Vierailija

Masennuksen kuvitellaan paranevan reippaalla lenkillä. Anoreksian kuvitellaan paranevan lihomalla. JNE. Kyse on mielestä, ei kropasta. 

• ylös 51
  • alas 7

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Kaikki on fyysisiä vaivoja, osa vaan näyttäytyy psyykkisinä. Aivotutkimus on vielä lapsenkengissä.

• ylös 14
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on fyysisiä vaivoja, osa vaan näyttäytyy psyykkisinä. Aivotutkimus on vielä lapsenkengissä.

Ja tässä meillä on yksi ap:n tarkoittama yksilö :D

Kyllä, esimerkiksi tulevaisuudessa kyetään osoittamaan miten masennuskin voi aiheutua vain vääränlaisista suolistobakteereista, mutta lopulta ihminen ON sosiaalinen olento. Esimerkiksi PTSD on helppo ajatella aiheutuvan vain ulkopuolisista tekijöistä.

• ylös 14
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, esimerkiksi tulevaisuudessa kyetään osoittamaan miten masennuskin voi aiheutua vain vääränlaisista suolistobakteereista, mutta lopulta ihminen ON sosiaalinen olento. Esimerkiksi PTSD on helppo ajatella aiheutuvan vain ulkopuolisista tekijöistä.

Miksi lääkkeet tehoaa psyykkisiin sairauksiin. Mulla on itsellä bipo ja olen vankasti sitä mieltä että se johtuu jostain viasata aivoissa. Ei ole olemassa mitään "mieltä" joka voisi sairastua.

• ylös 25
  • alas 7
Vierailija

Ei kiinnosta olla tekemisissä hullujen kanssa. Maailmassa on jo tarpeeksi sekaannusta, että vielä pitäis ymmärtää paskahousuja, jotka eivät uskalla olla olemassa.

• ylös 3
  • alas 52
Vierailija

Ilmeisesti näillä ihmisillä ei ole mielenkiintoa hankkia tietoa aiheesta ja silti tarve päästä pätemään ja neuvomaan. 

• ylös 32
  • alas 2
Vierailija

Kyllä ihmiset ymmärtää. Ainoastaan ne, jotka eivät ymmärrä mitä ihmisyys tarkoittaa eivät ymmärrä. 

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Pelko. Kukaan ei loppujen lopuksi ole turvassa. Kuka vain voi sairastua ja sen ei tarvitse olla isokaan juttu joka syökseen ns reunalta alas.

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Siksi että niitä mielenterveysongelmia ( diagnosoimattomia) on liikaa, kaikkeen turtuu. Se mikä ennen oli elämää ja kohtaloa musertaa nykyihmisen täysin? Av:lläkin lihavista 90% on masentuneita ja 10% kilppareita....

• ylös 12
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääkkeet tehoaa psyykkisiin sairauksiin. Mulla on itsellä bipo ja olen vankasti sitä mieltä että se johtuu jostain viasata aivoissa. Ei ole olemassa mitään "mieltä" joka voisi sairastua.

Koska kas kummaa: sairaudet ovat erilaisia! Bipoon voi toimia lääke, jotkut masentuneet eivät eläessään löydä toimivaa lääkettä ja esim. samaa sairautta sairastavien välillä lääkevalinnat voivat vaihdella. Jne.

Mutta on paskaa väittää, että mielenterveydenhäiriöt olisivat vain ja ainoastaan puhtaasti fyysisiä kaikkien sairauksien kohdalla. 

Vai kerros toki millä lääkityksellä parannat narsistin? Tai sosiaalisista peloista kärsivän? ;)

• ylös 17
  • alas 4
Vierailija

Nyt puhut kyllä täyttä asiaa! kerran luin jonkun anorektikon äidin tekemän keskustelun missä hän kysyi miksei lapsi vain ota lusikkaa käteen ja syö ja sitten parane! että pistikin vihaksi! ja esim viiltelyä sanotaan vain huomionhakemiseksi ja eikä ymmärretä syytä. Mielestäni ihmiset voisivat vähän avata silmiään asioiden suhteen eikä ainakaan lähteä aliarvioimaan muiden ongelmia jasiarauksia.

• ylös 25
  • alas 2
Vierailija

Mä oon ihan tarpeeksi ollut/joutunut olemaan näiden "hullujen" kanssa tekemisisdä. Ei jaksa, ei kerta kaikkiaan jaksa! Enkä enää jaksa ymmärtää. Saavat niin paljon pahas aikaan.

• ylös 6
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kas kummaa: sairaudet ovat erilaisia! Bipoon voi toimia lääke, jotkut masentuneet eivät eläessään löydä toimivaa lääkettä ja esim. samaa sairautta sairastavien välillä lääkevalinnat voivat vaihdella. Jne.

Mutta on paskaa väittää, että mielenterveydenhäiriöt olisivat vain ja ainoastaan puhtaasti fyysisiä kaikkien sairauksien kohdalla. 

Vai kerros toki millä lääkityksellä parannat narsistin? Tai sosiaalisista peloista kärsivän? ;)

Se ettei jokin ole parannettavissa nykyisillä lääkkeillä ei todenna sitä että sairaus on fyysinen. Kuten sanoin tutkimus on vielä lapsenkengissä ja tulevaisuudessa nekin mitä nyt ei voida parantaa, voidaan ehkä voittaa. Kerroppa mulle missä se "sairastunut mieli" sijaitsee ihmisessä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta olla tekemisissä hullujen kanssa. Maailmassa on jo tarpeeksi sekaannusta, että vielä pitäis ymmärtää paskahousuja, jotka eivät uskalla olla olemassa.

Sinun psyykkinen vointi ei voi olla hyvä. Mitä sinulle on tapahtunut ja koetko ettet saa hyväksyntää vaan joudut aina ylisuorittamaan?

• ylös 12
  • alas 3
Vierailija

Yhteoiskunta muuttuu liian nopeasti. Ihminen ei pysy mukana tässä informaation tulvassa. Kukaan ei tiedä miten pitäisi olla ja mistä saa tykätä ja hyväksyä.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivokemiassahan se vika on jos sairastut esim. masennukseen. Serotoniinin takaisinotonestäjät jne saavat ihan nimensäkin siitä mitä ne tekevät aivoissa. Ap:lle: ihmiset eivät jaksa enää ymmärtää mt-diagnosoituja, koska nykyään esim. saamaton ja laiska = masentunut. Siinäpä se kaikessa yksinkertaisuudessaan. Minä jaksan ymmärtää tiettyyn pisteeseen asti. Jos ei apu kelpaa, ollaan niin kipeitä ja masentuneita ja ahdistuneita eikä kukaan voi asialle mitään, mutta voidaan esim. käydä baareissa, viettää aikaa kavereiden kanssa ja reissata, mutta ei siis mennä hoitoon, syödä lääkkeitä, tehdä kotitöitä tai tehdä elämällään mitään niin ei silloin olla masentuneita. Silloin ollaan vaan laiskoja idiootteja. Siihen loppuu minun ymmärrykseni. Ikävä kyllä tunnen liikaa näitä "masentuneita." Mutta itse masennuksen sairastaneena kyllä ymmärrän oikeasti masentuneita hyvin.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Kyllähän suuri osa mielenterveysongelmista johtuu aivojen kemiallisista ja neurologisista häiriöistä. Se fakta ei kuitenkaan sulje pois sitä seikkaa, että suuri osa mielenterveysongelmista on traumaperäisiä. Sitten on vielä se seikka, että kaikki ei ihan ymmärrä, että mielenterveysongelma on eri asia kuin mielisairaus.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun psyykkinen vointi ei voi olla hyvä. Mitä sinulle on tapahtunut ja koetko ettet saa hyväksyntää vaan joudut aina ylisuorittamaan?

Ei minulla ole mitään hätää. En vain ymmärrä eikä mulla ole aikaa sellaisille, jotka ei iskalla mennä kauppaan tai saa housuja jalkaan kun joku joskus vittuili ja nauroi. Deal with it nigga. Adapt or die.

• ylös 5
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään hätää. En vain ymmärrä eikä mulla ole aikaa sellaisille, jotka ei iskalla mennä kauppaan tai saa housuja jalkaan kun joku joskus vittuili ja nauroi. Deal with it nigga. Adapt or die.

Sitä ollaan nyt niin Comptonista kotoisin että...

• ylös 14
  • alas 2
Jessus kaikkea näkee

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Deal with it nigga ?  Mitä ihmettä? Mikä hemmetin pussihousu se siellä kitisee?

Ja mitä on iskalla ?  Oletko sinä ihan täysillä käyvä ihminen.

Jos joku ei uskalla mennä kauppaan voi olla kyseessä paniikkihäiriö. Jos ihminen ei saa housujaan jalkaan kyseessä voi olla vammaisuus.

• ylös 17
  • alas 2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.