Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisillä ei riitä ymmärrys mielenterveyden häiriöihin?

Vierailija
23.10.2015 |

Masennuksen kuvitellaan paranevan reippaalla lenkillä. Anoreksian kuvitellaan paranevan lihomalla. JNE. Kyse on mielestä, ei kropasta. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Tohtori Tolosen sivulta uusimmista tutkimuksista. Psykoosin estoon toimii ihan luonnonlääkkeet. E-epa on ainakin antanut hyviä tuloksia. Toivon, että jonakin päivänä opitaan hoitamaan ja estämään psyykkisiä sairauksia luonnonlääkkein ja nykyiset kovat lääkkeet jäävät mustaan historiaan muistuttamaan miten julmalla tavalla ihmisiä hoidettiin vielä 2000-luvulla. Tiedän mitä on olla psykoosissa, tiedän millainen olo on lääkitynä ja miltä piti vieroitus lääkkeistä ilman tukea tuntuu. Olen aivan tavallinen ihminen, vaikka leimattuna kuljen.

Näistä on ehkä vaikea puhua, koska kukaan ei ole samnlainen, vaikka moni tunnistaa sairaan neuroleptien Näkyvien haittavaikutusten takia. Olemme kuitenkin erilaisia persoona kaikki. Osa on työelämässä, osa laitoksessa ja loput siinä välillä.

Vierailija
42/43 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan tarpeeksi ollut/joutunut olemaan näiden "hullujen" kanssa tekemisisdä. Ei jaksa, ei kerta kaikkiaan jaksa! Enkä enää jaksa ymmärtää. Saavat niin paljon pahas aikaan.

Kylläpäs elämme erilaisten ihmisten ympäröiminä.

Minäkin olen jatkuvasti "hullujen " kanssa tekemisissä, ihan omasta tahdostani, koska nämä ihmiset ovat ystäviäni. Ihania ihmisiä. Kilttejä, hyväsydämisiä ja herkkiä ihmisiä, jotka varovat satuttamasta muita mitenkään.

Vosiko sittenkin olla kyse perusluonteesta, eikä "hulluudesta"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minulla pitäisi riittää ymmärrys jatkuviin ongelmiisi? Miksi haluat minun ymmärrykseni ja mitä siitä hyödyt? Mikä siinä on vaikea tajuta, että toisia ihmisiä ei kiinnosta sinun ongelmasi? Kaikki ei pyöri sinun napasi ympärillä kultaseni. Vaikka täällä kuinka asiastasi toitottaisit muutaman viikon välein, niin yksinään saat riesasi hoitaa. :)

Haluan, että mielenterveyden häiriöiden stigma katoaa ja niistä voitaisiin keskustella yhtä avoimesti kuin vaikkapa murtuneesta kädestä. Olen ihan terve, kiitos vain kysymästä. Ap.

Ei minua kyllä kiinnosta kenenkään murtunut käsikään ja vielä vähemmän jaksan siitä keskustella.

Kenenkä maailma tässä pyöriikään oman nappinavan ympärillä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän