Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu että työhaastatteluun tullaan kuin mitkäkin tyrkyt?!

Vierailija
26.10.2015 |

On puettu paitaa että tissit loistaa, minihametta, mahdollisimman korkeaa korkoa jne?! Johtuuko siitä että on mies työnantajana ja kuvitellaan pääsevän reittä pitkin töihin?! Onneksi olen itse valitsemassa työntekijöitä mieheni kanssa, meille ei tuollaiset töihin pääse! Ehkä jonnekin muualle kyllä.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystävä, joka näkee iskuyrityksiä ja tyrkkyjä ihan kaikkialla. Kun vieras nainen kysyy hänen mieheltään kadulla suuntaa, niin nainenhan on vain iskemässä. Liekkö tässä samasta vaivasta kyse?

jaa, sitä sun pitää kysyä myös mun mieheltä, jota ei kiinnosta palkata mitään rooleissa siivoajia, me kun ei olla strippiklubilla.

Se mitä sun mies ajattelee ja se mitä se sanoo sulle on kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
42/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystävä, joka näkee iskuyrityksiä ja tyrkkyjä ihan kaikkialla. Kun vieras nainen kysyy hänen mieheltään kadulla suuntaa, niin nainenhan on vain iskemässä. Liekkö tässä samasta vaivasta kyse?

jaa, sitä sun pitää kysyä myös mun mieheltä, jota ei kiinnosta palkata mitään rooleissa siivoajia, me kun ei olla strippiklubilla.

kyllä mä kuulen äänestä, koska valehtelee :) Ollaan oltu niin kauan yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet näitä suomut silmillä ja korvilla-naisia :)

Vierailija
44/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päättäkää arvon mammat! Täällä aina kerrotaan iskurepliikkejä, tämä on niistä yksi, samoin esim klo kysyminen.....

Vierailija
45/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletpa ennakkoluuloinen ja mustasukkaisuuteen voimakkaasti taipuvainen. Eli, kun on naamaltaan ruma ja tylsät vaatteet, verkkarit päällä, ilman meikkiä, tukka laittamatta, niin paikka on varma. Kaunottaret pysykää poissa. Siellä itkee epävarma rouva. Hei, olen itse ohjelmoija, IT-alan asiantuntija ja pukeudun naisellisesti aina, laittaudun viimeisen päälle. Olen myös erään yrityksen keulakuva julkisesti. Kauneus helpottaa elämää, kyllä.

Vierailija
46/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet näitä suomut silmillä ja korvilla-naisia :)

niin näinhän se täällä ajatellaan: KAIKKI miehet pettää! Kukaan ei oikeasti voi vain ja ainoastaan rakastaa, ajatella ja kiihottua omasta puolisostaan ;)

Vierailija
47/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletpa ennakkoluuloinen ja mustasukkaisuuteen voimakkaasti taipuvainen. Eli, kun on naamaltaan ruma ja tylsät vaatteet, verkkarit päällä, ilman meikkiä, tukka laittamatta, niin paikka on varma. Kaunottaret pysykää poissa. Siellä itkee epävarma rouva. Hei, olen itse ohjelmoija, IT-alan asiantuntija ja pukeudun naisellisesti aina, laittaudun viimeisen päälle. Olen myös erään yrityksen keulakuva julkisesti. Kauneus helpottaa elämää, kyllä.

Vielä ap, varo ettet lankea mustasukkaisuuden pauloihin.

Vierailija
48/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin näinhän se täällä ajatellaan: KAIKKI miehet pettää! Kukaan ei oikeasti voi vain ja ainoastaan rakastaa, ajatella ja kiihottua omasta puolisostaan ;)

Voi tuo olla tottakin. On vaan niin herttaisen hassua kun se pikku puoliso itsevarmana ajattelee näin :)

Vierailija
49/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tuo olla tottakin. On vaan niin herttaisen hassua kun se pikku puoliso itsevarmana ajattelee näin :)

Mä taas pidän kummallisena ajatusta, että miehen täytyisi pettää, jotta hän voi suhtautua työnhakijoihin asiallisesti ja pilkkaamatta ulkonäöstä riippumatta. Siis ettei miehen tarvitse mollata naista ulkonnäön perusteella, näyttää tämä miltä hyvänsä. Mun mies ei petä, mutta osaa se silti suhtautua naisiin ihmisinä ja asiantuntijoina hameen pituudesta tai kaula-aukosta riippumatta. Ketään se ei kutsuisi munalla töihin menijäksi tai reittäpitkin kiipijäksi. Eikä toisaalta rumaksi luuskaksikaan. Koska se on fiksu mies. Enkä minä muunlaisen kanssa naimisissa olisikaan.

Vierailija
50/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on hakijoita ollut ihan laidasta laitaan, toiset tulee kulahtaneissa farkuissa ja nyppyisessä t-paidassa, toiset tissivakopaidassa ja minarissa, mutta suurin osa osaa kyllä pukeutua siististi. Kyllähän ne jotka oikein yrittävät olla seksikkäitä, putoavat pois heti alkumetreillä, se kertoo heistä jo kaiken oleellisen. Naisellinen pukeutuminen on ok, itsekin käytän melkein joka päivä joko mekkoa tai hametta, meikkaan, mulla on pitkät hiukset, käytän usein korkkareita, mutta naisellisuus ei ole sama kuin tekoseksikkyys. Seksikkyyskin on jotain, jota joko on luonnostaan tai sitten ei ole. Ja lisäksi mikä toisen mielestä on seksikästä, ei toisen mielestä olekaan.

Emme ota töihin myöskään miestä, joka tulee haastatteluun esim. hihattomassa t-paidassa ja shortseissa. Työntekijää valitessa osaaminen on tärkeintä ja siihen osaamiseen kuuluu myös se, että osaa pukeutua siististi ja asiallisesti. Juuri viimeksi kun haastattelimme työnhakijoita, oli eräs ihan varmaan ammattitaitoinen hakija, mutta ulkonäön takia hän ei päässyt meille. Naisella oli musta pitkä tukka, käsivarressa ruma tatuointi, paksu meikkikerros, tekoripset, tekonahkahousut ja avokaulainen tiukka paita. Ei todellakaan sovelias asiakaspalvelutehtäviin meille. Ehkä jonnekin pikaruokapaikkaan tuo ulkonäkö sopiikin. Paikan sai iloinen ja sporttinen nuori nainen.

Juu ja en ole mustasukkainen, meillä on kaikenikäisiä työntekijöitä ja kaikennäköisiä myös, suurin osa miehiä. Mieheni suorittaa yleensä lopullisen valinnan. Järkisyistä hän suosii vähän vanhempaa porukkaa, koska heillä ei enää ole pieniä lapsia eikä varsinkaan tulossa lapsia, ne kun tuovat ikävä kyllä työnantajalle lisäkuluja ja työntekijöiden poissaoloja. Parhaat työntekijät ovat yleensä yli 45-v naisia, heillä on vähiten sairaspoissaoloja, ovat ahkeria, sitoutuvat työpaikkaan.

Vierailija
51/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä törmännyt moiseen. Olen itse avustanut erään yrityksen haastatteluissa (hakijat pääsääntöisesti 20-30-vuotiaita naisia) ja suurimmalla osalla on päällä esim. siistit farkut + kauluspaita tai farkut + pusero ja bleiseri.

Kiinostavaa lukea. Täällä Keski-Euroopassa taas ei voisi kuvitellakaan menevänsä farkuissa työhaastatteluun.

(Tai no, ehkä on eri asia, jos nuori opiskelija hakee esim. kesätyöpaikkaa kahvilasta tms....).

Sama pisti silmään. Ranskassa ei todellakaan mihinkään siistiin sisätyöhön johtavaan työhaastatteluun mennä farkuissa.

Vierailija
52/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa on hakijoita ollut ihan laidasta laitaan, toiset tulee kulahtaneissa farkuissa ja nyppyisessä t-paidassa, toiset tissivakopaidassa ja minarissa, mutta suurin osa osaa kyllä pukeutua siististi. Kyllähän ne jotka oikein yrittävät olla seksikkäitä, putoavat pois heti alkumetreillä, se kertoo heistä jo kaiken oleellisen. Naisellinen pukeutuminen on ok, itsekin käytän melkein joka päivä joko mekkoa tai hametta, meikkaan, mulla on pitkät hiukset, käytän usein korkkareita, mutta naisellisuus ei ole sama kuin tekoseksikkyys. Seksikkyyskin on jotain, jota joko on luonnostaan tai sitten ei ole. Ja lisäksi mikä toisen mielestä on seksikästä, ei toisen mielestä olekaan.

Emme ota töihin myöskään miestä, joka tulee haastatteluun esim. hihattomassa t-paidassa ja shortseissa. Työntekijää valitessa osaaminen on tärkeintä ja siihen osaamiseen kuuluu myös se, että osaa pukeutua siististi ja asiallisesti. Juuri viimeksi kun haastattelimme työnhakijoita, oli eräs ihan varmaan ammattitaitoinen hakija, mutta ulkonäön takia hän ei päässyt meille. Naisella oli musta pitkä tukka, käsivarressa ruma tatuointi, paksu meikkikerros, tekoripset, tekonahkahousut ja avokaulainen tiukka paita. Ei todellakaan sovelias asiakaspalvelutehtäviin meille. Ehkä jonnekin pikaruokapaikkaan tuo ulkonäkö sopiikin. Paikan sai iloinen ja sporttinen nuori nainen.

Juu ja en ole mustasukkainen, meillä on kaikenikäisiä työntekijöitä ja kaikennäköisiä myös, suurin osa miehiä. Mieheni suorittaa yleensä lopullisen valinnan. Järkisyistä hän suosii vähän vanhempaa porukkaa, koska heillä ei enää ole pieniä lapsia eikä varsinkaan tulossa lapsia, ne kun tuovat ikävä kyllä työnantajalle lisäkuluja ja työntekijöiden poissaoloja. Parhaat työntekijät ovat yleensä yli 45-v naisia, heillä on vähiten sairaspoissaoloja, ovat ahkeria, sitoutuvat työpaikkaan.

vihdoinkin joku ymmärsi pointin! Ap

Vierailija
53/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hakemuksiin tai cvhen yleensä nykyään liitetä kuva mukaan? Eikö sen perusteella olisi helppo karsia tyrkkyjä?

Ei kai niihin hakemuksiin kukaan mitään kokovartalokuvaa laita.

Vierailija
54/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä mitään väliä, miten pukeutuu kun hakee jotain paskaduunia? Luulin, että teillä on joku oikea firma, ja siellä 40-vuotiaat kauppatieteiden tohtorit tissit tiskissä hivelemässä miehesi sisäreisiä.

Vierailija
55/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä mitään väliä, miten pukeutuu kun hakee jotain paskaduunia? Luulin, että teillä on joku oikea firma, ja siellä 40-vuotiaat kauppatieteiden tohtorit tissit tiskissä hivelemässä miehesi sisäreisiä.

No mikä sitten on oikea firma? Ja kummasti on ollu hakijoita meiän paskaan firmaan......

Vierailija
56/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:En ole kyllä ikinä törmännyt moiseen. Olen itse avustanut erään yrityksen haastatteluissa (hakijat pääsääntöisesti 20-30-vuotiaita naisia) ja suurimmalla osalla on päällä esim. siistit farkut + kauluspaita tai farkut + pusero ja bleiseri.

Kiinostavaa lukea. Täällä Keski-Euroopassa taas ei voisi kuvitellakaan menevänsä farkuissa työhaastatteluun.

(Tai no, ehkä on eri asia, jos nuori opiskelija hakee esim. kesätyöpaikkaa kahvilasta tms....).

Sama pisti silmään. Ranskassa ei todellakaan mihinkään siistiin sisätyöhön johtavaan työhaastatteluun mennä farkuissa.

Suomessa ei onneksi olla näin tiukkapipoisia. Kaikissa toimistoissa joissa olen työskennellyt on saanut pukeutua suht vapaasti, kunhan asu vain on siisti ja asiakastapaamisiin sopiva. Tuntuisi todella epäluonnolliselta ainakin näin 25-vuotiaana nuorena naisena mennä johonkin toimistoduunin haastatteluun jossain hiostavassa ja tanttamaisessa jakkupuvussa :D

Vierailija
57/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sitten on oikea firma? Ja kummasti on ollu hakijoita meiän paskaan firmaan......

Firmoja on laidasta laitaan, ja siivousalan firmalla ei ole samaa brändiä, kuin on esim. Lumenella. Oliko ihan pieni perheyritys.

Vierailija
58/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:En ole kyllä ikinä törmännyt moiseen. Olen itse avustanut erään yrityksen haastatteluissa (hakijat pääsääntöisesti 20-30-vuotiaita naisia) ja suurimmalla osalla on päällä esim. siistit farkut + kauluspaita tai farkut + pusero ja bleiseri.

Suomessa ei onneksi olla näin tiukkapipoisia. Kaikissa toimistoissa joissa olen työskennellyt on saanut pukeutua suht vapaasti, kunhan asu vain on siisti ja asiakastapaamisiin sopiva. Tuntuisi todella epäluonnolliselta ainakin näin 25-vuotiaana nuorena naisena mennä johonkin toimistoduunin haastatteluun jossain hiostavassa ja tanttamaisessa jakkupuvussa :D

Etkä todellakaan keksi mitään välimuotoa farkkujen ja hiostavan tanttapuvun välille? Muuten, jos materiaalit ovat laadukkaita, ne eivät hiosta, varsinkaan Suomen ilmastossa.

Vierailija
59/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kyseessä onkin seksibaarin topless-tarjoilijan hommaan hakeminen ,niin :'anything goes'. Työpaikkahan sekin on ( ...ainakin jonkun mielestä)

Vierailija
60/77 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa kyseessä onkin seksibaarin topless-tarjoilijan hommaan hakeminen ,niin :'anything goes'. Työpaikkahan sekin on ( ...ainakin jonkun mielestä)

No kun ei ole mikään tollanen työ, sinne töihin noi hakijat kyllä sopisikin! Ap