Listataan "kadonneita" vaatemerkkejä!
Nyt maanantain iloksi hömppäketju eli muistellaan vaatemerkkejä, jotka olivat joskus pinnalla ja sitten katosivat.
Aloitan:
-Psycho Cowboy: 90-luvun puolivälissä, teki sellaisia toooosi leveitä housuja kaikille technofriikeille
-Gsus: 90-luvun loppu ja 2000-luvun alku. Näin joskus mainoksen ulkomaisessa lehdessä joskus vuonna '99 ja pidin logoa hienona. Kärsi inflaation viimeistään siinä vaiheessa, kun tuntui olevan Salkkareiden virallinen pukija.
-KoneHelsinki: Teki lyhyen nousun, nykyään merkki elää halpahallikosmetiikassa
-Lustwear: Teki naistenlehdissä ylistettyjä farkkuja, luonnossa housut (ja merkin muut vaatteet) näyttivät itse käsityötunnilla väsätyiltä.
-Miss Sixty
Kommentit (221)
Karl Kani, ne miesten järkyttävät hiphop-lökäfarkut... yöh
Vierailija kirjoitti:
Frank Paul, ne paidat ym vaatteet joissa piirretyn apinan kuvia.
lastentavaroissa näkee vielä paljon. Ainakin oz babyssa.
Vierailija kirjoitti:
Olin juppiluokalla ja meillä kaikilla oli eri väriset Benettonin salmiakkikuvioneuleet, Benettonin liikkeitä ei taida enää hirveästi olla olemassa Italian ulkopuolella?
turussa ainakin myllyssä ja skanssissa, eiköhän muuallakin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juppiluokalla ja meillä kaikilla oli eri väriset Benettonin salmiakkikuvioneuleet, Benettonin liikkeitä ei taida enää hirveästi olla olemassa Italian ulkopuolella?
turussa ainakin myllyssä ja skanssissa, eiköhän muuallakin Suomessa.
Ei taida enää olla. Ehkä Helsingin Kampista löytyy vielä.
Monia näistä kyllä löytyy, onlyakin vaikka kuinka paljon.
Mutta koska olette viimeksi nähneet Naf Nafin vaatteita?
Stokkan STC, sittemmin [es:ti:ci]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Simo Vaatehuoneelta hei, kansitakki nyt vain ysiysi!!!" eli minkä merkkisiä ne tosi suositut nyloniset kansitakit oli (mariininsininen, kaakaonruskea, aniliininpunainen, sinivioletti, sammalen vihreä) joissa samettinen kaulus? Niitä oli kaikilla silloin 90-luvun puolen välin aikoihin.
[/quote/
eikö vaatehuoneen merkki ollut ragazzi? Muita kadonneita: dobber, torstai, robe di kappa,
Torstai on edelleen olemassa ja voi paksusti, ainakin hintansa puolesta. L-Fashion Groupin osa ja myynnissä ihan yleisesti marketeissa, Luhdan omissa kaupoissa ym. Monen muunkin merkin kohdalla sama juttu, olette vaihtaneet itse eri kauppoihin ja luulette että merkit ovat hävinneet.
Vierailija kirjoitti:
Benettonia myydään sekä Benettonin liikkeissä että myös joissakin vaatteita myyvissä liikkeissä ja tavarataloissa. Myös Sisley on edustettuna ainakin Helsingissä Kampin kauppakeskuksessa Benettonin vieressä. Stockmann myy kanssa Benettonia.
Paul Frankia myydään jopa Prismoissa asusteiden osalta.
Naf Naf -liikkeitä (/vaatteita) ei taida Suomessa enää olla, mutta 10 vuotta sitten Pariisissa kun kävin, niin ostin ko. liikkeestä vaatteita.
JA ainakin LEmpäälän Ideaparkissa oli joku tällainen myymälä, missä oli Mangoa, NafNafia ym. merkkejä, ihan vain pari rekkiä / hyllyä. Mutta tosi monta "erikoista" merkkiä. Mutta ei ole ollut enää hetkeen aikaan.
Onlyn vaatteet 90 -luvun puolesta välistä 2000 -luvun alkuun oli hyviä.
" Jacqueline de Young " luki varmasti kaikissa päättäri-rippi- ym. juhlamekoissa 1995-2000 -luvuilla. Niitä sai Onlyn liikkeistä.
Claire.