Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka selvitä 10 eurolla puolitoista viikkoa?

Vierailija
23.10.2015 |

Minulle tuli tänään todella yllättävä ja iso meno, ja nyt pankkitili näyttää 10.48e. Lisää rahaa tulee vasta 2.11. Miten selviän tonne asti, kun olen tottunut käyttämään ruokaan noin 70e viikossa? Myös kissanruokaa pitäisi ostaa. Ketään ei ole keneltä lainata. Kaapeista löytyy perus puurot ja riisit sun muut, mutta muuten on aika tyhjää. Huomenna olisi ollut kauppapäivä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin pienituloinen, mutta toi euro per nuppi olis ihan ok varmaan. Laita ap. tilinumerosi, ei kai sitä nimeä ole pakko laittaa? Iban-muodossa vaan laitat sen ja mikä pankki? Kun sehän riippuu pankista, tuleeko heti vai vasta ma-ti.

Vierailija
22/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa itse olisin tehnyt poikkeuksellisesti niin, että olisin maksanut tuon yllättävän menon vasta palkan tullessa. Reilu viikon myöhästyminen ei tee laskulle huimaa lisäkorkoa, ellet sitten ole lainannut rahaa hämärämiehiltä jotka tulevat peukaloruuvien kanssa velkaa perimään.

Mutta koska tehty mikä tehty, niin ei siitä sen enempää. 

Kissa on sinun huollettavasi, joten ensisijaisesti mietit sen tarpeita. Pärjää onneksi hetkisen sillä halvimmalla mahdollisella rainbowin ruoalla, tai sitten käyt kyselemässä teurastamolta olisiko heillä poismenevää teurasjätettä annettavaksi/nimellishintaan.

Itsellesi taas voisit miettiä vaikka purkkihernekeittoa.

Jos tulot ovat vakaat, niin tietty jonkinlainen luottokin kävisi mielessä... Luottokorttia sinulla ei varmaan ole, koska muuten tuskin kyselisit täällä. Itse ottaisin siinä tilanteessa jonkun pienen vipin ja maksaisin pois heti kun palkka tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voi jumalauta! Miten aikuisella ihmisellä ei ole minkäännäköistä puskurirahastoa? Syö kissasi.

Kauhea olet. Ei kissaa ateriaksi.

Vierailija
24/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa itse olisin tehnyt poikkeuksellisesti niin, että olisin maksanut tuon yllättävän menon vasta palkan tullessa. Reilu viikon myöhästyminen ei tee laskulle huimaa lisäkorkoa, ellet sitten ole lainannut rahaa hämärämiehiltä jotka tulevat peukaloruuvien kanssa velkaa perimään.

Kissa on sinun huollettavasi, joten ensisijaisesti mietit sen tarpeita. Pärjää onneksi hetkisen sillä halvimmalla mahdollisella rainbowin ruoalla, tai sitten käyt kyselemässä teurastamolta olisiko heillä poismenevää teurasjätettä annettavaksi/nimellishintaan.

Jos tulot ovat vakaat, niin tietty jonkinlainen luottokin kävisi mielessä... Luottokorttia sinulla ei varmaan ole, koska muuten tuskin kyselisit täällä. Itse ottaisin siinä tilanteessa jonkun pienen vipin ja maksaisin pois heti kun palkka tulee.

Mä sitten niin inhoan jälkiviisautta ja sarkasmia! Missä on kaikki myötätuntoiset ihmiset? laita ap. se tilinumerosi niin mä ainakin laitan sulle heti sen ekan euron, vaikka itelläkin yh:na tiukkaa loppukuu.

Vierailija
25/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sitten niin inhoan jälkiviisautta ja sarkasmia! Missä on kaikki myötätuntoiset ihmiset? laita ap. se tilinumerosi niin mä ainakin laitan sulle heti sen ekan euron, vaikka itelläkin yh:na tiukkaa loppukuu.

Jälkiviisaudessa on se pointti, että annetaan vinkkiä kuinka tulevaisuudessa ko. tilanteissa voisi toimia. 

Ja mikä sarkasmi?

PS. Tuo rahankeräys on laitonta.

Vierailija
26/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Tuo rahankeräys on laitonta.

[/quote]

Ap. ei ole kerännyt rahaa, mutta jos muut haluavat antaa muutaman ropon, niin onko se todellakin laitonta? Miksi kadulla saa sitten kerjätä rahaa esim?

Vierailija
27/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoittaminen on eri asia, kuin tarkoituksellinen rahankeruu.

Vierailija
28/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin pienituloinen, mutta toi euro per nuppi olis ihan ok varmaan. Laita ap. tilinumerosi, ei kai sitä nimeä ole pakko laittaa? Iban-muodossa vaan laitat sen ja mikä pankki? Kun sehän riippuu pankista, tuleeko heti vai vasta ma-ti.

Eh, mutta maksaja näkyy huijari ap:lle.

Vierailija
29/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytin opiskeluaikana 7-10 e viikossa ruokaan, ostat kissanruokaa halvinta mutta sellaista mistä se saa kuitenkin kaikki vitamiinit. hyvin pärjäisin. itse syöt makaronia ja sekaan ihan vähän lihaa ja paljon ketsuppia.

nm. en ole koskaan saanut/hakenut mitään tukea, koska olen ollut liian masentunut hakemaan, kun ei minulle kuitenkaan mitään annettaisi, ja BRUTTOpalkka on aina ollut korkeimmillaan 300 e/kk

Vierailija
30/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette anna sille rahaa. Se ei opi silloin mitään ja jatkaa holtitonta rahankäyttöään.

Menkööt sieniä keräämään ja kalastamaan. Omppojakin saa monen pihalta hakea.

Mutta ei se mene koska se istuu vaan tietsikan ääressä laiskana ja pössyttelee.

Ja viikon elää vaikka vitosella!

Perunoita 1e

Makaronia 0,60e

Maito 0,70e

Ruisleipää esim prismassa 0,30e pussukka.

Sipulia 0,80e pussi

Herneitä ja vaikka paketti pekonia yht. 2e...

Ja vielä jää vitonen jäljellekkin.

Vierailija
31/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: lidl. 700g jauhelihaa 3.10e, pari makaroonipussia 80cnt. Siitä syö viikon. Lisäksi pussi leipää, ruisleipä liiterissä muistaakseni alle 2e. Kissalle jää ruokarahaa n. 4e, jolla varmaan jonku pussukan saa tai sitte sen jauhelihapaketin.

Vierailija
32/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda rahat mahdollisimman pieniksi ja syö ne!

Vierailija
33/51 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae taikaseinästä. Sieltä tulee kaikille rajattomasti rahaa sanoo mv-blogi.

Vierailija
34/51 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä kisastasi kebab. Mina tehda kebab kotimasa ja tala minu ravintula. Huva on.

Vierailija
35/51 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tilinumero tänne. Palstalla kirjoittelee lähinnä hiton rikkaita ja suurituloisia, joten luulisi apua heruvan.

Vierailija
36/51 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä yllättävä meno? Ihmisillä on kuitenkin ensisijainen velvollisuus omaan elatukseensa. Minä olisin maksanut laskusta vain sen verran että olisi jäänyt vaikka 50 tilille ja väittänyt sitä näppäilyvirheeksi ja maksanut loput kun rahaa tulee.

Voiko näin oikeasti tehdä??? :D

Vierailija
37/51 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yllättävä meno? Ihmisillä on kuitenkin ensisijainen velvollisuus omaan elatukseensa. Minä olisin maksanut laskusta vain sen verran että olisi jäänyt vaikka 50 tilille ja väittänyt sitä näppäilyvirheeksi ja maksanut loput kun rahaa tulee.

Voiko näin oikeasti tehdä??? :D

Tottakai voi tehdä. Ja voihan jättää vaikka koko laskun maksamatta. Ei siitä muuta seuraa kuin muutaman viikon kuluttua maksumuistutus, jossa on muutaman euron muistutuslisä.

Vierailija
38/51 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en kannata pikavippien käyttöä, mutta jos olet varma, että saat maksettua sen takaisin, voisi sitä kertaluontoisena apuna käyttää tällaisessa tilanteessa. Osa firmoista (vivus?) on ainakin joskus käyttänyt syöttinä ensimmäisen lainan korottomuutta. Niiden kanssa on toki tärkeää, ettet joudu pikavippikierteeseen, mutta kerran vastaavassa tilanteessa otin korottoman ensikertalaisen vipin, maksoin sen tilipäivänä takaisin, ja se siitä, uusille vipeille ei ole ollut enää tarvetta, vaikka tiukilla olen ollutkin.

Vierailija
39/51 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon eläny 2 viikkoa pelkällä spagetilla, johon tein ruskeakastikkeen jauhoista, voista ja vedestä. Pelkkää puuroakin, ilman mitään lisiä, on tullu monesti syötyä jonku aikaa. Samoiten mm. pelkkiä keitettyjä perunoita voinokareen kanssa. Pelkkää makaronia, ei ole aina ollut edes mausteita.

Nykyään asiat vähän paremmin, mutta nytkin on aika vähän rahaa ja joulukin tulossa ja ahdistaahan tuo. 

Ei siihen kuole, vaikka elääkin välillä huonommilla eväillä, kunhan edes jotain saa syötyä, vaikkei se mitään hyvää oliskaan :) 

Voithan koittaa lainata joltain kaverilta/sukulaiselta tms, rahaa jos tuntuu ettet pärjää? Ei se ainakaan häpeä asia ole. Todella moni ihminen kamppailee raha asioiden kanssa, enempi tai vähempi.

Enemmän tuo kissa huolettaa. Vaikka tuskin sekään mitään kuoleman tautia saa, vaikka vähän aikaa joutuu olemaan huonommalla ruoalla, mutta toistuvaa ei tuollanen sais kyllä olla... Lemmikin kun ei pitäisi kärsiä ihmisen köyhyydestä... :/ Kyllä raha täytyy olla, edes säästössä sen vertaa, että lemmikin saa edes huolehdittua.

Vierailija
40/51 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on pari kk vanha, eli eiköhän ap ole ratkaissut jo ongelman...

Toivottavasti katti tuli ruokituksi eikä ruoaksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä