Käräytin ystäväni miehelleen pettämisestä
Ystävälläni oli sivusuhde ja kerroin prepaid numerosta hänen miehelleen, milloin ystäväni tapaa tämän suhteen toisen osapuolen perheen yhteisessä kodissa. Ystäväni jäi niin verekseltään kiinni kuin vain voi, eli ei mitään mahdollisuutta selittää asiaa ja nyt he ovat eroamassa.
Ystäväni on itkenyt minulle virhettään ja katuu aidosti ja haluaa perheensä takaisin, mutta mies ei anna anteeksi. Olen lohduttanut ystävääni, eikä hän tiedä, että ilmantaja olin minä, vaan hän epäilee toista ystävääni. Em pysty koskaan kertomaan tehostaminen ystävälleni, en vaikka hän menetti perheesä lisäksi ystävänkin. On huono omatunto, vaikka tiedän tehneeni oikein.
Kommentit (444)
Heippa-lappumeininkiä! Läksytetään naapureita anonyymisti, mutta ei oo pokkaa puhua kasvotusten tai laittaa nimeä " terveisten" perään. AP on ihan ressukka- lässykkä. Ensin moralisoi toista pettämisestä, katsoo yleväksi velvollisuudekseen kertoa tästä, mutta sitten ei riitä selkäranka avoimesti seisomaan periaatteidensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Heippa-lappumeininkiä! Läksytetään naapureita anonyymisti, mutta ei oo pokkaa puhua kasvotusten tai laittaa nimeä " terveisten" perään. AP on ihan ressukka- lässykkä. Ensin moralisoi toista pettämisestä, katsoo yleväksi velvollisuudekseen kertoa tästä, mutta sitten ei riitä selkäranka avoimesti seisomaan periaatteidensa puolesta.
Olihan silla selkärankaa periaatteidensa puolesta, muutenhan se ei olisi ilmoittanut vaan olisi ollut siten pettäjän "tiimissä" salaamassa asiaa mieheltä!
Miksi muuten sen pitäisi kertoa sille pettäjälle?
Oletetaan, että näet kun liivijengi hakkaa paskaksi jonkun päällensä änkeneen.
Nyt siis sinä menet kertomaan liivijengille NAAMATUSTEN, PERIAATEIDESI MUKAISESTI, että sinä soitit poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans toivon, että mulle kerrottaisiin heti jos puoliso pettää. Rohkea teko!
ai rohkea teko... Toi aapee huutelee puskista eikä ota mitään vastuuta.
olis voinut jutella ystävälle ja kertoa miehelle.
typerässä toimintaa...mukamas reilua. Kyllä omilla kasvoilla voi kertoa... Pistää ihmiset niin ikävään tilanteeseen, kun olisi voinut puhua eikä vaklata. Yäk.
et ansaitse kultakruunua tolla tempulla. Olisit ollut reilu ja kertonut ystävällesikin.. Pissahousu olet.
KERROTKO VIELÄ, MITEN JA MIKSI AP:N PITÄISI OTTAA VASTUU TÄSTÄ PETTÄJÄN TOUHUSTA JA OLLA MUKANA VALEHTELEMASSA JA SALAAMASSA ASIAA, OLLEN ITSE SITEN MUKANA PETOKSESSA?
VOI MYÖS OLLA, ETTÄ TUNTEE MIEHEN HYVIN, MIKSI MIEHELLE SAA VALEHDELLA?
AINOASTAAHUORAT PETTÄJÄT PUOLUSTELEE PETTÄJÄÄ JA DISSAA AP:TÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan silla selkärankaa periaatteidensa puolesta, muutenhan se ei olisi ilmoittanut vaan olisi ollut siten pettäjän "tiimissä" salaamassa asiaa mieheltä!
Miksi muuten sen pitäisi kertoa sille pettäjälle?
Oletetaan, että näet kun liivijengi hakkaa paskaksi jonkun päällensä änkeneen.
Nyt siis sinä menet kertomaan liivijengille NAAMATUSTEN, PERIAATEIDESI MUKAISESTI, että sinä soitit poliisille?
Poliisi ainakin menee suoraan liivijengin juttusille eikä kertomaan uhrille et sinut hakattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te käräyttelijät päättelette, että petetty haluaa tietää. Jos minun mieheni lempii naapurin Pirkkoa, niin minä EN HALUA, että kukaan kyylä tulee siitä raportoimaan minulle. En usko, että olen ainoa, joka ajattelee näin
. Joten pyydän ystävällisesti olla sekaantumatta minun elämääni. Kiitos.
Toivotaan siis, ettei miehesi kerro esim. minulle, jotta voin huolehtia vain omista asioistani. Asiastahan tulee myös minun asiani, jos saan tietää siitä ja joudun osallistumaan sen salailuun.
Jos taas minun mieheni lempii naapurin Pirkkoa, niin todellakin toivon että joku kyylä tulee kertomaan asiasta myös minulle; koko muu naapurustohan asiasta jo tietääkin.
Hienoa! Vois olla ap:n kaltaisia enemmän, niin kynnys pettämiseenkin vois monella olla korkeampi.
Kuinka usein pettämisestä todellisuudessa kerrotaan esim. ystäville? Onko mun ystävät vain harvinaisen vähän pettäviä vai suojelevatko he vain harvinaisen hyvin itseään?
Perustelkaa nyt jo joku, miksi AP ei voi omalla nimellään tehdä paljastusta? Ei halua kantaa salaisuutta, mutta kuitenkin haluaa salailla. Päätä jo hyvä ihminen! Ja tuo liivijengi juttu oli vähän turhan kaukaa haettu.
Miten se pettäjänainen ei oo vieläkään hoksannu tätä ketjua ja tunnistanu ap.ta omaksi ah niin luotettavaksi ystäväkseen? Turhaan olen odotellu. 😒
Mun ystäväni mies on melkoinen häntäheikki. Olen ummistanut silmäni jos olen jotain peliä nähnyt koska koen että asia ei kuulu minulle. Ystäväni ja miehensä ovat jostain kumman syystä todella "kova tiimi", hitsautuneet yhteen.
jos kertoisin ystävälleni asioiden laidan, olen aivan varma että siitä tulisi kauhea sotku lähinnä omaan elämääni. Heidän perhetiiminsä olisi entistä vahvempi ja minusta tulisi se juoruileva paskapää.
Joten en kerro, välillä jopa luulen että jollain tasolla ystäväni kyllä aavistaa saman, mutta ei halua ajatella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV-mammojen mielestä pettäjää ei saa käräyttää. Siis jatkakoon vaan likaisia puuhiaan kiinni jäämättä. Ja kun kiinni jäämisen riski on olematon, niin hei se petollisuus onkin oikein.
Se on sallittua kun salassa tekee. Pitäkääpä arvon miehet tämä ohje mielessänne.
Av-mammana sanon, että minulla ei ole oikeutta päättää toisten perheiden asioista. Pettäminen ei ole hyväksyttävää. Tässä keskustelussa on tuotu esille, mitä ajattelematon puuttuminen näin vakavaan parisuhdeasiaan voi saada aikaan ennakoimattomia, kumuloituvia ja negatiivisia seurauksia. Samalla tämä ap on ikään kuin asettunut paremmin tietäjän paikalle ohjaillessaan tapahtumia.
Ap:n toimijuus on moraalisesti ongelmallista myös ystävänä. Hänen olisi kuulunut pyrkiä selvittämään pettäminen tämän ystävän kanssa, keskustelujen kautta pyrkiä herättelemään häntä lopettamaan pettämisen ja selvittämään asiat puolisonsa kanssa.
On ylimielestä myös ajatella, että pettäjän ystävänä voisi tietää, mikä on parasta petetylle puolisolle. Juuri tässä tilanteessa, tällä tavalla paljastettuna ja verekseltään. Eihän ihminen voi edes etukäteen varasti tietää, kumpi on parempi vaihtoehto: tietää vai jatkaa elämää laput silmillä? Mitä elämä olisi tuonut, jos olisi valinnut toisin? Tässä on suuri ongelma siinä, että petetty ei saanut edes valita, eikä ap voinut tietää, mikä oli parasta tämän miehen kannalta. Ei ainakaan etukäteen. Ja vaikka olisikin vankka kanta haluaako tietää vai ei, niin eikö kuitenkin olisi tämä mies ansainnut sen, että hänen puolisonsa olisi kertonut itse?
Se mitä mies olisi ansainnut olisi ollut uskollinen puoliso. Sitä hänellä ei ollut, eikä edes puolisoa joka olisi itse kertonut asiasta. En usko, että ihminen, joka olettaa ystäviensäkin valehtelevan hänen pettämisensä salailemiseksi kertoo puolisolleen koskaan mitään. Vähintä mies tuo mies ansaitsi, on kuulla totuus edes joltakin. Sen AP teki ja kiitos siitä.
Se että AP salailee kertomistaan ystävältään on sitten jo toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa nyt jo joku, miksi AP ei voi omalla nimellään tehdä paljastusta? Ei halua kantaa salaisuutta, mutta kuitenkin haluaa salailla. Päätä jo hyvä ihminen! Ja tuo liivijengi juttu oli vähän turhan kaukaa haettu.
Koska haluaa säilyttää ystävyyden pettäjäkaveriinsa. Ja ehkä myös mieheen, joskushan näissä tapauksissa viestinviejä ammutaan, ja pariskunta kääntyy yhdessä paljastajaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo niin paljon suominaisista, että tuo käräyttäminen on moraalisesti paheksutumpaa kuin itse pettäminen. No, ei tässä voi oikeasti moralisoida sillä kyllä meidän kaveriporukassa pannaan toista naista aina kun pystytään ja sitten vaihdetaan juttuja niistä kavereiden kanssa. Ei kävisi hyvin sille joka kielisi.
Kiva kaveriporukka! O-o
Rehellisesti sanottuna kyllä on. On mahtavaa tietää, että yksi porukka äijiä ei ikinä petä. Siinä on jotain mikä sitoo ihmiset yhteen kun on myös kokenut asioita, mistä ei ole välttämättä edes ylpeä, esimerkiksi bordellikeikka Thaikuissa, josta puolet 2 kaveria per 1 nainen ja puolet palaa jonkin taudin kanssa.
Siinä oli kuule palaveria suunnitellessa että miten saadaan hoidettua äijät kuntoon niin ettei niiden naiset saa tietää.
Eikös tämä ole sitä ystävien lojaaliutta, jonka perään täällä on vinguttu? Vai onko se huono asia kun miehet salailee naisilta?
Olen miettinyt tätä omalle kohdalleni ja arvaillut että kertoisiko omat ystäväni jos tietäisivät mieheni pettävän. Ja tulin siihen tulokseen että osa kertoisi , mutta osa ei. Ja tajusin että kyllä ne parhaat ja luotettavimmat ystävät kertoisivat, koska he tietävät miten suhtaudun pettämiseen.
Toisaalta jos itse pettäisin , en missään nimessä sekoittaisi ystäviäni asiaan ainakaan ennen kuin olisin päättänyt esim erota miehestäni.
Luulen myös että ainakin pari ystävistäni kehoittaisi minua itseäni kertomaan jos he olisivat jostain kuulleet touhuistani. Pelkäänpä että ottaisivat etäisyyttä minuun jos jatkaisin kaksoiselämää.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen joskus rehellisesti hienostelematta sanonut hyvälle ystävälleni, että hän kertoo itse miehelleen pettämisestään tai minä kerron ja kertoihan se. Kyseessä 2 pienen lapsen äiti, jolla oikeasti ihana mies ja kävi säännöllisesti panemassa yhtä renttumiestä, koska ei kuulemma saanut niin hyvää seksiä parisuhteessa, mutta ei ikinä ottanut miehensä kanssa asiaa puheeksi, vaan toimi samaa ja halusi vain saada kaiken. Tovin kuuntelin tuota ininää ja valitusta, kun sitten napsahti ja sanoin ystävänä asiat niin kuin ne on. Ystävyytemme on säilynyt.
Hienoa! Kiva, että joku on ymmärtänyt mitä todellinen ystävyys on. Liian monet tuntuvat nykyään olevan sitä mieltä, että ystävyys on samaa mieltä olemista ja mielistelemistä. Olen törmännyt todella usein tähän, että teki ystävä kuinka tyhmästi hyvänsä, niin vain hymistellään mukana, ettei kukaan vaan pahoita mieltänsä.
Jos ystäväsi laihduttaa syömällä kuukauden pelkkää kaalia, kännää raskaan ollessaan, kokeilee huumeita, pettää puolisoaan tai tekee jotain muuta yhtä tyhmää, niin todellinen ystävä menee väliin. Oikeaa ystävyyttä on ajatella toisen parasta vähän pidemmälläkin aikavälillä eikä vain sitä hetkeen huumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo niin paljon suominaisista, että tuo käräyttäminen on moraalisesti paheksutumpaa kuin itse pettäminen. No, ei tässä voi oikeasti moralisoida sillä kyllä meidän kaveriporukassa pannaan toista naista aina kun pystytään ja sitten vaihdetaan juttuja niistä kavereiden kanssa. Ei kävisi hyvin sille joka kielisi.
Kiva kaveriporukka! O-o
Rehellisesti sanottuna kyllä on. On mahtavaa tietää, että yksi porukka äijiä ei ikinä petä. Siinä on jotain mikä sitoo ihmiset yhteen kun on myös kokenut asioita, mistä ei ole välttämättä edes ylpeä, esimerkiksi bordellikeikka Thaikuissa, josta puolet 2 kaveria per 1 nainen ja puolet palaa jonkin taudin kanssa.
Siinä oli kuule palaveria suunnitellessa että miten saadaan hoidettua äijät kuntoon niin ettei niiden naiset saa tietää.
Eikös tämä ole sitä ystävien lojaaliutta, jonka perään täällä on vinguttu? Vai onko se huono asia kun miehet salailee naisilta?
Ei, jatkakaa vain yhteistä "veljeyttänne", kaikin mokomin!
Itselleni tulee mieleen lähinnä vanhat, limaiset sedät thaikkumatkoillaan. :s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kaveriporukka! O-o
Eikös tämä ole sitä ystävien
lojaaliutta, jonka perään täällä on vinguttu? Vai onko se huono asia kun miehet salailee naisilta?
Ei, jatkakaa vain yhteistä "veljeyttänne", kaikin mokomin!
Itselleni tulee mieleen lähinnä vanhat, limaiset sedät thaikkumatkoillaan. :s
Ei tarvinne olla kummoinenkaan ennustajaeukko tässä kun uskon että porukassanne tulee olemaan tulevina vuosina useita eroja.
Myöskään en usko että teidän parisuhteenne on sitä parasta, nimittäin pettäminen kyllä näkyy tavalla tai toisella siinä omassa parisuhteessa vaikka itse pettäminen pysyisikin salassa.
Mites jos asetelma oliskin toisinpäin? Eli mies olisi pettäjä? Taitas kommentit olla vähän eri luokkaa.
kyllä on ihmisillä empatiat taas vähissä. Vigilante justice parhaimmillaan.
Maailma ei ole niin mustavalkoinen. Ja ihan niinkuin pettäjän pitäisi kestää tekojensa julkisuus pitäisi AP:n pystyä seisomaan omien tekojensa takana ja kertoa olleensa paljastuksen taustalla.
Minkälainen ihminen antta ilmi ja sitten on olevinaan tukena ja katsoo vierestä kun joku muu ottaa lokaa hänen teoistaan.
Totta kai pettäminen on perseestä, mutta ei kyllä AP:n moraalista selkärankaakaan ole kadehtiminen.
Ja nämä "paljastuminen on ihan oikein", "siitäs sai paskiainen" -viestit osoittavat myös noin 23 vuoden ikää ja mustavalkoisuutta. En ole ikinä pettänyt mutta vierestä seurannut useita kriiseileviä suhteita, joissa asiat on lopult järjestyneet ja kaikki onnellisia. Sekä niin, että pettäminen on paljastunut ja niin, että ei ole. Ovat sen verran sotkuisia tilanteita että nettiparisuhdesheriffien "jätä se!" ei aina ole ihan niin yksiselitteisen oikein.
Muiden murheilla itseään viihdyttävien kannattaa nyt työntää tulitikku kynnen alle. Josko sieltä löytyisi tunteita.
ai rohkea teko... Toi aapee huutelee puskista eikä ota mitään vastuuta.
olis voinut jutella ystävälle ja kertoa miehelle.
typerässä toimintaa...mukamas reilua. Kyllä omilla kasvoilla voi kertoa... Pistää ihmiset niin ikävään tilanteeseen, kun olisi voinut puhua eikä vaklata. Yäk.
et ansaitse kultakruunua tolla tempulla. Olisit ollut reilu ja kertonut ystävällesikin.. Pissahousu olet.