Laihtumisen synkät puolet

Vierailija

Olen onnistunut pudottamaan painoa viimeisen vuoden aikana lähemmäs 40-kiloa. Olen todella ylpeä itsestäni. Oloni on terveempi ja itsevarmempi. Muutos on tapahtunut pelkästään ruokavalion muutoksella. 

Laihtumisen myötä jotkut kaverisuhteeni ovat muuttuneet ihan päälaelleen. En ole hyvä kirjoittamaan tarinaa, joten listaan vaan asiat.

-Kuittailu. "Söisit enemmän!" "Et tule olemaan enää yhtä kaunis jos laihdut"

-Erilainen kohtelu. Naiset ovat ilkeämpiä ja miehet yliystävällisiä, melkein limaisia. "Kyllä oot niin seksikäs nykyään" "Oot vissiin jumpannut kun oot noin kuuma"

-Kilpaileminen. Pari ystävääni on innostunut laihduttamaan, mikä on hyvä juttu. Mutta itse pidän tätä henkilökohtaisena elämänremonttina ja oloni on kiusaantunut kun toinen tulee arvostelemaan keinojani ja kehuskelee miten ottaa minut kohta kiinni jne.

Onko täällä muita kohtalotovereita? En olisi uskonut saavani tällaista kohtelua vain siksi että olen vihdoin onnistunut ottamaan itseäni niskasta kiinni. En ole omasta mielestäni kehuskellut tai muuttunut ylpeäksi. Ainoastaan perheeni ja paras kaverini tietävät tarkalleen mitä olen käynyt läpi. Muille olen kysyttäessä myöntänyt laihduttavani ja kertonut miten.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: älä välitä toisten puheista tai tekemisistä. Riittää kun olet itse tyytyväinen itseesi.

aika mahdoton neuvo!  :D  Usein lihavista puhutaan pahaa vain selän takana ja kun laihtuu otetaan mukaan tavalliseen ,maailmaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen onnistunut pudottamaan painoa viimeisen vuoden aikana lähemmäs 40-kiloa. Olen todella ylpeä itsestäni. Oloni on terveempi ja itsevarmempi. Muutos on tapahtunut pelkästään ruokavalion muutoksella. 

Laihtumisen myötä jotkut kaverisuhteeni ovat muuttuneet ihan päälaelleen. En ole hyvä kirjoittamaan tarinaa, joten listaan vaan asiat.

-Kuittailu. "Söisit enemmän!" "Et tule olemaan enää yhtä kaunis jos laihdut"

-Erilainen kohtelu. Naiset ovat ilkeämpiä ja miehet yliystävällisiä, melkein limaisia. "Kyllä oot niin seksikäs nykyään" "Oot vissiin jumpannut kun oot noin kuuma"

-Kilpaileminen. Pari ystävääni on innostunut laihduttamaan, mikä on hyvä juttu. Mutta itse pidän tätä henkilökohtaisena elämänremonttina ja oloni on kiusaantunut kun toinen tulee arvostelemaan keinojani ja kehuskelee miten ottaa minut kohta kiinni jne.

Onko täällä muita kohtalotovereita? En olisi uskonut saavani tällaista kohtelua vain siksi että olen vihdoin onnistunut ottamaan itseäni niskasta kiinni. En ole omasta mielestäni kehuskellut tai muuttunut ylpeäksi. Ainoastaan perheeni ja paras kaverini tietävät tarkalleen mitä olen käynyt läpi. Muille olen kysyttäessä myöntänyt laihduttavani ja kertonut miten.

Minäkin olen hoikka, mutta muodokas. Miehiltä olen aina saanut huomiota ja kehuja, mutta varsinkin lihavilta naisilta saan joskus kateellisuutta osoittavia ilkeitä kommentteja ja pahoja katseita. 

Vierailija

Joo. Yhdyn ykköseen. Säästääksesi itseäsi sinun on pakko olla välittämättä tai poistaa heidät elämästäsi. Heidän käytöksensä on ala-arvoista, mutta toisia ihmisiä ei voi muuttaa. Vain itseesi voit vaikuttaa. Tsemppiä.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Esimerkki kertoo vai sen, ettei toisten vuoksi kannata laihduttaa. Et tule ikinä tyydyttämään kaikkien mielipidettä, et vaikka olisit missi! Tärkeintä on hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Siitä se onnellisuus lähtee.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Laihdutin itsekin, en ihan yhtä paljoa. Synkin puoli oli se, että mikään ei muuttunut. Luulin että laihtumisella mun elämä muuttuisi paremmaksi mutta niin ei käynyt. Sosiaalinen elämä ei parantunut enkä ollut yhtään haluttavampi kenenkään mielestä. Sorruin juomaan ja kännipäissäni yritin itsaria (jep, typerys). Nyt on vähän tasapainoisempi olo, vaikka lihoin puolet kiloista takaisin. Telkkarin laihdutusohjelmat ovat nähtävästi helvetin vaarallisia

Vierailija

Ihmiset ovat aina kivempia luusereille, läskeille ja rumille, koska ajattelevat että ovat itse heitä parempia tai ainakin samalla tasolla... joten heillä on varaa olla ystävällisiä.

Jos olet nyt laihempi ja kaunistunut, niin olet kilpailija joka pitää lyödä maahan. Sellaista se elämä on. Olet varmaan tälläkin palstalla huomannut millaista sontaa kaikenlaiset suohirviöt kirjoittelevat itseään paremmannäköisistä naisista.

Vierailija

Onnea tosi hienosta saavutuksesta, lähemmäs 40 kiloa on huima määrä!

Itse olen pudottanut noin 20 kiloa ja tämän määrän noin vuodessa ja jotain palautetta tästä olen saanut, mutta toisin kuin sinulla niistä suurin osa on ollut positiivisia. Olen huomannut, että ihmiset on ystävällisempiä ja kaupoissa saa parempaa palvelua. Toisaalta en voi olla täysin varma johtuuko tämä edes laihtumisesta vai tulkitsenko asian vain näin. Kyse voi myös hyvin todennäköisesti olla sattumasta :) Kavereilta on tullut hyvää palautetta ja tsemppiä, mutta kaveripiirini on ollut aina sporttista ja melko hoikkaa väkeä, joten kukaan heistä ei aloittanut näitä "älä enää laihduta" tai " voitko enää syödä mitään" - juttuja.  Miesten ja naisten suhtautumisessa en ole huomannut eroa.

Yksi ikävä kommentti muistuu mieeleni ja sekin oli yhdeltä kaverilta,  jolla tiesin sillä htekellä olevan omia ongelmia, joten ehkä hän halusi vaan purkaa pahaa oloansa. Hän siis teki juuri sen tempun, että omissa juhlissaan kovaäänisesti kommentoi ruokavaliotani ja sitä, että voitko nyt ikinä syödä enää mitään ja aika vaikeaa kyllä on keksiä, mitä minulle voi juhlissa tarjota tms. En ollut siis tehnyt mitään numeroa tästä laihdutuksesta tai ruokavaliosta, vaan hän oli kuullut toista kautta joltain yhteiseltä tutulta, miten syön. Ja juhliin olin tullut sillä mielellä, että voin ottaa vähän rennommin ja syön mitä tarjotaan. Mutta tämä oli tosiaan ainoa negatiivinen kommentti.

Vierailija

Tuttua.Tilanteessa jossa nainen muuttuu kauniimmaksi mitä aiemmin oli punnitaan naisystävyyssuhteiden laatu. Osa ystävistäni on antanut ihan huimia kommentteja ja kannustanut, nähneet miten voin paljon paremmin. Osalta sitten saanut niitä alentavia ja ilkeitäkin kommentteja.

Itseäni ei kyllä sinänsä kiinnosta mitä muut ajattelevat kun tiedän näyttäväni itselleni tarpeeksi kuumalta, söpöltä ja kivalta <3

Vierailija

Joo, mulle kävi samoin. Tuntuu, että ne ihmiset olivat kanssani vain siksi, että kokivat olevansa jotenkin parempia. Ei olla enää kavereita, sääli sinänsä, koska minä olisin ollut valmis jatkamaan ystävyyttä, jos vaan nuo ilkeänpuoleiset kommentit olis jääneet pois. Painoasioista itse en edes puhunut, ja mieluummin välttelin koko aihetta.

