Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi pidät Conversen kenkiä??

Vierailija
22.10.2015 |

Tervehdys hyvät naiset,

Tämä asia on vaivannut minua jo niin kauan että nyt oli pakko tulla tänne kysymään. Minua ei pohdituta kuoleman jälkeinen elämä, eikä maahanmuuton hulluus, mutta tämä on asia jota mietin säännöllisin väliajoin. Eli asiaan:

Mikä saa teidät naiset tykkäämään noista Conversen kengistä?? Ja tämä kysely on yli 20 vuotiaille naisille.

Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?

Tämä ei ole trolli, vaan keski-ikäisen klassisen miehen päänvaiva, johon toivon saavani vastauksia. Jos koette tämän kysymyksen vaivaannuttavana ja pohditte, että miksi joku mies pukeutuu siihen ja tähän niin vastaan toki omasta puolestani myös miehenä.

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen menossa ystävän häihin. Asuni on tummansininen kotelomekko. Minkälaisia kenkiä minulle suosittelisit? :)

Minä en ole AP, mutta väreinä musta, valkoinen tai tummanpunainen olisivat valintojani.

Vierailija
122/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä te kenkäfetissin omaavat miehet ootte vähän sellaisia höppänöitä ja jotenkin outoja. En pidä sitä viehättävänä piirteenä miehessä. Mut tsemppiä hei.

Kuulehan nyt kun setä valistaa miten asiat ovat! Suoraan sanoen voisin kertoa tuhat sivua tekstiä naisten pukeutumisesta ja siitä mikä länsimaisten hipsterityttöjen pukeutumisessa mättää! Joka päivä kun pyörin ulkona niin mietin surullisena mitä tälle yhteiskunnalle on tapahtunut, mutta otin tähän esimerkiksi ainoastaan kengät kun se on yksi räikeä esimerkki. Toinen on toki henkkamaukan harmaat t-paidat tai muut gina tricon perustakit. Ei mulla ole mitään kenkäfetissiä, kun ei ole muutakaan fetissiä, harmittaa vaan teidän naisten puolesta mihin tämä super'edistyksellinen' maailma on saanut teidät harhautettua, tämän takia pyrin tuomaan esiin kestäviä naisellisia elementtejä.

On ihan sama miksi minua haukut, toki saat sen tehdä, mutta sen sijaan tee itsellesi palvelus ja keskity tuohon asiaan mitä ajan takaa ja kritisoi tai puolusta sitä. Ja jos sulla on pukeutumiseen liittyvää mielessä niin kysy toki, kerron mieluusti miten homma menee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on aina brändeistä ja rahasta. Aivan kuin Vuittonin laukku. Säälittävää. Itse pidän Reebokin goretex lenkkareita. Loistavat kävellä ja lämpimät sekä vettäpitävät. Sanokoon muut mitä tahtoo. Olen ns.ecvomummo eli mukavuus ja käytännöllisyys ennen kaikkia. Minun ei tarvitse näyttää kenellekään yhtään mitään.

Vierailija
124/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän tennareita, koska ne näyttävät kivalle ja hengittävät. Mihinkään kalliiseen brändiin en kuitenkaan rahojani tuhlaa, vaan ostan tennarit 152yleensä ulkomailta. Jalat eivät hikoilee niissä. En tiennytkään, että tennarit ovat kielletty yli 20-vuotiailta . Aion kuitenkin käyttää niitä edelleen. Pidittepä sitten tai ette. Saatte katsoa rauhassa paheksuvasti, sillä en välitä. 

M50+

Vierailija
125/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat kengät, jotka hakkaavat converset käyttömukavuudessa on maiharit.

Menee kesät ja talvet. Kesällä voi kyllä olla hiukan kuumat, mutta kun kulkee nauhat auki, niin viilentää. Kenkä mukautuu jalkaan. Talvisin ei tarvitse miettiä hetkeäkään liukastelua ja villasukkaa mahtuu niin paljon, ettei mitkään pakkaset tunnu.

Lisäksi teräskärkiset maiharit sopivat hyvin myös inhottavien häiriköitsijöiden karkoittamiseen.

Sopii niin hameen kuin housujenkin kanssa. Lahkeet voi kääriä ylemmäs, laittaa sisään tai kengän päälle.

Sade tai loska ei haittaa. Pohja on paksu, joten vesilammioiden läpi kävely onnistuu myös, lisäksi kylmä maa ei palelluta jalkoja.

Mitä enemmän kyseisillä kengillä kävelee, sitä mukavammat niistä tulee. Korkoa on sopivasti, niissä on kävelty ja seisottu kolme päivää festareilla eikä tunnu missään.

Ainoa miinuspuoli on, että ovat kovin painavat. Mutta kaikkea ei voi saada.

http://www.breakfastwithaudrey.com.au//wp-content/myuploads//Celebs-Doc…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/94/d4/57/94d45744f779d9ca9f58…

http://www.zigoti.com/wp-content/uploads/2011/06/what-to-wear-with-doc-…

http://cdn11.lbstatic.nu/files/looks/large/2013/04/08/2954878_564617_31…

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/09/21/article-2206503-151F487D00000…

N30

Vierailija
126/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin jollain rumalla läskillä oli likaiset valkoiset conssit jalassa

Vierailija
127/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku trolli... mun naisellisuus ei ole kengistä kiinni. Ja toisaalta, miksi luulet että kaikki naiset edes haluaisi olla naisellisia? Ainakaan vanhakantaisella tavalla, maailma katsos muuttuu ja siihen kannattaisi yrittää sopeutua, muuten voi elämä tulla kurjaksi. 

Kävelen/juoksen vaikka kuinka monet kengät puhki vuodessa,  toinen vaihtoehto olisi, että en kävelisi/juoksisi, istuisin vaan korkokengissäni autossa lähikauppaankin ja sitten sama keski-ikäinen kaljamaha haukkuisi kuinka läskejä naiset nykyään on :D 

Niin kuin varmaan haukkuukin... voin jotenkin kuvitella juuri aloittajan kaltaisen ukon, jonka mielestä kaikki on väärin päin, ja ennen oli paremmin (kuitenkin unohtaen kaiken mikä oli huonommin) mutta kuitenkin itse on niitä idiootteja, jotka etuilee ovelle ja sitten ei pidä sitä auki seuraavalle, tai esim. ei käytä hattua tai pukeutuu sinisiin farmareihin kaupungissa ja käyttää sukkia sandaaleissa!

Vierailija
128/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista aitoja Converseja, mutta muutamia halpisversioita kylläkin. Ne ovat kesäaikaan paras vaihtoehto silloin, kun ballerinat ovat liian kevyet. Sopii farkkujen, shortsien, hameiden ja vaikka minkä kanssa, toisin kuin esim. perinteiset lenkkarit. Monikäyttöiset siis. Omistan toki muitakin kenkiä, suunnilleen 50-60 paria. Klassisempaan tyyliin valitsen nahkaiset avokkaat, nilkkurit tai saappaat. Tennariajan ulkopuolella suosin maihareita ja maihareiden tyyppisiä vähän sirompia varrellisia nahkakenkiä.

Ap:n kenkämaku on kyllä koko lailla kamala, goretex-lenkkaria ja platformia. Saisikohan nämä jotenkin vielä yhdistettyä samaan kenkäpariin? Muutama kartioniitti ja heijastinnauhaa lisäksi?

Ps. ap, ne "koron kohdalla olevat leveämmät osat" ovat korot.

Vierailija
129/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä taas, rankan työpäivän jälkeen :)!

1. Aikaisempi linkkaamani linkki meni valitettavasti googlen 'pääsivulle', eikä suinkaan sinne missä ne upeat naiselliset kengät oli, joten korjaan tässä sitä.

2. Joku oli tuolla aiemmin kirjoittanut ap-nimellä, mutta se ei ollut alkuperäinen klassisen miehekäs AP :)

3. Täällä on nyt naisten keskuudessa käsittämätöntä vastakkainasettelua, rauhoittukaapas nyt 'siskot' vähän ja lukekaa mitä tarkoitan:

4. Kyse ei ole siitä, että Conversejä ei saisi pitää ja vaihtoehtoina olisi ainoastaan reisiin saakka menevät nahkasaappaat, vaikka ne kieltämättä ovat kyllä aika upea ilmestys. Tarkoitus on pohtia sitä, mikä niissä Converseissa on mukamas niin hyvää, että niitä on niin monella, varsinkin kun oma hypoteesini oli se, että ne ovat laadultaan huonot, ne ovat jalassa suht. huonot ja ne ovat ulkonäön puolesta lapselliset? Mutta tänne on tullut hyviä perusteita ja ymmärrän nyt ilmiötä huomattavasti paremmin, vaikka en olekaan samaa mieltä kanssanne siitä tyylistä. Pointtini on, että kengät ovat yksi naiseuden identiteetti, toki vain yksi, mutta jos haluaa näyttää ja olla kuiten Amelie, niin sitten toki Converset sopivat siihen tyyliin.

Tämä seuraava on erityisesti nimimerkki 37-vuotias Nainen, joka kertoi omaavansa useita eri kenkätyylejä mutta pitää 'taideharrasuksessa' Converseja. Jos olet paikallasi tai vaikka liikkumassa, niin eikö esim. tällaiset kengät olisi huomattavasti paremmat tuohon taidetarkoitukseen:

http://www.addnature.fi/391620.html

Myös nuo sopivat erittäin hyvin hameen, farkkujen tai shortsien kanssa ja näyttävät paljon paremmalta, eikö vaan? Ja tuossa on vielä mukavat ty ttöjen väritkin! Itse asiassa nuo vielä pienellä varrella niin aijaijai!

Mutta nyt paljastan teidät jännityksestä ja linkkaan ne alkuperäiset kengät, jotka mielestäni ovat kaikista upeimmat. Huom, värinä tuo valkoinen ei ole oikein mistään, vaan esim. beige sopii hyvin tai tummanruskea. Eikä tarvitse olla noin paljon jyrkkyyttä, mutta kyllä te naiset tiedätte mitä kenkiä tarkoitan!

http://stuffpoint.com/shoes/image/332177/white-women-boots-picture/

Sitten, joku laittoi tuolla aiemmin ehdotusta linkin muodossa ja koki ymmärtävänsä mitä haen takaa. Kyllä, ajatus meni hyvin lähelle.

Suuren naisellisuuden myötä tulee suuri vastuu, tottakai tässä liberaalissa yhteiskunnassa kuka tahansa voi olla mitä tahansa, mutta tietyt klassiset asiat säilyvät eivätkä muutu niin nopeasti. Joku voi olla vähän 'chic', mutta jos haluaa olla nainen niin siihen yhtälöön eivät valitettavasti Converset sovi. Valinta on toki teidän, minä vaan kysyn mikä on taustasyy tähän Converse-intoon ja pohdin vaihtoehtoja tälle, kuten nuo ensimmäisen linkin gore-tex lenkkarit tai sitten nuo valkoisten niittikenkien muotoiset kengät, ilman niittejä ja eri värillä.

Olen tuo taideharrastuksessa conseja pitävä nainen 37v, ja tuo linkkaamasi kenkä on kyllä ihan kiva sinne lenkkipolulle, jossa lenkkareita tai goretexejä käytänkin koirien kanssa. Mutta miten ihmeessä noi on muka naisellisemmat? Converset on kevyet, ne voi pestä koneessa ja ne ovat taipuisat ja mun jalkaan mukavat. Mun kengät on myös kestäneet ihan hyvinä vuosikausia, nykyiset taisin ostaa 6 vuotta sitten. Harrastuksessani en myöskään halua mitään kuumia klopokenkiä, millaiset nuo linkkaamasi mielestäni ovat. Eri tarkoitukseen eri kengät. Mutta tämä tästä, ajattelin vaan vastata ennen kuin kipaisen lähikauppaan. Ja jalkaan voisin laittaa vaikka converset :P
T.nainen 37v

Vierailija
130/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä taas, rankan työpäivän jälkeen :)!

1. Aikaisempi linkkaamani linkki meni valitettavasti googlen 'pääsivulle', eikä suinkaan sinne missä ne upeat naiselliset kengät oli, joten korjaan tässä sitä.

2. Joku oli tuolla aiemmin kirjoittanut ap-nimellä, mutta se ei ollut alkuperäinen klassisen miehekäs AP :)

3. Täällä on nyt naisten keskuudessa käsittämätöntä vastakkainasettelua, rauhoittukaapas nyt 'siskot' vähän ja lukekaa mitä tarkoitan:

4. Kyse ei ole siitä, että Conversejä ei saisi pitää ja vaihtoehtoina olisi ainoastaan reisiin saakka menevät nahkasaappaat, vaikka ne kieltämättä ovat kyllä aika upea ilmestys. Tarkoitus on pohtia sitä, mikä niissä Converseissa on mukamas niin hyvää, että niitä on niin monella, varsinkin kun oma hypoteesini oli se, että ne ovat laadultaan huonot, ne ovat jalassa suht. huonot ja ne ovat ulkonäön puolesta lapselliset? Mutta tänne on tullut hyviä perusteita ja ymmärrän nyt ilmiötä huomattavasti paremmin, vaikka en olekaan samaa mieltä kanssanne siitä tyylistä. Pointtini on, että kengät ovat yksi naiseuden identiteetti, toki vain yksi, mutta jos haluaa näyttää ja olla kuiten Amelie, niin sitten toki Converset sopivat siihen tyyliin.

Tämä seuraava on erityisesti nimimerkki 37-vuotias Nainen, joka kertoi omaavansa useita eri kenkätyylejä mutta pitää 'taideharrasuksessa' Converseja. Jos olet paikallasi tai vaikka liikkumassa, niin eikö esim. tällaiset kengät olisi huomattavasti paremmat tuohon taidetarkoitukseen:

http://www.addnature.fi/391620.html

Myös nuo sopivat erittäin hyvin hameen, farkkujen tai shortsien kanssa ja näyttävät paljon paremmalta, eikö vaan? Ja tuossa on vielä mukavat ty ttöjen väritkin! Itse asiassa nuo vielä pienellä varrella niin aijaijai!

Mutta nyt paljastan teidät jännityksestä ja linkkaan ne alkuperäiset kengät, jotka mielestäni ovat kaikista upeimmat. Huom, värinä tuo valkoinen ei ole oikein mistään, vaan esim. beige sopii hyvin tai tummanruskea. Eikä tarvitse olla noin paljon jyrkkyyttä, mutta kyllä te naiset tiedätte mitä kenkiä tarkoitan!

http://stuffpoint.com/shoes/image/332177/white-women-boots-picture/

Sitten, joku laittoi tuolla aiemmin ehdotusta linkin muodossa ja koki ymmärtävänsä mitä haen takaa. Kyllä, ajatus meni hyvin lähelle.

Suuren naisellisuuden myötä tulee suuri vastuu, tottakai tässä liberaalissa yhteiskunnassa kuka tahansa voi olla mitä tahansa, mutta tietyt klassiset asiat säilyvät eivätkä muutu niin nopeasti. Joku voi olla vähän 'chic', mutta jos haluaa olla nainen niin siihen yhtälöön eivät valitettavasti Converset sovi. Valinta on toki teidän, minä vaan kysyn mikä on taustasyy tähän Converse-intoon ja pohdin vaihtoehtoja tälle, kuten nuo ensimmäisen linkin gore-tex lenkkarit tai sitten nuo valkoisten niittikenkien muotoiset kengät, ilman niittejä ja eri värillä.

Mitä jos menisit vaan Romaniaan ja hankkisit sieltä naisen ja elämän. Tai löytyy niitä romanialaisia täältä Helsingistäkin. Ilman Consseja.

Vierailija
131/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro:lle 125: Oikein hyvin analysoitu tuota maiharityyliä, ja linkkaamasi linkin kolmas nainen vasemmalta oli oikein tyylikäs maihareissaan, myös nuo oranssit olivat upeat, joskin omaan makuuni hieman liian räikeät. Olen täysin samaa mieltä noista maihareista ja niiden funktiosta, mutta onhan niitä olemassa myös kevyempiä versioita, sellaisia jotka hengittävät. Ja kun hommaa sellaisen jossa on vetoketju sivulla niin voi pitää rennosti farkkujen päällä auki.

Nro:lle 127: Kiva kun kerrot yhteiskunnan muutoksesta ja murroksesta, ehkä joskus tulet ymmärtämään miksi en lainkaan ole samaa mieltä kanssasi, lähinnä tuosta maailman muuttumiseen mukautumisesta. Nimittäin kaikki muutos ei suinkaan ole hyvästä, itse asiassa hyvin harva on. Me olemme kuin sammatko kiehuvassa vedessä, jotkut yrittäävät sopeutua ja uskottelevat itsellensä että olevat onnellisia tässä vauhdissa.

Mutta mitä tulee tuohon omaan käyttäytymiseen, niin voitko uskoa että omaan nimenomaan klassiset käytöstavat ja sivistyksen, sellaista joka on katoava luonnonvara näinä päivinä. Niihin kuuluvat oven avaaminen naiselle, vaikka nainen ei sitä haluaisikaan ;), tien antaminen jalankulkijoille ja herrasmieskäytös. Mutta perseilyä en kestä ja huonoa käytöstä, kaikki egotyypit pistän ruotuun hyvin äkkiä...klassisella voimalla :)

Pyrin pitämään aiheen kengissä, mutta mainitsen lyhyesti tuosta hatusta. Yksi miesten kirous on tänä päivänä nuo typerännäköiset lätsät! Ennen vanhaan ne jotenkin sopivat vielä miehille mutta näinä päivinä hyvin harvassa ovat ne miehet, jotka eivät näytä lapsellisilta tai muuten vaan humoristisilta ne päässään. Toinen mitä ihmettelen on tuo aikuisten miesten lippalakkien pitäminen, ihan karmeaa...juuri jotain amerikkalaista college-boy -tyyliä...Ja mulla noita sandaaleja on erityisen paljon, eikä koskaan sukkia niiden kanssa. Ei koskaan. Farkkuja kyllä pidän kaupungissa tai maaseudulla.

Nro:lle 128: Minä liketin kirjoitustasi, erityisesti tuo viimeinen lause oli erinomainen :D. Juuri noin! Mutta haluaisin kuulla perusteluja, miksi kenkämakuni on kamala, ei se suinkaan rajoitu noihin värikkäisiin teknisiin lenkkareihin tai pariin eri kenkätyyliin, mutta ne olivat ne mitä tuli mieleen. Tämä varmaan ansaitsee alapeukut, mutta nuo ballerinat ovat heti kolmanneksi hassuimman näköiset, oli sitten kesä tai kevät.

Koko tämä kirjoituksen pointti on osoittaa ero tytön ja naisen välillä. Jotkut ovat tyttömäisiä ja pitävät tyttömäisempiä vaatteita, mutta niille, jotka haluavat olla ja huokua naisellisuutta, heille on oma tyylinsä. Tytön ja naisen ero liittyy erityisesti vakavasti otettavuuteen.

Tässä vielä parit upeat kengät, jotka ovat sporttiset mutta silti tyylikkäät:

https://www.google.fi/search?q=monica+bellucci+shoes&biw=1067&bih=482&s…

https://www.google.fi/search?q=white+fashion+shoes+women&biw=1067&bih=4…

Vierailija
132/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat kengät, jotka hakkaavat converset käyttömukavuudessa on maiharit.

Menee kesät ja talvet. Kesällä voi kyllä olla hiukan kuumat, mutta kun kulkee nauhat auki, niin viilentää. Kenkä mukautuu jalkaan. Talvisin ei tarvitse miettiä hetkeäkään liukastelua ja villasukkaa mahtuu niin paljon, ettei mitkään pakkaset tunnu.

Lisäksi teräskärkiset maiharit sopivat hyvin myös inhottavien häiriköitsijöiden karkoittamiseen.

Sopii niin hameen kuin housujenkin kanssa. Lahkeet voi kääriä ylemmäs, laittaa sisään tai kengän päälle.

Sade tai loska ei haittaa. Pohja on paksu, joten vesilammioiden läpi kävely onnistuu myös, lisäksi kylmä maa ei palelluta jalkoja.

Mitä enemmän kyseisillä kengillä kävelee, sitä mukavammat niistä tulee. Korkoa on sopivasti, niissä on kävelty ja seisottu kolme päivää festareilla eikä tunnu missään.

Ainoa miinuspuoli on, että ovat kovin painavat. Mutta kaikkea ei voi saada.

http://www.breakfastwithaudrey.com.au//wp-content/myuploads//Celebs-Doc-...

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/94/d4/57/94d45744f779d9ca9f589...

http://www.zigoti.com/wp-content/uploads/2011/06/what-to-wear-with-doc-m...

http://cdn11.lbstatic.nu/files/looks/large/2013/04/08/2954878_564617_319...

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/09/21/article-2206503-151F487D000005...

N30

Uuh, täysin samaa mieltä muuten, mutta itse inhoan teräskärkisiä maihareita.

Vierailija
133/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri nämä ap:n viimeisimmät viestin ja olen ihan sanaton.. ihanaa kun me naiset saamme kenkävinkkejä todelliselta tyylitaiturilta. Lähdetäänkö kaikki huomenna kenkäkaupoille? Täytyy olla nopea, ettei vain nuo valkoiset piikkikorkkarit lopu kesken! Ja nuo vaelluskengät... uuh!

Ap taitaa olla se sama nuorekas kuusikymppinen papparainen joka ennen kirjoitteli suomi24:lla.

Vierailija
134/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?

Olen kohta viisikymppinen nainen ja käytän tennareita, myös consseja. Pidän paljasjalkajuoksusta ja haluan mahdollisimman keveät kengät, jotka eivät kapaloi jalkaani. Näin kehoni kaikki lihakset saavat treeniä ja kroppa kiittä. Parasta olisi tietysti olla paljasjaloin, mutta kaupungissa se ei ole mahdollista.

Mielestäni luonnollisessa asennossa oleva keho on myös kaunis.

Vierailija
135/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Nainen 37,

Kiitos perustellusta vastauksestasi. Siinä tapauksessa myönnän erheeni Conversen laadun suhteen, jos omasi ovat kestäneet kuusi vuotta. En ole ajatellut, että kenkiä tarvitsisi pestä kovin usein, pohjallisia toki ja voi kenkiäkin tuulettaa tarvittaessa.

Mutta mitä tulee tuohon naisellisuuteen, niin kysymyksesi on erittäin hyvä. Ehkä paras vastaus jonka voin antaa, on se että kaikki kengät ovat naisellisemmat kuin Converset. Ne vaan ovat tyttöjen kengät, hieman 'punk' henkiset Ramonesien myötä ja ala-asteelta tutut, tosin silloin niitä myytiin ihan perus valintataloissa eivätkä maksaneet kuin parikymmentä markkaa tms. Toinen ongelma on yksinkertaisesti niiden ergonomia jalalle.

Seuraava taso kengistä puhuttaessa on kävelytyyli ja se, millainen tapa kävellä on naisellista. Mutta se ei taida kovinkaan palstan leidejä kiinnostaa joten jätetäänpä väliin :)

Vierailija
136/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta viisikymppinen nainen ja käytän tennareita, myös consseja. Pidän paljasjalkajuoksusta ja haluan mahdollisimman keveät kengät, jotka eivät kapaloi jalkaani. Näin kehoni kaikki lihakset saavat treeniä ja kroppa kiittä. Parasta olisi tietysti olla paljasjaloin, mutta kaupungissa se ei ole mahdollista.

Mielestäni luonnollisessa asennossa oleva keho on myös kaunis.

Hei,

Kiitos myös sinulle hyvästä vastauksesta. Noita argumentteja on paha kieltää, noinhan se juuri on. Toisaalta juoksu ja harrastetoiminta on eri asia, kun se että lähtee kaupungille 'pukeutuneena' conssien kanssa. Kevyitä kenkiä kyllä riittää.

Vierailija
137/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kenkämaku on aivan kaamea. Olen itse liki 5-kymppinen nainen. Käytän töissä päivittäin korkkareita, lenkkarit taas kuuluvat vain lenkkipolulle. Muuten jalassa on asuun sopivat kengät, pitsitennarit, ballerinat, korkkareita, nilkkurit, pitkävartiset saappaat, kumppanit, sandaalit. Nainen on kyllä hyvin naisellinen consseissakin, joskus tyyliä on hyvä rikkoa jollakin missä on särmää - se on tätä päivää.

Vierailija
138/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Nainen 37,

Kiitos perustellusta vastauksestasi. Siinä tapauksessa myönnän erheeni Conversen laadun suhteen, jos omasi ovat kestäneet kuusi vuotta. En ole ajatellut, että kenkiä tarvitsisi pestä kovin usein, pohjallisia toki ja voi kenkiäkin tuulettaa tarvittaessa.

Mutta mitä tulee tuohon naisellisuuteen, niin kysymyksesi on erittäin hyvä. Ehkä paras vastaus jonka voin antaa, on se että kaikki kengät ovat naisellisemmat kuin Converset. Ne vaan ovat tyttöjen kengät, hieman 'punk' henkiset Ramonesien myötä ja ala-asteelta tutut, tosin silloin niitä myytiin ihan perus valintataloissa eivätkä maksaneet kuin parikymmentä markkaa tms. Toinen ongelma on yksinkertaisesti niiden ergonomia jalalle.

Seuraava taso kengistä puhuttaessa on kävelytyyli ja se, millainen tapa kävellä on naisellista. Mutta se ei taida kovinkaan palstan leidejä kiinnostaa joten jätetäänpä väliin :)

Moi taas, pesen converseja joskus, koska harrastuksessani ne saattavat likaantua töistä riippuen. :) 
Ja totta on, että ne ovat punk/rock, niin olen minäkin, vaikka sitä ei aina ulospäin näekään. Yksi syy lisää miksi tykkään niistä. Ehkä mä olen sitten tyttömäinen luonteeltani. Mutta kävelyni on varsinkin korkkareilla kyllä ihan tarpeeksi naisellista, olen luontevasti keinuva :D
Mutta mielipideasioitahan nämä. Kenkämakusi on kyllä mun mielestä aika karmea, jos nyt suoraan sanon, ja naisellisempia kenkiä kuin mitä sun linkeissä on ollut on mulla kaapit täynnä. yhtään valkoista niittiplatformisuperkorkokenkää siellä ei kyllä ole...
T.nainen 37

Vierailija
139/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro:lle 128: Minä liketin kirjoitustasi, erityisesti tuo viimeinen lause oli erinomainen :D. Juuri noin! Mutta haluaisin kuulla perusteluja, miksi kenkämakuni on kamala, ei se suinkaan rajoitu noihin värikkäisiin teknisiin lenkkareihin tai pariin eri kenkätyyliin, mutta ne olivat ne mitä tuli mieleen. Tämä varmaan ansaitsee alapeukut, mutta nuo ballerinat ovat heti kolmanneksi hassuimman näköiset, oli sitten kesä tai kevät.

Koko tämä kirjoituksen pointti on osoittaa ero tytön ja naisen välillä. Jotkut ovat tyttömäisiä ja pitävät tyttömäisempiä vaatteita, mutta niille, jotka haluavat olla ja huokua naisellisuutta, heille on oma tyylinsä. Tytön ja naisen ero liittyy erityisesti vakavasti otettavuuteen.

Ajattelehan, ballerinat ovat avokkaat. Matala korkoko niistä tekee hassut verrattuna korkeampikorkoisiin lajitovereihinsa? Mitä kenkämakuusi tulee, niin kaikissa linkittämissäsi esimerkeissä on joko lenkkarit/vaelluskengät tai erilaisia platform-korkokenkiä. Niillekin on aikansa ja paikkansa, ei siinä mitään, mutta ne eivät tosiaankaan ole tyylikkäitä ja naisellisuutta huokuvia.

On tyttömäisiä tyylejä, ja naisellisia tyylejä, ja jotain mitä ei voi välttämättä määritellä kumpaankaan lokeroon kuuluvaksi. Nainen voi valita sopivan tyylin tilanteen mukaan, ei aina tarvitse näyttää samalta. Vakavasti otettavuuteen liittyy olennaisesti myös muu olemus, ei pelkän ulkonäön vaan erityisesti itsetunnon osalta. Lisäksi pukeutumisessa tulisi aina ottaa huomioon se, että se on tilanteeseen sopivaa ja että kokonaisuus on sopusuhtainen. Sopusuhtainen joko perinteisellä tavalla tai sitten tyylikkäällä tavalla perinteitä rikkoen.

-128-

Vierailija
140/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juurikin siksi, että ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän