Ammattikorkeakoulussa opinnäytteen tehnyt

tuskastunutopiskelija

Olen solmussa oman opinnäytteeni kanssa - totaalisesti. Ehkä alkava flunssa hidastaa kirjoitusta ja ymmärrystä, mutten kertakaikkiaan tajua enää mistään mitään!

Teen kvalitatiivista tutkimusta johtamisen aihealueeseen liittyen. Miten olette aloittaneet teorian kirjoittamisen? Lukeneet kokonaan kirjan, ja sitten kirjoittaneet, vai silmäilleet tekstiä ja laittanut tärkeimpiä asioita ylös? Ihan hirveä työ, jos joudun lukemaan kaikki kirjat alusta loppuun! 

Kommentit (7)

Vierailija

Aloitin lukemalla kirjoja alusta loppuun ja olin ihan suossa. Onneksi opinnäytetyön ohjaajani otti puheeksi, että on tarkoitus silmäillä ne tärkeimmät kohdat, ei missään tapauksessa lukea kaikkea. Onko koulullasi opinnäytetyöryhmiä, joissa kokoonnutaan säännöllisin väliajoin? Suosittelen osallistumaan opastuksen ja vertaistuen takia ja saa muutenkin pilkottua työtä osiin, kun on osa-deadlineja. 

Vierailija

No kun eilen juuri olin sellaisessa opinnäytetyön työstämisseminaarissa, ja siellä mulle tuli sellainen olo, että teen ihan väärin tätä työtäni. Oon tähänkin mennessä tehnyt joka ikisen koulutyön (ja myös aloitettanut opinnäytetyön) juuri siten, että luen pikaisesti silmäillen oleellisimmista kohdista tekstiä ja kirjoitan siitä eka suht suoraan tietokoneelle ja muokkaan tekstin "omaksi" kun oon jäsennelly kaikki samantyyliset asiat samaan kappaleeseen. 

Huh, ehkä siis en teekkään kaikkea ihan väärin, vaikka eilen sellainen kuva muiden opiskelijoiden kommenteista tulikin. 

ap

Vierailija

Mä otin koko homman aika rennosti. Tein kvantitatiivisen tutkimuksen, joka sisällytti nettikyselyn.

Teorian kirjoitin noin viikossa. Hain koulun kirjastosta 4-5 aiheeseen liittyvää teosta, lisäksi oli muutamia internetlähteitä. Työni käsitteli digitaalista mediaa ja markkinointia, eli teoriaan kirjoitin yleiskuvauksen mediasta, digitaalisesta mediasta ja sen keinoista sekä markkinoinnista, lisäksi syvennyin vielä tarkemmin tutkimuksen aiheeseen. En todellakaan lukenut yhtäkään kirjaa kannesta kanteen, vaan ihan raa'asti katsoin sisällysluettelosta ne kohdat joita tarvitsin ja poimin niistä tarvittavat tiedot.

Vierailija

Itse luin yhden kirjan kokonaan, joka piti sisällään työni pääasiallisen teoripohjan. Sitten silmäilin muita teoksia soveltuvin osin lukien vain ne kohdat, joissa oli jotain merkittävää. Lähteitä mulla oli tosin aika paljon. Mutta jos omaa hyvän silmäily silmän niin no problem. Mulle suurempi ongelma oli lukea menetelmä- ja tutkimuskirjallusuutta ja niiden avulla selittää miten tutkin ja analysoin :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulle suurempi ongelma oli lukea menetelmä- ja tutkimuskirjallusuutta ja niiden avulla selittää miten tutkin ja analysoin :D

ap vihaa myös tieteellisiä käsitteitä ja termejä - olen suht hyvin kartalla mitä teen ja miten, mutten saa sitä tieteellisesti ilmaistua paperille kovinkaan helposti. noh, jospa tämä tästä. analysointi on kyllä kvalissa vaikeaa (ainakin olettamukseni on se) kun ei voi niin suoraan lukea että x vastaajaa vastasi arvon y kysymykseen o. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta mitä teidän on tarkoitus osoittaa opinnäytetyöllänne?

omaa osaamista eritoten toimeksiantajalle, jotta se näkisi minussa potentiaalin? koululle en tätä tee, muuta kuin siinä mielessä, että haluan paperit ulos sieltä :D 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat