Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sinulle tärkeämpi asumisessa: sauna vai yksi huone enemmän?

Vierailija
22.10.2015 |

g

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huone enemmän, tai suurempi keittiö. Etenkin kerrostaloasunnossa, siinä ei tarvisi olla saunaa ollenkaan minun puolestani. Kunnon vaatehuone olisi parempi kuin sauna. Käyn saunassa noin joka kolmas vuosi.

Vierailija
2/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin perin juurin tottunut siihen, että sauna  on piharakennuksessa, että tuskin kerrostalossakaan osaisin saunaa huoneiston yhteyteen kaivata. Eihän sieltä pääse edes pihalle vilvoittelemaan. Tai pääsee kai, jos kehtaa ja uskaltaa...

Vierailija
4/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin saunan sijasta yhden huoneen. Käymme saunassa niin harvoin että ihan turha on meillä, sattui vaan olemaan tässä vuokra-asunnossa. 

Vierailija
5/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin perin juurin tottunut siihen, että sauna  on piharakennuksessa, että tuskin kerrostalossakaan osaisin saunaa huoneiston yhteyteen kaivata. Eihän sieltä pääse edes pihalle vilvoittelemaan. Tai pääsee kai, jos kehtaa ja uskaltaa...

Onhan useimmilla parveke, niinkuin meillä. 

Vierailija
6/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi. Asunnossa oltava sauna ja makuuhuoneita yhtä monta kuin asukkaista (vanhemmat samassa, yksi "varamakkari")

Vierailija
7/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone, meillä on sauna käytännössä hukkaneliöitä, ottaisin sen tilalle ennemmin vaikka vaatehuoneen. Tänä vuonna on käyty kotona saunassa varmaan pari kertaa.

Vierailija
8/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi huone enemmän, tai suurempi keittiö. Etenkin kerrostaloasunnossa, siinä ei tarvisi olla saunaa ollenkaan minun puolestani. Kunnon vaatehuone olisi parempi kuin sauna. Käyn saunassa noin joka kolmas vuosi.

Jos olisi oma talo niin huone, josta tulisi työ ja treenihuone. Saunaksi ostaisin telttasaunan tai jalassaunan pihaan. 

Kerrostalossa valitsisin saunan.

Vierailija
9/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan useimmilla parveke, niinkuin meillä. 

No juu, onhan siellä yhtä kylmä kuin pihalla, eli hyvä korvike varmaankin.

Vierailija
10/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna mihin? Jos ajattelen nykyistä asuntoamme, emme tarvitse lisähuonetta mutta sijoittaisin neliöt kyllä lisätilaan. Rakastan saunomista, mutta taloyhtiön saunavuoro on riittänyt yllättävän hyvin. Jossakin omakotitalossa sauna olisi kyllä lisähuonetta tärkeämpi.

Vierailija
11/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on kyllä sauna, edellyttäen, että asuintilaa on riittävästi.Nykyisessä asunnostamme on 2 h+keittiö+ sauna.neliöitä 64. Tarpeeksi meille kahdelle eläkeläiselle.Me saunomme pari kertaa viikossa.

Vierailija
12/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin saunan. En halua yhtään tilaa romujen säilytykseen. N41

Vierailija
13/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna. Näin kahdestaan asuvana pariskuntana ei kaivata yhtä huonetta lisää ja sauna oli vaatimuksena kun asuntoa etsittiin. Jos ja kun joskus lapsia saadaan niin ei asuta enää kerrostalossa ja maalla meitä odottaa jo omakotitalo sekä kaksi ulkosaunaa. Saunotaan lähes päivittäin.

Vierailija
14/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huone, meillä on sauna käytännössä hukkaneliöitä, ottaisin sen tilalle ennemmin vaikka vaatehuoneen. Tänä vuonna on käyty kotona saunassa varmaan pari kertaa.

No äkkiäkös saunan muuttaa vaatehuoneeksi, otat kiukaan ja lauteet pois ja laitat hylllyt seinälle.

Vierailija
15/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha, koska rakastan saunomista ja ilman omaa saunaa olisi tosi mälsää olla. Sauna lämpiää meillä syksyisin/talvisin 3-4x/vkossa, kesähelteilläkin 2x/vkossa.

No, onneksi tuota ei tarvitse miettiä, kummallekin murkulle on oma huoneensa ja meille vanhemmillekin oma mh. Muun lisäksi.

Vierailija
16/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... melkein sanoisin, että sauna. Me saunomme joka ilta, kun se on mahdollista (eli siis asumme kahdessa eri osoitteessa), eli olemme miehen luona. Hänen asunnossaan on sauna, mulla ei.

Joudutaan ehkä tinkimään moisesta "luksuksesta", kun muutto tulee...

Vierailija
17/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan taloyhtiössä on sauna, en tarvitse sellaista asunnon yhteyteen.

Vierailija
18/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone tietysti, ainakin kerrostalossa, joissa on talosaunat.

Kerrostalojen huoneistosaunat ovat useimmiten vain sellaisia hikihuoneita. En ymmärrä, miksi niitä on rakennettu jopa yksiöihin. Huomattavasti järkevämpää olisi rakentaa jokaiseen portaaseen talosauna, jolloin halukkaat voisivat varata itselleen vaikka kaksi-kolme saunakertaa viikossa.

Uusissa kerrostaloissa huoneistokoot ovat tosi pieniä, myydään jo kolmioitakin, joissa on vain reilut 50 neliötä.

Itse arvostan enemmän väljyyttä huoneissa.

Vierailija
19/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna. Vilvoitellaan parvekkeella. Olisihan se oma makkari kiva mutta ei nyt sentäs niin kiva, että saunaan vaihtaisin.

Vierailija
20/20 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi