Tarvitsen perusteluja sille miksi Dacia ei ole kannattava hankinta.
Olemme ostamassa uutta (käytettyä) autoa.
Mies kysyi aamulla mielipiteeni tuntien "Ja se Dacia on sun mielestä ihan poissuljettu vaihtoehto?"
No on! Ainoa peruste mulla on se, että se on kytköksissä Renaultiin ja kaikki autoihin liittyvä mikä tulee Ranskasta ja Italiasta, on itse saa****sta.
Tarvitsen siis lisää perusteluja miksi Dacia ei ole kannattava hankinta.
Kommentit (30)
Heikko mutta halpa. Makuasia, mitä kukin haluaa.
Kelpaako perusteluksi, että se on ruma auto? Osta mielummin vaikka Bemari, saat kunnon auton etkä mitään rimpulaa ja on hyvän näköinenkin. Mutta jos budjetti ei riitä niin Skoda, VW ihan OK-valintoja nekin.
Itselläni on sekä VW että Bemari, ensin mainittu harrasteautona :) Kivoja molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW:ssäkin on nykyään niin paljon vikaa; katkenneet jakohihnat, dsg, suorasuihkutus jne. joten en kyllä ihan heti sellaistakaan ostaisi.
Mitä suosittelisit?
Olemme kuulleet Hyundaista pelkkää hyvää ja itse olemme vuokra-auton ominaisuudessa päässeet ajamaan sillä vajaat 300 km. Tykkäsimme, mutta rengasmelu oli mun mielestä yllättävän kova ja ehkä aavistuksen "muovinen" auto. Mahdollisista teknisistä vioista ei olekaan sitten mitään tietoa.
ap
Hyundai ja Kia ovat ihan hyviä, mutta käyttökustannukset ja huollot ovat kalliimpia. Honda,Toyota ja Mazda eivät mene rikki koskaan, mutta ruostuvat ennen kuin teknisesti menevät rikki. Itse ostaisin jonkun noista, mutta varmistaisin että auto on ruostesuojattu ja ruostesuojaisin sen uudestaan joidenkin vuosien päästä.
Tai sitten Saab tai Volvo. Eivät ruostu, ovat turvallisia ja varmatoimisia. Suunniteltu pohjoisiin olosuhteisiin.
Myös vanhempi mutta vähän ajettu Mersu voisi olla hyvä. Uudemmasta mutta paljon ajetusta voi tulla kallis jos joutuu uusimaan paljon kuluvia osia.
Bemarit ovat hyviä ajaa, mutta saavat yleensä paljon kenkää. Vakuutukset ovat kalliita koska niitä vedetään niin usein pöpelikköön.
Osta vielä manuaali, ne kestävät eikä tule kalliita ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Daciaa tehtiin Romaniassa jo kommunismin aikana, tietenkin ilman Renault-kytkentää. Auto tunnettiin Itä-Euroopassa lempinimellä Ceausescun kosto. Trabant puolestaan savutti siinä määrin, että sen nimi oli Honeckerin sumutus. Oi niitä aikoja.
Kyllä kommari-Romaniankin Dacia oli lisenssi-Renault, nimittäin R12. Itse en Dacia Dusteria ostaisi jo siitäkään syystä että Etelä-Pohjamaalla sitä sanotaan Rasia Rusteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VW Golf, Passat, Audi Ajotain, Toyota Corolla ja Avensis. Nuo ovat hyviä. Käytetyissä ota sitten ehdottomasti ennen ostoa Trafilta tiedot. Jos ei ole mennyt katsastuksista heti läpi tai omistajia on ollut tuhottomasti, niin pysy siitä pommista erossa.
Audi Ajotain? Minun Audini on Avant.
Audi 2, 3, 4, 6, 8 ja vant. Ne on kaikki Audi Ajotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei Skodaa, jos volkkaria olet harkinnut? Skoda taitaa olla nykyisin Vag konsernin luotettavin merkki.
Volkkarikuski
Itse asiassa Skoda olisi yksi vaihtoehto oikeasti. Kuten myös nuo viestissä 17 mainitut merkit.
Onko Audi sen luokan auto, että vaikka sillä olisi ajettu esim. 200 000 km, sillä ajaisi vielä huoletta ainakin 100 000 km? Tosin, mun autoon on kahdessa vuodessa kertynyt kilometrejä 50 000, etten ihan taas muutaman vuoden päästä jaksaisi tätä autorumbaa ja Dacian karkotusta.
ap
Audi, Skoda, Seat ja Vw on kaikki saman konsernin, samaan alustaan perustuvia autoja.
Osat niistä mikä vaan, saman aina saat. (Oho, tuli runo.)
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako perusteluksi, että se on ruma auto?
Ei sitä auton sisältä näe.
Dacialla ei saa naapuria kateelliseksi.
Itse vaihdoin Punton Stepway 0,9 TCe malliin. Pelkkää kaupunkiajoa. Kankea ukko kun olen siihen on helppo nousta. Korkealta näkee ja kulkee pirteästi. Takuu on 100 00m km tai 3 vuotta. Luotettavuuskin on kohdillaan.
Kielitaitoiselle:
http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependabilit…
up