Jos paastoan kuukauden, paljonko laihdun?
Kommentit (32)
Kyllä siitä vähän turvotusta ja pöhöä saapi poissa. Älä paastoa liian pitkään. Päivä pari maks. Ja sitten kevennät muuten reilusti ja lisäät vaikka kävelyä. Siitä se lähtee 😊
AP, sen näkee kuukauden päästä mikä on painosi jos nyt alat laihduttamaan.
Ehkäpä sulla on noilla numeroilla hieman ylimääräistä painoa kertynyt, mutta sanoisin elä kiinnitä liikaa huomiota siihen mitä vaaka näyttää, vaan enemmän siihen mitä peili näyttää kun ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita. Ehkäpä sulle riittää esim 5-10 kilon hoikistuminen, kuka tietää!
Sitten vielä eräs juttu, vaikka olisit nyt kuukauden jollakin vähäkalorisella ruokavaliolla ja sitten palaat näihin nykyisiin ruokailutottumuksiin, lihot nykyisiin mittoihin kuitenkin!
Joten sanoisin, syö vähemmän sokeria ja kiinnitä huomiota siihen mitä syöt niin saat parempia ja pitkäkestoisempia tuloksia painon suhteen.
Rasva ei itsessään lihota, vaan se miten paljon ylipäänsä syö. Elä siis vältä rasvaa vaan mielummin vältä sokeria.
Kaupoissa näkee monia sanoisinko ylipainoisia jotka ehkäpä tietävät että pitäisi laihduttaa, ostavat rasvattoman maidon ja limsaa, suklaata ja karkkia. JA ovat kuitenkin ylipainosia, ehkäpä se rasvan välttely itsessään ei toimi, vaan kiinnitä huomiota siihen sokerin määrään.
Tsemppiä nyt kuitenkin..
Minä "paastosin" kuukauden ja kymmenen kiloa lähti. En siis paastonnut oikeasti vaan mikään ei pysynyt sisällä. Elin nesteillä ja vähäisillä hedelmillä ja oksentelin pitkin päivää. Kyllähän se paino putosi, mutta niin hävisi lihaksetkin ja voimat. Nyt opettelen uudestaan seisomaan ja 200 m kävelymatka vastaa puolikasta maratoonia. En suosittele kokeilemaan.
Ja lääkärien on jatkossa turha edes ehdottaa migreeninestolääkkeen lopettamista tai vaihtoa. En suostu.
Joku aristokraatti laihtui cokiksella ja tupakalla. Mä en polta, mutta cokis hoituu. Mitä tupakan tilalle?
Onko tavoitteesi joku tietty numero vaa'assa vai mitähäh? Mikset pyrkisi terveellisten ja hyvinvointia tukevien valintojen kautta parempaan lopputulokseen? Ihminen on niin monimuotoinen kokonaisuus, että on hullua ajatella että tietty pituus ja paino samassa paketissa keinolla millä hyvänsä olisi tie hyvinvointiin.
N31
Vierailija kirjoitti:
AP, sen näkee kuukauden päästä mikä on painosi jos nyt alat laihduttamaan.
Ehkäpä sulla on noilla numeroilla hieman ylimääräistä painoa kertynyt, mutta sanoisin elä kiinnitä liikaa huomiota siihen mitä vaaka näyttää, vaan enemmän siihen mitä peili näyttää kun ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita. Ehkäpä sulle riittää esim 5-10 kilon hoikistuminen, kuka tietää!
Sitten vielä eräs juttu, vaikka olisit nyt kuukauden jollakin vähäkalorisella ruokavaliolla ja sitten palaat näihin nykyisiin ruokailutottumuksiin, lihot nykyisiin mittoihin kuitenkin!
Joten sanoisin, syö vähemmän sokeria ja kiinnitä huomiota siihen mitä syöt niin saat parempia ja pitkäkestoisempia tuloksia painon suhteen.
Rasva ei itsessään lihota, vaan se miten paljon ylipäänsä syö. Elä siis vältä rasvaa vaan mielummin vältä sokeria.
Kaupoissa näkee monia sanoisinko ylipainoisia jotka ehkäpä tietävät että pitäisi laihduttaa, ostavat rasvattoman maidon ja limsaa, suklaata ja karkkia. JA ovat kuitenkin ylipainosia, ehkäpä se rasvan välttely itsessään ei toimi, vaan kiinnitä huomiota siihen sokerin määrään.
Tsemppiä nyt kuitenkin..
Ap puhui paastosta. Ei se oikeasti halua laihduttaa terveesti.
Kannattais lukea aloitus ennen kuin alkaa romaania kirjoittaa vastaukseksi.
Amfetamiini toimii parhaiten, taatusti laihdut. Paasto tulee luonnostaan siinä sivussa ja liikuntaa ihan helkutisti.
Mä sanon, että 10-15 kiloa riippuen kuinka paljon olet mättänyt ennen paastoa ja millaiset nestevarastot sulla on.
Ei kuitenkaan kannata aloittaa paastoa kylmiltään, sillä silloin paasto on ennemminkin nälkiintymistä kuin paastoa. Aloita pikkuhiljaa totuttautuminen. Siten voit siirtyä pidempiin paastoihin.
Jos lopetat kaikkien hiilateiden syönnin, niin pääset helposti samoihin lukemiin kuin paastollakin. Suosittelen sinulle sitä. Silloin et vahingossa näännytä itseäsi.
Minä olen usein paastonnut viikon ja pari kertaa kaksi viikkoa. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Varmaan menisi kuukausikin. Suoli pitää vaan tyhjentää muutamana ekana päivänä ettei tule huono olo ja juoda paljon. Luontaistuotekaupoista saa paastopaketteja, jossa on erilaisia juomia joissa on hivenaineita ja vitamiineja ja mitä lie. Ekalla kertaa join niitä mutta oli niin kamalan makuisia etten toista kertaa. Jos on tullut huono olo, olen saattanut ottaa teelusikallisen hunajaa ja imeskellyt sitä.
Itselläni on tippunut tuossa parissa viikossa n. 10 kg ja tosiaan lähtee kaikki turvotus ja tuleehan siitä hyvä olo. Mutta pakko on jossain vaiheessa alkaa syömään eli kyllä se tulee takaisinkin aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Minä "paastosin" kuukauden ja kymmenen kiloa lähti. En siis paastonnut oikeasti vaan mikään ei pysynyt sisällä. Elin nesteillä ja vähäisillä hedelmillä ja oksentelin pitkin päivää. Kyllähän se paino putosi, mutta niin hävisi lihaksetkin ja voimat. Nyt opettelen uudestaan seisomaan ja 200 m kävelymatka vastaa puolikasta maratoonia. En suosittele kokeilemaan.
Ja lääkärien on jatkossa turha edes ehdottaa migreeninestolääkkeen lopettamista tai vaihtoa. En suostu.
Sinä olet ollut sairas mutta terve ihminen kyllä voi paastota ja siinä yleensä vaan energiataso nousee.
Kuukaudessa lähtee n12 kiloa vesipaastolla.
Aluksi on ehkä viikon nälkä mutta sitten elimistö alkaa kunnolla polttaa rasvaa ja saa siitä tarvitsemansa ravinteet.
M39 joka paastoaa 3-4 viikkoa joka vuosi helmikuussa (katolinen olen uskonnoltani ja hoikka varreltani, sinkku, ja kyllä, etsin naista- ihana jos näin kohdataan nimimerkissä🥰)
Tuo on ihan paskapuhetta että pitää kattoo miltä peilissä näyttää. Minä näytän peilissä hieman ylipainoiselta. Valokuvissa (toisten ottamissa) sen sijaan näytän todella lihavalta ja samaa sanoo vaaka ja se ettei mikään 3 vuotta sitten ostettu vaate mahdu enää päälle. Minä olen tullut ainakin todella sokeaksi omalle peilikuvalle. En huomaa siitä lihomista enkä laihtumista
Riippuu kulutuksestasi. Oletan että se voisi olla 2500 kcal/ vuorokausi. Kuukaudessa 75000 kcal. 7000 kcal on 1 kg, joten laihtuisit 10, 7 kg.
Eihän se ihan noin suoraviivaista olisi mutta suurin piirtein.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kulutuksestasi. Oletan että se voisi olla 2500 kcal/ vuorokausi. Kuukaudessa 75000 kcal. 7000 kcal on 1 kg, joten laihtuisit 10, 7 kg.
Eihän se ihan noin suoraviivaista olisi mutta suurin piirtein.
No ei edes suurin piirtein.
en tiedä paljon kiloja lähtee, mutta todennäköisesti sulta lähtee hiukset..
Sitruunamehupaastolla varmasti lähtee jo kahdessa viikossa tosi paljon. Mulla lähti viisi kiloa viikossa. Koita kuitenkin tiukkaa detotieettiä kuukauden ja silläkin lähtee mukavasti kiloja.
SUlta menee terveys jos olet täysin syömättä kuukauden. Jos kokeilisit vaikka nutriletteja? Niistä saat huomattavan vähän kaloreita päivässä, mutta myös kaikki tarvittavat vitamiinit ja muut ravintoaineet.
Ruuaksi vain salaattia, hieman riisiä, kanaa ja vihanneksia. Juomaksi vettä. Kaikki muu pois.
Päivittäin saunaan ja pyörä- ja kävelylenkki. Lisäksi salille 2x viikko.
Taatusti laihdut.
Ennen tuota mittaa kilpirauhas- ja ferritiiniarvot että ne ovat varmasti ok. Muuten voi olla vaikea laihtua.
Et yhtään, koska et pysty paastoamaan kuukautta.
Jos haluat laihtua kesäksi, aseta tavoitteeksi kesä 2024. Nyt et enää pysty saavuttamaan näkyviä tavoitteita, vaikka lomasi olisi elokuussa.