Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni työsuhde koeajalla purettiin... voi kökkö! :(

Vierailija

mies oli ollut pitkäaikaisesti työttömänä jo siis vuoden verran, nyt ehti reilun kuukauden olla työssä jossa lähin esimies ei naamasta tykännyt - ja oikeastaan alusta asti teki koko ajan pientä kiusaa epäreilujen työvuorojen ym muodossa. Lopulta ilmoitettiin ettei enää tarvi tulla töihin :( koska henkilökemiat eivät vaan kohtaa.. 

Tästä kai pätkähtää 90pvn karenssi työttömyyspäivärahaan automaattisesti? Onko mitään mahdollisuuksia saada  lyhempää karenssia :( meillä on rahat totaalisesti ihan loppu, itse olen hoitovapaalla.. Sosiaalitoimiston asiakkaaksi taidamme päätyä..

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Ei tule karenssia jos työnantaja antaa kenkää.

Ilmeisesti miehesi ei ole hoitanut töitään hyvin kun sai potkut. Puhuit epäreiluista työvuoroista, mitä tarkalleen ottaen tarkoitit. Jos mennään töihin tehdään työvuorot jotka on listassa, listat tehdään lakien mukaisesti ja riittävä lepoaika työvuorojen välillä.

Miehesi on vieraantunut työelämästä ja taitaapi olla työtä vieroksuva laiska luuseri. Onneksi on koeaika ja siinä ajassa työnantaja näkee onko työntekijästä kyseiseen työhön vai ei.

Älä puolustele miestäsi ja väitä että vika oli työnantajassa. Olen nähnyt näitä laiskoja luusereita joista ei ole työelämään. Kenkää tulee ihan aiheesta. 

Vierailija

Mistähän se johtuu että yleensä aina on hankaluuksia työpaikassa juuri niillä, joiden mielestä työvuorot ovat esimiehen henkilökohtaista v....lua työnantajalle?

Vierailija

"Alusta asti teki pientä kiusaa epäreilujen työvuorojen ym. muodossa.". Oikeesti, tyyppi on ollut vuoden työttömänä ja sitten kun saa töitä, heti on työvuorot epäreiluja. Ei oo todellista :-D

Vierailija

Totta on etten tarkemmin voi tietää oliko syy oikeasti työnteon laadussa vaiko työnjohdossa.. Tästä mulla on vain mieheni sana. Mutta ainakin aikaisemmissa töissään hän on todellakin ollut tunnollinen ja ahkera, työttömyysaikanakin on kyllä tehnyt osa-aikaista hommaa kun on sellaista saanut. 

Mieheni nyt ei ole ainoa joka samasta paikasta on lähtenyt pikaisesti tuon esimiehen alaisuudesta. Ja ne työvuorot, epäreilusti jaettu niin että (ilmeisesti tessin puitteissa) mieheni sai pelkkää iltavuoroa, sekä harmillisen pitkiä työputkia, joukossa jopa 10pvn työputki. Tämä kuitenkin kai tessin puitteissa, mutta muutenkin olisi tuon voinut järjestää.. Lisäksi työvuorolistaan tehtiin jatkuvasti muutoksia niistä ilmoittamatta.. 

Ja niin, voisinhan itse palata työhöni, eihän sitä pakko ole hoitovapaalla olla. Surullinen ajatus, vauva on vasta 8kk ja imetän vielä. Työhön olen ilmoittanut palaavani kun vaavi on 1v1kk ja kovasti kyllä haluaisin olla tämän viimeiseksi jäävän vauvani kanssa edes tuonne asti kotona. 

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu että yleensä aina on hankaluuksia työpaikassa juuri niillä, joiden mielestä työvuorot ovat esimiehen henkilökohtaista v....lua työnantajalle?

Kelle siis se esimies vittuilee?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tule karenssia jos työnantaja antaa kenkää.

Ilmeisesti miehesi ei ole hoitanut töitään hyvin kun sai potkut. Puhuit epäreiluista työvuoroista, mitä tarkalleen ottaen tarkoitit. Jos mennään töihin tehdään työvuorot jotka on listassa, listat tehdään lakien mukaisesti ja riittävä lepoaika työvuorojen välillä.

Miehesi on vieraantunut työelämästä ja taitaapi olla työtä vieroksuva laiska luuseri. Onneksi on koeaika ja siinä ajassa työnantaja näkee onko työntekijästä kyseiseen työhön vai ei.

Älä puolustele miestäsi ja väitä että vika oli työnantajassa. Olen nähnyt näitä laiskoja luusereita joista ei ole työelämään. Kenkää tulee ihan aiheesta. 

Oon täysin samaa mieltä. Jos työssä on koeaika, kannattaa ihan mukisematta tehdä kaikki työvuorot mitä laitetaan. Ei oo kyllä ihan järkevää hommaa alkaa työajoista valittamaan. Työvuoroista voi hoksauttaa sitten kun on jo jalat tukevasti maassa työpaikan suhteen, jos kokee, että ne edelleen jaetaan hyvin epäreilusti. Voi tätä minäminäminä -aikakautta. En syytä kaikkia työttömiä, mutta kyllä suurin osa saa katsoa itseään peiliin jos ei työtä löydy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Totta on etten tarkemmin voi tietää oliko syy oikeasti työnteon laadussa vaiko työnjohdossa.. Tästä mulla on vain mieheni sana. Mutta ainakin aikaisemmissa töissään hän on todellakin ollut tunnollinen ja ahkera, työttömyysaikanakin on kyllä tehnyt osa-aikaista hommaa kun on sellaista saanut. 

Mieheni nyt ei ole ainoa joka samasta paikasta on lähtenyt pikaisesti tuon esimiehen alaisuudesta. Ja ne työvuorot, epäreilusti jaettu niin että (ilmeisesti tessin puitteissa) mieheni sai pelkkää iltavuoroa, sekä harmillisen pitkiä työputkia, joukossa jopa 10pvn työputki. Tämä kuitenkin kai tessin puitteissa, mutta muutenkin olisi tuon voinut järjestää.. Lisäksi työvuorolistaan tehtiin jatkuvasti muutoksia niistä ilmoittamatta.. 

Ja niin, voisinhan itse palata työhöni, eihän sitä pakko ole hoitovapaalla olla. Surullinen ajatus, vauva on vasta 8kk ja imetän vielä. Työhön olen ilmoittanut palaavani kun vaavi on 1v1kk ja kovasti kyllä haluaisin olla tämän viimeiseksi jäävän vauvani kanssa edes tuonne asti kotona. 

AP

Montako lasta teillä on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Alusta asti teki pientä kiusaa epäreilujen työvuorojen ym. muodossa.". Oikeesti, tyyppi on ollut vuoden työttömänä ja sitten kun saa töitä, heti on työvuorot epäreiluja. Ei oo todellista :-D

Näinhän se usein menee niiden kohdalla jotka ovat työttöminä ja joita ei työnteko oikeastaan kiinnostakaan eivätkä oikein mitään osaakaan. Kaikki työelämässä on heille huonosti ja esimies kettuilee ja kiusaa. Hohhoijaa! Aloittajan tapauksessa ratkaisu oli varmasti onnistunut molemmin puolin kun työsuhde purettiin jo koeajalla.

Vierailija

Sitä saa mitä tilaa.

Jos työ on vuorotyötä niin toki siinä pitää iltojakin tehdä.

Itselläni on iltapainotteinen työ eikä haittaa yhtään. Asennekysymys. Jos on motivoitunut tekemään työtä ei ajankohdalla ole väliä.

"naama ei miellytä" - miksiköhän. Jos on pitkin hampain töitä tehnyt ja natissut iltavuoroista niin tottakait sai aiheesta potkut.

Jos miehesi hakee vain päivätöitä pitää se mainita työtä hakiessa. Säästyy työnantajan resurssit perehdytyksestä ja väärästä rekrytoinnista. 

Miehesi ei ole työtä hakiessaan sanonut etteivät illat hänelle sovi, ei häntä olisi sinne palkattu jos olisi sanonut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Jos työ on vuorotyötä niin toki siinä pitää iltojakin tehdä.

Itselläni on iltapainotteinen työ eikä haittaa yhtään. Asennekysymys. Jos on motivoitunut tekemään työtä ei ajankohdalla ole väliä.

"naama ei miellytä" - miksiköhän. Jos on pitkin hampain töitä tehnyt ja natissut iltavuoroista niin tottakait sai aiheesta potkut.

Jos miehesi hakee vain päivätöitä pitää se mainita työtä hakiessa. Säästyy työnantajan resurssit perehdytyksestä ja väärästä rekrytoinnista. 

Miehesi ei ole työtä hakiessaan sanonut etteivät illat hänelle sovi, ei häntä olisi sinne palkattu jos olisi sanonut. 

On eri asia tehdä vuorotyötä tai pelkkää iltaa. Ehkä haastattelussa on luvattu vuoroja monipuolisesti, mutta sitten annetaan vain huonoimmat vuorot. Kyllä se olisi minun mielestäni epäreilua. Itsekin yhdessä työpaikassa sain aina huonoimman vuoron. Keskellä päivää 4h. Kauaa en siinä firmassa onneksi joutunut olemaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat