Laihduttajan ei todellakaan tarvitse nähdä nälkää!
Ja kaikenlaiset ihme dietit ja kitukuurit kannattaa unohtaa. itse aloitin terveelliset elämäntavat taas tauon jälkeen. olen laihduttanut 20kg liikkumalla ja syömällä terveellisesti. en todellakaan ollut nälässä tai joutunut kieltäytymään - mistään muusta kuin ylimääräisistä herkuista. leivän vaihdoin puuroon. perunaa, pastaa vähemmän, kasviksia enemmän.
nyt tavoitteena vielä 10kg painonpudotus, pari kiloa lähtenyt jo ja lokakuun alussa aloitin. syön 4-6 kertaa päivässä. liikun paljon, joka päivä käyn vähintään lenkillä.
Kommentit (44)
Minä vähän epäilen, että monet teistä, jotka väitätte, ettette laihdu kuin minimikaloreille, olette vain liian kärsimättömiä. Varmasti on nälkä, jos haluaa laihtua puoli kiloa - kilon viikossa. Laihtua voi kyllä hitaamminkin ilman nälkää. Itse laihdutin viimeistä viittä liikakiloa varmaan vuoden, kun en viitsinyt varsinaiselle kuurille ryhtyä, vaan lähinnä vain tein pieniä terveellisiä korjausliikkeitä ja lisäsin liikuntaa. Toki välillä oli viikkokausia, ettei vaa'assa näkynyt mitään muutosta (kannattaa muuten olla suht. epätarkka ei-digitaalinen vaaka, niin ei tule tuijotettua jotain kymmenyksiä), mutta niin vain olen takaisin normaalipainossa nyt, jopa parin kilon puskurilla normaalipainon ylärajaan. Eli kyllä se pienikin kalorivaje merkitsee pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla nälästä jos on normaalipainossa tai lähellä sitä. Mutta ei se nälkä niin paha ole jos nyt ei ole koko ajan nälässä. Ylipainoisena laihduin jopa pelkällä fyysisellä työllä, ruokavaliota en edes muuttanut. Mutta kun normaalipaino lähestyy ei se ole niin helppoa.
Ei normaalipainoisena tarvi olla nälässä sen jälkeen, kun vatsalaukku palautuu normaaliin kokoonsa. 2 vuotta menee siihen, että keho tottuu uuteen painoon eikä pyri nostamaan sitä aikaisempaan. Lapsena hoikka on yleensä aikuisena hoikka. Ruokatavat opitasn jo lapsena. Jos päästät itsesi lihomaan, on vaikea tulla takas ja joutuu myös näkemään nälkää joskus. Tosin en tiedä onko nälkä jollekin vain ei täysi olo eli kun on tottunut syömään itsensä liian täyteen, kokee sen sopivan täynnä olemisen liian vähänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille joka sanoit että on nälkä. Mitä söit aamupalaksi? Minä söin tänään (kuten yleensä muinakin aamuina) neljän viljan puuroa jossa mustikoita, voisilmä ja raejuustoa. Lisäksi puolitoista keitettyä kananmunaa (kaksi oli en jaksanut toista kokonaan) ja porkkanapaloja. juotavaksi vettä niin paljon kun helposti alas menee (pari lasia siis). söin tämän noin klo 7:30. lounas on n. klo 11. iso annos salaattia ja vähän pastaa sekä kana/kala/naudan jauheliha 10%.
ap
Minulla on pt.n tekemä ruokavalio jossa on kyllä proteiinit, rasvat ja hiilarit laskettu juuri minun kokoon ja liikuntamäärään sopivaksi.
aamulla söin puuroa jossa oli vadelmia ja mustikoita sekä raejuustoa sekä yhden keitetyn munan.
vettä juon reilusti joka päivä.
Lihon myös erittäin herkästi. Kesäloman aikana tuli 5kg lisää painoa 2 viikon aikana jolloin söin vapaammin, ei siis mitään älytöntä mättämössä ollut tuolloinkaan. Pari kuukautta sitten meni että sain nuo5skg taas pois.
Olen siis erittäin kateellinen niille jotka saavat syödä vähän mitä vain lihomatta. Yleensä nämä ovat juuri noita -syön suklaata joka päivä enkä liho tyyppejä, jotka eivät ymmärrä jos jollain on ylipainoa.
Edelleen, olen kateellinen niille jotka ovat kylläisiä vähemmällä ruuasta
Joo, sulla on PT:n laatima ruokavalio, jota tietty noudatat kuin piru raamattua.
Eikö järki sano mitään, jos ruokailusta tunnin päästä on nälkä??
Silloin siinä ruuassa on korjattavaa, vika ei ole sinussa.
Tottakai noudatan! Haluan että painoni putoaa! Jos söisin aina kun on nälkä niin lihoisin.
Ruuassa ei ole korjattavaa pt.ni on erittäin ammattitaitoinen.Voi näitä yksinkertaisia :D:D:D
Sano mulle miksi olen yksinkertainen? Syön monipuolista ruokaa. Vähärasvaista lihaa, kasviksia, perunaa, pastaa, riisiä, leipää, marjoja,hedelmiä, hyviä rasvoja ja myös välillä sitä paljon parjattu rahkaa.
Olen koko aikuisiän ollut ylipainoinen kun olen syönyt silloin kun on nälkä. Painoni on nyt tippunut kivasti ja lihasmassaa kasvanut. Kunto myös kohonnut ja jaksan hyvin. Tämä kaikki ei poista sitä, että minulla on nälkä.
Sehän oli kait tämän ketjun pointti. Ja minulla se, että olen kade niille joilla Ei ole nälkä melkein kokoajan.Mutta itse voin valita siitä haluanko olla läski ja Kylläinen vai hoikka ja usein nälkäinen. Nyt olen saanut itseäni niskasta niin hyvin kiinni, että kestän tämän nälän aika hyvin.
Siksi olet yksinkertainen, koska et tajua, että korjaamalla ruokailuasi sinulla ei olisi nälkä kaiken aikaa. Se ei ole pois laihtumisesta.
Miten olet vakuuttunut pt:si ammattitaidosta?
Kerro sitten miten sitä pitäisi korjata etten olisi nälkäinen ja Paino silti tippuu?
Pt.ni on valmentanut monia ihan painon pudotuksesta ja ihan kilpaurheilijoita. Lukuisat asiakkaiden kiitokset ja kokemukset ihan hänen fb. Sivuilla kertoo hänen työstään. Hän myös on opiskellut paljon aiheesta ja hankkii kokoajan lisää tietoa.Luotan kyllä tämän pt.n ammattitaitoon aivan 100%
Mutta kerro sinä ihmeessä neuvosi kerran paremmin osaat?En ole edellinen mutta jos mulla ohjeiden lisäksi olisi hirveä nälkä koko ajan söisin varmaan kasviksia:
- salaattia lautanen täyteen + yhteensä 200g tuoretta kukkakaalia/ broccolia/ papuja/paprikaa/tomaattia/porkkanaa tms ja ruokalusikallinen oliiviöljyä = 200kcal
- em vihanneksia ja kasviksia keitettynä, höyrytettynä tai pannulla paahdettuna 400g ja 0,5 dl yrtti-kermaviilikastiketta tai pieni nokare voita = 200kcal
- 1dl rasvatonta gefiluspiimää, vajaa 1dl sokeritonta marjakeittoa ja 1-2 dl marjoja mielen mukaan (sokeroimattomia!), siihen vaikka kauralesettä lusikallinen = 100 kcal
Noi on jo niin valtavia ruokamääriä että varmasti pärjää hetken! Eikä 100-200 kaloria sotke dieettiä mitenkään kun tulee terveellisistä ruoka-aineista! Ja smoothiekin pitää paremmin nälkää (ainakin minulla) kuin leipä tai puuro.
Öh, ei varmaan joo ole nälkä jos syö vaikka 2 tuollaista extra-annosta päivässä muun ruoan lisäksi, mutta sitten mennäänkin se 300-400 kcal yli päivän kaloreista, ja laihtuminen toppaa siihen. Eihän tuossa ole mitään järkeä - tarjota kalorimäärän nostoa 25-30%:lla! Niin, nälkä varmaan voi loppua niin loppuu se painon tippuminenkin, daa!
Jos taas noilla korvaa "alkuperäisiä" ateriaoita, niin ainakin itsellä jäisi tuolla ruoalla proteiinin määrä ihan liian pieneksi - jotta päivän tavoitteen (~100-150g) saa pienillä kaloreilla täyteen, niin silloin ei todellakaan voi vetää satojen kalorien edestä öljyä! Eli ei päivän normiruokia voi KORVATA tuollaisilla koska muuten proteiinin saanti jää puutteelliseksi, ja noita ei voi LISÄTÄ normiruokin päälle koska silloin kalorit nousee liian korkealle...
Siis väität että yksi tuollainen 200 kalorin annos ei riitä pitämään vatsaa täynnä aterioiden välillä?? Huh huh.... Ei 200 kaloria dieettiä kaada edelleenkään.
Jos on venyttänyt vatsalaukkunsa ahmimalla liikaa, tottakai on nälkä normaaleilla annoksilla. Vatsalaukun pienennysleikkauksiahan tehdään tämän vuoksi, kun jotkut ei kestä sitä nälkää ennen kun se vatsalaukku ehtii supistua itsekseen.
Luulen, että monella laihdutuksen aloittajalla ongelma ei ole se, että laihduttaminen mielletään sellaiseksi, että koko päivä pitäisi olla nälkiintyneenä, vaan siinä, ettei nälän tunteeseen ylipäätään olla totuttu. Itsellä vaikeinta oli opetella uudestaan se, että se tunne, minkä ennen mielsin vähintään napostelu-näläksi, saattoi itseasiassa johtua siitä, etten ollut juonut tarpeeksi vettä. Tai siis ylipäätään se, että ennen se, ettei ollut TÄYNNÄ, oli merkki syödä lisää. Ei se todellista nälkää edes ollut, mutta siihen vain oli tottunut.