Käräytin ystäväni miehelleen pettämisestä
Ystävälläni oli sivusuhde ja kerroin prepaid numerosta hänen miehelleen, milloin ystäväni tapaa tämän suhteen toisen osapuolen perheen yhteisessä kodissa. Ystäväni jäi niin verekseltään kiinni kuin vain voi, eli ei mitään mahdollisuutta selittää asiaa ja nyt he ovat eroamassa.
Ystäväni on itkenyt minulle virhettään ja katuu aidosti ja haluaa perheensä takaisin, mutta mies ei anna anteeksi. Olen lohduttanut ystävääni, eikä hän tiedä, että ilmantaja olin minä, vaan hän epäilee toista ystävääni. Em pysty koskaan kertomaan tehostaminen ystävälleni, en vaikka hän menetti perheesä lisäksi ystävänkin. On huono omatunto, vaikka tiedän tehneeni oikein.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Anoppini 66 v on maailmaa nähnyt, uraa tehnyt, pitkälle kouluttautunut nainen. Hän ja appi ovat olleet yli 40 v naimisissa. Heillä on ollut hyvä ja vaiherikas liitto eikä vaikeuksiltakaan ok vältytty. Anoppi kertoi, että kyllä hänelle on maailmalla tilaisuuksia tullut, mutta ei ole niihin tarttunut. Totesi myös, että miehelläkin omat tilaisuutensa olleet. Jos on ollut, ei hän niistä halua tietää.
Tämä yhtenä esimerkkinä siitä, että kaikki eivät halua tietää. Käräyttelijöiden kannattaisi ajatella asiaa muustakin kuin omasta näkökulmasta. Ei oo olemassa vain yhtä totuutta.
Ehkä sinä nyt sotket kaksi hiukan eri asiaa. Olen ollut jo pitkään naimisissa mieheni kanssa, jolla on ollut todella paljon työmatkoja ja sen lisäksi jonkun verran harrastusmatkoja. En minäkään halua tietää onko hän kenties 10 vuotta sitten erehtynyt satunnaisesti vieraaseen sänkyyn, kun hän kuitenkin minun kanssani haluaa nähtävästi elää .
Ja suhde voi hyvin.
Sen sijaan jos hänellä olisi suhde siihen naapurin Pirkkoon ja kaikki muut suunnilleen tietäisivät niin todellakin haluaisin tietää, en viitsisi millään olla pettäjän kanssa. En ole valmis jakamaan häntä kenenkään kanssa.
Ja uskon että se näkyisi meidän suhteessamme kyllä.
Joku satunnainen pano menneisyydessä on aivan eri asia.
Ei niin että sitäkään varsinaisesti hyväksyisin, mutta tuskin eroa ottaisin vaikka tulisi ilmi.
Jos joku nyt kertoisi sellaisesta ikivanhasta jutusta, se olisi pahantahtoista, mutta parastaikaa tapahtuvasta pettämisestä kertominen on huolehtimista ja vaikka motiivi ei kestäisikään päivän valoa niin haluaisin silti tietää.
Olen mukavuudenhaluinen sinkku ja mulle se ja sama onko mies naimisissa tms. Yhtä tapailin monta vuotta. Huvitti,kun mies kaupassa vaimon kanssa ja moikkasi. Liekö vaimo kyselly mitään😀😀
Täällä pettetty mietin pitäskö puolison tietää kun häntä kusetettu kunnolla,pitkän aikaa.
Kyseessä tärkeä paikka heille, peitetarina on viilattu kuntoon.
Kunnon revohka salannut asiat.
Vierailija kirjoitti:
hyvä että petetty tietää mutta kiinni jääminen itse teossa on kyllä varmasti järkyttävä juttu petetylle. olisi parempi saada tietää pettämisestä muuta kautta kuin itse teossa.
Mut on petetty ja ihan selkäni takana.. Jäi sitten kiinni ihan kotona kun ihan suoraan tutkin hänen puhelinta. Ensin kielsi kaiken jne mutta sitten tunnusti pikkuhiljaa.
Onneksi pettäminen ei paljastunut mökillä jossa olimme, sielläkin olivat hässineet kun minä olin nukkumassa tai aamupalaa lapsille laittamassa. Jos siellä olisi paljastunut niin en tiedä miten olisi käynyt, olisiko mulla vinksahtanut päässä ja olisin tarttunut kaverin aseeseen.. En tiedä, hyvä että paljastui kotona.
Nyt tästä mennyt jo vuosia, eli ymmärrystä jne on tullut tapahtuneeseen.
Tällä hetkellä onnellisesti parisuhteessa uuden kanssa, ollut jo yli 7 vuotta. Mutta haluaisin todellakin tietää jos minua petettäisiin.
Minua petettiin aikoinaan oikein systemaattisesti ja kyseessä oli sivusuhde eikä mikään hairahdus.
Sain lopulta selville vuosia myöhemmin ja siinä vaiheessa olimme jo naimisissa sekä perheenlisäystäkin tulossa. Selvitimme asiat mutta luottamuspula on edelleen olemassa.
Olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä että olisin halunnut tietää asiasta tuoreeltaan ja konkreettisesti, jotkut puolitutut vihjailivat ikävästi mutta eivät kertoneet mitään konkreettista johon olisin isannut tarttua.
Nyt kun lapsetkin on jo kasvaneet niin olen miettinyt, että olisin kenties valinnut toisin jos olisin ajoissa tiennyt. Saatamme erota kun lapset kasvaa. Olemme enemmän kämppiksiä koska alitajuisesti en enää uskalla luottaa kuten ennen. Pariterapiassakin on käyty.
Kertokaa vaikka se tekee kipeää. Satutatte itse sitä petettyå jos ette kerro.
Oletko nyt vuosikymmenen jälkeen tyytyväinen tekoosi, ap?
Vierailija kirjoitti:
Mä kans toivon, että mulle kerrottaisiin heti jos puoliso pettää. Rohkea teko!
Jos on tiedossa, että sun ystävälle se ns uskollisuus on ääritärkeää. Monet parit sietää ns yhdenyönsuhteen joka puhtaasti fyysinen. Eli jos on niiiin tärkeää. Niin silloin katsoisin, että voisi kertoa. Monet ihmiset kyllä toivoo omalle kohdalleen, että voi kun olisit kertonut. Ja välejä mennyt poikki kun kuulee, - Ai säkin tiessit,mut et voinu mulle kertoo..kuinka kauan säkin oot teinnyt, te kaikki ootte tienneet ja salanneet multa, on siinäkin kaverit. - Eli tuossakin tapauksessa voisi mennä välit.
Ap on rajaton kodinrikkoja. Häpeäisit. Ei sun ystävä oikein tehnyt mutta ei sulla kuitenkaan ole oikeutta tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
Hajotit perheen.
Ei, vaan se pettäjä hajotti oman perheensä pettämällä.
Teit oikein! Saa pettäjäsika ansionsa mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs puolituttu ampui vaimoaan selkään mustasukkaisuuksissaan. Pieni lapsi oli kotona ja kuuli kun äitinsä ammuttiin. Tajuatteko että kaikille ei kannata kertoa. Jos sekaannutte toisten elämään, kestäkää sitten seuraukset joita siitä voi tulla.
Toivottavasti osui ja upposi.
Henki lähti. Lapsi menetti molemmat vanhempansa, äiti kuoli ja isä meni linnaan. Sanonpahan vain että tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.
Näitä asioita kannattaa miettiä ennen pettämistä. Se puoliso kun voi saada asian tietoonsa muutakin kautta ja silloinkin ammuskellaan.
Siinä vaiheessa on kumppanin valinta mennyt aika pieleen. Nämä mustasukkaiset ja omistushaluiset kyllä tunnistaa aika nopeasti suhteessa, koska eivät pysty peittelemään käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
On törkeää ystävyyden ryöstöviljelyä ja hyväksikäyttöä sekoittaa ystäväänsä omiin pettämiskuvioihin.Tilitetään ja pyydetään jopa valehtelemaan pettäjän vuoksi.Usein saattaa olla niinkin että ystävän puolisostakin on tullut ystävä eli on todella ikävä katsoa kuinka tämä joutuu petetyksi.Toki tällainen käytös sopii pettäjän itsekeskeiseen arvomaailmaan. Mutta turha itkeä jos touhu osuu lopulta omaan nilkkaan.
En tajua kuka tuollaiseen suostuu. Olisi entinen ystävä, jos mua yritettäisiin sekoittaa johonkin pettämiskuvioon ja vieläpä pyydettäis valehtelemaan. Ei käy. Tuollaisia ihmisiä en halua elämääni.
Ei tarvitse hyväksyä pettämistä mutta ystävä ei tee noin. Olet pazka ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Minua petettiin aikoinaan oikein systemaattisesti ja kyseessä oli sivusuhde eikä mikään hairahdus.
Sain lopulta selville vuosia myöhemmin ja siinä vaiheessa olimme jo naimisissa sekä perheenlisäystäkin tulossa. Selvitimme asiat mutta luottamuspula on edelleen olemassa.
Olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä että olisin halunnut tietää asiasta tuoreeltaan ja konkreettisesti, jotkut puolitutut vihjailivat ikävästi mutta eivät kertoneet mitään konkreettista johon olisin isannut tarttua.
Nyt kun lapsetkin on jo kasvaneet niin olen miettinyt, että olisin kenties valinnut toisin jos olisin ajoissa tiennyt. Saatamme erota kun lapset kasvaa. Olemme enemmän kämppiksiä koska alitajuisesti en enää uskalla luottaa kuten ennen. Pariterapiassakin on käyty.
Kertokaa vaikka se tekee kipeää. Satutatte itse sitä petettyå jos ette kerro.
Jos satut olemaan mies, niin toivottavasti isyystestit on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä. Olet hyvä ihminen.
Täysi paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajotit perheen.
Ei, vaan se pettäjä hajotti oman perheensä pettämällä.
Katselitko vierestä yhdyntää vai keksitkö sen omasta päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Teit aivan oikein! Tällaisia ihmisiä lisää!
Voi kun itselläni olisi ollut joku kaltaisesi.
Vaan ei. Kaikki siis aivan kaikki tiesi että mies pettää mua eikä yksikään kertonut.
Meni lähipiiri uusiksi. Ei tosin kaduta yhtään että pääsin kaikista kieroilijoista kerralla eroon.
Vierailija kirjoitti:
hyvä että petetty tietää mutta kiinni jääminen itse teossa on kyllä varmasti järkyttävä juttu petetylle. olisi parempi saada tietää pettämisestä muuta kautta kuin itse teossa.
Miksi? Siinähän nimenomaan 100 % faktaa silmien edessä eikä tarvitse hakea mitään todisteita epätoivoisesti!
Anoppini 66 v on maailmaa nähnyt, uraa tehnyt, pitkälle kouluttautunut nainen. Hän ja appi ovat olleet yli 40 v naimisissa. Heillä on ollut hyvä ja vaiherikas liitto eikä vaikeuksiltakaan ok vältytty. Anoppi kertoi, että kyllä hänelle on maailmalla tilaisuuksia tullut, mutta ei ole niihin tarttunut. Totesi myös, että miehelläkin omat tilaisuutensa olleet. Jos on ollut, ei hän niistä halua tietää.
Tämä yhtenä esimerkkinä siitä, että kaikki eivät halua tietää. Käräyttelijöiden kannattaisi ajatella asiaa muustakin kuin omasta näkökulmasta. Ei oo olemassa vain yhtä totuutta.