Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietättekö halloweenia?

Vierailija

Minä kokeilin sitä viime vuonna. Kutsuin kavereita kylään, katsottiin kauhuelokuvia, syötiin pizzaa, popcornia ja karkkeja. Tein parvekkeelle kurpitsalyhdyn.
Ei vain tullut oikeata tunnelmaa. Se oli kuin tavallinen ilta jossa katsottiin elokuvia.

Miten luoda oikea tunnelma? Miten täällä Suomessa voi viettää halloweenia?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Lasten kanssa tehdään jonkinlainen Halloween. Teeman mukaisia koristeluita, tarjottavia ja tietysti heille sopivia kauhuelokuvia.

Muksut ainakin tykkäävät =)

Vierailija

Suomessahan on parhaat mahdollisuudet, kun on jo pimeää.

Mä raahaan olkia pihalle, teen kurpitsalyhtyjä. Sisällä vain kynttilöitä valaistukseen, mustia.

Jätesäkeistä saa käteviä mustia riekaleita, joita voi ripustella luurankojen ja pääkallojen kanssa. Osan käsittelin fosforimaalilla, että hohtavat pimeässä.

Sitten harsoja ja hörsöjö, hämähäkkejä seinille..

Ruuaksi halloween aiheista helppoa pöperöä, netistä löytyy kaikkeen makuun. Kurpitsakeittia ja veristä pihviä viimeksi ja hedelmäsalaattia..

Tietenkin juhlan kruunaa naamiaiset! Ei telkan ääressä möllötystä, vaan musaa, tanssia ja jutustelua. Aikuisten juhlissa voi maistella vaikka karpaloboolia.

Vierailija

itse olen töissä pikkubaarissa jossa järjestetään halloweenbileet, asiakkaita toivotaan pukeutumaan mutta teen halukkaille myös ilmaiseksi maskeeraustarvikkeilla ja tekoverellä halutessaan pieniä maskeerauksia, henkilökunta on tottakai pukeutunut ja paikka on koristeltu halloweenteemaisesti, tarjolla on erilaisia teemaan sopivia drinkkejä (bloody mary, apinan aivot, karkkimatoja juomissa) ja iltaan kuuluu pukukilpailu. kivaa on! koti-ilta-halloweenia en ehkä osaisi juhlia, siihen voisi juuri olla vaikeaa saada tarpeeksi tunnelmaa aikuisten kesken, mutta lapsille taas olisi ihanaa järjestää jotain tuollaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on parhaat mahdollisuudet, kun on jo pimeää.

Mä raahaan olkia pihalle, teen kurpitsalyhtyjä. Sisällä vain kynttilöitä valaistukseen, mustia.

Jätesäkeistä saa käteviä mustia riekaleita, joita voi ripustella luurankojen ja pääkallojen kanssa. Osan käsittelin fosforimaalilla, että hohtavat pimeässä.

Sitten harsoja ja hörsöjö, hämähäkkejä seinille..

Ruuaksi halloween aiheista helppoa pöperöä, netistä löytyy kaikkeen makuun. Kurpitsakeittia ja veristä pihviä viimeksi ja hedelmäsalaattia..

Tietenkin juhlan kruunaa naamiaiset! Ei telkan ääressä möllötystä, vaan musaa, tanssia ja jutustelua. Aikuisten juhlissa voi maistella vaikka karpaloboolia.

Kuulostaa hyvältä. En nähnyt viime vuonna vaivaa, teen nyt toisin.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

itse olen töissä pikkubaarissa jossa järjestetään halloweenbileet, asiakkaita toivotaan pukeutumaan mutta teen halukkaille myös ilmaiseksi maskeeraustarvikkeilla ja tekoverellä halutessaan pieniä maskeerauksia, henkilökunta on tottakai pukeutunut ja paikka on koristeltu halloweenteemaisesti, tarjolla on erilaisia teemaan sopivia drinkkejä (bloody mary, apinan aivot, karkkimatoja juomissa) ja iltaan kuuluu pukukilpailu. kivaa on! koti-ilta-halloweenia en ehkä osaisi juhlia, siihen voisi juuri olla vaikeaa saada tarpeeksi tunnelmaa aikuisten kesken, mutta lapsille taas olisi ihanaa järjestää jotain tuollaista.

Baarissa juhliminen kuulostaa helpommalta tavalta viettää halloweenia. Pitääkin etsiä netistä missä on teemailtoja.
Ap

Vierailija

Niin ja tosiaan, totta kai me myös pukeudumme teeman mukaan (myös aikuiset). Kaupoissa myydään paljon noita maskeerausjuttuja (ja vieläpä melko edullisesti). Lapset tykkäävät kun tehdään esim. ammottava haava otsaan.

Karkeista muuten ehdoton suosikki on "silmäkarkki". Aina K-kaupassa olen nähnyt niitä. Ovat sellaisia tahmaisia silmämunia, joista tulee sisältä jotain punaista nestettä.

-ykkönen-

Vierailija

Vietetään isolla porukalla aikuisten kesken! :) Kaikilla halloween asut, kämppä koristeltu teeman mukaan ja halloweenmusaa taustalla. Ajattelin ostaa karkkimatoja ja uitella niitä votkassa. Karkkikaupasta saa myös kurpitsan näköisiä vaahtokarkkeja. 

Vierailija

En tykkää kauhuelokuvista. Olen niitä herkempiä jotka alkaa  voida pahoin verisistä käsistä ja silmämunaboolista. En siis vietä halloweenia. Tuollaisena amerikan meininkinä jossa on naamiaisasuja ja karkkikerjuuta ovilta oville se voisi olla hauskaa, mutta ei innosta tälleen.

Vierailija

Miksi tänne on suostuttu ottamaan tällainen krääsäjuhla Amerikan malliin. Kauppiaat tietty innostuneet markkinoimaan

Vierailija

Olette kai niin nuoria, ettei teiltä ole vielä kuollut läheisiä, joita pyhäinpäivänä muistelisitte, kun teette tästä hupikarnevaalin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vietetään isolla porukalla aikuisten kesken! :) Kaikilla halloween asut, kämppä koristeltu teeman mukaan ja halloweenmusaa taustalla. Ajattelin ostaa karkkimatoja ja uitella niitä votkassa. Karkkikaupasta saa myös kurpitsan näköisiä vaahtokarkkeja. 

karkkimatojen uitto votkassa saa ne vain sulamaan, mutta tässä vinkki vastaaviin; tee haluamastasi alkoholista ja valmiista värikkäistä jello-pakkauksista sekoitus, joita kaadat pilleihin joiden toinen pää on suljettu teipillä (kannattaa leikata haitariosuus pilleistä irti,rikkoo helposti myöhemmin madot). pistä pystyasennossa juomalasissa jääkaappiin. sitten bileissä käytät pillejä hetken lämpimän veden alla ja puristat madot ulos pilleistä juomiin lillumaan tai ällöttävästi lasinreunalle roikkumaan tms :) viinaahan noissa tosin on tuhottoman vähän per kpl, joten sama tehdä ihan vain puhtaasta jellosta ja nauttia alkoholilasin kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänne on suostuttu ottamaan tällainen krääsäjuhla Amerikan malliin. Kauppiaat tietty innostuneet markkinoimaan

Suomessa on kovin vähän mitään juhlia joten ihan kiva, että Amerikasta rantautuu tänne edes jotakin. Joo, on täällä pyhäinpäivä. Suomalaiseen tyyliin sekin "juhlitaan" pönöttämällä kotona suupielet alaspäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olette kai niin nuoria, ettei teiltä ole vielä kuollut läheisiä, joita pyhäinpäivänä muistelisitte, kun teette tästä hupikarnevaalin.

on kuollut läheisiä, mutta modernina ihmisenä voin muistella heitä muuten kuin yhtenä ennaltamäärättynä päivänä vuodessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat