Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtumisen synkät puolet

Vierailija
24.10.2015 |

Olen onnistunut pudottamaan painoa viimeisen vuoden aikana lähemmäs 40-kiloa. Olen todella ylpeä itsestäni. Oloni on terveempi ja itsevarmempi. Muutos on tapahtunut pelkästään ruokavalion muutoksella. 

Laihtumisen myötä jotkut kaverisuhteeni ovat muuttuneet ihan päälaelleen. En ole hyvä kirjoittamaan tarinaa, joten listaan vaan asiat.

-Kuittailu. "Söisit enemmän!" "Et tule olemaan enää yhtä kaunis jos laihdut"

-Erilainen kohtelu. Naiset ovat ilkeämpiä ja miehet yliystävällisiä, melkein limaisia. "Kyllä oot niin seksikäs nykyään" "Oot vissiin jumpannut kun oot noin kuuma"

-Kilpaileminen. Pari ystävääni on innostunut laihduttamaan, mikä on hyvä juttu. Mutta itse pidän tätä henkilökohtaisena elämänremonttina ja oloni on kiusaantunut kun toinen tulee arvostelemaan keinojani ja kehuskelee miten ottaa minut kohta kiinni jne.

Onko täällä muita kohtalotovereita? En olisi uskonut saavani tällaista kohtelua vain siksi että olen vihdoin onnistunut ottamaan itseäni niskasta kiinni. En ole omasta mielestäni kehuskellut tai muuttunut ylpeäksi. Ainoastaan perheeni ja paras kaverini tietävät tarkalleen mitä olen käynyt läpi. Muille olen kysyttäessä myöntänyt laihduttavani ja kertonut miten.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla onnistuit ap? Minkälainen ruokavalio? 

Hieno saavutus, älä välitä niistä tyhmien ihmisten kommenteista.

Vierailija
22/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mahtavista kommenteista! :)

Ruokavalio ei ole muuttunut dramaattisesti. Lasken kalorit. :) Alun kompastelun jälkeen tämä on alkanut tuntua mukavalta, koska syömääni kalorimäärään mahtuu herkkujakin mukaan. Sillointällöin pidän myös ns "vapaapäiviä" jolloin syön mitä haluan. Monta kertaa olen repsahtanut, mutta silti jatkanut seuraavana päivänä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kavereita teillä on? Olen laihdutuksen jälkeen pitänyt muotoni jo pari vuotta ja silti lähes päivittäin saan kehuja ulkonäöstäni.

Muutenkin minua kohdellaan paljon paremmin ja miehet on ihan lääpällään.

Vierailija
24/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia kavereita teillä on? Olen laihdutuksen jälkeen pitänyt muotoni jo pari vuotta ja silti lähes päivittäin saan kehuja ulkonäöstäni.

Kaveripiirit ovat erilaisia. Ainakin omaan korvaan miltei päivittäinen kehuminen kuulostaa enemmän usa:n meiningiltä kuin tavallisiin kaveriporukoihin kuuluvalta rutiinilta.

Vierailija
25/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-perseestäni tuli mitätön lattana, oikeestaan katosi kokonaan kun sivusta kattoo.

-rinnat pieneni, hyvä niin ei tarvitse pienennysleikkausta

-naama rupsahti. Ja jatkaa rupsahtamistaan, mut ennemmin oon hoikka.

-jatkuva tasapainoilu ettei taas liho. On oikeestaan jo alkanu tulla takas. Mut nyt on helpompi päästä takas ihennepainoon.

-jatkuva väsymys/huimaus kun ei ole varaenergiaa kehossa. kylmyys

-vaatteet liian isot.

Vierailija
26/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveripiirit ovat erilaisia. Ainakin omaan korvaan miltei päivittäinen kehuminen kuulostaa enemmän usa:n meiningiltä kuin tavallisiin kaveriporukoihin kuuluvalta rutiinilta.

Mua kehuu pääasiassa työkaverit. Kavereita ei useamman lapsen pikkulapsiarjessa pääse ihan viikottain tapaamaan.

Vierailija
27/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau, 40 kiloa on todella paljon! mikä oli alkuperäinen painosi ja nyt? oletko jo ns. missin mittoihin päässyt ja näytät vaan niin törkeen hyvältä että ihmiset on kateellisia? ;)

Vierailija
28/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtumisessa ei ole koskaan synkkiä puolia. Kateelliset ihmiset ovat säälittäviä.

On niitä. Löysä nahka, ei todellakaan näytä kivalta. Mutta mieluummin löysänahkainen normaalipainoinen kuin pinkeänahkainen lihava.

Vierailija
29/29 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vau, 40 kiloa on todella paljon! mikä oli alkuperäinen painosi ja nyt? oletko jo ns. missin mittoihin päässyt ja näytät vaan niin törkeen hyvältä että ihmiset on kateellisia? ;)

Vielä olisi BMI:n mukaan 8 kiloa normaalipainoon :) -ap