Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni työsuhde koeajalla purettiin... voi kökkö! :(

Vierailija
20.10.2015 |

mies oli ollut pitkäaikaisesti työttömänä jo siis vuoden verran, nyt ehti reilun kuukauden olla työssä jossa lähin esimies ei naamasta tykännyt - ja oikeastaan alusta asti teki koko ajan pientä kiusaa epäreilujen työvuorojen ym muodossa. Lopulta ilmoitettiin ettei enää tarvi tulla töihin :( koska henkilökemiat eivät vaan kohtaa.. 

Tästä kai pätkähtää 90pvn karenssi työttömyyspäivärahaan automaattisesti? Onko mitään mahdollisuuksia saada  lyhempää karenssia :( meillä on rahat totaalisesti ihan loppu, itse olen hoitovapaalla.. Sosiaalitoimiston asiakkaaksi taidamme päätyä..

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kerran potkut koeajalla. Ei ollut minussa mitään vikaa, vaan yksi johtotason tyyppi, joka halusi paikkaan miespuolisen, junaili homman niin. Hän ei ollut tekemässä valintaa. Sitten vielä pisteenä i:n päälle sain asiakkailta sellaisia kehuja, joissa morkattiin mielestäni vähän liiankin tylysti talossa pitempään olleita ja se kävi parilla itsetunnon päälle. 

No joo, kun haastattelussa kerroin rehellisesti, tai hiukan kaunistelin, että olin epäpätevä ja siihen haluttiin korkeammin koulutettu, niin pomo vain sanoi, no ei tuota paikkaa lasketa. Selvisi vasta jälkeenpäin, että kyseisellä paikalla on tosi paska maine. Eihän se mikään ihannepaikka ollut muuten, mutta palkka ok ja hommat ok. Minulla ei tosin ollutkaan sitä vaadittua koulutusta, mutta osasin ne hommat. Se saattoi myös käydä joillakin hermoon, kun tein töitä väärällä koulutuksella ja osasin silti. 

En saanut karenssia. Selitin selvityspyynnössä että koulutustaustani ei ollut odotettu, lisäksi selitin kyllä joitakin pieniä juttuja, joista saattoi jo aavistaa, että saa lähteä. Ei ole ollut ongelmia yhdessäkään toisessa työpaikassa. Nykyään olen vakituisessa työssä. Ei minulla tuollakaan ollut ongelmia, enemmänkin muilla oli ongelmia suhtautua minuun. Asiakkaiden kanssa meni loistavasti. 

Vierailija
62/62 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa töissä eli 20 päivää ja koki jo että epäreilua. Ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä