Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin ystäväni miehelleen pettämisestä

Vierailija
26.10.2015 |

Ystävälläni oli sivusuhde ja kerroin prepaid numerosta hänen miehelleen, milloin ystäväni tapaa tämän suhteen toisen osapuolen perheen yhteisessä kodissa. Ystäväni jäi niin verekseltään kiinni kuin vain voi, eli ei mitään mahdollisuutta selittää asiaa ja nyt he ovat eroamassa.
Ystäväni on itkenyt minulle virhettään ja katuu aidosti ja haluaa perheensä takaisin, mutta mies ei anna anteeksi. Olen lohduttanut ystävääni, eikä hän tiedä, että ilmantaja olin minä, vaan hän epäilee toista ystävääni. Em pysty koskaan kertomaan tehostaminen ystävälleni, en vaikka hän menetti perheesä lisäksi ystävänkin. On huono omatunto, vaikka tiedän tehneeni oikein.

Kommentit (444)

Vierailija
221/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus rehellisesti hienostelematta sanonut hyvälle ystävälleni, että hän kertoo itse miehelleen pettämisestään tai minä kerron ja kertoihan se. Kyseessä 2 pienen lapsen äiti, jolla oikeasti ihana mies ja kävi säännöllisesti panemassa yhtä renttumiestä, koska ei kuulemma saanut niin hyvää seksiä parisuhteessa, mutta ei ikinä ottanut miehensä kanssa asiaa puheeksi, vaan toimi samaa ja halusi vain saada kaiken. Tovin kuuntelin tuota ininää ja valitusta, kun sitten napsahti ja sanoin ystävänä asiat niin kuin ne on. Ystävyytemme on säilynyt.

Tämä olisi ollut yksiselitteisesti oikea tapa toimia. 
Se, että hoitaa plajastumisen mahdollisimman dramaattisesti (itse uskon olevan provo, mutta kirjoitellaan kumminkin), pettää ystävänsä kautta tietämänsä salaisuuden ja salaa oman roolinsa vaikka tietää, että joku muu saa syyt niskoilleen kertoo (fiktiivisestä) AP:sta enemmän kuin tarinan pettäjästä. 

Vierailija
222/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikipäivänä menis tekemään noin. En hyväksyis pettämistä mutta en kyllä taatusti menis siitä kellekään kertomaankaa, ei pidä ikinä mennä puuttumaan toisten avioliittoon. Oikeat ystävät osaavat pitää toistensa salaisuudet vaikka mikä olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä ja katkera lehmä olet. Teet asioita joista et tiedä tausto ja et kanna vastuuta teostasi, salailet asiaa ystävältäsi. Suthan tässä pitäis piestä että muistaisit lopun ikää.

Vierailija
224/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, hyvä! En itse kuulu tähän "huorintekijästä sanotaan Raamatussa.." -kiihkoilijoihin, mutta jos joku on niin mulkku että kumppaniaan pettää, niin ansaitsee että koko homma lävähtää naamalle. Ei ihmisiä saa kohdella ihan miten huvittaa, omista teoista ja tunteista on otettava vastuu. Toi "sulla ei oo oikeutta rikkoo toisten suhdetta" paska on ihan turhaa höpöhöpöä. Pettäjällä ei lähtökohtaisesti ja oletusarvona tietenkään ole oikeutta pettää luottamusta. Ja mikä ihmeen perustelu on "melkee kaikki kumminki pettää!"?!

T, itsekin tullut petetyksi.

Vierailija
225/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme ininää taas AV-mammoilta. Jos joku kertoo TOTUUDEN että toinen pettää niin silloinhan on toimittu oikein. Ihan sama mitkä taustat, mikä ihminen ja mikä parisuhde. Petetyksi tullessa toinen ei voi tehdä kunnollista harkintaa ja ratkaisua suhteesta, koska hänellä ei ole kaikkea tietoa suhteesta. Ei tästä tarvitse tehdä niin tavattoman vaikeaa.

Vierailija
226/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelkaa nyt jo joku, miksi AP ei voi omalla nimellään tehdä paljastusta? Ei halua kantaa salaisuutta, mutta kuitenkin haluaa salailla. Päätä jo hyvä ihminen! Ja tuo liivijengi juttu oli vähän turhan kaukaa haettu.

Koska haluaa säilyttää ystävyyden pettäjäkaveriinsa. Ja ehkä myös mieheen, joskushan näissä tapauksissa viestinviejä ammutaan, ja pariskunta kääntyy yhdessä paljastajaa vastaan.

No tässä tapauksessa viestintuojaksi epäillään ihan viatonta ihmistä. Reilua? 

Vierailija
227/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään ymmärrä, mikä oikeuttaa APn toimimaan selän takana? Paitsi ystävänsä, myös ystävän miehen selän takana. Ihan samaan salailuun ja selän takana toimimiseen syyllistyy, josta ystäväänsä syyttää.

Vierailija
228/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää tälläset "moraaliset" toimijat kuvottaa mua! Ei ole sun asias lainkaan. Melkein Kaikki pettää nykyisin. Sä et tiedä mitä tuhoat sait aikaseksi. Toivon todella että tää on provo! Koska jos ei ole niin tervemenoa helvettiin. Luuseri. Missä sun moraalis on? Sä tuhosit todella paljon. Sun velvollisuutes on nyt kertoa tälle ystävälles kuka on sanonut ja mitä, ettei ihmisen koko elämä murene, kun syyttää vielä väärää kaveria!!!!!!

Melkein kaikki ei todellakaan petä. Kukaan selkärangan omaava ei petä.

Ainoa joka tuossa on pettänyt jonkun on nainen joka petti miestään. 

AP:lla on korkea moraali. Se tulee ilmi siinä että hän ei suostu salaamaan petosta edes vaikka sen tekijä olisi kaveri. 

Vierailija
229/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edelleenkään ymmärrä, mikä oikeuttaa APn toimimaan selän takana? Paitsi ystävänsä, myös ystävän miehen selän takana. Ihan samaan salailuun ja selän takana toimimiseen syyllistyy, josta ystäväänsä syyttää.

Aivan varmasti se mies halusi tietää että hänen vaimokkeensa pettää häntä. AP ei tehnyt mitään väärää

Vierailija
230/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo niin paljon suominaisista, että tuo käräyttäminen on moraalisesti paheksutumpaa kuin itse pettäminen. No, ei tässä voi oikeasti moralisoida sillä kyllä meidän kaveriporukassa pannaan toista naista aina kun pystytään ja sitten vaihdetaan juttuja niistä kavereiden kanssa. Ei kävisi hyvin sille joka kielisi.

Kiva kaveriporukka! O-o

Rehellisesti sanottuna kyllä on. On mahtavaa tietää, että yksi porukka äijiä ei ikinä petä. Siinä on jotain mikä sitoo ihmiset yhteen kun on myös kokenut asioita, mistä ei ole välttämättä edes ylpeä, esimerkiksi bordellikeikka Thaikuissa, josta puolet 2 kaveria per 1 nainen ja puolet palaa jonkin taudin kanssa.

Siinä oli kuule palaveria suunnitellessa että miten saadaan hoidettua äijät kuntoon niin ettei niiden naiset saa tietää.

Eikös tämä ole sitä ystävien lojaaliutta, jonka perään täällä on vinguttu? Vai onko se huono asia kun miehet salailee naisilta?

Todennäköisesti tuollaisessa kaveripiirissä nussitaan niitä toistenkin vaimoja. 

Salailu on AINA huono juttu

Vierailija
231/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut höpöttää ettei voida tietää pettämisen taustoista, eli ikään kuin olisi syitä joiden vuoksi saa pettää.

Olisi nyt kiva kuulla millä syillä on ok pettää? Ja ymmärtääkö petetty asian myös samoin?

Myös ihmettelen että miksi joidenkin mielestä puolison pettäminen ei ole niin paha, se melkeinpä kuuluu asiaan, mutta ystävän pettäminen ansaitsisi suunnilleen hirttotuomion.

Voisko joku avata tätä hieman?

Vierailija
232/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisten moraalia nykyään. Pettäminen on aina väärin, riippumatta tilanteesta. Ja joo, olen itse pettänyt johtuen monista asioista, mutta päätös oli silti minun ja kyse oli minun kypsymättömyydestä. Olisin voinut tehdä toisin. En suuttunut, kun sen aikainen avopuolisoni sai tietää asiasta pengottuaan kännykkäni läpi. Hän ei tehnyt väärin siinä asiassa, minä tein. En suuttuisi, jos ystäväni käräyttäisi minut, sillä minä olisin tehnyt väärin, ei ystäväni. Missä teidän itsekritiikkinne on hyvät naiset??! Minä tein virheen ja opin siitä, en toista sitä enää. Virheen toistamiseen ei riitä enää mitkään tekosyyt, sitten pitää hakeutua hoitoon, koska ei hallitse itseään riittävästi älyllisellä tasolla.

Vierailija
233/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ikipäivänä menis tekemään noin. En hyväksyis pettämistä mutta en kyllä taatusti menis siitä kellekään kertomaankaa, ei pidä ikinä mennä puuttumaan toisten avioliittoon. Oikeat ystävät osaavat pitää toistensa salaisuudet vaikka mikä olisi.

Ihminen jolla on moraali EI suostu auttamaan pettäjää eikä salaamaan hänen petostansa

Vierailija
234/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mielestä pettäminen näyttää olevan ok.

Muistakaa tämä nyt sitten siskot, kun oma miehennen tulee sukupuolitaudin kanssa kotiin.

Sanotte, että tärkeintä on, ettei miehen kaverit käryttäneet miestä hänelle, koska naisen moraali.

Vierailija
235/444 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä täällä puolustelee tietenkin ne pettäjät itse.

Muistakaa, kun osuu omallle kohdalle, että on ok, kun miehesi pettää sinua.

Miehellä voi olla vaikka pettämiseen "taustat, joita et tiedä".

Toisaalta jos joku kertoisi, niin "joskus jossakin joku ampui haulikolla selkään..." ja muuta todella älyllistä perustelua..

Hyvä naiset.

Vierailija
236/444 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä täällä puolustelee tietenkin ne pettäjät itse.

Muistakaa, kun osuu omallle kohdalle, että on ok, kun miehesi pettää sinua.

Miehellä voi olla vaikka pettämiseen "taustat, joita et tiedä".

Toisaalta jos joku kertoisi, niin "joskus jossakin joku ampui haulikolla selkään..." ja muuta todella älyllistä perustelua..

Hyvä naiset.

En ole ikinä ymmärtänyt pettämisen ymmärtämistä. 

Keksitään tekosyitä miksi pettäminen olisi oikeutettua. Milloin toinen ei ole paikalla tarpeeksi ja milloin vaan rakastuu johonkin toiseen. Täyttä roskaa kaikki selitykset.

Miten sellaiseen ihmiseen voi luottaa missään tilanteessa joka pettää toista?

Vierailija
237/444 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisten moraalia nykyään. Pettäminen on aina väärin, riippumatta tilanteesta. Ja joo, olen itse pettänyt johtuen monista asioista, mutta päätös oli silti minun ja kyse oli minun kypsymättömyydestä. Olisin voinut tehdä toisin. En suuttunut, kun sen aikainen avopuolisoni sai tietää asiasta pengottuaan kännykkäni läpi. Hän ei tehnyt väärin siinä asiassa, minä tein. En suuttuisi, jos ystäväni käräyttäisi minut, sillä minä olisin tehnyt väärin, ei ystäväni. Missä teidän itsekritiikkinne on hyvät naiset??! Minä tein virheen ja opin siitä, en toista sitä enää. Virheen toistamiseen ei riitä enää mitkään tekosyyt, sitten pitää hakeutua hoitoon, koska ei hallitse itseään riittävästi älyllisellä tasolla.

Ainahan osalla ihmisistä moraali on ollut kadoksissa. 

Ensimmäisessä ja toisessa maailmasodissa kaikkialla euroopassa naiset nussi jopa miehittäjän sotilaita samaan aikaan kun oma aviomies olis taistelemassa maansa puolesta. Se jo kertoo aika helkutisti miten kieroja jotkut ovat

Vierailija
238/444 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelkaa nyt jo joku, miksi AP ei voi omalla nimellään tehdä paljastusta? Ei halua kantaa salaisuutta, mutta kuitenkin haluaa salailla. Päätä jo hyvä ihminen! Ja tuo liivijengi juttu oli vähän turhan kaukaa haettu.

Koska haluaa säilyttää ystävyyden pettäjäkaveriinsa. Ja ehkä myös mieheen, joskushan näissä tapauksissa viestinviejä ammutaan, ja pariskunta kääntyy yhdessä paljastajaa vastaan.

No tässä tapauksessa viestintuojaksi epäillään ihan viatonta ihmistä. Reilua? 

Miksi alapeukut?

Vierailija
239/444 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on aina väärin. Ihmetyttää ihmisten tapa lakaista asia maton alle ja pitää asiaa hyväksyttynä. Itse olen pettänyt miestäni kerran naisen kanssa ja kerroin välittömästi miehelleni, ei siksi, että hän olisi saanut tietää asiasta, vaan sillä minusta hänellä on oikeus valita, haluaako hän jatkaa kanssani tyhmästä teostani huolimatta ja olin valmis siihen, että tiemme olisivat erkaantuneet. Saimme onneksi asiat selvitettyä, silti joudun elämään tekoni kanssa aina. Mieheni ei minua tästä rankaise ja muistuta, vaan asia painaa minua itseäni edelleen. En voi ymmärtää, miksi tein niin rumasti ihmiselle, joka on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Mutta se mitä haluan sanoa, on että minusta on törkeää, kuinka jopa parisuhdeneuvojat kehottavat salaamaan puolisolta asioita. Minusta kenelläkään ei ole oikeutta viedä toiselta pois valinnanvapautta päättää omasta elämästään ja siitä, millaisen ihmisen kanssa sen haluaa jakaa.

Vierailija
240/444 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on aina väärin. Ihmetyttää ihmisten tapa lakaista asia maton alle ja pitää asiaa hyväksyttynä. Itse olen pettänyt miestäni kerran naisen kanssa ja kerroin välittömästi miehelleni, ei siksi, että hän olisi saanut tietää asiasta, vaan sillä minusta hänellä on oikeus valita, haluaako hän jatkaa kanssani tyhmästä teostani huolimatta ja olin valmis siihen, että tiemme olisivat erkaantuneet. Saimme onneksi asiat selvitettyä, silti joudun elämään tekoni kanssa aina. Mieheni ei minua tästä rankaise ja muistuta, vaan asia painaa minua itseäni edelleen. En voi ymmärtää, miksi tein niin rumasti ihmiselle, joka on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Mutta se mitä haluan sanoa, on että minusta on törkeää, kuinka jopa parisuhdeneuvojat kehottavat salaamaan puolisolta asioita. Minusta kenelläkään ei ole oikeutta viedä toiselta pois valinnanvapautta päättää omasta elämästään ja siitä, millaisen ihmisen kanssa sen haluaa jakaa.

Teit erittäin veemäisesti miehellesi. Mutta plussat sinulle siitä että olit selkärankainen ja oikeudenmukainen kun kerroit miehellesi totuuden.

Miehesi antoi anteeksi (asia jota en tajua) joten liittosi vielä säilyi. Hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi