Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi pidät Conversen kenkiä??

Vierailija
22.10.2015 |

Tervehdys hyvät naiset,

Tämä asia on vaivannut minua jo niin kauan että nyt oli pakko tulla tänne kysymään. Minua ei pohdituta kuoleman jälkeinen elämä, eikä maahanmuuton hulluus, mutta tämä on asia jota mietin säännöllisin väliajoin. Eli asiaan:

Mikä saa teidät naiset tykkäämään noista Conversen kengistä?? Ja tämä kysely on yli 20 vuotiaille naisille.

Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?

Tämä ei ole trolli, vaan keski-ikäisen klassisen miehen päänvaiva, johon toivon saavani vastauksia. Jos koette tämän kysymyksen vaivaannuttavana ja pohditte, että miksi joku mies pukeutuu siihen ja tähän niin vastaan toki omasta puolestani myös miehenä.

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en Converseja omista, mutta haluaisin haastaa ap:n tutkimaan joskus naisten kenkäosastoa, ja etsimään sieltä "kävelyyn ja seisomiseen tarkoitetut kengät" jotka eivät "vie viimeisiä naisellisuuden rippeitä pois". Vaihtoehdoissa on vain tennareita ja lenkkareita "jotka vievät naisellisuuden rippeetkin", tai sitten naisellisia kenkiä, "joita ei ole tarkoitettu seisomiseen tai kävelyyn". Ihan oikeasti. Monesti on valittava vain jompi kumpi, molempia et saa.

Tästä täytyy kyllä olla eri mieltä. Haluan kenkieni olevan _sekä_ mukavat ja kävelemiseen ja seisomiseen sopivat _että_ kauniit ja naiselliset, eikä yhtälö ole ollenkaan mahdoton. Ostan nahkaisia kävelykenkiä maltillisella tai lähes olemattomalla korolla, ja kun vain lesti sattuu olemaan minun jalkaani sopiva, niin kyllähän niillä kävelee ja seisoo koko päivän.

Vierailija
102/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi ei, mutta kuitenkin on, siihen viittasin tekopyhyydellä.

Minusta sinulla on ajatus, että ympäristö eikä pukeutuminen ei vaikuta sinuun mitenkään, vaan olet "luonnonlapsi". Ehkä nainen biologisilta piirteiltä, mutta muuten itsesi täysin riippumatta ympäristötekijöistä. Tällainen tapa hahmottaa minän suhdetta yhteiskuntaan on hirveän naiivi, koska ympäristön vaikutus minään on jo vuosisatojen ajan tunnustettu.

Sinä voit suhtautua pukeutumiseen vain käytännöllisesti, mutta älä dissaa sitä naisten enemmistöä länsimaissa, jotka miettivät myös muita ihmisiä, kauneusnormeja sekä muotia.

Näköjään pyörsit näkemyksesi siitä, että muotit ja normit ovat aina paha asia pukeutumisessa, hyvä :) Kunhan vielä näkisit, että niissä ei ole välttämättä kyse mistään kielteisestä. Trendikkyys on enemmänkin kauneusnormien vastaista ja ne haastavaa käytöstä.

En missään nimessä "dissannut" ketään. Totesin pukeutumisen muiden miellyttämiseksi olevan epävarmojen ihmisten tapa. En tarkoittanut sitä haukkumiseksi, totesin vain. Minusta ihmistä ei voi eikä pidä halveerata omianisuuksiensa, eritoten heikkouksiensa, vuoksi. Toivoisin jokaiselle ihmiselle kykyä rakastaa itseään juuri sellaisena kuin on. Toivoisin, että ihminen kykenisi kuuntelemaan itseään ja sulkemaan korvansa muiden määritelmiltä ja vaatimuksilta. Jokainen ihminen ansaitsisi vahvan itsetunnon ja kyvyn rakastaa itseään. Kaikki se aika ja energia jonka epävarmat ihmiset käyttävät itseensä yrittäessään muokata itsestään jotain muuta kuin ovat tulisi käyttöön ja mitä kaikkea ihminen voisi sillä saadakaan aikaan.

On hullunkurista ja surullista, että tässäkin keskustelussa naiset sivukaupalla perustelevat miehelle miksi käyttävät jalkineita, joista tämä kyseinen mies ei pidä. 

Tuo on haukkumista sikäli, että sinusta kauneusnormien mukainen pukeutuminen on kielteistä (miellyttämistä, epävarmuutta...). Osoitin aiemmin päättelysi yksinkertaisesti vääräksi, josta olit samaa mieltä (pukumiehet).

On valitettavasti utopiaa, että itseen ei vaikuta ympäristö. Olen täysin samaa mieltä siitä, ettei muiden ehdoilla voi eikä kannata elää. Mutta olen eri mieltä siitä, että muut voisi täysin välttää, sekä siitä, että esimerkiksi traditionaalinen naisellinen pukeutuminen olisi jotain kielteistä kuten näet. Tässähän sinä itse väittelet samoin kuin trendejä kannattava ihminen, koska sekä hän että sinä vastustatte kauneusnormeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä täytyy kyllä olla eri mieltä. Haluan kenkieni olevan _sekä_ mukavat ja kävelemiseen ja seisomiseen sopivat _että_ kauniit ja naiselliset, eikä yhtälö ole ollenkaan mahdoton. Ostan nahkaisia kävelykenkiä maltillisella tai lähes olemattomalla korolla, ja kun vain lesti sattuu olemaan minun jalkaani sopiva, niin kyllähän niillä kävelee ja seisoo koko päivän.

Ihan mielenkiinnosta, voisitko linkata jonkun esimerkin sellaisista kengistä joita miellät kauniiksi mutta myös mukaviksi? Tämä yhtälö on oikeasti  monelle naiselle (itseni mukaanlukien) vaikea ratkaista. Tietenkin eri ihmisillä on eri mieltymykset esteettisyyden sekä myös mukavuuden suhteen, mutta olisi kiva nähdä konkreettisia vaihtoehtoja vaikkapa näille tässä parjatuille Converseille.

Vierailija
104/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään siit ulkonäöstä, mutta ei tällä hetkellä omia ole. Lättäjalka niin tarvis hankkia kunnon pohjalliset.

Mutta tosiaan. Voitko hyväksyä, että joillain ihmisillä on eri maku? En minäkään tajua niitä hulluja horokorkkareita, näyttävät ihan hirveiltä palikoilta. Itsehän pidän tosin maihareita, että ne samat likat taas pitää sitä varmaan kauhistuksena. Onko sillä loppujen lopuksi jotain väliä, mitä muut päälleen pistää? Keskity omiin kenkiisi?

Vierailija
105/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt vaan tykkään koko Converse-kulttuurista, ja mielelläni katson miehiä joilla on Conssit  - heitäkään ei haittaa jos naisella on Converset.

Mä olen sellanen t-paita, farkut, Converset kinda woman, ja mua ei oikeastaan tippaakaan kiinnostais että joku tylsä 50v mies pitäis mua naisellisena. 

Mun silmään ne on kivannäköiset, mutta HUOM, vain aidot eli ei mitkään halpiskopiot, ne on noloja.

N42 (jolta kysytään paperit kun ostaa alkoholia)

Vierailija
106/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tykkään siit ulkonäöstä, mutta ei tällä hetkellä omia ole. Lättäjalka niin tarvis hankkia kunnon pohjalliset.

Mutta tosiaan. Voitko hyväksyä, että joillain ihmisillä on eri maku? En minäkään tajua niitä hulluja horokorkkareita, näyttävät ihan hirveiltä palikoilta. Itsehän pidän tosin maihareita, että ne samat likat taas pitää sitä varmaan kauhistuksena. Onko sillä loppujen lopuksi jotain väliä, mitä muut päälleen pistää? Keskity omiin kenkiisi?

Aamen! "Naiselliset" (=venäläisten suosimat) korkkarit ja ylipolvensaappaat...

Vierailija
107/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt vaan tykkään koko Converse-kulttuurista, ja mielelläni katson miehiä joilla on Conssit  - heitäkään ei haittaa jos naisella on Converset.

Mä olen sellanen t-paita, farkut, Converset kinda woman, ja mua ei oikeastaan tippaakaan kiinnostais että joku tylsä 50v mies pitäis mua naisellisena. 

Mun silmään ne on kivannäköiset, mutta HUOM, vain aidot eli ei mitkään halpiskopiot, ne on noloja.

No minusta noloa on, että joku aikuinen ihminen hehkuttaa, että käyttää ihan oikein "aitoja" Converseja.

Itsekin olen kohta nelikymppinen nainen ja käytän paljon tennareita, myös tunnettuja brändejä. Vansin, New Balancen ja Coq Sportifin tennarit ovat mukavimpia ja miellyttävät esteettistä silmääni eniten. Converseja minulla on ollut kahdet, mutten pidä niistä. Conversen mitoitus ei sovi minulle ja minusta on hirveän tylsää, jos joka toisella vastaantulijalla on täsmälleen samat kengät jalassa. Tennareita siistempiä mutta mukavia kävelykenkiä löytyy mm. Jonakin nahkakengistä.

Vierailija
108/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, voisitko linkata jonkun esimerkin sellaisista kengistä joita miellät kauniiksi mutta myös mukaviksi? Tämä yhtälö on oikeasti  monelle naiselle (itseni mukaanlukien) vaikea ratkaista. Tietenkin eri ihmisillä on eri mieltymykset esteettisyyden sekä myös mukavuuden suhteen, mutta olisi kiva nähdä konkreettisia vaihtoehtoja vaikkapa näille tässä parjatuille Converseille.

Esimerkiksi Gaborilla on ajoittain sellaisia malleja, jotka miellyttävät silmääni, ja omaan jalkaani Gaborin lesti sopii kivasti. Omia lempi-Gaboreitani (joilla on jo ikää), en onnistunut Googlella löytämään, mutta tässä nyt yksi esimerkki.

http://www.klingel.fi/ballerinat-gabor-379917/

Vierailija
109/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just Converset, edelliset mulla oli alle parikymppisenä :) Löysin tosi kivat, sellaiset punaiset. Tykkään niistä tosi paljon!

t.Nainen 39v

Vierailija
110/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta noloa on, että joku aikuinen ihminen hehkuttaa, että käyttää ihan oikein "aitoja" Converseja.

Itsekin olen kohta nelikymppinen nainen ja käytän paljon tennareita, myös tunnettuja brändejä. Vansin, New Balancen ja Coq Sportifin tennarit ovat mukavimpia ja miellyttävät esteettistä silmääni eniten. Converseja minulla on ollut kahdet, mutten pidä niistä. Conversen mitoitus ei sovi minulle ja minusta on hirveän tylsää, jos joka toisella vastaantulijalla on täsmälleen samat kengät jalassa. Tennareita siistempiä mutta mukavia kävelykenkiä löytyy mm. Jonakin nahkakengistä.

Pointtina mulla ei ollut että vau, ihan aidot Converset, vaan se, että nimenomaan ne Converset on mun silmään hyvännäköiset, ja niissä on hyviä värejä. Halpikset on epämukavia, eivät kestä kuin yhden kesän (jos sitäkään), sattuvat kantapäähän ja ovat kulmikkaamman näköisiä. Lisäksi useimmiten värit ovat jotenkin liian kirkkaita mulle, tykkään Conversejen murretuista väreistä.

Mun mielestä NB on sellanen cittarin halpis tarralenkkari :) Ja nimenomaan lenkkari, ei tennari. Coq Sportif taas on ihan eri juttu kuin Converse, minusta nämä eivät ole toisiaan poissulkevia tai toisiaan 'korvaavia'.

Converseja mun on helppo ostaa netistä kun tiedän mikä koko on se omani. Mulla ne on käytössä myös kestäneet useampia vuosia. 

Vierailija
111/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä taas, rankan työpäivän jälkeen :)!

1. Aikaisempi linkkaamani linkki meni valitettavasti googlen 'pääsivulle', eikä suinkaan sinne missä ne upeat naiselliset kengät oli, joten korjaan tässä sitä.

2. Joku oli tuolla aiemmin kirjoittanut ap-nimellä, mutta se ei ollut alkuperäinen klassisen miehekäs AP :)

3. Täällä on nyt naisten keskuudessa käsittämätöntä vastakkainasettelua, rauhoittukaapas nyt 'siskot' vähän ja lukekaa mitä tarkoitan:

4. Kyse ei ole siitä, että Conversejä ei saisi pitää ja vaihtoehtoina olisi ainoastaan reisiin saakka menevät nahkasaappaat, vaikka ne kieltämättä ovat kyllä aika upea ilmestys. Tarkoitus on pohtia sitä, mikä niissä Converseissa on mukamas niin hyvää, että niitä on niin monella, varsinkin kun oma hypoteesini oli se, että ne ovat laadultaan huonot, ne ovat jalassa suht. huonot ja ne ovat ulkonäön puolesta lapselliset? Mutta tänne on tullut hyviä perusteita ja ymmärrän nyt ilmiötä huomattavasti paremmin, vaikka en olekaan samaa mieltä kanssanne siitä tyylistä. Pointtini on, että kengät ovat yksi naiseuden identiteetti, toki vain yksi, mutta jos haluaa näyttää ja olla kuiten Amelie, niin sitten toki Converset sopivat siihen tyyliin.

Tämä seuraava on erityisesti nimimerkki 37-vuotias Nainen, joka kertoi omaavansa useita eri kenkätyylejä mutta pitää 'taideharrasuksessa' Converseja. Jos olet paikallasi tai vaikka liikkumassa, niin eikö esim. tällaiset kengät olisi huomattavasti paremmat tuohon taidetarkoitukseen:

http://www.addnature.fi/391620.html

Myös nuo sopivat erittäin hyvin hameen, farkkujen tai shortsien kanssa ja näyttävät paljon paremmalta, eikö vaan? Ja tuossa on vielä mukavat ty ttöjen väritkin! Itse asiassa nuo vielä pienellä varrella niin aijaijai!

Mutta nyt paljastan teidät jännityksestä ja linkkaan ne alkuperäiset kengät, jotka mielestäni ovat kaikista upeimmat. Huom, värinä tuo valkoinen ei ole oikein mistään, vaan esim. beige sopii hyvin tai tummanruskea. Eikä tarvitse olla noin paljon jyrkkyyttä, mutta kyllä te naiset tiedätte mitä kenkiä tarkoitan!

http://stuffpoint.com/shoes/image/332177/white-women-boots-picture/

Sitten, joku laittoi tuolla aiemmin ehdotusta linkin muodossa ja koki ymmärtävänsä mitä haen takaa. Kyllä, ajatus meni hyvin lähelle.

Suuren naisellisuuden myötä tulee suuri vastuu, tottakai tässä liberaalissa yhteiskunnassa kuka tahansa voi olla mitä tahansa, mutta tietyt klassiset asiat säilyvät eivätkä muutu niin nopeasti. Joku voi olla vähän 'chic', mutta jos haluaa olla nainen niin siihen yhtälöön eivät valitettavasti Converset sovi. Valinta on toki teidän, minä vaan kysyn mikä on taustasyy tähän Converse-intoon ja pohdin vaihtoehtoja tälle, kuten nuo ensimmäisen linkin gore-tex lenkkarit tai sitten nuo valkoisten niittikenkien muotoiset kengät, ilman niittejä ja eri värillä.

Vierailija
112/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 24 ja käytän consseja, ne sopivat tyyliini ja ovat kätevät. Haluaisitko ehdottaa minulle jotakin kenkiä, en halua korkolenkiä, koska niissä jalat sattuvat ja lisäksi kuljen paljon pyörällä, joten korot ovat hyvin epäkäytännölliset. Conssien lisäksi käytän myös Adidaksen Stan Smithejä ja etsinnässä ovat myös kivat kiilakorkotennarit.

En kysy vittuillakseni, haluan ihan rehellisesti tietää millaisia kenkiä suosittelet minulle?

No niin, AP täällä taas antaa kenkävinkkejä kysyjille. Tuo olikin oiva kysymys ja ensimmäisenä kädenpuristus tai halaus siitä että pyöräilet! Näin maastopyöräilijänä voin myös antaa vinkkejä hyvään polkupyörään :). Mutta asiaan, jätetään korkokengät siis heti pois ihan järkevistä syistä. Pyöräillessä kenkien tulee olla suht. kevyet ja hyvät jalassa, sekä tietysti hyvä pohja että pysyy polkimella. Ja luonnollisesti nuo Stan Smithit voi viedä vaikka mamuille jos nekään suostuuvat pitämään sellaisia ronkeleita kun ovat :)

Kuten aiemmassa linkkasin, erittäin hyvät yleiskengät vapaa-ajalle kun töihinkin ovat nuo Salomonin Gore-tex kengät, omasta tyylistäsi riippuu haluatko varren kanssa vai matalana. Ne ovat todella hyvät jalalle jos seisot, pyöräilet tai kävelet, lisäksi helppo tiukata ns. pikakiinnityksen kanssa.

Jos ajat talvella pyörällä ja haluat, että jalka liikkuu kengässä, niin nuo Lowan Renegade GTX erityisesti tuo Lilan värinen niin johan sytyttää ja kunnolla!

https://www.google.fi/search?q=stan+smith+keng%C3%A4t&biw=1067&bih=482&…

Ne ovat hieman painavammat, mutta toisaalta talvella haluat että koipi pysyy lämpösenä ja kuivana ja nuo ovat hyvät kävellä.

Sitten on tietysti eräs vaihtoehto, vanhan ajan nahkasaappaat, ei tietty korolla tai ainakaan piikkikorolla.

Kesällä erityisen hyvät ovat Keenin sandaalit, itselläni oli aikoinaan pehmeät hamppuversiot ja niissä viihtyi, mutta ihan noi perusversiotkin käy. Saattaa alussa vähän tiukata jalkaa mutta kun ne vähän löystyy niin sitten...

Onnea kenkämarkkinoille ja ilmoitahan toki millaisiin kenkiin päädyt ja kysy jos tulee jotain erityistarvetta tiettyyn tilanteeseen, juhlaan tai arkeen!

Vierailija
113/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset vierastavat kaikkia klassisia kauneusnormeja - no pitkät hiukset ovat sentään palanneet muotiin. Joku nainen voisi varmaan perustella.  Tuntuu niin hölmöltä ja lyhytnäköiseltä jättää klassinen nätti tyyli niin vähälle huomiolle.

Naisissa on monia, jotka haluavat jotenkin kokonaisvaltaisemmin vältellä tai muokata naisellisuutta ja naisen roolia aika raskaalla kädellä. Tietenkin nainen kuin nainen kelpaa aina jollekin miehelle, mutta miehet olisivat varmasti mielissään, jos naiset olisivat selvästi naisia. Harvassa on mies, joka pitää epänaisellista naista (esimerkiksi miesten tyyliin pukeutuvaa, lyhyttukkaista, meikkaamatonta naista) kiinnostavampana kuin perinteisesti naisellista naista.

Vierailija
114/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri nämä ap:n viimeisimmät viestin ja olen ihan sanaton.. ihanaa kun me naiset saamme kenkävinkkejä todelliselta tyylitaiturilta. Lähdetäänkö kaikki huomenna kenkäkaupoille? Täytyy olla nopea, ettei vain nuo valkoiset piikkikorkkarit lopu kesken! Ja nuo vaelluskengät... uuh!

Vierailija
115/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset vierastavat kaikkia klassisia kauneusnormeja - no pitkät hiukset ovat sentään palanneet muotiin. Joku nainen voisi varmaan perustella.  Tuntuu niin hölmöltä ja lyhytnäköiseltä jättää klassinen nätti tyyli niin vähälle huomiolle.

Naisissa on monia, jotka haluavat jotenkin kokonaisvaltaisemmin vältellä tai muokata naisellisuutta ja naisen roolia aika raskaalla kädellä. Tietenkin nainen kuin nainen kelpaa aina jollekin miehelle, mutta miehet olisivat varmasti mielissään, jos naiset olisivat selvästi naisia. Harvassa on mies, joka pitää epänaisellista naista (esimerkiksi miesten tyyliin pukeutuvaa, lyhyttukkaista, meikkaamatonta naista) kiinnostavampana kuin perinteisesti naisellista naista.

Anteeksi, en ole ymmärtänyt että klassiset kauneusnormit tarkoittavat tällaisia kenkiä:

http://stuffpoint.com/shoes/image/332177-shoes-white-women-boots.jpg

Vierailija
116/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yhdet Converset mutta paljon muita tennareita. Käytän niitä, koska ne sopii muihin vaatteisiini. En ole ikinä pukeutunut muita ihmisiä varten. En ole edes ikinä ajatellut, että muita ihmisiä kiinnostaisi mitä mulla on päälläni tai varsinkaan se millaiset kengät mulla on.

Vierailija
117/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen menossa ystävän häihin. Asuni on tummansininen kotelomekko. Minkälaisia kenkiä minulle suosittelisit? :)

Vierailija
118/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ottaisi kenkävinkkejä ihmiseltä, jolla näyttää olevan joku fetissi liloihin Goretex-kenkiin..

Vierailija
119/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä te kenkäfetissin omaavat miehet ootte vähän sellaisia höppänöitä ja jotenkin outoja. En pidä sitä viehättävänä piirteenä miehessä. Mut tsemppiä hei.

Vierailija
120/211 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen menossa ystävän häihin. Asuni on tummansininen kotelomekko. Minkälaisia kenkiä minulle suosittelisit? :)

No niin, tässä tulee vain nopea vastaus kun olen lähdössä autolla kruisailemaan, oma kenkävalintani, vaikka se tuskin ketään kiinnostakaan, on seuraava:

http://www.polimil.co.uk/haix-black-eagle-athletic-11-SZ-des-boot.html

Erittäin kevyet, tyylikkäät ja jos tarttee kimmota nopeasti vaikka roiston perään niin onnistuu. Mutta sitten aiheeseen:

Ensimmäisenä kysyn, onko kotelomekkosi ns. 'yönsininen' tai Navy Blue? Jos on, niin onnittelut asuvalinnasta, aivan tumman tummansininen kotelomekko on upea. Siihen sopii kahdenlaiset kengät. Eräs vaihtoehto on hyvin konservatiiviset, siistit matalat 'kävelykengät', vai mitkä ne ovatkaan sellaiset missä ei ole korkoa. Muista, että värin tulee olla lähes yhtä sininen mitä se mekko on. Toinen värivaihtoehto, joka sopii hyvin sinisen kanssa, on violetti, mutta sitten sinulla tulee olla samanvärinen violetti huivi kaulassa, tai pääkoriste. Ihan vaikka lettinauhakin riittää.

Tietysti jos kyseessä ovat häät, niin voithan ottaa sisälle mukaan jotkut nilkkurit, edelleen väri sininen tai jopa tummanruskea. Koska muista, ruskea ja sininen käyvät äärimmäisen hyvin yhteen, kun taas musta ja ruskea eivät käy ollenkaan!

Jos olet ns. tyylikäs nainen, niin hieman rohkea veto on pitää myös saapaskorkokenkiä, mutta ne tulee olla sitten mustat ja mieluusti mekon päälle joku samanvärinen hienostunut takki. Mutta oletan, että tuolle linjalle et lähde joten nuo aiemmat vaihtoehdot ovat hyvät. Voin katsoa jossain vaiheessa jos löydän kuvan kotelomekosta ja siitä millaiset kengät siihen passaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän