Perk... Mies ei tee mitään järkevää kotona!!

Vierailija

Ai että ottaa aivoon. Olen palannut kotiäitiydestä työelämään kaksi vuotta sitten ja nyt alkaa mitta täyttyä.
Teen täällä kotona kaiken yksin. En viitsi edes luetella, että mitä, koska kaikki varmaan tietävät, että mitä kuuluu omakotitalon töihin ja normaaliin lapsiperheen arkeen.
Mies tulee töistä ja istuu valmiiseen pöytään. Ilta ja viikonloput menevät harrastuksissa tai tietokoneella /pelatessa Playstationia.
Olen sanonut nätisti, vähemmän nätisti, itkenyt, rukoillut, pyytänyt, huutanut, raivonnut, mutta mitään ei tapahdu. Tai no, vie ehkä kerran roskat, mutta siihen se jää. Hemmetti ihan kuin olisin yksinhuoltaja.
Mikä tähän auttaa? Tekisi mieli jo anopilta kysyä, että teettikö mahdollisesti lapsillaan ikinä kotitöitä.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

No minkälaista apua haluat? Emminä voi sinua auttaa tässä hommassa kai mitenkään. Jos olet jo kaikkea yrittänyt ja mikään ei mieheen tehoa, niin jaa-a.. Joko jatkat sitä itse touhuamista tai sitten heivaat ukon kuikkaan. Onko ukkos melkoisen nuori, jos ei muuta tee kuin pelailee ja harrastelee. Ei kuulosta kyllä perheenisältä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No minkälaista apua haluat? Emminä voi sinua auttaa tässä hommassa kai mitenkään. Jos olet jo kaikkea yrittänyt ja mikään ei mieheen tehoa, niin jaa-a.. Joko jatkat sitä itse touhuamista tai sitten heivaat ukon kuikkaan. Onko ukkos melkoisen nuori, jos ei muuta tee kuin pelailee ja harrastelee. Ei kuulosta kyllä perheenisältä.

"Melkoisen nuori.." taidat pitää perheenisänä sellaista 80-90 luvun tossukkaa? Tuohan on ihan normaali perheenisän toiminta juuri jostain 60-70 luvuilta.

Vierailija

Mun tuntemista perheenisistä lähes kaikki on tuollaisia, mitä nyt harrastukset vähän vaihtelee. Kaiken vapaa-ajan koittavat olla erossa perheestään. Ei onneksi kaikki.

Vierailija

Lopeta ruikuttaminen ja jätä se luuseri. Jotkut miehet ovat vain selkäragattomia vätyksiä eikä heitä kannata katsella. Suomesta löytyy paljon ahkeria kunnollisia miehiä.

Vierailija

Jätä itsekin hommat tekemättä. Voi alkaa ukolla kyrsiä kun on pitnyt kolmatta viikkoa samoja alushousuja.

Tilanne jatkuu tasan niin kauan kun jatkt täysihoitoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

työelämässä, kaikki aloittajan harteilla ja silti arkipäivänä 12.47 av-paskapalstalla ulisemassa provonsa kanssa?

Kyllä. Olin juuri 5 edellistä yötä töissä .
Ap

Vierailija

eihän nuo miehet koskaan tee mitään järkevää. 

mun mies ei hetkahtanut nalkutuksesta yhtään mutta kun olin hiiltynyt ja jäähtynyt niin onnistuin vaihtamaan tyyliä, sanoin että minusta tuntuu pahalta eikä hän näytä arvostavan minua koska ei auta kotitöissä. nyt tekee jotain järkevää mutta edelleen, teen itse sen vähintään 70% koska miestä ei vaan kiinnosta onko puhtaita vaatteita, ruoka voi olla nakkia mikrossa, kolmen viikon pölyt ei ole vielä häiritsevää ja roskia voi limpata roskikseen isojakin määriä ennenkuin ne pitää viedä jne  argh!

lakkasin tekemästä ruokaa ja aloin lajitella pyykit ensin omiin ja sitten hänen jos niitä koneeseen mahtuu, tiskauksen onneksi hoitaa kone ja koitan katsella pois nurkista kun on pölyä, onneksi ei ole pieniä lapsia koska menisi hermo. jospa se siitä heräisi ettei asu hotellissa. käymme molemmat töissä eikä ole isoja pihahommia joten kotityötkin pitäisi hoitua tasan. 

olet mahdollistaja kuten minäkin..

Vierailija

Erosin ex-miehestäni ja suurin syy siihen oli miehen kotitöihin osallistumattomuus. En ole katunut hetkeäkään, vaikka mies oli muuten suht kunnollinen, ei juopotellut tai haukkunut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Erosin ex-miehestäni ja suurin syy siihen oli miehen kotitöihin osallistumattomuus. En ole katunut hetkeäkään, vaikka mies oli muuten suht kunnollinen, ei juopotellut tai haukkunut. 

Näin tekis minunkin mieli tehdä. Ihan toivotonta. Tänään hänellä on ollut vapaapäivä. Kun tulin töistä, niin ei ollut edes koiraa kusettanut ja kello oli 13. Nyt pelaa kaverinsa kanssa jotain älytöntä Pleikkarilla.
Ap

Vierailija

Älä nyt hyvä ihminen anoppiasi syytä. Ei ole hänen syy että pojasta on tuollainen tullu. Kuten jo edelliselle kirjoittajalle sanoin. Niin sinua kohdellaan kun annat kohdella.

Tee loppu asiasta. Älä passaa. Hyvin yksinkertaista. Et saa tahtoasi läpi huutamalla ja itkemällä. Käytä järeämpiä konsteja,niitä meillä naisilla kyllä riittää.

Ensin päätä onko se mies niin rakas sulle että se vuoksi kannattaa kädenvääntöä tehdä. Jos ei niin erota. Jos on niin sitten toimeksi.

Älä laita hälle ruokaa. Älä tiskaa hänen astioitaan. Älä pese hänen pyykkejään. Äläkä siivoa hänen jälkiään. Ym. Hyvin yksinkertaista.

Kyllä hän sen huomaa lopulta mistä kiikastaa. Sitten on aika keskustella mitä töitä kumpikin tekee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tekis minunkin mieli tehdä. Ihan toivotonta. Tänään hänellä on ollut vapaapäivä. Kun tulin töistä, niin ei ollut edes koiraa kusettanut ja kello oli 13. Nyt pelaa kaverinsa kanssa jotain älytöntä Pleikkarilla.
Ap

Älä passaa sitä. Mulla samanlainen ukko, 25v eikä osannut edes vaatteita pestä pesukoneessa kun vuosi sitten muutettiin yhteen. Äityli oli aina pessyt. Mutta älä myöskään huuda tai raivoa, hiljaisuus tekee teränsä. Meillä rupesi parin viikon kuluessa jopa sanomaan että ''pitäisköhän pestä pyykkiä'', mitään en tehnyt ja pesi itse. En ole enää mahdollistaja. Tsemppiä. Ps. Aikuiset miehet pelaamassa pleikkaa on perseestä (AV toki ei. ;))

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

eihän nuo miehet koskaan tee mitään järkevää. 

mun mies ei hetkahtanut nalkutuksesta yhtään mutta kun olin hiiltynyt ja jäähtynyt niin onnistuin vaihtamaan tyyliä, sanoin että minusta tuntuu pahalta eikä hän näytä arvostavan minua koska ei auta kotitöissä. nyt tekee jotain järkevää mutta edelleen, teen itse sen vähintään 70% koska miestä ei vaan kiinnosta onko puhtaita vaatteita, ruoka voi olla nakkia mikrossa, kolmen viikon pölyt ei ole vielä häiritsevää ja roskia voi limpata roskikseen isojakin määriä ennenkuin ne pitää viedä jne  argh!

lakkasin tekemästä ruokaa ja aloin lajitella pyykit ensin omiin ja sitten hänen jos niitä koneeseen mahtuu, tiskauksen onneksi hoitaa kone ja koitan katsella pois nurkista kun on pölyä, onneksi ei ole pieniä lapsia koska menisi hermo. jospa se siitä heräisi ettei asu hotellissa. käymme molemmat töissä eikä ole isoja pihahommia joten kotityötkin pitäisi hoitua tasan. 

olet mahdollistaja kuten minäkin..

Tee ruokaa vain itsellesi ja pese vain omat pyykkisi. Siivouksesta voitte sopia yhdessä miten jaatte hommat ja millaisin aikavälein siivoatte. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat