Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutun hemmoteltu 12v sai koiran, nyt ei enää hoida

Vierailija

Isänsä osti heti koiran kun tyttö keksi pyytää. Tulivat eilen lenkillä minua vastaan ja hän sanoi "No mä haluaisin kivan koiran enkä tällaista" kun pentua ei ole viitsitty kouluttaa ja se näykkii. Isänsäkin näin tuossa kauppareissulla ja hän sanoi "Etsä koiraa haluais kun tuo likka ei enää sitä hoida" Isä itse usein työmatkoilla (pitkilläkin) eli koira joutuu olemaan tolkuttoman pitkiä aikoja yksin. Minulla ei ole mahdollisuutta tällä hetkellä koiraa ottaa.

Miten joku voikin pitää koiraa ns. esineenä? Törkeää. Mitä tekisitte? Eläinsuojelu tuskin tekisi mitään kun ei sitä kuitenkaan hakata tai nälässä pidetä. Lenkit nykyään 200m puistoon ja takaisin. 

Kommentit (13)

Vierailija

Jäi näköjään tekstiä viestistä pois, eli oli toivonut isältään sitten "kivaa koiraa" ja olivat käyneet katsomassa jo pentujakin. Se ns. kiva koira olisi irlanninsusikoira ja karmii ajatellakin miten tuossa tulee käymään kun tyttö ei pärjää shetlanninlammaskoiran kanssa.

Minulla ei ole koulutuksesta juuri kokemusta, lapsena perheessä oli labbis mutta luonnollisesti vanhempani kouluttivat.

Ap

Vierailija

Ota selvää lähistön koirakouluttajista/kasvattajista, joka opettaisi ääliöille miten koiraa koulutetaan. Tylysti lätkäiset yhteystiedot tämän isukin kouraan ja sano suoraan että menee tyttönsä ja koiran kanssa opettelemaan miten kivasta koirasta ei tehdä huonoa koiraa vaan vielä kivempi koira.

Vierailija

Meillä kanssa tilanne, että veljen lapselle on luvattu koira kun täyttää 12. On nyt 10 ja heillä käy mummon ja ukin koirat hoidossa joita LAPSET EI JAKSA ULKOILUTTAA. Voin vain kuvitella miten käy sille omalle koiralle jos lainattujakaan ei kiinnosta hoitaa ja ne sentään lähtevät kotiin välillä. Se oma koira on siinä aina ja sitä pitäisi hoitaa. Oma lapsi on kasvanut siihen että koirat käytetään, satoi tai paistoi. Eihän se aina ollut mukavaa retuuttaa mitään 3-vuotiasta kilometritolkulla koirien kanssa, mutta onpahan lapsi saanut liikuntaa ja oppinut ettei koirien pitäminen ole pelkkää leikkimistä ja paijaamista.

Vierailija

Aikuisen harteilla pitäisi olla koiran tulevaisuuden turvaaminen eikä lapsen! Ei voi olettaa että 12vee oikeasti jaksaisi kouluttaa koiran (saati oikeasti osaisi). Kyllä on vanhemmilla ollu taas järki kädessä kun lapselle koiran ostanut ja olettaneet ettei heidän pitäisi koiran hoitoon ja koulutukseen puuttua.

Vierailija

Ei koiraa tarvitse nostaa millekään alustalle palvottavaksi. Kyllä koira pitää huolen omasta liikunnan tarpeestaan. Toinen koira voi olla hyväkin ratkaisu, niistä on sitten seuraa toisilleen. Kaupunkilaiset on niin vieraantuneet luonnosta ja koiria puetaan vaatteisiin kuin nukkeja, pikkujuttuja hysterisöidään nje.

Vierailija

Eihän sillä ole väliä, onko lapsi hemmoteltu vai ei, koska koiraa ei koskaan voi jättää lapsen vastuulle. 

Mut mulla pisti silmään tuo lause, että isä on pitkään työmatkoilla ja koira on silloin tolkuttoman paljon yksin. Missä lapsi on kun isä on työmatkoilla? Eikö perheessä ole äitiä? Onko lapsikin yksin? 12-vuotias on vielä liian pieni huolehtimaan itse itsestään. Joten ennen kuin olet siitä koirasta huolissasi niin tee hyvä ihminen lastensuojeluilmoitus. Tuo lapsireppanahan ei saa ollenkaan sellaista tukea ja hoivaa itse omaan elämäänsä, jos käytännössä joutuu itse olemaan yksin kotona ilman aikuisen huolenpitoa.

Vierailija

10, äiti on kyllä kotona mutta inhoaa koiria eikä koske koiraan kun se kuulemma haisee. Eli koira on silloin tytön vastuulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sanot isälle, että vie tytön jonnekin koirakoulun harrastuspiiriin niin oppii käsittelemäänkin pentua.

isänki vois pistää johonki lastenkasvatus-kurssille, tytöstä tuskin kasvaa kovin vastuullinen tai realistisesti ajatteleva aikuinen kun odottaa kaiken tulevan nyt ja heti ilman vaivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

10, äiti on kyllä kotona mutta inhoaa koiria eikä koske koiraan kun se kuulemma haisee. Eli koira on silloin tytön vastuulla.

Koira ei voi olla tytön vastuulla, koska hän on liian pieni ottamaan vastuuta. Tästä yhtälöstä voi nyt poistaa tuon tytön syyllistämisen. Hän on lapsi vasta. Jos perheessä on kaksi aikuista, ei koiran hoitamisen ja kouluttamisen pitäisi olla mikään ongelma.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat