Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetetaanko jossain myyntikoulutuksessa, että asiakasta pitää puhutella etunimellä?

Vierailija
24.10.2023 |

Ihan jäätävän ärsyttävää. Eikä kyseessä nyt ollut mikään gigantin myyjä vaan b2b-myyjä, niin on ihan saakelin, ärsyttävää, kun puhetyyli on sitä, että kuule Maija, mitä mieltä olisit tästä Maija, tehdäänkö Maija nyt näin, Maija oli kiva jutella jne.

AAArghs...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää yleensä ostamatta kun tää alkaa, varsinkin kun mun nimi on vielä sellainen että 100% ihmisistä sanoo sen väärin ennen kuin itse korjaan :D

Vierailija
2/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Niko, mitäs sulle nyt laitettais?

- Se on Nico ceellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opetetaan. Inhoan sitä itse.

Vierailija
4/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltikattoja myyvä esittelijä alkoi käyttää miehestäni jopa itse keksimäänsä lempinimeä. 

Siis tyyliin Pentti->Pena. Kuule Pena, kyllä sun nyt kannattaa teettää tää katto. 

Vierailija
5/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Peltikattoja myyvä esittelijä alkoi käyttää miehestäni jopa itse keksimäänsä lempinimeä. 

Siis tyyliin Pentti->Pena. Kuule Pena, kyllä sun nyt kannattaa teettää tää katto. 

Ei oo todellista....

Vierailija
6/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on halventavan kuuloista. En kaipaa mitään tuollaista tekotuttavallista lässytystä ventovierailta.

Vierailija
7/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla kai varashälyttimiä kaupittelevat kaupunkilaisklopit kuvittelevat olevansa tuttavallisia kun kutsuvat oven avamaan mennyttä miestä suorilta isännäksi.

Vierailija
8/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on tullut vastaan - teki kerran mieli lyödä luuri korvaan erään palvelutarjoajan edustajalle kun yritysasioilla soittelin. Koko ajan "Kuule Heikki, ootteko siellä Mäntyharjulla miettineet... Heikki, tehdääs nyt niin että mä otan kopin tästä..."

YÖÖÖRH

Vierailija
9/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää vihaan jos mua puhutellaan etunimellä. Meidän perheessä ei koskaan tehty niin vaan oltiin isi, äiti, tyttö, poika, sisko, veli.

Vierailija
10/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Maija, mitä mieltä itse olet tästä, Maija? Tykkäsin kyllä tosi paljon tästä tekemästäsi aloituksesta, Maija. Laitetaanko myös datapaketti tulemaan, Maija? Kytkyllä tietenkin, Maija. Ja myös tämmöinen hilavitkutin olisi tässä tarjouksessa, Maija. Laitetaan koko hela homma nyt sinulle sinne Pötyälle tulemaan, eikös niin, Maija?

Vierailija
11/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn noissa tilanteissa aina, että olemmeko me tehneet sinunkaupat. Enkä jatka keskustelua ennen kuin saan vastauksen tähän. 

Vierailija
12/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tyylissä on henkilökohtaisuuden raja ylitetty, tullaan liian lähelle. Ei sovi suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
13/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on halventavan kuuloista. En kaipaa mitään tuollaista tekotuttavallista lässytystä ventovierailta.

No mistäs meidän Mairea kenkä puristaa? Laitettaisiinko uudet Eccot pakettiin...

Vierailija
14/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on tullut vastaan - teki kerran mieli lyödä luuri korvaan erään palvelutarjoajan edustajalle kun yritysasioilla soittelin. Koko ajan "Kuule Heikki, ootteko siellä Mäntyharjulla miettineet... Heikki, tehdääs nyt niin että mä otan kopin tästä..."

YÖÖÖRH

Relaa Hessu!!!!

Vierailija
15/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No mistäs meidän Mairea kenkä puristaa? Laitettaisiinko uudet Eccot pakettiin...

Kengästä voipi tulla päähän ja puristan ties mistä jos mulle puhutaan tolleen. 

Vierailija
16/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mää vihaan jos mua puhutellaan etunimellä. Meidän perheessä ei koskaan tehty niin vaan oltiin isi, äiti, tyttö, poika, sisko, veli.

Kuulostaisi hölmöltä kaupustelijalta..eiköhän sisko nyt laiteta kattohommat kuntoon

Vierailija
17/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin työhaastattelussa ja sekin tuntui minusta oudolta, kun ventovieras puhuttelee nimellä joka kysymyksessä.

Vierailija
18/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimen käyttö puheen seassa särähtää pahasti korvaan, edes kaverit ja perheenjäsenet ei toisilleen puhuessa viljele puhumisen kohteen etunimeä puheen seassa. Niin ei vain suomenkielessä tehdä. 

Vierailija
19/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Varmasti joku yksinäinen ostaa sen peltikaton, kun saa oman uuden lempinimen kaupan päälle. Jos ei ihmiskontakteja ole ollut vuosikausiin ja sitten ilmestyy pihaan uusi paras kaveri. Raimosta tulee "Rane" ja Matista "Masa" Mintusta "Missu".

Vierailija
20/26 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä luonnotonta kuin se, kunjoku aika sitten, kaikki kaupankassat rupesivat toivottamaan hyvää päivän/illan jatkoa. Mistä se tuli ihan yhtäkkiä, oliko joku kollektiivinen kaupankassojen myyntikoulutus, jossa näin käskettiin, mutta se kuulostaa edelleenkin ihan keinotekoiselta. Lyhyt kiitos hei olisi paljon luontevampi.