Kuinka selvitä 10 eurolla puolitoista viikkoa?

Vierailija

Minulle tuli tänään todella yllättävä ja iso meno, ja nyt pankkitili näyttää 10.48e. Lisää rahaa tulee vasta 2.11. Miten selviän tonne asti, kun olen tottunut käyttämään ruokaan noin 70e viikossa? Myös kissanruokaa pitäisi ostaa. Ketään ei ole keneltä lainata. Kaapeista löytyy perus puurot ja riisit sun muut, mutta muuten on aika tyhjää. Huomenna olisi ollut kauppapäivä.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Mä joudun todella taiteilemaan rahan kanssa enkä usko että edes minä selviäisin tuosta haasteesta. Tuskin tomaattimurskalla ja jollain soijarouheellakaan selviäisit eikä niillä kissaa ruokita.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ostat kissalle ruokaa ja syöt itse puuroa ja riisiä. Ei siihen kuole, jos välillä on vähän vähemmällä ruoalla.

Juuri näin. Ja jos paikkakunnallasi on ruokajono(ja), sieltä saat lisäapua.

Diakoniatyöstä voi myös saada maksusitoumuksen ruokaan, soita sinne.

Vierailija

Miksi et selviäisi? Puolitoista viikkoa selviää perusterve ihminen vaikkapa pelkällä kraanavedellä! Itsellä sama tilanne, noin seitsemän euroa rahaa ja palkkaa tulee ensi perjantaina. Kaapeissa on onneksi täysi paketti kananmunia, kahvia ja ruispuurohiutaleita. Ai niin, ja kilo omenoita.

0,80€ menee kahvimaitoon

noin 4€ menee, kun teen hernesoppaa (josta syön noin 3-4 päivää, kun aamiaiset ja illalliset koostuu kananmunista, puurosta ja omenoista)

loput pari päivää menee kevyesti tolla kahdella eurolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisillä joilla ei ole yhtään puskurirahastoa on aina lapsia ja/tai lemmikkejä?

Koska ei niillä oikeasti ole.

Vierailija

Mikä yllättävä meno? Ihmisillä on kuitenkin ensisijainen velvollisuus omaan elatukseensa. Minä olisin maksanut laskusta vain sen verran että olisi jäänyt vaikka 50 tilille ja väittänyt sitä näppäilyvirheeksi ja maksanut loput kun rahaa tulee.

Vierailija

Teet ruuaksi ison satsin hernekeittoa tai kaalilaatikkoa. Aamuisin syöt puuroa. Ostat pussin vehnäjauhoja ja leivot itse sämpylöitä. Menet leipäjonoon ja keräät pulloja/tölkkejä. Voiko kissa syödä myöskin puuroa? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta en tiedä kissojen ruokavaliosta mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisillä joilla ei ole yhtään puskurirahastoa on aina lapsia ja/tai lemmikkejä?

Koska ei niillä oikeasti ole.

Jospa ensin hommais sen puskuritilin ja vasta sitten lapset/lemmikit

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat