minkäikäisenä nykylapsi tarvitsee oman tietokoneen?
Kommentit (25)
Ei ole vielä kertaakaan käynyt mielessä, että tarttis oman koneen.
Varmaan vasta yläluokilla alkaa tulla tarve omalle koneelle.
lapset sitä käyttävät vuorotellen. Miksi lapsella pitäisi olla oma tietokone?
Kyllä 1 yhteinen kone kotiin riittää.
Meillä lapset ovat saaneet tai ostaneet oman koneen 15-20 vuotiaina, mutta tarvetta sille on tullut oikeastaan vasta jatko-opintovaiheessa l. lukionkin olisi voinut suorittaa ilman omaa konetta.
Kotona asuvat vielä 6-,10-,12- ja 15 -vuotiaat, joista oma kone on keväällä 15 vuotta täyttäneellä ollut 3kk:n ajan.
Meillä 4-vuotiaalla on oma kone, ollut jo pidempään. Osaa käyttää ja puuhailla sen kanssa paljonkin, mutta ei vietä tuntitolkulla aikaa koneella, vaan leikkien ja ulkoillen enimmäkseen.
isännällä, mulla ja 14v-tytöllä omat koneet kaikilla, sitte pojilla 10 ja 8 v on yhteinen...sitte tos olkkaris puksuttaa yks ja sitte mulla on viä kannettava hätätilanteita varten :)
Ja mun mielestä jokanen tarttee oman koneen, ainaski meillä.
Toki jos järkevästi aattelee, ni ei muksu tartte omaa konetta ennen yläkouluikää....
tarvitse omaa konetta koskaan. Yksi kone perheeseen riittää. Tietenkin jos on vaikka viisi kouluikäistä lasta, niin silloin voi tulla ongelmia.
Omaa konetta ei tarvitse edes lukioikäisenä, vaan yhteinen kone on ihan ok.
Ei hän minusta vieläkään tarvitse omaa konetta, mutta en jaksa lainata omaanikaan.
omaan tietokoneeseen, eikä myöskään omaan televisioon. Minusta se, että perheessä on vain yksi tv ja yksi tietokone on terveen perheen merkki. Perhe, jossa jokaisella on oma huone, siellä oma tv ja oma tietokone, ei ole enää mikäään perhe, vaan löyhästi toisiinsa sidoksissa oleva joukko joka asuu saman katon alla.
Ehkä yläasteikäisenä, viimeistään sitten kun opinnot alkavat peruskoulun jälkeen. Nykyään on niin paljon etätehtäviä ja itsenäistä opiskelua lukioissa ja ammatillissa oppilaitoksissa, että ilman ei oikein pärjää. Yksi kone on ihan liian vähän, jos on paljon käyttäjiä.
tarvitse omaa konetta koskaan. Yksi kone perheeseen riittää. Tietenkin jos on vaikka viisi kouluikäistä lasta, niin silloin voi tulla ongelmia.
Omaa konetta ei tarvitse edes lukioikäisenä, vaan yhteinen kone on ihan ok.
Edes 17 vuotta sitten, kun MINÄ tulin ylioppilaaksi ei olisi toiminut alkuunkaan, että minulla ja isälläni olisi ollut yhteinen kone! Isä teki omallaan töitä kotona ja minä omallani. SIlloin ei tosin kouluaineita vielä tarvinnut puhtaaksikirjoittaa koneella (nykyään tarvitsee) mutta kirjoitin huvikseni satoja sivuja proosaa, runoja ja asiatekstiä. Pelejä ei meillä pelattu.
En myöskään voisi kuvitella, että meidän nykyinen perhemme jonottaisi yhdelle koneelle hoitamaan töitään ja laskujaa ja kotitehtäviään!
Omaa konetta ei tarvitse edes lukioikäisenä, vaan yhteinen kone on ihan ok.Edes 17 vuotta sitten, kun MINÄ tulin ylioppilaaksi ei olisi toiminut alkuunkaan, että minulla ja isälläni olisi ollut yhteinen kone! Isä teki omallaan töitä kotona ja minä omallani. SIlloin ei tosin kouluaineita vielä tarvinnut puhtaaksikirjoittaa koneella (nykyään tarvitsee) mutta kirjoitin huvikseni satoja sivuja proosaa, runoja ja asiatekstiä. Pelejä ei meillä pelattu.
En myöskään voisi kuvitella, että meidän nykyinen perhemme jonottaisi yhdelle koneelle hoitamaan töitään ja laskujaa ja kotitehtäviään!
Ei se ihme jos lapset ovat hemmoteltuja, eivätkä osaa esimerkiksi yhtään odotella, kun äiti ostaa oman koneen jokaiselle, ettei vaan tarvitsisi odotella vaan pääsisi heti koneelle kun on pelihaluja!
Voi Jeesus sua!!!!
Ei se ihme jos lapset ovat hemmoteltuja, eivätkä osaa esimerkiksi yhtään odotella, kun äiti ostaa oman koneen jokaiselle, ettei vaan tarvitsisi odotella vaan pääsisi heti koneelle kun on pelihaluja!
Voi Jeesus sua!!!!
Mun lapset oppii ainakin sisälukua....
Ihan turha selittää jotain muuta!
Vai onks joku 10v innokkaana taulukkolaskentaohjelman tai tekstinkäsittelyn kimoussa!
Ihan turha selittää jotain muuta!
Vai onks joku 10v innokkaana taulukkolaskentaohjelman tai tekstinkäsittelyn kimoussa!
Jos sinä et siihen oman lapsesi kohdalla kykene, niin ihan turha riehua muille.
nimenomaan excelin ja tekstinkäsittelyn ja parin piirto-ohjelman kimpussa. Sillä lapsen koneella ei nimittäin pääse nettiin eikä se pyöritä kovin kummoisia pelejä. Sen sijaan poika on kiinnostunut piirtämisestä ja avaruudesta ja laatii säätilatilastoja.
16:sen omalla koneella pääsee kyllä nettiin, mutta hän tekee sillä töitä. Siis hän kirjoittaa, kuten nuorena oppi tekemään. Hän elättää itsensä kirjoittamalla tietokirjoja ja tekemällä tutkimusta. Koska hän tekee sitä työkseen ja elättää sillä perheensä, hän ei todellakaan ryhdy odottelemaan vuoroaan tai kiistelemään koneenkäytttöoikeudesta työnsä ja lasten harrastusen välillä. 16:sen miehellä on talon ainoa pelikone.
Kerro satusi sellaisille jotka se uskoo!!!
mutta tarina on silti totta. TÄllä lapsella on iso kasa muita ongelmia, mutta harrastukset ovat tosiaan nuo. Kyllä hän joskus pelaakin, isän koneella,mutta omallaa puuhaa toisiaan noita muita.
Ehkä teidänkin pitäisi kokeilla, mistä kehittävästä ja fiksusta teidän lapsenne VOIVAT kiinnostua.
nimenomaan excelin ja tekstinkäsittelyn ja parin piirto-ohjelman kimpussa. Sillä lapsen koneella ei nimittäin pääse nettiin eikä se pyöritä kovin kummoisia pelejä. Sen sijaan poika on kiinnostunut piirtämisestä ja avaruudesta ja laatii säätilatilastoja.
16:sen omalla koneella pääsee kyllä nettiin, mutta hän tekee sillä töitä. Siis hän kirjoittaa, kuten nuorena oppi tekemään. Hän elättää itsensä kirjoittamalla tietokirjoja ja tekemällä tutkimusta. Koska hän tekee sitä työkseen ja elättää sillä perheensä, hän ei todellakaan ryhdy odottelemaan vuoroaan tai kiistelemään koneenkäytttöoikeudesta työnsä ja lasten harrastusen välillä. 16:sen miehellä on talon ainoa pelikone.
että joku osaa kasvattaa lapsensa kunnolla, koskien myös tietokoneen käyttöä :D
vai onko silloin jo auttamatta kehityksestä jäljessä?