Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutun hemmoteltu 12v sai koiran, nyt ei enää hoida

Vierailija
22.10.2015 |

Isänsä osti heti koiran kun tyttö keksi pyytää. Tulivat eilen lenkillä minua vastaan ja hän sanoi "No mä haluaisin kivan koiran enkä tällaista" kun pentua ei ole viitsitty kouluttaa ja se näykkii. Isänsäkin näin tuossa kauppareissulla ja hän sanoi "Etsä koiraa haluais kun tuo likka ei enää sitä hoida" Isä itse usein työmatkoilla (pitkilläkin) eli koira joutuu olemaan tolkuttoman pitkiä aikoja yksin. Minulla ei ole mahdollisuutta tällä hetkellä koiraa ottaa.

Miten joku voikin pitää koiraa ns. esineenä? Törkeää. Mitä tekisitte? Eläinsuojelu tuskin tekisi mitään kun ei sitä kuitenkaan hakata tai nälässä pidetä. Lenkit nykyään 200m puistoon ja takaisin. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvot antamaan koiran pois. Ei se koira siitä rikki mene, parempi mahdollisuus päästä hyvään kotiin.

Turha syyllistää mitään lasta koiran hoitamattomuudesta. Kun perheeseen hankitaan lemmikki, on se aina, AINA aikuisen vastuulla.

Vierailija
22/25 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin tyhmiä ihmisiä voi edes olla? Suosittelisin että yhteys kasvattajaan ja hän todennäköisesti voi ja haluaakin ottaa koiran takaisin. Ei mikään koira ansaitse tuollaista perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää tuttu ihminen on ensisijaisesti kuitenkin itse vastuussa koiran ottamisesta. On vastuutonta ottaa koiranpentu ja olla sitten jo pienen ajan päästä tarjoamassa sitä jollekin muulle.

Parempihan tietysti olisikin, että koira saisi omistajan, joka välittäisi siitä.

Tommonen "et ottaisi koiraa" on ihan kamala asenne, siis antaisi sen noin vaan pois ja kenelle vaan.

Kunpa joku vastuullinen ihminen todella ottaisikin sen.

Ottaisin itse, mutta en enää voi kun olen jo sen ikäinen, ettei kannata. Ja yksi koira vielä tuossa vierelläni vanhenee sekin.

Tulee vaan niin paha mieli tällaisesta.

Vierailija
24/25 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan lapset halusi koiran. Isänsä lupasi ostaa, jos lapset kävelyttää muovipussia ulkona narussa kunnon lenkillä kolme kertaa päivässä kuukauden ajan. Eipä tullut siihen perheeseen koiraa..

Vierailija
25/25 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista myös, että rodun ominaisuuksiin ei tutustuta kunnolla. Ystäväperhe laittoi koiraksi vasikan kokoisen koiran, jota käytetään pääasiassa valjakoissa. Periaatteena, että on hienoa laittaa isokokoinen koira. Lopputulema oli se, että kukaan perheestä ei jaksanut hoitaa, lenkeilyttää, touhuta jne. Koira oli viimeiset vuodet häkissä ja turhatuneisuus purkautui agressiivisuutena vieraita kohtaan. Joka tietysti oli koiran syytä kokonaan ja oli "mielenvikainen " yksilö kuulemma..