Te äidit, joilla "perussporttinen" kroppa - miten syötte, liikutte?

Vierailija

Eli sellaiset synnyttäneet naiset, joilla on ihan tavallisen sopusuhtainen, ryhdikäs ja sporttinen vartalo (ei siis ihan rasvaton tai lihakseton vaan löytyy sopivasti kumpaakin):

Millaiset elämäntavat teillä on? Mitä syötte, kuinka paljon liikutte ja miten? Kehtaatteko mennä bikinit päällä uimaan?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kehtaan. Olen normaalipainossa ja ihan perussporttinen. Juoksen noin joka toinen päivä. Matkat vaihtelee 5-10km ja teen lihaskuntoa lähinnä kotona. Bikineihin liittyvät ongelmat eivät niinkään ole painossa tms. vaan siinä, että vatsa on aripinen vaikka onkin ihan ok timmi. Mutta kesällä huomasin, että helvetti sitä rannalla kukaan tuijottelee. Tai jos tuijottaa niin en sitä huomannut ja sehän ei sitten haittaa. Joten kyllä käyn bikineissä rannalla.

Syön 5 kertaa päivässä. Aamulla puuron. Lounaalla lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia. välipalat usein rahkaa/raejuustoa tai jugurttia ja päivällinen samantyyppinen kuin lounas, mutta siinä on jotain hiilihydraattiakin enemmän. Salaateihin lisäilen joskus jotain pähkinöitä tms. mutta en mitenkään säännöllisesti.  Illalla taas puuroa. Olen siis entinen ylipainoinen (tästä jo noin 7 vuotta) ja ruokailutottumukset jäivät laihdutusajalta. Tietenkin syön nyt enemmän hiilareita kuin silloin ja joskus vähän karkkia tai herkkujakin, mutta annoskoot ja säännöllinen ruokarytmi jäivät. Ja tietenkin liikunta tuli elämään.

Vierailija

Kehtaan mennä uimaan, olen normaalipainoinen. Syön kolmesti päivässä ja noudatan vhh-ruokavaliota. Liikuntana pääasiassa kävely 10-14h viikossa.

Vierailija

Olen hoikka, liikun lenkkeillen  6x viikossa 6-10km. Syön kaikkea, juuri äsken puoli vuokaa marjapiirakkaa kahvin kanssa. Ilman muuta voin mennä rannalle bikineissä , ei minua muitten katseet kiinnosta. En itsekään katsele kanssaihmisiä muuten kuin silmiin puhuessani heille.

Vierailija

Teen 5-6 treeniä viikossa, juoksen, kahvakuulailen, käyn salilla (nostamassa rautaa, en ihailemassa peilikuvaa...). Eniten kroppaa muokannut kahvakuula. Biksuissa kehtaan olla, vaikka tissiton kolmeen kertaan tyhjiksi imetetyt nahkapussukat ja vatsa täynnä arpia ja venynyttä nahkaa (sitä mikään treeni ei poista). 

Olen sinut itseni kanssa. Ne osat kropasta joille voin jotain, on hyvässä kunnossa. Ja ne joille en mitään voi; no ne pitää vain hyväksyä. 

Syön "huolettomasti" mutta terveellisesti. Paljon kasviksia, sopivasti lihaa ja kalaa. Annoskoot aika isoja, kun treeni kuluttaa. Herkuttelen jos siltä tuntuu. Mulla ei ole kieltolistoja, mutta tarve hyvälle fiilikselle ohjaa valintoja.

Vierailija

Minulla on aika sporttisen mallinen kroppa vaikka vihaan aerobista liikuntaa. Harrastan tankotanssia, liinavoimistelua (kuten sirkuksessa niistä roikkuvista kankaista), voimajoogaa ja ratsastusta. Tankotanssin harrastaminen antaa kauniit lihakset ja raamit kropalle, liinavoimistelu kehittää käsiä ja kehon keskustaa erittäin tehokkaasti.

Syön aika normaalisti, päivässä tosin vain kahdesti. Aamupalan ja illallisen, en tykkää puputtaa pitkin päivää. Lounaan syön ehkä kaksi tai kolme kertaa viikossa, silloin voileivän ja tuoremehun. Aamupalaksi syön usein rahkaa hunajan kanssa, ja iltaruoka on vaihtelevaa kasvisruokaa, usein curryja, wokkeja tai pastaa. En stressaa ruoistani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aika sporttisen mallinen kroppa vaikka vihaan aerobista liikuntaa. Harrastan tankotanssia, liinavoimistelua (kuten sirkuksessa niistä roikkuvista kankaista), voimajoogaa ja ratsastusta. Tankotanssin harrastaminen antaa kauniit lihakset ja raamit kropalle, liinavoimistelu kehittää käsiä ja kehon keskustaa erittäin tehokkaasti.

Syön aika normaalisti, päivässä tosin vain kahdesti. Aamupalan ja illallisen, en tykkää puputtaa pitkin päivää. Lounaan syön ehkä kaksi tai kolme kertaa viikossa, silloin voileivän ja tuoremehun. Aamupalaksi syön usein rahkaa hunajan kanssa, ja iltaruoka on vaihtelevaa kasvisruokaa, usein curryja, wokkeja tai pastaa. En stressaa ruoistani.

unohdin mainita, tämän päälle pyöräilen siis kaikki arkimatkani, näistä tulee noin 100 kilometriä viikossa. Hyvällä säällä vapaapäivinäni vien vielä kilpapyöräni lenkille, usein matkana on jotain 40 ja 70 kilometrin kierros. Tätä ei ole tullut tehtyä sitten kesän tällä hetkellä. Pyörälenkille otan mukaan banaanin.

Alkuperäiseen kysymykseen, kehtaan myös kulkea bikineissä, onhan se napa paljaana tankotanssitunnillakin vaikka siellä rutistaudutaan ties millaisiin läskirullia esiintuominen asentoihin :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

unohdin mainita, tämän päälle pyöräilen siis kaikki arkimatkani, näistä tulee noin 100 kilometriä viikossa. Hyvällä säällä vapaapäivinäni vien vielä kilpapyöräni lenkille, usein matkana on jotain 40 ja 70 kilometrin kierros. Tätä ei ole tullut tehtyä sitten kesän tällä hetkellä. Pyörälenkille otan mukaan banaanin.

Alkuperäiseen kysymykseen, kehtaan myös kulkea bikineissä, onhan se napa paljaana tankotanssitunnillakin vaikka siellä rutistaudutaan ties millaisiin läskirullia esiintuominen asentoihin :)

Etkö oikeasti syö tuon enempää tuolla liikuntamäärällä? :o Viikonloppuisin edes? Vai onko nuo sitten 1000 kcal kerrallaan nuo ateriat?

Vierailija

perusterveellisestä syön, ei ole kummoista ruokavaliota. Viisi kertaa päivässä ateriat, joka päivä vähän suklaata ja viikonloppuisin viiniä kun en raskaana ole. Töihin kuljen lyhyen matkan pyörällä ympäri vuoden ja salilla käyn n. 3 kertaa viikossa peruskuntoa ylläpitämässä. Joskus tulee syötyä vaikka mäkkärissä tai pizzaa, mutta kun normaali arki on terveellistä niin se ei haittaa. Ja todellakin kehtaan olla bikineissä, olen hyvässä treenatussa kunnossa ollut aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti syö tuon enempää tuolla liikuntamäärällä? :o Viikonloppuisin edes? Vai onko nuo sitten 1000 kcal kerrallaan nuo ateriat?

En laske kaloreita, mutta käytän täysrasvaista rahkaa enkä mitään kevyttuotteita illallisia kokatessakaan. Syön myös aika isoja annoksia kokooni verrattuna (160/52), enkä siis tosiaan harrasta yhtään rankkaa aerobista liikuntaa. Päivät istun konttorilla, siihen ei kulu hirveästi energiaa. Viikonloppuisin syön yleensä enemmän kuin arkena, kun olen päivät kotona, konttorilla istun pöytäni ääreen aamulla ja nousen ylös työpäivän päätyttyä. En ole siis energiataloudellinen ihme, pienikokoinen nainen ei vain tarvitse hirveästi energiaa.

Vierailija

Perus-sapuskaa.Tietysti se että nuorempana hoitanut peruslihaksiston kuntoon auttaa..liikun sen mitä kotona nyt siivoilessa ja lasten kanssa ulkoilessa liikkuu..kehtaan mennä bikineissä..neljän lapsen äitinä ja vatsa vähän roikkuenkin kerään vielä miesten katseet.

Vierailija

No... mä oon hoikka (169/54) mutta voimaa löytyy ja lihaksiakin. Liikun noin 1-2h viikossa ja silloin liikunta on hyvin fyysistä ja rankkaa. Muun ajan istun tylsänä, löhöilen ja nukun. Saatan nukkua 2-3 päivää putkeen. Oon masentunut, elämäntilanne sekava. Syön vankan ja monipuolisen aamiaisen, mutta muuten päivästä syön hyvin epäsäännöllisesti ja ihan miten sattuu. Koitan olla ostamatta kotiin herkkuja, ja niitten sijaan yritän syödä paljon vihaneksia ja hedelmiä. Olen napostelija, koko ajan hereillä ollessa pitää olla jotain mussutetavaa. Näin on jatkunut 3-4 vuotta, paino pysyy samoissa ja kroppa näköjään timminä, mut muun elämän suhteen taitaisi olla parannettavaa...

Vierailija

50+ ja 4 lasta. Kyllä kehtaan olla rannalla bikineissä, en ole koskaan omistanut kokouikkaria.

Ei hylly eikä tutise vaikken ihan langanlaiha olekaan. Bmi nyt 23, sopusuhtainen suorahko kroppa. Treenaan 90 min viikossa pilatestä ja nyt olen käynyt lisäksi fascia treeneissä viikottain. Katsotaan kumpaa jatkossa, yksi treeni riittää mulle.

Syömme itsetehtyä kotiruokaa. Lihaa/kalaa/kanaa, kasviksia, vihanneksia, marjoja, hedelmiä, täysjyvätuotteita, ruisleipää, munia jne. Hiilareita pyrin rajoittamaan mutta en tiukkapipoisesti. Normipäivänä menee ruokaa n 1500 kalorin edestä, hyvin harvoin enempää. Herkutella voin vähän joka päivä

Vierailija

Hmm... Miten voi olla "sporttinen kroppa", jos liikkuu alle terveysliikuntasuosituksen minimin? Ymmärtääkö ihmiset hieman eri tavalla "sporttisen kropan"? Itse en usko, että esim. terveysliikuntasuosituksen minimilla saisi oman käsitykseni mukaista "sporttista kroppaa".

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat