Kuinka selvitä 10 eurolla puolitoista viikkoa?
Minulle tuli tänään todella yllättävä ja iso meno, ja nyt pankkitili näyttää 10.48e. Lisää rahaa tulee vasta 2.11. Miten selviän tonne asti, kun olen tottunut käyttämään ruokaan noin 70e viikossa? Myös kissanruokaa pitäisi ostaa. Ketään ei ole keneltä lainata. Kaapeista löytyy perus puurot ja riisit sun muut, mutta muuten on aika tyhjää. Huomenna olisi ollut kauppapäivä.
Kommentit (51)
Osta pussi punaisia linssejä, yksi sipuli ja kolme perunaa.
Ohje (linssimuhennos):
Huuhtele linssit useassa vedessä.
Kuori ja silppua sipuli.
Kuori ja kuutioi perunat.
Paista sipulit kevyesti tilavassa kattilassa (älä ruskista). Lisää linssit ja sopivasti vettä. Mausta currylla, juustokuminalla ja suolalla, maun mukaan. Anna kiehua noin viisi minuuttia miedolla lämmöllä (välillä hämmentäen). Lisää perunakuutiot. Hämmennä. Keitä kypsäksi (hämmennä).
Tämä satsi riittää usealle aterialle. Tarjoile riisin kera.
- Täyttävää ja todella hyvää.
- Niin, ja kissalle ongit salakoita! Jos saat ahvenia, niin grillaat ne itsellesi.
Seuraavan kerran kun tulee se yllättävä meno, niin ostat kissalle ruokaa ja elät itse niillä kaapista löytyvillä peruspuurohiutaleilla. Jos loppuvat niin paastoat. Kyllä terve ihminen syömättä pystyy puolitoista viikkoa olemaan.
Pastaa. Näkkileipää. Voita. Yksi jauhelihapakkaus
Vierailija kirjoitti:
- Niin, ja kissalle ongit salakoita! Jos saat ahvenia, niin grillaat ne itsellesi.
Niin joulukuussa :D
Lanttuja ja porkkanoita saa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Lanttuja ja porkkanoita saa halvalla.
Aina nämä lantut ja porkkanat... Kympillä saa kaksi lanttua per päivä. Tuskin rahapulassa se kannattavin ostos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joulukuussa :D
No miksi ei?
Leipäjono, diakoni, lähipiiriin turvautuminen.