Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkäikäisenä nykylapsi tarvitsee oman tietokoneen?

Vierailija
27.06.2008 |

eli?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko silloin jo auttamatta kehityksestä jäljessä?

Vierailija
2/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kertaakaan käynyt mielessä, että tarttis oman koneen.

Varmaan vasta yläluokilla alkaa tulla tarve omalle koneelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset sitä käyttävät vuorotellen. Miksi lapsella pitäisi olla oma tietokone?

Vierailija
4/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1 yhteinen kone kotiin riittää.

Vierailija
5/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat saaneet tai ostaneet oman koneen 15-20 vuotiaina, mutta tarvetta sille on tullut oikeastaan vasta jatko-opintovaiheessa l. lukionkin olisi voinut suorittaa ilman omaa konetta.

Kotona asuvat vielä 6-,10-,12- ja 15 -vuotiaat, joista oma kone on keväällä 15 vuotta täyttäneellä ollut 3kk:n ajan.

Vierailija
6/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-vuotiaalla on oma kone, ollut jo pidempään. Osaa käyttää ja puuhailla sen kanssa paljonkin, mutta ei vietä tuntitolkulla aikaa koneella, vaan leikkien ja ulkoillen enimmäkseen.

Vierailija
7/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isännällä, mulla ja 14v-tytöllä omat koneet kaikilla, sitte pojilla 10 ja 8 v on yhteinen...sitte tos olkkaris puksuttaa yks ja sitte mulla on viä kannettava hätätilanteita varten :)

Ja mun mielestä jokanen tarttee oman koneen, ainaski meillä.

Toki jos järkevästi aattelee, ni ei muksu tartte omaa konetta ennen yläkouluikää....

Vierailija
8/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse omaa konetta koskaan. Yksi kone perheeseen riittää. Tietenkin jos on vaikka viisi kouluikäistä lasta, niin silloin voi tulla ongelmia.

Omaa konetta ei tarvitse edes lukioikäisenä, vaan yhteinen kone on ihan ok.

Vierailija
9/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän minusta vieläkään tarvitse omaa konetta, mutta en jaksa lainata omaanikaan.

Vierailija
10/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan tietokoneeseen, eikä myöskään omaan televisioon. Minusta se, että perheessä on vain yksi tv ja yksi tietokone on terveen perheen merkki. Perhe, jossa jokaisella on oma huone, siellä oma tv ja oma tietokone, ei ole enää mikäään perhe, vaan löyhästi toisiinsa sidoksissa oleva joukko joka asuu saman katon alla.

Vierailija
11/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yläasteikäisenä, viimeistään sitten kun opinnot alkavat peruskoulun jälkeen. Nykyään on niin paljon etätehtäviä ja itsenäistä opiskelua lukioissa ja ammatillissa oppilaitoksissa, että ilman ei oikein pärjää. Yksi kone on ihan liian vähän, jos on paljon käyttäjiä.

Vierailija
12/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse omaa konetta koskaan. Yksi kone perheeseen riittää. Tietenkin jos on vaikka viisi kouluikäistä lasta, niin silloin voi tulla ongelmia.

Edes 17 vuotta sitten, kun MINÄ tulin ylioppilaaksi ei olisi toiminut alkuunkaan, että minulla ja isälläni olisi ollut yhteinen kone! Isä teki omallaan töitä kotona ja minä omallani. SIlloin ei tosin kouluaineita vielä tarvinnut puhtaaksikirjoittaa koneella (nykyään tarvitsee) mutta kirjoitin huvikseni satoja sivuja proosaa, runoja ja asiatekstiä. Pelejä ei meillä pelattu.

En myöskään voisi kuvitella, että meidän nykyinen perhemme jonottaisi yhdelle koneelle hoitamaan töitään ja laskujaa ja kotitehtäviään!

Vierailija
13/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes 17 vuotta sitten, kun MINÄ tulin ylioppilaaksi ei olisi toiminut alkuunkaan, että minulla ja isälläni olisi ollut yhteinen kone! Isä teki omallaan töitä kotona ja minä omallani. SIlloin ei tosin kouluaineita vielä tarvinnut puhtaaksikirjoittaa koneella (nykyään tarvitsee) mutta kirjoitin huvikseni satoja sivuja proosaa, runoja ja asiatekstiä. Pelejä ei meillä pelattu.

En myöskään voisi kuvitella, että meidän nykyinen perhemme jonottaisi yhdelle koneelle hoitamaan töitään ja laskujaa ja kotitehtäviään!

Ei se ihme jos lapset ovat hemmoteltuja, eivätkä osaa esimerkiksi yhtään odotella, kun äiti ostaa oman koneen jokaiselle, ettei vaan tarvitsisi odotella vaan pääsisi heti koneelle kun on pelihaluja!

Voi Jeesus sua!!!!

Vierailija
14/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihme jos lapset ovat hemmoteltuja, eivätkä osaa esimerkiksi yhtään odotella, kun äiti ostaa oman koneen jokaiselle, ettei vaan tarvitsisi odotella vaan pääsisi heti koneelle kun on pelihaluja!

Voi Jeesus sua!!!!

Mun lapset oppii ainakin sisälukua....

Vierailija
15/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha selittää jotain muuta!

Vai onks joku 10v innokkaana taulukkolaskentaohjelman tai tekstinkäsittelyn kimoussa!

Vierailija
16/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha selittää jotain muuta!

Vai onks joku 10v innokkaana taulukkolaskentaohjelman tai tekstinkäsittelyn kimoussa!

Jos sinä et siihen oman lapsesi kohdalla kykene, niin ihan turha riehua muille.

Vierailija
17/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan excelin ja tekstinkäsittelyn ja parin piirto-ohjelman kimpussa. Sillä lapsen koneella ei nimittäin pääse nettiin eikä se pyöritä kovin kummoisia pelejä. Sen sijaan poika on kiinnostunut piirtämisestä ja avaruudesta ja laatii säätilatilastoja.

16:sen omalla koneella pääsee kyllä nettiin, mutta hän tekee sillä töitä. Siis hän kirjoittaa, kuten nuorena oppi tekemään. Hän elättää itsensä kirjoittamalla tietokirjoja ja tekemällä tutkimusta. Koska hän tekee sitä työkseen ja elättää sillä perheensä, hän ei todellakaan ryhdy odottelemaan vuoroaan tai kiistelemään koneenkäytttöoikeudesta työnsä ja lasten harrastusen välillä. 16:sen miehellä on talon ainoa pelikone.

Kerro satusi sellaisille jotka se uskoo!!!

Vierailija
18/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarina on silti totta. TÄllä lapsella on iso kasa muita ongelmia, mutta harrastukset ovat tosiaan nuo. Kyllä hän joskus pelaakin, isän koneella,mutta omallaa puuhaa toisiaan noita muita.

Ehkä teidänkin pitäisi kokeilla, mistä kehittävästä ja fiksusta teidän lapsenne VOIVAT kiinnostua.

Vierailija
19/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan excelin ja tekstinkäsittelyn ja parin piirto-ohjelman kimpussa. Sillä lapsen koneella ei nimittäin pääse nettiin eikä se pyöritä kovin kummoisia pelejä. Sen sijaan poika on kiinnostunut piirtämisestä ja avaruudesta ja laatii säätilatilastoja.

16:sen omalla koneella pääsee kyllä nettiin, mutta hän tekee sillä töitä. Siis hän kirjoittaa, kuten nuorena oppi tekemään. Hän elättää itsensä kirjoittamalla tietokirjoja ja tekemällä tutkimusta. Koska hän tekee sitä työkseen ja elättää sillä perheensä, hän ei todellakaan ryhdy odottelemaan vuoroaan tai kiistelemään koneenkäytttöoikeudesta työnsä ja lasten harrastusen välillä. 16:sen miehellä on talon ainoa pelikone.

Vierailija
20/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku osaa kasvattaa lapsensa kunnolla, koskien myös tietokoneen käyttöä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme