lopettaa kokonaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ainoa oikea eettinen johtopäätös on lopettaa lihan syönti. lihan syöminen on pelkästään ahneuden ja mukavuudenhaluisuuden syytä! 

Kerro lisää siitä, miten lihan syöminen liittyy ahneuteen.

Vierailija

Tuskinpa nousee minkäänlaista kohua, sillä ihmiset ovat itsekkäitä ja mukavuudenhaluisia. Valtaosa ajattelee "hirveetä, en voi katsoa" - ja samalla sulkee silmänsä siltä, että on itse aktiivisesti rahoittamassa tuota toimintaa. Tietoa on saatavilla valtavasti ja jatkuvasti tulee ilmi erilaisia epäkohtia eläinten kohtelussa, mutta siitä huolimatta ihmisten lihankulutus vain lisääntyy ja hintoja vaaditaan alemmas ja alemmas. Miten ihmeessä te kuvittelette tämän yhtälön toimivan?!?

Ainut keino boikotoida tuota on lopettaa lihansyönti, tai syödä ainoastaan tutun ja luotettavan metsästäjän metsästämiä eläimiä tai tutun ja luotettavan pientilallisen itse kasvattamia ja myös teurastamia eläimiä. Esim. luomulihakaan ei ratkaise mitään, sillä ne luomueläimet kärsivät tuolla ihan yhtä lailla kuin tehotuotetutkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti tästä nousee kohu ja itse aion boikotoida kaikkia isoja lihanvalmistajia varsinkin HK:ta.

Pienet on yhtä pahoja ellei pahempia. Siinä lopussa tilateruastaja kidutti sikaa karmealla tavalla. Vittu mitä apskaa tämä "lähiruoka" ja "perhetila" imagonrakennuspaska

Vierailija

Istuin sohvalla ja söin saunamakkaraa kun katsoin tota.
Ihan niin kuin tuo olisi ollut jotain uutta?

Kohu? TUO EI OLE UUTTA TIETOA! Tuskin tuosta nousee yhtään mitään muuta kuin lämmin pieru.

Vierailija

En ole vielä valmis lopettamaan lihansyöntiä, mutta vähennän kyllä. Olisiko kellään vinkkejä blogeista tms. jossa olisi kattavaa tietoa ja vinkkejä kasvissyönnistä? Itselläni on keliakia ja monia allergioita (mm. soija ja pähkinät).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä mielenkiintoinen logiikka. Kun pienet  teurastamot ryssii asiansa, niin sinä boikotoit isoja. Eikö tässä yhtään tunnu epäloogisuutta?

Ehkä sinä tyhmä Lehmä et katsonut  ohjelmaa kunnolla. Oli myös puhetta kolmanneksi suurin teurastamosta...

Tunge makkara kakkoseen idiootti..

No victims

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ahneuteen, antroposentristiseen näkökantaan, jonka mukaan eläin on ainoastaan kulutushyödyke.

ahneutta on syödä eläintä ilman, että ajattelee sen seurauksia eläimille tai ympäristölle. 

Vierailija

Eläimet tuntevat yhtälailla kipua kuin ihmisetkin.

En ole syönyt sikaa enää vuosiin, ja naudankin olen jättänyt vähitellen pois. Kanaa, kalaa, maitotuotteita ja kananmunia käytän yhä. En kykene katsomaan dokkaria, mutta luotan näihin reaktioihin, joita olen lukenut. Jätän nyt kanankin pois ruokavaliosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ahneuteen, antroposentristiseen näkökantaan, jonka mukaan eläin on ainoastaan kulutushyödyke.

ahneutta on syödä eläintä ilman, että ajattelee sen seurauksia eläimille tai ympäristölle. 

Voihan eläimiä syödä monesta muustakin syystä kuin ahneudesta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat