Miksi miehet jäävät yhteen nalkuttavien, pihtaavien, kanaemoksi muuttuneiden naisten kanssa?

Vierailija

Miksi miehet jäävät yhteen nalkuttavien, pihtaavien, kanaemoksi muuttuneiden naisten kanssa? Puuttuuko heiltä itsekunnioitusta, pelottaako sinkkuelämä, vai mikä tässä ilmiössä on taustalla? En jaksaisi kaverina antaa enää sympatiaa aikuisille miehille, jotka ovat selvästi onnettomia suhteessaan (hyvästä syystä) mutta eivät saa vain aikaiseksi lähteä suhteesta.

Jos sinä olet tällaisessa suhteessa elävä mies, kerro motiiveistasi.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Kun on pahimmillaan vuosia nalkutuksen kohteena, tulee helposti sellainen olo, että on huono eikä kelpaisi kuitenkaan kellekään. Nalkutus on henkistä väkivaltaa.

Vierailija

- piparia kuitenkin lohkeaa silloin tällöin

- yhteinen asuntolaina

-  kotitalouskone toimii vaikka äyskiikin

- vaihtamalla ei välttis parane

Vierailija

Mies ei pärjää ilmankaan. Hän on tottunut ensin äitinsä määräysvallan alle ja nähnyt niin isänsäkin tekevän, joten hän etsi samanlaisen naisen itselleenkin ja sama tie jatkuu. Vakka kantensa valitsee siis.

Vierailija

Olisko syynä se, ettei ne miehetkään ole itse mitään täydellisyyksiä? En tiedä, tuli vaan mieleen... Se on aina helpompaa valittaa toisesta (varsinkin omille läheisilleen) kun etsiä vikoja itsestään. Jos se nainen muuttuu vuosien aikana dramaattisesti, niin eihän se kai normaalia ole. Syy voi olla monessakin asiassa. Sama miesten kohdalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos se nainen muuttuu vuosien aikana dramaattisesti, niin eihän se kai normaalia ole.

Miten niin ei ole normaalia? Sehän on ihan tavallista, että kun lapsia on hankittu, parisuhteen rooleissa tapahtuu huomattavia muutoksia. Eihän se voi olla näkymättä, että naisen suosikki-ihminen vaihtuu miehestä lapseen. -ap

Vierailija

Sellaiset miehet ovat alunperinkin olleet jo ihan tumppuja ja mammanpoikia, miten heistä voisi edes tulla alfamiehiä silloin? Ehkä he myös omasta mielestään ovat tasavertaisia kun joskus uskaltavat piipittää jotakin, mutta vahvempitahtoinen tietää tarkemmin ja hänen mukaan asiat menevät. Jonkun pitää ottaa perheessäkin se pomon paikka jos toisesta ei siihen ole. Sitä, mitä nämä naikkoset "miehissään" näkevät, on eri asia.

Vierailija

Kuvailit monen suomalaismiehen tragedian. Unelma onnellisuudesta ja mukavasta yhdessäolosta vaihtuu rimpuilevaksi "eloonjäämistaisteluksi" käytännön siteiden ja esteiden kahleissa. Nainen kannattaa valita huolellisesti: suomalaisissa naisissa on paljon voimakkaita ja äänekkäitä tapauksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se nainen muuttuu vuosien aikana dramaattisesti, niin eihän se kai normaalia ole.

Miten niin ei ole normaalia? Sehän on ihan tavallista, että kun lapsia on hankittu, parisuhteen rooleissa tapahtuu huomattavia muutoksia. Eihän se voi olla näkymättä, että naisen suosikki-ihminen vaihtuu miehestä lapseen. -ap

Tottakai se vaihtuu lapseen! Sinulla ei taida olla lapsia? No, ei ole minullakaan mutta silti tajuan tämän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

- piparia kuitenkin lohkeaa silloin tällöin

- yhteinen asuntolaina

-  kotitalouskone toimii vaikka äyskiikin

- vaihtamalla ei välttis parane

Vaihtamalla varmasti paranee monessakin tilanteessa. Jotkut ämmät (kaveripiirissä nähtyä esimerkiksi) ovat aivan psykoottisia kontrollinhalunsa ja määräilynsä kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se vaihtuu lapseen! Sinulla ei taida olla lapsia? No, ei ole minullakaan mutta silti tajuan tämän.

Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvuuksiasi. -ap

Vierailija

No minä olen kaiketi tuollainen nalkuttava kanaemo (pihtari en todellakaan ole) ja minun mieheni ei ainakaan pärjäisi ilman voimakastahtoista naista joka huolehtii ja sanoo miten asiat tehdään. Näin on itsekin todennut. Asia on pikemminkin niin päin, että minun tekisi mieli välillä luovuttaa ja jättää tuo poikanen elämään omissa sotkuissaan kun ei saa jälkiään korjattua ilman sitä toistuvaa nalkutusta. Asioilla on aina se kolikon kääntöpuoli. Huvittaa, että miehiä aina säälitään kun akka vaan "turhanpäiten veemäisyyttään raukalle nalkuttaa".

Vierailija

En ihmettele, että parisuhde huononee ajan mittaan, kun otetaan yhdessä asuntolaina, hankitaan lapsi tai kaksi ja kenties koirakin siihen päälle. Tässä ei ole mitään yllättävää, ja tutkimuksetkin vahvistavat, että suhde luultavasti kärsii.

Sitä ihmettelen, miksi moni mies kuitenkin tyytyy tähän huonoon tilanteeseen, valittaa, mutta ei lähde. Kuinka paha juttu sinkkuna oleminen voi olla, jotta se on huonompi vaihtoehto kuin kuin huono parisuhde?

Ehkä oma vaatimustasoni on sitten jotenkin poikkeuksellinen, mutta minä viihdyn hyvin yksinkin, jos tarve vaatii. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No minä olen kaiketi tuollainen nalkuttava kanaemo (pihtari en todellakaan ole) ja minun mieheni ei ainakaan pärjäisi ilman voimakastahtoista naista joka huolehtii ja sanoo miten asiat tehdään. Näin on itsekin todennut. Asia on pikemminkin niin päin, että minun tekisi mieli välillä luovuttaa ja jättää tuo poikanen elämään omissa sotkuissaan kun ei saa jälkiään korjattua ilman sitä toistuvaa nalkutusta. Asioilla on aina se kolikon kääntöpuoli. Huvittaa, että miehiä aina säälitään kun akka vaan "turhanpäiten veemäisyyttään raukalle nalkuttaa".

Oletko vaimo vai Äiti? Kuulostaa kammottavalta parisuhteelta. Mä en ikinä koskaan haluaisi tollasta kolikon kääntöpuolta. Yäks. Itse olen ollut naimisissa 15v. ja meillä todellakin on molemmat vahvoja ihmisiä. Ihan helvetin omia itsejään! Sääliähän toi sun "poikasen" kasvattaminen on... Järkyttää...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat