Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perk... Mies ei tee mitään järkevää kotona!!

Vierailija
21.10.2015 |

Ai että ottaa aivoon. Olen palannut kotiäitiydestä työelämään kaksi vuotta sitten ja nyt alkaa mitta täyttyä.
Teen täällä kotona kaiken yksin. En viitsi edes luetella, että mitä, koska kaikki varmaan tietävät, että mitä kuuluu omakotitalon töihin ja normaaliin lapsiperheen arkeen.
Mies tulee töistä ja istuu valmiiseen pöytään. Ilta ja viikonloput menevät harrastuksissa tai tietokoneella /pelatessa Playstationia.
Olen sanonut nätisti, vähemmän nätisti, itkenyt, rukoillut, pyytänyt, huutanut, raivonnut, mutta mitään ei tapahdu. Tai no, vie ehkä kerran roskat, mutta siihen se jää. Hemmetti ihan kuin olisin yksinhuoltaja.
Mikä tähän auttaa? Tekisi mieli jo anopilta kysyä, että teettikö mahdollisesti lapsillaan ikinä kotitöitä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta täysihoitolan pito HETI.

Älä nalkuta tai pyytele vaan lykkää imuri käteen ja sano että imuroi sillä välin kun sinä peset vessat ym. 

Juuri niin kauan saat tehdä kaiken yksin kun vaan teet...miksi mies vaivautuisi kun tietää että kyllä vaimo hoitaa.

Jos ukolla on nälkä niin sano että käy kaupassa ja kokkaa sen jälkeen koko perheelle ruokaa. Kun puhtaat vaatteet loppuu niin näytä ukolle missä on pesukone.

Vierailija
22/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte miehenne mukaan hommiin niin sulattakaa se että tekevät omalla tavallaan, eikä teidän tavallanne.

Naurava uunilenkki ranskiksilla on ihan oikea ruoka, joten turha nyrpistää nenää.

...ai jaa että pitääkin tehdä kuten te haluatte...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta täysihoitolan pito HETI.

Älä nalkuta tai pyytele vaan lykkää imuri käteen ja sano että imuroi sillä välin kun sinä peset vessat ym. 

Juuri niin kauan saat tehdä kaiken yksin kun vaan teet...miksi mies vaivautuisi kun tietää että kyllä vaimo hoitaa.

Jos ukolla on nälkä niin sano että käy kaupassa ja kokkaa sen jälkeen koko perheelle ruokaa. Kun puhtaat vaatteet loppuu niin näytä ukolle missä on pesukone.

Joo ja ole sitten sormi pystyssä neuvomassa ja osoittamassa että missä kaikessa on tehty väärin, ja kun mies on siellä kaupassa niin moiti häntä lapsille että "tuo varmaan taas niitä lihapullia ja varmaan taas levite on sitä eikä sitä ..mitä MÄ HALUUN.. ja arvaatteko muksut..ei se osaa edes kaupassa käydä..."

Vierailija
24/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään en ymmärrä, miten kukaan voi vakavasti seurustella 35 v. miehen kanssa, joka pelaa porukkaa... Tai poikahan tuo on.

Vierailija
25/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen huomenna perhelle ruuaksi silakkalaatikkoa. Kymmenkunta suolasilakkaa aavistuksen liotettuna. Possun rasvaisimpia paloja mukaan pilkottuna.

Lisukkeena punajuuria.

Myös maksa on näin syksyisin tarjouksessa.

Vierailija
26/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkään en ymmärrä, miten kukaan voi vakavasti seurustella 35 v. miehen kanssa, joka pelaa porukkaa... Tai poikahan tuo on.

Pelaa porukkaa? Porukka-Lottoa?

Vierailija
27/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaa porukkaa? Porukka-Lottoa?

Ehkä tarkoitti Play Stationia, mutta aikuisen älypuhelinlelunsa tekstin ennakkosyöttö teki tepposet.

Vierailija
28/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa, kun täällä aina naiset haukkuu miehiään. Eikös se oma mies ole rakkain ihminen maailmassa, jonka olet itse vapaaehtoisesti valinnut? Jos ei natsaa, eiköhän siitä ukosta pääse eroon.  Kotityöongelmaan on tässä ketjussa annettu jo monta rakentavaa ideaa. Siitä vaan valitsemaan ja toimeksi. Hopi hopi! 

Vierailija
29/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla häijy niin puhu asiasta anopille, sano että alat olla ihan lopussa ja josko hän saisi pojan ymmärtämään että osallistuttava on. Riita miehen kanssa on taattu, mutta jos mikään muu ei ole auttanut ja tosiaan mietit jo eroa...

Vierailija
30/34 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä olen samalainen kuin ap:n mies. Ei mua huvita siivota. Koko lapsuuden siivosin nuorempien sisarusten jälkiä ja vanhempien jälkiä. Nuorena aikuisenakin piti käydä ajamassa vanhempien nurmikko ja kitkemässä rikkaruohoja. Enkä edes saanut siitä palkkaa. 

Siis mua ei vois kiinnostaa pätkääkään onko lattialla leivänmuruja tai onko astianpesukoneessa puhtaat vai likaiset. Jokainen ottakoon puhtaat silloin kun tarvii niitä sieltä. Siivokoon se jota häiritsee. Pelaamiseenkaan ei enää voi keskittyä kun lapset ja nainen maukuu vierellä. Tekee mieli vaan jäädä töihin ja karata kaljalle kavereiden kanssa. Vähän omaa tilaa tarviin. Eikä mua työntekokaan kiinnosta siinä määrin. Et jos en olis töissä niin voisin kerran viikossa siivota huushollin. Jotenkin vituttaa tuollainen kiusaaminen tai vittuilu kotitöiden kautta. 

Jos haluatte riidellä niin puhukaa suu puhtaaksi. Ei tarvitse alkaa vittuilemaan kotitöiden kautta. Ei kotityöt ole mikään aihe riitaan. Ensinnäkin antaisitte olla rauhassa. 

Jossain vaiheessa tekee mieli lyödä lättyyn kun ärsyttää niin paljon. Rajat ne jossain on kaikilla.

Vierailija
31/34 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun ero esille seuraavan kerran kun mies tulee kotiin.

Vierailija
32/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi täyttänyt 14?

Vierailija
33/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt kaiken - aivan kaiken - liki 24 vuotta, mies tienaa 3.5 kertaa enemmän kuukaudessa, joten olen sisäistänyt tilanteen: hoidan I.H.A.N kaiken itse. Jos pitää hoitaa jokin, jota en pysty, kutsun ammattilaisen. Mieheni E.I tee kotona mitään ja siihen on tyytyminen.

Vierailija
34/34 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekikö mies kotitöitä ennen lapsianne?

Miten miehen kotona jaetaan kotityöt (annas kun arvaan anoppi hoitaa)?

Jos mies ei koskaan ole tehnyt osuuttaan kotitöistä niin miksi teit hänen kanssaan lapsia? Onkohan hän vain laiska ?

Jos mies teki osuutensa ennen lapsia mutta taantui sitten niin mieleeni tulee pari mahdollista syytä.

1. Mies tottui ajatukseen että nainen on kotona hoitamassa lapsia ja kotia joten hänen ei tarvi osallistua. Laiskana pitää kiinni ajatuksesta suostumatta ajattelemaan että vaimo on palannut työelämään ja nyt hänenkin pitäisi tehdä taas puolet kotihommista. Mutta kukapa saavutetuista eduista haluaisi luopua?

2. Osa mieheistä näkee vaimon lapsen synnyttyä ÄITINÄ. Ja kun mietitään näiden miesten lapsuutta niin äiti teki kotihommat. Pojat pelaili ja vietti aikaa miten parhaiten viihtyivät. Ja nyt kun oma vaimo muuttui äidiksi niin mies muuttuukin pojaksi jonka ei tartte piitata kotitöistä enää.

Seuraapa ap teidän tilannetta ja koeta ymmärtää miksi mies toimii tavallaan. Jos ymmärrät syyn siihen on helpompi vaikuttaa. Itse pyrkisin rauhallisena hetkenä jutustelemaan miehen kanssa ja selvittämään tilannetta.

Ehkä ihan konkreettinen keskustelu siitä mitä miehen mielestä äitien kuuluu tehdä. Jos kaikki kotityöt niin sitten voi kysyä että tarviiko äidin sitten käydä töissä... ja miksi äidin kuuluu tehdä kaikki kotityöt vaikka käy töissä. Ja kertoisin että jos kohtelee minua kuin äitiään niin väksin tulee mieleen kohdella miestä kuin poikaa. Kukapa harrastaisi seksiä pojan kanssa, ja kyllä äidit päättävät perheen asioista ja pojat tottelevat jne. Eli ymmärtääkö mies että jos haluaa naisensa olevan vaimonsa ja rakastajansa niin vaimoa kannattaa kohdella niin. Tehdä osuutensa kotitöistä, huolehtia josksu romantiikkaa ym. Jos kohtelee kuin äitiään niin se ei toimi tasavertaisena aikuisten suhteena.

Tsemppiä ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän