Nainen, miksi pidät Conversen kenkiä??
Tervehdys hyvät naiset,
Tämä asia on vaivannut minua jo niin kauan että nyt oli pakko tulla tänne kysymään. Minua ei pohdituta kuoleman jälkeinen elämä, eikä maahanmuuton hulluus, mutta tämä on asia jota mietin säännöllisin väliajoin. Eli asiaan:
Mikä saa teidät naiset tykkäämään noista Conversen kengistä?? Ja tämä kysely on yli 20 vuotiaille naisille.
Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?
Tämä ei ole trolli, vaan keski-ikäisen klassisen miehen päänvaiva, johon toivon saavani vastauksia. Jos koette tämän kysymyksen vaivaannuttavana ja pohditte, että miksi joku mies pukeutuu siihen ja tähän niin vastaan toki omasta puolestani myös miehenä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kenkämaku on aivan kaamea. Olen itse liki 5-kymppinen nainen. Käytän töissä päivittäin korkkareita, lenkkarit taas kuuluvat vain lenkkipolulle. Muuten jalassa on asuun sopivat kengät, pitsitennarit, ballerinat, korkkareita, nilkkurit, pitkävartiset saappaat, kumppanit, sandaalit. Nainen on kyllä hyvin naisellinen consseissakin, joskus tyyliä on hyvä rikkoa jollakin missä on särmää - se on tätä päivää.
Voi hyvä luoja :). Voi olla, että kenkämakuni on mielestäsi kaamea, mutta kuinka ihmeessä voit väittää että conssien pitämisessä on särmää? Sehän on pahimmalla tavalla massamaista mainstreamia jossa kukaan ei erotu millään tavalla, ainakaan edukseen.
Sitten toinen asia, jotta tyyliä voi rikkoa edukseen, täytyy tietää ja ymmärtää mitä tyyli ja tyylikkyys on. Muutoin lopputulos on jo valmiiksi epäonnistunut.
128: Erittäin hyvin kirjoitettu, todella hyvin! Haluaisin toki keskustella naiseuden identiteetistä ja tyylistä, mutta ehkä jossain toisessa asiayhteydessä. Minun pointtini on se, että Converset kenkinä 'per se', eivät yksinkertaisesti sovi samaan lauseeseen naiseuden kanssa, ja tämä ei ole millään tavalla riippuvainen tyylistä tai tilanteesta.
Nainen 37,
Liketin kirjoitustasi, se oli hyvin todettu. Mutta mikäli vaivauduit lukemaan aiempia tekstejä, totesin että linkkaamani 'unelmakengissä' nimenomaan ei ollut niittejä ja ne eivät olleet valkoisen väriset :).
Mutta kaksi asiaa, punk ei koskaan ole naisellista, ehkä 70-luvun Blondiessa oli jotain naisellista, jos katsoo Atomic musiikkivideon. Rock on vähän siinä ja siinä, se on niin laaja käsite että pitäisi pohtia tarkemmin.
Väität, että kaappisi on täynnä naisellisempia kenkiä kuin mitä olen kuvannut. Ei myöskään millään pahalla, mutta uskon tuon vain osittain :). Ne bootsit, saappaat tai tietynlaiset korkokengät varmasti ovatkin...
Sen tosin myönnän, ehkä joku on samaa mieltä ja joku ei, että noiden 'lenkkareiden' kanssa täytyy olla muu asukokonaisuus ja olemus naisellinen, jotta ne voidaan yhdistää siihen. Seurustelin aikoinaan huomattavasti vanhemman naisen kanssa, hänellä lenkkarit sulkapalloa pelatessa olivat uskomattoman naiselliset, liitettynä valkoiseen lyhyehköön hameeseen ja t-paitaan, upeaan kiharaan tukkaan jne.
Mutta mukavaa että jaksoit perustella ja kirjoittaa, vaikka mielipiteemme eroavat erityisesti noiden 'Conssien' kohdalla, niin sait minut kääntämään näkemystäni tietyissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
128: Erittäin hyvin kirjoitettu, todella hyvin! Haluaisin toki keskustella naiseuden identiteetistä ja tyylistä, mutta ehkä jossain toisessa asiayhteydessä. Minun pointtini on se, että Converset kenkinä 'per se', eivät yksinkertaisesti sovi samaan lauseeseen naiseuden kanssa, ja tämä ei ole millään tavalla riippuvainen tyylistä tai tilanteesta.
Converseja käytettäessä naisellisuus ei varmastikaan ole se tavoiteltava ominaisuus, vaan silloin kun haluaa olla naisellinen valitsee jotain muuta. Niin ainakin itse teen, koska on monia tilanteita joihin naisellinen tyyli - ainakaan sellaisena miksi itse miellän sen- ei sovi alkuunkaan.
-128-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Converseja käytettäessä naisellisuus ei varmastikaan ole se tavoiteltava ominaisuus, vaan silloin kun haluaa olla naisellinen valitsee jotain muuta. Niin ainakin itse teen, koska on monia tilanteita joihin naisellinen tyyli - ainakaan sellaisena miksi itse miellän sen- ei sovi alkuunkaan.
-128-
Jatkan sen verran, että silloin kun en ole naisellinen, en myöskään ole mielestäni tyttömäinen, vaan esimerkiksi rennosti pukeutunut aikuinen nainen.
-128-
Joskus meinasin ostaa converset, mutta ne olivat niin huonot jalkaan, että kauppaan jäivät. Liian kapea lesti, ja koska nousee sivuilta ylös ja on kumia, niin eivät koskaan muotoutuisi jalkaan.
No voihan hitto, menin googlaaman nuo 'platform' kengät ja eihän ne todellakaan ole ne mitä olen tarkoittanut koko ajan! Eikö kukaan nyt voi linkata niitä kenkiä mitä tarkoitan, vai pitääkö tässä ottaa yhteyttä romanialaiseen exään...:/. Ei kyllä huvittaisi siinä mielessä mutta ei tuolla googlessa millään löydy jos googlaa womens shoes tms.
Siis kyseessä ovat naiselliset, upeat ja hotit kengät, ei mitkään piikkikorot, mutta vähän sinnepäin. Niissä kengissä on sitä särmää ja useat pitävät niitä ihan hameen ja sukkahousujen kanssa tai vaikka farkkujen kanssa. Olen nähnyt niitä sinisenä mokkanahkapintaisena sekä beigenä. Ne eivät ole yleiset, mutta se ei johdu siitä että niitä ei olisi saatavina, vaan siksi että useat naiset ovat tyttöjä ja siksi kenties eivät niitä ole huomanneet.
AP
Muakin jotenkin ärsyttää, että keski-ikäisten naisten pitää nyt kulkea tennareissa. mä yhdistän ne punk- grunge ja alternativetyyliin alunperin, niillä ihmisillä kengät on kivat ja harmittaa et ne on tulleet massamuotiin.
Samoin kuin erikoisen väriset hiukset! 149
Vierailija kirjoitti:
Jatkan sen verran, että silloin kun en ole naisellinen, en myöskään ole mielestäni tyttömäinen, vaan esimerkiksi rennosti pukeutunut aikuinen nainen.
-128-
Toimii, juuri näin! Rennosti pukeutunut aikuinen nainen on eri asia kuin tyttömäinen, mutta konverseihin on vaan mielestäni hyvin vaikea yhdistää tuo naiseus ja aikuisuus. Rentoja ne kylläkin ovat, mutta 1/3 ei ole tarpeeksi ;)
En käytä Consseja ja mielestäni tämä nyt on ihan makuasia. Toki monen ostopäätökseen on varmasti ainakin osittain vaikuttaneet trendit/markkinointi. Oma tyylini on naisellinen ja hitusen seksikäs, eivätkä Conssit pue minua (lyhyt, kevyt tiimalasi). Näytän entistä lyhyemmältä Conssit jalassa eivätkä ne ainakaan mihinkään minun asuuni sovi. Jollekulle muulle sopii ja näyttääkin heillä ihan hyvältä ja mikäs siinä.
Tein työkseni muutama vuosi sitten katumuotikuvausta ja voin sanoa, että ainakin silloin Conssit (vaikka ovatkin klassikot), tekivät uuden nosteen, missä nimenomaan kyse oli sen hetkisestä trendistä. Noin puolella kuvaamistani ihmisistä (no kidding) oli Converset ja vielä ne valkoiset. Ja kuvasin todellakin hyvin erilaisia tyylejä, mutta niitä Converseja oli vaan kaikilla ja yhdistettynä ihan kaikennäköisiin vaatteisiin ja tyyleihin.
Ap:n esimerkkikengät eivät näytä ainakaan mukavammilta jalassa. Mutta esimerkiksi jos ei Consseista diggaa, niin onhan sitä ballerinoja, loafereita, korottomia nilkkureita ja saappaita, citylenkkareita ja vaikka mitä muitakin mukavia ja muunlaiseen makuun sopivia kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
No voihan hitto, menin googlaaman nuo 'platform' kengät ja eihän ne todellakaan ole ne mitä olen tarkoittanut koko ajan! Eikö kukaan nyt voi linkata niitä kenkiä mitä tarkoitan, vai pitääkö tässä ottaa yhteyttä romanialaiseen exään...:/. Ei kyllä huvittaisi siinä mielessä mutta ei tuolla googlessa millään löydy jos googlaa womens shoes tms.
Siis kyseessä ovat naiselliset, upeat ja hotit kengät, ei mitkään piikkikorot, mutta vähän sinnepäin. Niissä kengissä on sitä särmää ja useat pitävät niitä ihan hameen ja sukkahousujen kanssa tai vaikka farkkujen kanssa. Olen nähnyt niitä sinisenä mokkanahkapintaisena sekä beigenä. Ne eivät ole yleiset, mutta se ei johdu siitä että niitä ei olisi saatavina, vaan siksi että useat naiset ovat tyttöjä ja siksi kenties eivät niitä ole huomanneet.
AP
Mahtaisiko nilkkurit olla sopiva hakusana?
Tavallaan söpöä, kuvailet kenkiä samaan tyyliin kuin naiset ja autot -stereotypioissa. :D
Ihmettelen ihan samaa! Olen kolmekymppinen nainen. Converset on ihan ok näköiset, mutta kun kokeilin niitä omaan jalkaani niin ihmettelen että mikä niissä viehättää. Niin huonot jalalle. Lättäpohjat ei todellakaan sovi seisoskeluun tai kunnolla kävelemiseen. Kamalat ylihinnotellut kengät!
Kyllä, juuri samaan aikaan kun nro. 153 kirjoitti tuota tekstiä, googlasin sattumalta tietämättä nilkkurit ja sieltähän ne löytyivät!! Eli tietyntyyliset nilkkurit, niitä olen tarkoittanut koko ajan, tai voisiko sanoa että nilkkureiden ja korkokenkien välimuoto!
No, ainakin itse sain nyt mielenrauhan! Ja huom., itse olen juurikin automies ja koitan kertoa naisille autojen luonteesta :D.
Erityiskiitos nro:lle 149 loistavasta kiteytyksestä, en olisi itse paremmin voinut todeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-128-
Toimii, juuri näin! Rennosti pukeutunut aikuinen nainen on eri asia kuin tyttömäinen, mutta konverseihin on vaan mielestäni hyvin vaikea yhdistää tuo naiseus ja aikuisuus. Rentoja ne kylläkin ovat, mutta 1/3 ei ole tarpeeksi ;)
Naiseus ja aikuisuus ovat tässä yhteydessä enemmänkin todettavissa olevia faktoja. Olen sukupuoleltani nainen ja iältäni aikuinen.
-128-
Hirveän painavat! Ja malli saa jalat näyttämään jättimäisiltä. Ei sovi ainakaan tällaiselle lyhyelle ja lyhytjalkaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri samaan aikaan kun nro. 153 kirjoitti tuota tekstiä, googlasin sattumalta tietämättä nilkkurit ja sieltähän ne löytyivät!! Eli tietyntyyliset nilkkurit, niitä olen tarkoittanut koko ajan, tai voisiko sanoa että nilkkureiden ja korkokenkien välimuoto!
No, ainakin itse sain nyt mielenrauhan! Ja huom., itse olen juurikin automies ja koitan kertoa naisille autojen luonteesta :D.
Erityiskiitos nro:lle 149 loistavasta kiteytyksestä, en olisi itse paremmin voinut todeta.
Voisitko vielä linkittää kuvan? Nilkkureitakin on niin valtavasti erilaisia.
Nyt kun meillä on täällä oikein kenkäasiantuntija paikalla, niin miten olisi muutama sana ap:n omista kengistä? Valitsetko arkipuvun kanssa derbyt vai oxfordit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vielä linkittää kuvan? Nilkkureitakin on niin valtavasti erilaisia.
tarkoittanee matalakorkoisia (n.2-5cm) nilkkureita. Ja ap, kaikki korot ovat korkoja, eivät vain ne piikkokorot. ;D
:D