Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on tulossa "se nalkuttava muija"

Vierailija

Suhteen alussa pari-kolme vuotta sitten olin rento, hyväntuulinen ja onnellinen parisuhteessa. Viime aikoina olen huomannut saavani tatin otsaan yhä enenevässä määrin asioista, joita mieheni tekee. Ärsyynnyn ihan mitättömistä asioista enkä osaa kontrolloida ärsyyntymistä mitenkään. Toisaalta en tahtoisi näyttää tätä miehelle koska tiedän itsekin että tämä on ihan naurettavaa, joten hänelle asia kai näkyy niin että muutun hiljaiseksi ja tiuskin kertomatta mitään syytä.

Olen muistini ajan ollut sellainen, että jos minulle tulee jokin tunne, en pääse siitä eroon - olkoon se suru, liikutus, jännitys, innostuneisuus, ärsyyntyneisyys. Jään siis tuon saman tunteen valtaan pitkäksi ajaksi enkä saa harhautettua sitä. Tämä ei tietysti haittaa jos kyseessä on positiivinen tunne, mutta ongelma on että negatiiviset tunteet ovat alkaneet triggeröityä yhä helpommin. Saatan olla tuntikaupalla pahalla päällä siksi, että mieheni on pari minuuttia myöhässä, tai ei ole täyttänyt astianpesukonetta kuten sovittiin, tai kuuntele minua kun yritän kysyä jotain. Ja pahalla päällä siis en ole oikeasti minkään noista syistä takia, vaan kun saan tuon negatiivisen tunnetilan, niin kaikki ympärillä oleva alkaa myös ärsyttää - yhtäkkiä näen viemättömät roskat tai myöhässä olevat kirjaston kirjat tai lattialla olevan takin ja ärsytys vain yltyy - toki miestäni kohtaan koska "hänhän tähän tunnetilaan on syyllinen".

Naurettavaa, eikö! Onko tämä vain jotain itsenäisyydestä luopumisen tuskaa (olemme asuneet yhdessä alle vuoden) vai pitäisikö käydä poppamiehellä? En todellakaan tahtoisi olla pahalla päällä pikkuasioista, varsinkaan kun tämä DINK-elämä on varmasti helpointa aikaa enkä voi kuvitella millainen ihmismonsteri olisin esim. pikkulasten äitinä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hah, hyvä että huomaat varoitusmerkit. Varmaan miehesi on huomannut ne myös ja etsii jo uutta leppoisampaa koloa.

Vierailija

Lopeta ehkäsypillerit ja tehkää lapsi senkin hormonihirmu!!Selvästikin sulla nyt vähä kiehuu ylitse ja kaipaat jotain mitä hoivata..ihan selvää hormonien aiheuttamaa vittumaisuutta..kuulostaa tutulta!

Vierailija

Etsit isokullisen rakastajan, jonka kanssa voit purkaa paineet. Miehesi toimikoot maksumiehenä yhteiselle elämällenne.

Vierailija

Jahas, täällähän iloisia vastauksia on. En käytä pillereitä enkä aio tehdä lapsiakaan just nyt. Ja rakastajallekaan ei ole tarvetta. Muita ehdotuksia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jahas, täällähän iloisia vastauksia on. En käytä pillereitä enkä aio tehdä lapsiakaan just nyt. Ja rakastajallekaan ei ole tarvetta. Muita ehdotuksia?

Ei ole ehdotuksia, valitan, mutta vuosia vastaavissa sielunmaisemissa eleskellyt  antaa kokemuksestaan: Mieti nyt kuule tarkkaan, annatko tilanteen jatkua. Onko muita suhteita takana, ärsyttikö noin silloinkin? Mun on myöhäistä lähteä, mutta sulla taitaa olla paremmin asiat kuitenkin. 

Esim: Mies keittää itselleen teetä, astiat, hunajapurkki, vedenkeitin, kaikki jää mikä mihinkin. Muruja koko keittiö pullollaan. Eteinen täynnä 46-numeroisia kanootteja, eli hypit siinä sitten yli tai potkit mennessäsi. Mies tarvitsee saksia tai taskulamppua ym, ja joka värkki on kadoksissa jäljiltään. Työkalut kaikkialla muualla kuin niille varatussa paikassa. Inhottava tupakka haisee, ja jos otetaan alkoa, ei mies saa stopattua ei sitten millään, ennen kuin olen suoraa huutoa vetänyt kaksi päivää. Voisin kirjoittaa ainakin kilometrin lisää.......

Ei se alkuun tällainen sika ollut. Mua ei ole koskaan vituttanut ja ärsyttänyt näin paljon koko elämässä! Ja päälle päätteeksi niin tyhmä, tai sitten vaan välinpitämätön, ettei ymmärrä mitään mitä yritän sanoa. Ainoastaan jos imisin tuota minuutin munaa, olisi kaikki hyvin, muuten saamaton ja aloitteeton vätysten vätys. Kiitos, anteeksi ja hyvää päivänjatkoa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ehdotuksia, valitan, mutta vuosia vastaavissa sielunmaisemissa eleskellyt  antaa kokemuksestaan: Mieti nyt kuule tarkkaan, annatko tilanteen jatkua. Onko muita suhteita takana, ärsyttikö noin silloinkin? Mun on myöhäistä lähteä, mutta sulla taitaa olla paremmin asiat kuitenkin. 

Esim: Mies keittää itselleen teetä, astiat, hunajapurkki, vedenkeitin, kaikki jää mikä mihinkin. Muruja koko keittiö pullollaan. Eteinen täynnä 46-numeroisia kanootteja, eli hypit siinä sitten yli tai potkit mennessäsi. Mies tarvitsee saksia tai taskulamppua ym, ja joka värkki on kadoksissa jäljiltään. Työkalut kaikkialla muualla kuin niille varatussa paikassa. Inhottava tupakka haisee, ja jos otetaan alkoa, ei mies saa stopattua ei sitten millään, ennen kuin olen suoraa huutoa vetänyt kaksi päivää. Voisin kirjoittaa ainakin kilometrin lisää.......

Ei se alkuun tällainen sika ollut. Mua ei ole koskaan vituttanut ja ärsyttänyt näin paljon koko elämässä! Ja päälle päätteeksi niin tyhmä, tai sitten vaan välinpitämätön, ettei ymmärrä mitään mitä yritän sanoa. Ainoastaan jos imisin tuota minuutin munaa, olisi kaikki hyvin, muuten saamaton ja aloitteeton vätysten vätys. Kiitos, anteeksi ja hyvää päivänjatkoa!

Tämä on ensimmäinen vakava suhteeni (olemme molemmat kolmekymppisiä). Siksi mietinkin voiko olla vain siitä kyse, että olen tottunut jo elämään itsekseni ja siksi kaikki, mikä ei mene omien suunnitelmieni mukaan, alkaa vituttaa.

Tilanteesi kuulostaa inhottavalta, voimia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ensimmäinen vakava suhteeni (olemme molemmat kolmekymppisiä). Siksi mietinkin voiko olla vain siitä kyse, että olen tottunut jo elämään itsekseni ja siksi kaikki, mikä ei mene omien suunnitelmieni mukaan, alkaa vituttaa.

Tilanteesi kuulostaa inhottavalta, voimia!

Kiitos! :)

Kunpa et hätiköisi itseäsi väärän ihmisen kanssa huonoon ja epätyydyttävään elämään. Joskus vaan kuitenkin sen kuuluisan aidan takana odotteleekin, jos ei se "oikea", mutta sopivampi kumppani. Olen sitä mieltä, että pitäisi katsella useampaan suuntaan ennen vakiintumista. Elämätön elämä on painajainen. Voimaa vaan sullekin, ja paljon! Vaikea asia pohdittavaksi, kun on hyvä olla ja sitten taas ei kuitenkaan.

Vierailija

Onko elämässäsi jotenkin muuten huono vaihe menossa? Esimerkiksi työtilanteesi suhteen, liian vähän aikaa harrastaa tms.? Ainakin itsestäni huomaan sen, että jos on stressiä tai muuten nuiva olo niin olen ihan normaali ja mukava kaikille muille mutta hermostun herkemmin miehelle pikkujutuistakin. Olen opetellut ihan tietoisesti huomaamaan kun alan käyttäytyä epäreilusti miestä kohtaan ja katkaisemaan sen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko elämässäsi jotenkin muuten huono vaihe menossa? Esimerkiksi työtilanteesi suhteen, liian vähän aikaa harrastaa tms.? Ainakin itsestäni huomaan sen, että jos on stressiä tai muuten nuiva olo niin olen ihan normaali ja mukava kaikille muille mutta hermostun herkemmin miehelle pikkujutuistakin. Olen opetellut ihan tietoisesti huomaamaan kun alan käyttäytyä epäreilusti miestä kohtaan ja katkaisemaan sen.

Tämä on varmasti osa totuutta, töissä on vähän hankalaa. Jännä ilmiö tosiaan - minulla sama, että muut ihmiset eivät niinkään ota aivoon vaan vain mies. Ehkä miestä kohtaan on "suuremmat odotukset" kuin muita kohtaan. Mies on huono antamaan minulle palautetta äksyilystäni, pitäisi kai sanoa suoraan että minut pitää keskeyttää kun jäkätys lähtee hanskasta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Mindfulness voisi hyvinkin auttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Mindfulness voisi hyvinkin auttaa.

Mindfulnessia ovat muutkin kehuneet, pitää alkaa selvitellä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut tarpeeksi omaa aikaa mieheltäsi? 

Saisin, mutta en ehkä osaa ottaa sitä, tai keksiä mitään mielekästä tekemistä johon upottaa ajatukset.

Vierailija

Hei, minulla oli sama ongelma, mutta vaihdoin miestä. Jälkeenpäin ajateltuna en ole yhtään varma että vika oli miehessä... Mieti tarkkaan.

vähän samaa kokenut

Mieti, mikä sinua vaivaa tai ahdistaa.  Joskus parisuhteessa kuvittelee, että kumppanin tehtävä on poistaa kaikki paha mieli. Sitten, kun kumppani ei siihen pystykään, niin siitä pettyy ja suuttuu jotenkin alitajuisesti toiselle. Tällöin kaikki toisessa voi alkaa ärsyttämään. Ei kumppanisi ole vastuussa sinun hyvinvoinnistasi vaan sinä itse.

Suhteen alkuhuuma voi poistaa (lähes) kaiken pahan mielen, mutta kun aikaa kuluu ja arki alkaa, normaalit hankalatkin tunteet saa enemmän tilaa. Ei niitä tarvitse säikähtää. Onnellisessakin suhteessa on myös huonoa oloa, etenkin sellaista, joka ei oikeasti edes liity kumppaniisi. Kannattaa pysähtyä ja kuunnella itseään.

Puhu myös kumppanillesi tunteistasi ja ajatuksistasi. Olkaa avoimia toisillenne, niin ilmapiirikin voi keventyä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat