Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkäikäisenä nykylapsi tarvitsee oman tietokoneen?

Vierailija
27.06.2008 |

eli?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 10 vuotta sitten, kun minä kirjoitin ylioppilaaksi, pärjäsin kyllä ilman omaa konetta. Ne pari tutkielmaa mitkä piti puhtaaksikirjoittaa hoitui kyllä ihan sillä samalla koneella, mikä oli koko perheellä käytössä.

Myönsithän juuri itsekin, että ei tarvinnut kirjoittaa puhtaaksi ja oma kirjoittamisesikin oli harrastus eli mikään pakko ei ollut. Enkä tällä halua vähätellä harrastustasi, josta sittemmin on ilmeisesti tullut ammatti. Mutta et voi tuon perusteella yleistää, että kaikilla on pakko olla oma kone. Ja onhan kirjalijoita ollut kauan ennen tietokoneitakin.

Tällä hetkellä en tiedä esim. noista lukion vaatimuksista, mutta tuskin ennen lukiota tai edes sen aikana on kovinkaan suuri ongelma, jos kaikilla ei omaa konetta olisi. Itsellänikin oli vasta korkeakouluopintojen aikana oma kone, jota silloinkaan en todellakaan edes joka viikko tarvinnut. Koululla olisi ollut mahdollista tehdä lähes kaikki paitsi päättötyö, joka vaati enemmän työtunteja.

Edes 17 vuotta sitten, kun MINÄ tulin ylioppilaaksi ei olisi toiminut alkuunkaan, että minulla ja isälläni olisi ollut yhteinen kone! Isä teki omallaan töitä kotona ja minä omallani. SIlloin ei tosin kouluaineita vielä tarvinnut puhtaaksikirjoittaa koneella (nykyään tarvitsee) mutta kirjoitin huvikseni satoja sivuja proosaa, runoja ja asiatekstiä. Pelejä ei meillä pelattu.

En myöskään voisi kuvitella, että meidän nykyinen perhemme jonottaisi yhdelle koneelle hoitamaan töitään ja laskujaa ja kotitehtäviään!

Vierailija
22/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme hänelle juuri ammattitason nuotinkirjoitusohjelman, kun ilmaisohjelman ominaisuudet eivät enää riittäneet.

Oma tietokone hänellä on ollut 2-vuotiaasta, aikuisten koneet kun ovat työkoneita joille ei lapsia päästetä. Minulla tosin on tällä hetkellä kaksi läppäriä, toinen enempi privaattikäyttöön ja toinen puhtaasti työasioita varten. Privaattikoneella lapset pääsevät nettiin, lasten koneella ei ole nettiyhteyttä. En osaa edes kuvitella, että meillä olisi vain yksi tietokone, sen verran paljon kaikenlaista niin työhön, opiskeluun kuin ympäri maailmaa olevien ystävien ja sukulaisten kanssa kommunikointiin liittyvää teemme tietokoneilla.

Meillä lapset ovat käyttäneet tekstinkäsittelyohjelmaakin pienestä pitäen. Tein heille oman asiakirjamallin, jossa oli vain muutama muotoilupainike (fontin koon ja värin vaihto ym.), ei tulostuspainiketta eikä muitakaan mahdollisesti ongelmallisia painikkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku perheenjäsenistä tekee töitä koneella, ei tuollaista konetta voi oikein laskea käyttökoneeksi.

Vierailija
24/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, 2-vuotiaalle oma kone.. Meille riittää vielä (onneksi) tuo Muumi-läppäri ja tämä yhteinen kone. On muutakin tekemistä ja rahanmenoa..

Vierailija
25/25 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan tee varsinaisia töitään koneella, joten oman koneen ostimme vasta lukioon siirtyneelle pojallemme viime vuoden syksynä. Sitä ennen ehdimme mainiosti vuorotella yhdellä koneella. :) ( 2 aik. + 2 lasta, nuorempi tosin vasta 8 v)

Emme muutenkaan ole mitään nettifriikkejä, joten nämä kaksi konetta riittävät meille hyvin. En silti paheksu niitäkään, jotka useampia koneita tarvitsevat. Yksilöllistä sekin, kuten kaikki muukin elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän