Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se onni,

Vierailija
10.07.2008 |

.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei silloin kun minä synnytin, ollut mitään kyttäystutkimuksia downien saalistamiseksi. Ei tarvinnut stressata turhista odotusaikana ja mitä parasta sain terveen ja potran downpojan perheen kuopukseksi. Olisihan se tietenkin saanut vaikka olisi kytättykkin mutta kyllä vaan moni ihana lapsi jää nykyisin syntymättä kun tulevat vanhemmat pelotellaan ja maalataan kauhukuvia. EIväthän nämä nuoret ihmiset edes tiedä millaisia downit ovat.

Vierailija
2/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan totta että pitäis tietää millasia downit on, ennen kun tekee abortin, päätti sitten kummin tahansa! moni ei tiedä!

Vierailija
4/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka he kituvat. Täyttä pötyä. Siinä vaan nähdään, että nuoret vanhemmat luulevat jotain todella vaikeasti vammaista downiksi.

Vierailija
5/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen raskaana ja nuo tutkimukset ovat pian edessä. Menen niihin enkä tiedä, mitä teen jos jotain löytyy. Mitkä ovat merkittävimpiä eroja, joita down-lapsen ja ns. normaalin lapsen hoitamiseen liittyy? Pystyvätkö molemmat vanhemmat käymään normaalisti töissä? Pystyykö down-kaveri koskaan asumaan yksin (milloin?)? Ja miten vanhaksi elävät?

Vierailija
6/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun monet tuntuu nykypäivänä pitävän itsestäänselvänä että jos tutkimuksissa selviää jotain niin heti tehdään abortti. Ainakaan kaikkien kohdalla se ei mene niin. Itse olen todella tyytyväinen että on mahdollisuus käydä tutkimuksissa... ja niihin annetaankin mahdollisuus, ketään sinne ei pakoteta. En koskaan ole ajatellut että jos jotain löytyy niin teen abortin. Olen ajatellut asian enemmänkin niin että jos jotain tutkimusten kautta löytyisi, niin voisin asiaan paremmin varautua etukäteen.

Vierailija
7/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot ns normaalin lapsen hoitamiseen riipuvat paljolti siitä onko lapsella esim sydänvikaa tai jotain muuta liitännäisvammaa. Kyllä vanhemmat voivat käydä töissä. Lapsi voi olla ihan normaalissa tarhassa.Downit ovat tunnetuista syistä kehitysvammaisista lievimmin vammaisia. Osa pystyy asumaan yksin aikuisena, mutta jonkinlaista tukea tarvitsevat kuitenkin. Suurin osa pystyy asumaan joko autetussa tai tuetussa asuntolassa. Oma dowini asuu asuntolassa, käy tuetussa työssä ja seurustelee kivan tytön kanssa. Elää siis tavallista nuoren miehen elämää. Downien elinikä on lyhyempi kuin ei downien. Nykyisin elävät kyllä usein 50-60 vuotiaiksi. Yksilöllisiä eroja on paljon. Mitään pelättävää down lapsen saamisessa ei ole.

Vierailija
8/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten ne tutkimukset on tehty, että mahdollisimman moni abortoisi. Turhaa ja väkivaltaista touhua se on aina. Pienen ihmisen tuhoaminen.

Vierailija
9/9 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on vapaaehtoisia. Me otetaan vastaan se mikä tulee.