Vierailija

Itse koen että laihduttuani vieraat ihmiset kohtelee paremmin, sekä miehet että naiset, ja tulen paremmin huomioiduksi. Ihan huvittavaa on että jopa autot päästää nyt hoikkana suojatien yli helpommin kuin ennen ollessani pullukka.. Ja oleppa liikenteessä kireissä (jumppa)trikoissa niin on varmaa että auto päästää suojatien yli. Laihtumisen synkkänä puolena mainitsen tukan vähenemisen :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat aina kivempia luusereille, läskeille ja rumille, koska ajattelevat että ovat itse heitä parempia tai ainakin samalla tasolla... joten heillä on varaa olla ystävällisiä.

Jos olet nyt laihempi ja kaunistunut, niin olet kilpailija joka pitää lyödä maahan. Sellaista se elämä on. Olet varmaan tälläkin palstalla huomannut millaista sontaa kaikenlaiset suohirviöt kirjoittelevat itseään paremmannäköisistä naisista.

Tämä pätee vain vittumaisiin ihmisiin. On olemassa myös mukavia ja empaattisia ihmisiä! Itse olin aiemmin hieman pullukka, nykyisin hoikka ja ystäväni suhtautuvat aivan samaan tapaan lämmöllä kuin aiemminkin. Pullukkavaihe on ollut lyhyehkö aika elämässäni, ja olenkin johdonmukaisesti karsinut elämästäni noita vittumaisia ihmisiä heti, kun vittumaisuus on alkanut näkyä heistä. Tuloksena minulla on ehkä pieni mutta sitäkin ihanampi ystäväpiiri, jonka tukeen ja hyväntahtoisuuteen voin luottaa. Täällä netissä on sitten hyvä käydä välillä muistuttamassa itseään siitä, minkälaisia jotkut muut ihmiset oikein ovatkaan.

Ehkä ap sinä olet pyörinyt huomaamattasi ikävien ihmisten piireissä, ja olet vasta nyt laihduttuasi saanut realistisemman käsityksen siitä minkälaista porukkaa ystäviisi oikeastaan kuuluukaan (ehkä he tuntevat lihavan tyypin rinnalla itsetuntonsa paremmaksi, joten ovat feikkimukavia jotta se lihava olisi mahdollisimman paljon tekemisissä heidän kanssaan). Sinuna laajentaisin tuon elämänmuutoksesi myös ystäväpiirin vaihtoon! Muuten et kestä uutta elämääsi hoikkana, kun sinuun suhtaudutaan kielteisesti, ja lihot takaisin entisellesi.

Olet siis vasta puolivälissä tavoitettasi kohti parempaa elämää, mutta erittäin suuren työn ja hienon onnistumisen olet saanut tehtyä jo nyt. Onnittelut siitä! Sitten vain se sosiaalinenkin puoli elämästä kuntoon, niin vuosien kuluttua vielä kiität itseäsi ja muistelet entistä elämääsi ihmetellen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse koen että laihduttuani vieraat ihmiset kohtelee paremmin, sekä miehet että naiset, ja tulen paremmin huomioiduksi. Ihan huvittavaa on että jopa autot päästää nyt hoikkana suojatien yli helpommin kuin ennen ollessani pullukka.. Ja oleppa liikenteessä kireissä (jumppa)trikoissa niin on varmaa että auto päästää suojatien yli. Laihtumisen synkkänä puolena mainitsen tukan vähenemisen :(

Ei se tukka lähde ellet ole ihan liian niukkaenergisellä dieetillä.

Vierailija

No se on vähän kurjaa, kun odottaa laihtuessaan, että kropan malli muuttuisi tasapainoisemmaksi. Minä näytän -20 kilon jälkeen edelleen samalta, mutta vain pienemmältä painokselta entisestä itsestäni. Tokikaan rintaliivit eivät enää painu selkäläskeihin eikä kylkiläskit muodosta michelin-renkaita.

Vartalo on edelleen päärynän mallinen ja reidet suhteessa muuhun varsinaiset tonkat. Vatsakin pömpöttää entiseen malliin. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat