Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi pidät Conversen kenkiä??

Vierailija
22.10.2015 |

Tervehdys hyvät naiset,

Tämä asia on vaivannut minua jo niin kauan että nyt oli pakko tulla tänne kysymään. Minua ei pohdituta kuoleman jälkeinen elämä, eikä maahanmuuton hulluus, mutta tämä on asia jota mietin säännöllisin väliajoin. Eli asiaan:

Mikä saa teidät naiset tykkäämään noista Conversen kengistä?? Ja tämä kysely on yli 20 vuotiaille naisille.

Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?

Tämä ei ole trolli, vaan keski-ikäisen klassisen miehen päänvaiva, johon toivon saavani vastauksia. Jos koette tämän kysymyksen vaivaannuttavana ja pohditte, että miksi joku mies pukeutuu siihen ja tähän niin vastaan toki omasta puolestani myös miehenä.

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia noi "noku ne on niin mukavat enkä haluu korois miellyttää miehii!!"kommentit :D

Kuinka niin? Korollisia kenkiä en voi enkä halua käyttää, enkä ala käyttämään siksi että joku random mies niin tahtoo.

Ei tarvitsekkaan jos ei pysty mut tuntuu että korot ku korot niin ne on vaa kidustuskenkiä miesten mieliks muka. Sit varmaan kaikki hameet ja mekotki on vaan miesten mieliks jos kaikki naisellinen tarkottaa sitä.

Ota huomioon konteksti. Ap on mies, joka valittaa että tietyt suositut tennarit ovat rumia ja miehekkäitä, ja ehdottaa tilalle korkokenkiä. Ei tarvita mitään uskoa sukupuolten sotaan, että tuollainen ärsyttää. Valitettava totuus vain on, että suurin osa ihmisistä pukeutuu/meikkaa/laittaa hiuksensa niin kuin itse pitää esteettisenä, ei siten että vain muut pitävät esteettisenä.

Ikävä kertoa tämä, mutta yleistät tosi laajasti ja olet myös väärässä. Mm. tieteessä tutkitaan ympäristön ja ryhmän vaikutuksia yksilöön.

Vierailija
82/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia noi "noku ne on niin mukavat enkä haluu korois miellyttää miehii!!"kommentit :D

Kuinka niin? Korollisia kenkiä en voi enkä halua käyttää, enkä ala käyttämään siksi että joku random mies niin tahtoo.

Ei tarvitsekkaan jos ei pysty mut tuntuu että korot ku korot niin ne on vaa kidustuskenkiä miesten mieliks muka. Sit varmaan kaikki hameet ja mekotki on vaan miesten mieliks jos kaikki naisellinen tarkottaa sitä.

Noin ilmeisesti todella moni suomalainen nainen ajattelee: miehet ja naisellisuus v*ttuun, mä pukeudun miten mä tahdon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin ilmeisesti todella moni suomalainen nainen ajattelee: miehet ja naisellisuus v*ttuun, mä pukeudun miten mä tahdon.

Aika karkeasti ilmaisit, mutta noinhan se (ainakin Suomen kaltaisessa maassa) pitääkin ajatella. Täällä pahimmillaan 8 kuukautta vuodesta on nollakelit ja tiet jäässä / loskassa, niskaan tulee lunta ja vettä ja tuuli tuivertaa. Kai sen järkikin jo sanoo, etteivät korkokengät ja minihameet sovi tähän yhtälöön samalla lailla kuin esimerkiksi Välimeren maissa.

Ja joojoo "mutta kun venäläisetkin naiset sitä ja tätä". Venäläinen kulttuuri laahaa tasa-arvon suhteen valovuosia jäljessä ja moni nainen pyrkii edelleen nappaamaan elättäjän ulkonäöllään.

Vierailija
84/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas av-palstan nuoriso-osasto kokoontuu. Olette auttamattomasti myöhässä niiden conssien ja kånkeneiden kanssa, niiden aika oli silloin kasarilla. Ei mulla muuta. Jatkakaa.

Näinhän se on suomessa. Leggingsit, converset ja crocsit ovat kuuminta hottia, vielä 20v sen jälkeen kun muiden maiden hienot naiset ovat tulleet järkiinsä. Samaa sarjaa kuin posliini pillu, tekokynnet tai irtoripset. Hieno nainen tykkää näistä, suomessa :)

Höpö höpö, asun Australiassa ja täällä tosi moni käyttää converseja.

Jep, ja minä olin muutaman päivän Lontoossa viime kuussa ja monetkohan converset näin! Ja siellä oli ihmisiä ympäri maailmaa!

Se todistaa että tyylittömiä juntteja on muuallakin maailmassa. 

Muuttuuko miesten bensalenkkarit tai pehmeät kävelykengät hienoiksi ja hyviksi jos niitä käyttää useampi?

converse, hyvä kenkä jalassa? LOL

Mä voisin väittää että aika harvassa on ne naiset joiden tavoitetyylinä on "hieno nainen". Lähinnä sitä näkee näillä wanna be-nousukkailla.

Feminismissä on tapana olla mahdollisimman rujo ja miehekäs, samalla olettaen että miehet velvollisuuden kiimassa heistä siltikin kiinnostuu.

Jaa, no on se kumma, että miehet ovat silti minusta kiinnostuneita vaikka converseja käytänkin. :D

Vierailija
85/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika karkeasti ilmaisit, mutta noinhan se (ainakin Suomen kaltaisessa maassa) pitääkin ajatella. Täällä pahimmillaan 8 kuukautta vuodesta on nollakelit ja tiet jäässä / loskassa, niskaan tulee lunta ja vettä ja tuuli tuivertaa. Kai sen järkikin jo sanoo, etteivät korkokengät ja minihameet sovi tähän yhtälöön samalla lailla kuin esimerkiksi Välimeren maissa.

Ja joojoo "mutta kun venäläisetkin naiset sitä ja tätä". Venäläinen kulttuuri laahaa tasa-arvon suhteen valovuosia jäljessä ja moni nainen pyrkii edelleen nappaamaan elättäjän ulkonäöllään.

Mitä olen Tukholmassa käynyt, niin siellä naiset pukeutuvat paremmalla maulla. Vaikka ilmastollisesti ero on aika vähäinen. Käyttäytymisen selittäminen ilmastolla on muutenkin vähän ontuvaa nykyisin.

Vierailija
86/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas av-palstan nuoriso-osasto kokoontuu. Olette auttamattomasti myöhässä niiden conssien ja kånkeneiden kanssa, niiden aika oli silloin kasarilla. Ei mulla muuta. Jatkakaa.

Näinhän se on suomessa. Leggingsit, converset ja crocsit ovat kuuminta hottia, vielä 20v sen jälkeen kun muiden maiden hienot naiset ovat tulleet järkiinsä. Samaa sarjaa kuin posliini pillu, tekokynnet tai irtoripset. Hieno nainen tykkää näistä, suomessa :)

Jep, ja minä olin muutaman päivän Lontoossa viime kuussa ja monetkohan converset näin! Ja siellä oli ihmisiä ympäri maailmaa!

Muuttuuko miesten bensalenkkarit tai pehmeät kävelykengät hienoiksi ja hyviksi jos niitä käyttää useampi?

Mä voisin väittää että aika harvassa on ne naiset joiden tavoitetyylinä on "hieno nainen". Lähinnä sitä näkee näillä wanna be-nousukkailla.

Feminismissä on tapana olla mahdollisimman rujo ja miehekäs, samalla olettaen että miehet velvollisuuden kiimassa heistä siltikin kiinnostuu.

Jaa, no on se kumma, että miehet ovat silti minusta kiinnostuneita vaikka converseja käytänkin. :D

Miestä kiinnostaa pillu aina.Ei väliä onko sulla konssit jalassa vai ei

Vierailija
87/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen Tukholmassa käynyt, niin siellä naiset pukeutuvat paremmalla maulla. Vaikka ilmastollisesti ero on aika vähäinen. Käyttäytymisen selittäminen ilmastolla on muutenkin vähän ontuvaa nykyisin.

Minua taas ihmetyttää miksi ulkonäölliset kritiikit kohdistetaan näissä vertailuissa aina suomalaisiin naisiin. Tukholmalaiset miehet näyttävät huomattavasti paremmilta kuin suomalaiset miehet. He pitävät itsestään huolta, pukeutuvat hyvin eivätkä ole yhtä ylipainoisia. Esimerkiksi Helsingin katukuvassa naiset kyllä panostavat mielestäni enemmän ulkonäköönsä kuin miehet.

Vierailija
88/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ihmetyttää miksi ulkonäölliset kritiikit kohdistetaan näissä vertailuissa aina suomalaisiin naisiin. Tukholmalaiset miehet näyttävät huomattavasti paremmilta kuin suomalaiset miehet. He pitävät itsestään huolta, pukeutuvat hyvin eivätkä ole yhtä ylipainoisia. Esimerkiksi Helsingin katukuvassa naiset kyllä panostavat mielestäni enemmän ulkonäköönsä kuin miehet.

Voit olla oikeassa, mutta se ei sulje pois naistenkin vertailua.

Suomen sisällä kehitys on kulkenut kaupungeissa 90-luvun laman jälkeen niin, että miehet ovat alkaneet pukeutua  ja laittaa suhteellisesti huolellisemmin kuin naiset. Naisten isoin muutos on nähdäkseni se, että naiset ovat vähentäneet "hienon naisen" tyyliä ja ehkä olemuksessa korostuu modernius ja itsevarmuus 90-lukua enemmän.

Etsisin kuitenkin selitystä tälle jostain muualta kuin ilmastosta.

Vierailija
89/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ajattelisi, sehän on tervettä. Aikuisen ihmisen käytöstä pukeutua kuten itse haluaa. Vain itsestään epävarmat ja huonon itsetunnon omaavat ihmiset miettivät alituiseen mitä muut hänestä ajattelevat. Onnelliset ja tasapainoiset ihmiset ovat itseensä tyytyväisiä eivätkä pyri laittamaan itseään toisten asettamiin raameihin ja muotteihin.

Lisäksi pitää muistaa, että naisellisuus tarkoittaa kaikille eri asioita. Kauneuskäsitys on myös yksilöllistä. On mahdotonta miellyttää kaikkia tai edes suurinta osaa ihmisiä, siksi se onkin järjetön pyrkimys. 

Tämän lisäksi on syytä muistaa, että keskustelemme nyt ulkonäöstä ja vieläpä vaatteista ja asusteista. Niillä ei pitäisi olla sen syvällisempää merkitystä ihmisen elämässä. Se on vain pintaa. 

Vierailija
90/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ajattelisi, sehän on tervettä. Aikuisen ihmisen käytöstä pukeutua kuten itse haluaa. Vain itsestään epävarmat ja huonon itsetunnon omaavat ihmiset miettivät alituiseen mitä muut hänestä ajattelevat. Onnelliset ja tasapainoiset ihmiset ovat itseensä tyytyväisiä eivätkä pyri laittamaan itseään toisten asettamiin raameihin ja muotteihin.

Lisäksi pitää muistaa, että naisellisuus tarkoittaa kaikille eri asioita. Kauneuskäsitys on myös yksilöllistä. On mahdotonta miellyttää kaikkia tai edes suurinta osaa ihmisiä, siksi se onkin järjetön pyrkimys. 

Tämän lisäksi on syytä muistaa, että keskustelemme nyt ulkonäöstä ja vieläpä vaatteista ja asusteista. Niillä ei pitäisi olla sen syvällisempää merkitystä ihmisen elämässä. Se on vain pintaa. 

Naisellisuudesta ja miehistä viis veisaaminen on enemmänkin täkäläinen aatemaailmaan liittyvä trendi, joka ei ole edes koko länsimaailman kattava. Kauneusnormien mukaisuus ja niistä tietoisuus ei ole epävarmuutta tai huonoa itsetuntoa, ei edes jatkuvasti muiden ajattelun miettimistä. Logiikallasi esimerkiksi pukumies olisi aina epävarma, huonoitsetuntoinen, muotitettu toisten sätkynukke, koska hän pukeutuu pukuun, joka on norminmukaista tyyliä. Rohkenen epäillä logiikkaasi.

Naisellisuus ja kauneus eivät ole täysin jokaisella uniikkeja merkityksessä muista riippumattomia. Tarkoitin, että tietoisuus jaetuista normeista - tai niistä nauttiminen tai niiden ilmentäminen - ei ole välttämättä mitään kielteistä, kuten esität.

Olet tekopyhä, jos väität, että pinnalla ei ole merkitystä erityisesti nykymaailmassa.

Vierailija
91/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä kiinnostaa pillu aina.Ei väliä onko sulla konssit jalassa vai ei

No mutta, eikös tuo alkuperäinen viesti ollut nimenomaan jotain sellaista, että ei olla naisellisia? Nyt sitten on kuitenkin ihan sama mitä on jalassa, kun se pillu kuitenkin on se pääasia? Joten mitä väliä mitä pitää? :D

Vierailija
92/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisellisuudesta ja miehistä viis veisaaminen on enemmänkin täkäläinen aatemaailmaan liittyvä trendi, joka ei ole edes koko länsimaailman kattava. Kauneusnormien mukaisuus ja niistä tietoisuus ei ole epävarmuutta tai huonoa itsetuntoa, ei edes jatkuvasti muiden ajattelun miettimistä. Logiikallasi esimerkiksi pukumies olisi aina epävarma, huonoitsetuntoinen, muotitettu toisten sätkynukke, koska hän pukeutuu pukuun, joka on norminmukaista tyyliä. Rohkenen epäillä logiikkaasi.

Naisellisuus ja kauneus eivät ole täysin jokaisella uniikkeja merkityksessä muista riippumattomia. Tarkoitin, että tietoisuus jaetuista normeista - tai niistä nauttiminen tai niiden ilmentäminen - ei ole välttämättä mitään kielteistä, kuten esität.

Olet tekopyhä, jos väität, että pinnalla ei ole merkitystä erityisesti nykymaailmassa.

Tarkkuutta, sanoin pinnalla ei pitäisi olla merkitystä. En siksi itse halua sitä ilmiötä ruokkia. Itselleni naiseus tai naisellisuus on aina tarkoittanut itseni hyväksymistä juuri sellaisena kuin olen. Olenhan syntynyt naiseksi, silloin minun ominaisuuteni ovat naisellisia. Koen olevani äärettömän naisellinen karvoineni kaikkineni. Pukeutumisen en ole koskaan kokenut vaikuttavan naisellisuuteeni mitenkään. Kroppani ei siitä muutu mitä päälleni laitan. Siksipä olen suhtautunut pukeutumiseen käytännön kautta. Mukavia materiaaleja, kerroksia sään mukaan. Väljiä malleja ja luonnonkuituja. 

Toivoisin todella, että miehet vapautuisivat tuntemastaan pukupakosta. Siis ne, jotka sitä syystä tai toisesta kokoevat. Toisaalta miesten puku on usein hyvin mukava vaate. Omistan itse muutamia villapukuja ja niissä on hyvä olla. Kravatti on mielestäni turhake, eikä lainkaan mukava.

Ihmisten pitäisi vapautua paineista pukeutua kuten muut odottavat. Trendit ovat epävarmoja varten.

Vierailija
93/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin huonolaatuiset? itselläni mustat ja valkoiset Conssit ja kestäneet aikaa hienosti, pesun jälk lähes kuin uudet. Beiget ostan kevääksi ja jotkut kirkkaanväriset kutkuttaisi myös mieltä.

N40

Vierailija
94/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 vuotias nainen ja käytän converseja lähes joka päivä, kun maassa ei ole lunta. Olen työssä, joka vaatii business-pukeutumista ja reissaan todella paljon. Minulla on aina converset mukana. Kotoa Keski-Suomesta lentokentälle lähtiessä pukeudun siistiin jakkuun/housuihin ja hameeseeen ja jalkaan laita esim. korkeakorkoiset avokkaat tai nilkkurit. Määränpäähän (yleensä Helsinki) tullessa vaihdan kentällä jalkaan converset ja hyppään bussiin. Asiakkaat ovat yleensä ympäri pääkaupunkiseutua, joten välillä joudun kävelemään kilometrejäkin. Käveleminen korkeakorkoisilla ei onnistu, koska jalka on leikattu neljä kertaa. Ennen asiakkaalle menoa vaihdan taas korolliset kengät jalkaan.

Converset on kevyet ja menee pieneen tilaan. Ovat mukavat jalassa ja voi kävellä pitkiäkin matkoja. Lisäksi ne on ihan sopivat jalkineet, jos lähden illalla esim. kaupungille ostoksille vapaamuotoisemmin pukeutuneena. Converset mahtuu pieneen kassiin tai vaikkapa salkkuun. Converset on usein jalassa esim. ulkomailla kaupunkilomilla, kun muutenkin pukeudun farkkuihin.

Voisin toki ostaa tähän tarkoitukseen esim. jotkut siistit nahkaiset matalakantaiset eccot tai riekerit, mutta en vain pidä niiden ulkonäöstä... En varmasti jossain kadulla kävellessäni ole se tyylikkäin ilmestys conversset jalassa, mutta mulle on ihan sama, kunhan pääsen nopeasti paikasta paikkaan...

Vierailija
95/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkuutta, sanoin pinnalla ei pitäisi olla merkitystä. En siksi itse halua sitä ilmiötä ruokkia. Itselleni naiseus tai naisellisuus on aina tarkoittanut itseni hyväksymistä juuri sellaisena kuin olen. Olenhan syntynyt naiseksi, silloin minun ominaisuuteni ovat naisellisia. Koen olevani äärettömän naisellinen karvoineni kaikkineni. Pukeutumisen en ole koskaan kokenut vaikuttavan naisellisuuteeni mitenkään. Kroppani ei siitä muutu mitä päälleni laitan. Siksipä olen suhtautunut pukeutumiseen käytännön kautta. Mukavia materiaaleja, kerroksia sään mukaan. Väljiä malleja ja luonnonkuituja. 

Toivoisin todella, että miehet vapautuisivat tuntemastaan pukupakosta. Siis ne, jotka sitä syystä tai toisesta kokoevat. Toisaalta miesten puku on usein hyvin mukava vaate. Omistan itse muutamia villapukuja ja niissä on hyvä olla. Kravatti on mielestäni turhake, eikä lainkaan mukava.

Ihmisten pitäisi vapautua paineista pukeutua kuten muut odottavat. Trendit ovat epävarmoja varten.

Ei pitäisi ei, mutta kuitenkin on, siihen viittasin tekopyhyydellä.

Minusta sinulla on ajatus, että ympäristö eikä pukeutuminen ei vaikuta sinuun mitenkään, vaan olet "luonnonlapsi". Ehkä nainen biologisilta piirteiltä, mutta muuten itsesi täysin riippumatta ympäristötekijöistä. Tällainen tapa hahmottaa minän suhdetta yhteiskuntaan on hirveän naiivi, koska ympäristön vaikutus minään on jo vuosisatojen ajan tunnustettu.

Sinä voit suhtautua pukeutumiseen vain käytännöllisesti, mutta älä dissaa sitä naisten enemmistöä länsimaissa, jotka miettivät myös muita ihmisiä, kauneusnormeja sekä muotia.

Näköjään pyörsit näkemyksesi siitä, että muotit ja normit ovat aina paha asia pukeutumisessa, hyvä :) Kunhan vielä näkisit, että niissä ei ole välttämättä kyse mistään kielteisestä. Trendikkyys on enemmänkin kauneusnormien vastaista ja ne haastavaa käytöstä.

Vierailija
96/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis niillähän on ihan parasta kävellä ja seisoa. Mä oon työssä jossa kävelen paljon ja oon kokeillut monet kengät ja Converset on vaan parhaat. Keikoillakin niillä jaksaa seistä monta tuntia. Mukavat jalassa muutenkin, koska muotoutuvat jalan mukaan.
-N21

Kumma kun muut tennarit ja lenkkarit on ihan paskat jalalle. :)

mää mää

Massalammas alapeukuttaa ;)

Vierailija
97/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat jalassa ja olen muutenkin "lenkkari"tyyppiä. En käytä korkkareita/saapikkaita. Ne ei ole pisaraakaan minua,tai minun tyyliäni.

Vierailija
98/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi ei, mutta kuitenkin on, siihen viittasin tekopyhyydellä.

Minusta sinulla on ajatus, että ympäristö eikä pukeutuminen ei vaikuta sinuun mitenkään, vaan olet "luonnonlapsi". Ehkä nainen biologisilta piirteiltä, mutta muuten itsesi täysin riippumatta ympäristötekijöistä. Tällainen tapa hahmottaa minän suhdetta yhteiskuntaan on hirveän naiivi, koska ympäristön vaikutus minään on jo vuosisatojen ajan tunnustettu.

Sinä voit suhtautua pukeutumiseen vain käytännöllisesti, mutta älä dissaa sitä naisten enemmistöä länsimaissa, jotka miettivät myös muita ihmisiä, kauneusnormeja sekä muotia.

Näköjään pyörsit näkemyksesi siitä, että muotit ja normit ovat aina paha asia pukeutumisessa, hyvä :) Kunhan vielä näkisit, että niissä ei ole välttämättä kyse mistään kielteisestä. Trendikkyys on enemmänkin kauneusnormien vastaista ja ne haastavaa käytöstä.

En missään nimessä "dissannut" ketään. Totesin pukeutumisen muiden miellyttämiseksi olevan epävarmojen ihmisten tapa. En tarkoittanut sitä haukkumiseksi, totesin vain. Minusta ihmistä ei voi eikä pidä halveerata omianisuuksiensa, eritoten heikkouksiensa, vuoksi. Toivoisin jokaiselle ihmiselle kykyä rakastaa itseään juuri sellaisena kuin on. Toivoisin, että ihminen kykenisi kuuntelemaan itseään ja sulkemaan korvansa muiden määritelmiltä ja vaatimuksilta. Jokainen ihminen ansaitsisi vahvan itsetunnon ja kyvyn rakastaa itseään. Kaikki se aika ja energia jonka epävarmat ihmiset käyttävät itseensä yrittäessään muokata itsestään jotain muuta kuin ovat tulisi käyttöön ja mitä kaikkea ihminen voisi sillä saadakaan aikaan.

On hullunkurista ja surullista, että tässäkin keskustelussa naiset sivukaupalla perustelevat miehelle miksi käyttävät jalkineita, joista tämä kyseinen mies ei pidä. 

Vierailija
99/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös epävarmuutta jos ylenkatsoo laitettuja naisia vaikka ei ois ees mikää barbilook ja dissaa. Mut onhan tää todistelu ihmeellistä.

Vierailija
100/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en Converseja omista, mutta haluaisin haastaa ap:n tutkimaan joskus naisten kenkäosastoa, ja etsimään sieltä "kävelyyn ja seisomiseen tarkoitetut kengät" jotka eivät "vie viimeisiä naisellisuuden rippeitä pois". Vaihtoehdoissa on vain tennareita ja lenkkareita "jotka vievät naisellisuuden rippeetkin", tai sitten naisellisia kenkiä, "joita ei ole tarkoitettu seisomiseen tai kävelyyn". Ihan oikeasti. Monesti on valittava vain jompi kumpi, molempia et saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan