Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä näistä neljästä ovat sinun laukussa AINA mukana kaiken varalta?

Vierailija

1. Hakaneula
2. Särkylääkettä
3. Laastaria
4. Kuukautisuoja

Multa löytyvät nuo kaikki.

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Särkylääke useimmiten on mukana (migreenitaipumus).

Ja kuukautissuojat oli niin kauan kuin oli kuukautiset. Kohdunpoiston jälkeen luojan kiitos niitä ei tarvita.

Hakaneuloja ja laastareita en kanniskele katastrofien varalta. En ole mikään itseäni telova sohlo, laastarinkulutukseni on hyvin maltillista. Enkä oikein keksi mitä hakaneuloillakaan tekisin? En juuri revi vaatteitani... No sillon on mukana jos on sellainen heijastin jossa hakaneula :D

Vierailija

Yleensä pidän mukana semmoista pientä ensiapupussia, mistä löytyy särkylääkettä ja laastareita ynnä muuta tarvittavaa. Mutta joskus tuokin saattaa unohtua, koska en joka päivä käytä samaa laukkua vaan vaihtelen aika usein laukkujen välillä. Kuukautissuojia pidän varmuuden varalta vain paria päivää ennen kuukautisten alkua mukana, koska tiedän aika tarkalleen milloin kuukautiset tulevat ja miten pitkään kestävät. Sitten tietenkin ne kulkevat mukana koko kuukautisten ajan, mutta muuten olkoot kylppärissä tallessa. Hakaneulaa en kuljeta mukana, harvoin sille on tullut tarvetta.

Vierailija

Kaikki paitsi ykkönen. Lisäksi mulla on hammastikkuja, pari vanupuikkoa, puuteri, sateenvarjo ja kynsiviila aina laukussa hätävaroina kaikkien "normaalien" juttujen (lompakko yms) lisäksi.

Mitä sillä hakaneulalla tekis?

Vierailija

en mitään noista. itselläni eivät ala kuukautiset äkkiseltään ja arvaamatta, en revi vaatteitani kovinkaan säännöllisesti niin etteivät ne pysyisi kasassa ilman hakaneulaa ja laastarit ovat mielestäni ihan turhia, pienet haavat paranevat paremmin ilman hautomista. särkylääke olisi kyllä toisinaan jees mukana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paitsi ykkönen. Lisäksi mulla on hammastikkuja, pari vanupuikkoa, puuteri, sateenvarjo ja kynsiviila aina laukussa hätävaroina kaikkien "normaalien" juttujen (lompakko yms) lisäksi.

Mitä sillä hakaneulalla tekis?

No Ap:lla se on lähinnä opittu tapa, jonka äiti iskosti mulle jo nuorena tyttönä. Hänen mukaansa hakaneula on hyvä olla naisella aina mukana, ja kätevämmin se kulkee mukana laukun vuorikankaaseen kiinnitettynä.
Tosin vain kerran olen joutunut tilanteeseen, jossa olen hakaneulaa tarvinnut. Silloinkin sitä tarvitsi oikeastaan mieheni, jonka puvun housujen sepalluksen vetoketju levisi sukulaisten juhlissa. / Ap.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat