Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut suostuvat tekemään ihmissuhteissa asioita, joita he eivät halua tehdä?

Vierailija

Vaikka niistä tulisi itselle epämukava ja huono olo. Mietin vaikka tuota pakkolomailua appivanhempien kanssa tai muuta tilannetta, jossa ei tehdä omia rajoja selviksi.

Uskovatko jotkut todella olevansa vastuussa muiden ihmisten tunteista?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Heikkous ja alistava kasvatus. Ylikehittynyt empaattisuus. Kiltin tytön syndrooma. Huono itsetunto. Onhan noita syitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Heikkous ja alistava kasvatus. Ylikehittynyt empaattisuus. Kiltin tytön syndrooma. Huono itsetunto. Onhan noita syitä.

Nämä kun on oppinut lapsuudessa, niin aikuisena ilman (kallista) terapiaa parantuminen kestää kauan ja vaatii paljon voimavaroja. Nuo piirteet kun ovat niin kiinni jo persoonallisuudessa.

Vierailija

Vaimolle nyt on tärkeää, että käymme yhdessä hänenkin vanhempiensa luona. Siedän sen kyllä muutaman kerran vuodessa ihan vain toisen mieliksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja AP varmaan tekee, mitä haluaa?

Tietenkin. Niin kauan kuin en toimi epäoikeudenmukaisesti, teen mitä haluan. AP

Vierailija

Ainakin jos on alempitasoinen nainen joutuu alunperinkin vain miellyttämään, koska olemalla täysin oma itsensä eivät miehet edes jaksa nähdä. On kokeiltu kumpaakin tekniikkaa ja vain suostuminen kaikkeen toimii.

Vierailija

Parisuhteessa tehdään välillä asioita, joista ei pidetä puolison takia. 

Eihän mikään suhde toimisi, jos molemmat tekisivät vain niitä asioita mistä itse pitää ja haluaa tehdä eikä ottaisi puolisoaan koskaan huomioon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, että sinulla on tällainen parisuhde. Älä tee kuitenkaan sen perusteella yleistyksiä siitä, miten asiat ovat aina ja kaikkialla. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus tai kodin esimerkki on varmasti yksi syy, ja kiltin tytön syndrooma kuvaa hyvin miellyttämisenhalua oman hyvinvoinnin kustannuksella. Huono itsetuntokin pitää paikkansa. Mutta ylikehittynyttä empaattisuutta pidän huonona terminä, sillä aito empatiahan edellyttää juuri hyvää itsetuntoa ja omien rajojen tuntemusta. Mielestäni kyse on pikemminkin teeskennellystä empatiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, että sinulla on tällainen parisuhde. Älä tee kuitenkaan sen perusteella yleistyksiä siitä, miten asiat ovat aina ja kaikkialla. AP

Erotilastoista päätelleen useampien kannattaisi olla vähemmän itsekkäitä. 

Mä olen ollut onnellisesti naimisissa 16 vuotta, vaikka olen välillä tehnyt asioita mieheni mieliksi kuten hänkin mun mieliksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erotilastoista päätelleen useampien kannattaisi olla vähemmän itsekkäitä. 

Mä olen ollut onnellisesti naimisissa 16 vuotta, vaikka olen välillä tehnyt asioita mieheni mieliksi kuten hänkin mun mieliksi. 

Päinvastoin. Erotilastoista päätellen useimpien kannattaisi olla itsekkäämpiä ja pitää kiinni omista rajoistaan. Ei ole pidemmän päälle hyväksi olla suhteessa, jossa joutuu toimimaan omien arvojensa ja mieltymystensä vastaisesti. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus tai kodin esimerkki on varmasti yksi syy, ja kiltin tytön syndrooma kuvaa hyvin miellyttämisenhalua oman hyvinvoinnin kustannuksella. Huono itsetuntokin pitää paikkansa. Mutta ylikehittynyttä empaattisuutta pidän huonona terminä, sillä aito empatiahan edellyttää juuri hyvää itsetuntoa ja omien rajojen tuntemusta. Mielestäni kyse on pikemminkin teeskennellystä empatiasta.

Jotkut eivät lainkaan kestä toisen pahaa mieltä ja tekevät mitä tahansa estääkseen sen. He alkavat aina toimia toisen tunneoikkujen mukaan riippumatta siitä, mikä todella on reilua. AP

Vierailija

Siksi, koska joskus voi ajatella muitakin kuin vaan itseään. Oikeastiko susta maailma on paras niin, että kaikki ovat itsekkäitä ja kukaan ei ajattele toisia? Sotaa, varastamista, ei ruokaapua, ei sosiaalitukia, ei huolehdita lapsista. Jnejne. Väittäisin, että se kakkavaipanvaihto ei esimerkiksi ole kenestäkään mukavaa vaan se tehdään, koska halutaan auttaa pientä, pitää huolta.

Vierailija

Jaa, minusta pitkässä ihmissuhteessa täytyy silloin tällöin tehdä asioita joita ei niin haluaisi, mutta jotka on toiselle tärkeitä. Eikä siinä ole minusta mitään pahaa edes. Pahaa siinä alkaa olla vasta, jos se on yksipuolista, jos vain toinen joutuu aina joustamaan ja tekemään kompromisseja eikä toinen koskaan, tai jos joutuu menemään ihan omia perimmäisiä arvojaan tai syvimpiä tunteitaan vastaan. 

Mutta pienemmissä asioissa kompromissit ovat minusta arkea eikä niistä tarvitse sen enempää painetta ottaa. Esim. minä en pidä mieheni vanhemmista eikä he minusta, mutta joka toinen joulu käydään siellä silti. Ja miehenikin olisi mieluummin omilla vanhemmillaan vaikka aina, mutta joka toinen joulu ollaan mun vanhemmilla. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat