Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYSKEIJUT TORSTAIHIN****

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran näistä merkitsemistavoista, että esim.rv8+3 tarkoittaa, että raskaus on kestänyt 8 viikkoa ja 3 päivää elikkä silloin elellään raskausviikkoa 9, selitinkö tarpeeksi yksinkertaisesti.

vauva06 rv8+3

Vierailija
22/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa alkoi turvotella jo näillä viikoilla, minusta nimittäin todella tuntuu,e ttä vatsan pyörsityminen johtuu nyt kyllä turvottamisesta. Onko muilla samanlaista?

vauva06 rv8+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leahki:

Napa on nyt sitten ihanan sinilaikukas, Fragmin-pistosten myötä. Mites sulla Neronja?? Tuleeko sinulle helposti mustelmia.

Mulla näkyy navan ympärillä vain sellaisia hyvin pieniä punertavia/sinipunertavia pisteitä ja itse asiassa nuokin näkyy häviävän aika nopeasti. Mistä syystä sinulle on määrätty nuo pistokset? Onko sinullakin todettu spr:n hyytymispaketissa jotain? Oliko sulla jo edellisessä raskaudessa nuo pistokset käytössä ja millainen tausta sinulla yleensäkin on raskauksien/km:jen suhteen? Itsellä meinaa välillä epätoivo iskeä, joten toivoisin, että jostain löytäisin positiivisia ja onnistuneita kokemuksia.

neronja rv10+0

Vierailija
24/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaalla lasten kanssa ja oon ollut extra huono äiti :( On niin väsy mitään saamaton olo, että vaan äksyttää. Saatiin sentäs käytyä perhekerhossa, mutta piristänyt se ei tippaakaan. Virkistän sitten tässä itteeni jäätelöllä, kun lapset nukkuu. Oon epäreilu. Kämppäkin aivan mullin mallin. Blääh. Koira nukkuu tyytyväisenä lasten toppapukujen päällä eteisessä. Jotain sentäs osaan ilahduttaa :)

Mulla on eka lääkärineuvola jo ens viikolla. Tuntuukin tässä tämä alkuraskaus menevän sukkelasti. Ekan ja tokan neuvolan välillä reilu 2 viikkoa ja ultrakin jo 2.3. Aattelin, ettei ne mulla pidä hoppua noiden neuvoloiden kanssa, kuopusta ootellessa eka lääkärineuvola tais olla paljon myöhemmin.

ÖTTIMÖTIÄINEN: Miten meni siellä Tukholmassa? Mitä puuhasitte? En tiiä, ootko jo kertonu matkasta, kun en ole pariin päivään lukenu viestejä. Meillä Tukholman risteily ens viikolla, mennään koko perhe.

Taidan mennä sohvalle muate :) -piias- rv 9+3

Morot kaikille uusille :)

Vierailija
25/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vauva 2006. Oishan tuo pitäny maalaisjärjelläkin jotenki tajuta, mutta se järki taitaa olla tuolla pöntössä;) Mistä voikin tulla tuohon mahan pömpöttämiseen...Musta tuntu että aluksi keräs tosi paljo nestettä ja housut alko heti kiristää, mutta nytkun ei enää pysy paljo mikään soisällä niin ollaan palttu ihan normaalimittoihin. Mikä muuten on viä erilaista suomes ja itävallas niin tuntuu että tää se vauva uutinen sanotaan aikasemmin ja nimenomaan suositellaan työnantajalle sanomaan mahdollisimman aikasin, koska sillon työnantaja ei voi raskauden livulla irtisanoa ja on mahdollisuus pyytää taukoja, toisn sit voi olla että ne taukojen ajat lisätään työaikaan. Muutenkin se on vaikea päättää kelle sanoa ja milloin. Mun kohdalla se nyt tulee vaan vastaan kun tuo syöminen on heikkoa ja vessaskäynti vahvaa niin ei siinä monelle jää tilanne epäselväksi. Miten te ootte kertoneet tai suunnitelleet kertomista lähimmille?

T:Huuheli

Vierailija
26/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tervetuloa uudet keijut!

Mulla on myös eka lääkärineuvola ensi viikolla. Ensimmäinen neuvolakäynti oli viime viikolla ja siellä ei edes yritetty kuunnella sydänääniä, mutta kuulemma lääkäri sitten yrittää. Jännittää jo nyt; välillä hiipii mieleen ajatus, onko masussa kaikki kunnossa... Mutta ei auta kuin toivoa parasta.

Muuten ei mitään uusia kuulumisia, paitsi että tänään ei ole tarvinnut oksentaa ja muutenkin on ollut vähän parempi olo. Hyödynsin hyvän päivän hyökkäämällä heti aamusta labrakokeisiin (neuvolassa ei ole labraa, joten täytyy käydä eri paikassa kokeissa).

terkuin

Toukka06 (rv 10+0)

Vierailija
27/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks lääkäri sano aika hyvin....nainen on keskimäärin noin 2-3kertaa raskaana elämänsä aikana ja saa sillon olla myös itsekäs...eli nauti pienistä hetkistä rentoutua...kyllä ne asiat myöhemminkin hoituu:)

Vierailija
28/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään, nimittäin vihdoinkin sain vietyä kirpparille vaateita, joita olen jo vuosikausia pyöritellyt nurkissa ja aina asunnostakin toiseen, vaikkeivat olisi mahtuneetkaan aikoihin, osa on roikkunut mukana jostain yläaste ajoista alkaen, ihme vaate hastraamista, kuvittelinkohan joskus kutistuvani lantiostani teinitytön kokoisiin vaatteisiin, huvittavalta tuntuu itsestä kun nyt on päässyt niistä vaatteista eroon.

Onko teillä muilla ollut pääkipua, selkäkipua, alavatsa nippailuja (jotka paljon lievempiä kuin kuukautiskivut), niin ja lonkan/kyljen/pohkeen kipuja ja tietenkin vatsan aikamoista turvotusta?

vauva06 rv8+3

Vierailija
29/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaan niitä nippailuja on aina välillä, varsinki alavatsassa ja jossain vaihees oli ihan koko vatsan kramppeja, mutta ne on onneks helpottanu. Päänsärkyä ei ole, mutta pyörryttää helposti.

Huuheli

Vierailija
30/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] meillä oli kone rikki pari päivää, joten en oo voinu kirjotella....

Oireista: mullakin on suun kuivumista jonkun verran, turvotusta tosi paljon ja hengästyn ulkovaatteita laittaessa samaan laihin kuin esikosta viimisilläni ;) kuvotusta ja väsymystä aivan hirveesti. Odotan tosi paljon keski- ja loppuraskautta joiden aikana ainakin esikolta voin mainiosti. Alku oli esikostakin pahin. Ja neuvolaa odotan myös. Minullakin pelottaa ettei vaaveli ole enää kyydissä.

Vitamiineista: näistä oli puhetta jokunen päivä sitten ja mie syön multitabs special 2+ ja kalciumia. Näitä siksi koska imetän vielä ja aina ei tule niin terveellisesti syötyä. Varsinki nyt kun väsyttää/laiskottaa niin ruoanlaitosta haluaa päästä mahdollisimman vähällä.

Muita jutunaiheita ei tuu nyt mieleen mistä on keskusteltu, mutta kommentoin taas jonkus juttuja :)

Tervetuloa uusille!

Oona ja sintti 7+4

Vierailija
31/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpas pitkästä aikaa. Koulu vie voimat ja muutenkin armoton väsymys.

Eka neuvola oli maanantaina ja neuvola täti sai lasketuksi ajaksi 9.9 vaikka kaikkien papereiden mitä anto ja laskureiden mukaan la olis 10.9! aika ihme.

Lääkäri neuvola on ens ma eli sillon neuvolatätin laskujen mukaan viikkoja olis 10+2. Eka ultra ja siis se niskapoimumittaus on 23.2 eli jo parin viikon päästä ja sillon viikkoja reilu 11. Uutta neuvola aikaakin katseli jo tuosta heti seuraavalle viikolle. Ihan ihmetyttää tämä " tiivis" tahti ku kyseessä on kuiten jo 2 raskaus eli käyntejä pitäis olla vähemmän.

Mutta muuten ei ihmeitä eikä väsymyksen lisäksi muuta kuin armoton nälkä koko ajan =)

rv 9+5

Vierailija
32/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen neuvolalääkärillä. Hyvin oli pikainen käynti, ei siellä paljon ihmetelty. Sydänäänet kuului, kuten jo maanantaina ekalla neuvolakäynnillä, ja se on kyllä ihana asia. En ole erityisemmin pelännyt mitään, mutta ne äänet konkretisoi tätä asiaa niin kivasti, kun se on kuitenkin vielä niin epämääräinen tässä vaiheessa.

Mulla oli maha turvoksissa varmaan heti plussasta asti ;) esim. farkkuja en ole yrittänytkään änkeä jalkaan moneen viikkoon. Nyt kuitenkin tuntuu, että turvotus on laskenut tai laskemassa. Kaikenlaisia nippailujakin on ollut alusta asti, mutten ole jaksanut niistä lukua pitää, kun mitään vuotoon viittaavaakaan ei ole näkynyt.

On kyllä ihanaa, että huomenna alkaa 12. rv ja öklöttely ja non-stop uupumus alkaa olla takanapäin. Hehkeän ja pirteän keskiraskauden odotuksessa,

njoammil, rv 10+6

Vierailija
33/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sikiö vastasi viikkoja ja muutenkin oli kaikki hyvin. Parin viikon päästä on sitten ensimmäinen " varsinainen" neuvola. Pahoinvointi vaivaa edelleen aika voimakkaasti ja väsyttää, mutta koska ei ole oikein mahdollisuutta päivisin levätä, ei auta kuin yrittää jaksaa aina iltaan asti.

Marsu 11+0

Vierailija
34/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka82 kyseli, että aikooko muut mennä 3/4D-ultraan. Me ainakin ollaan päätetty sinne menosta jo varmaan vuosi sitten. =) Eli siis tehdään varmaan joku pe-su vierailu pääkaupunkiseudulle kesällä ja käydään samalla siellä ultrassa. Lähinnä haluaisin katsastaa, että mimmosen näkönen söpöliini siellä kelluu... en niinkään sukupuoli-asian takia. =)

Vauva2006 -> käytiin väestöliitolla ultrassa. Samalla lääkärillä kun niissä hoidoissakin ollaan oltu. Se oli kyllä huvittava, kun sekin tuntu olevan tohkeissaan. =) Kai se tykkäs kun tilastot kaunistuu. ;)

MiaMik -> kiva, että olit kaipaillu. =) Mä niin vaihtelevasti ehdin ja jaksan tänne palstoille... että välillä saattaa olla vähän taukoa. Ja hei... hyvin se sun ultras menee ja saat varmasti sinäkin hyviä uutisia kerrottavaksi!!

Öttimötiäinen -> kiitos. kiitos. hyvältä tuntuu kun ultra meni enemmän kuin hyvin. =) Ja kyllä mielellään täällä teijän kanssa odottelen.

).( Oireita on mutta ei ny vaivaksi asti. Ja koitan olla pienistä välittämättä... ja kun niitä suuria vaivoja ei vielä ole ollut niin mikäs tässä töissä käydessä. =) Tosin nyt kun kerroin työkavereille raskaudesta, niin ei tartte sen kummemmin selitellä, että miks haukottelee jatkuvasti tai joku ruoka tökkii tms. =) Ihanasti ovat suhtautuneet... heh... ainakin nämä 2 päivää, jonka ovat asiasta tienny. =)

Yks kysymys mulla olis... viittiskö joku selvittää mulle vielä ton raskausviikko asian... Mä oon kuvitellu ymmärtäneeni ja tietäväni sen, mutta nyt alko epäilyttää. Eli kun mulla on rv 6+4, niin nyt on menossa seitsämäs raskausviikko??? Eli jos katon netissä kuvia tms. niin katonko rv 6 vai rv7 kohdalta? =)

T: Burde

Vierailija
35/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatunti... raahauduin toimiston koneelle ja ajattelin samalla kirjoittaa piiiitkästä aikaa. Väsymystä pukkaa oikein olan takaa, tuntuu et vois vaan maata tekemättä mitään. Nyt on ollut alkuviikko vapaata kun on esikoinen ollut flunssas niin en jaksanu edes pyjamaa vaihtaa ku vasta puolen päivän aikoihin. Hohhoh!!!

Kyllähän täs yks päivä jaksoin jopa leipoa korvapuusteja... :)

Enää pari viikoa töitä ja sit jään kotiin ellei muuta löydy. Koska olen vielä koeajalla ja raskauteni paljastui, eivät jatka enään työsopimusta. En kuulemma pysty suoriutumaan työkuvaan kuuluvista tehtävistä. Olen siis myyjänä kodinkoneliikkeessä. Pääsivän aika helpolla, en vaan pysty mitään tekee ku olen koeajalla...

Tulipa nyt valituksia kerrakseen...

Pitää tänään mennä hakee esikoiselle sänky, sellainen jatkettava malli. Ajateltiin hänet jo siihen siirtää. Katsotaan suostuuko nukkumaan. Pitäis vaan pikkuhiljaa siirtää pois pinniksestä.

Jännittää kovin kun NP-ultra olis ens ma ja samalla kaikki mahdolliset verikokeet...

Mut ei kai muuta tällä kertaa...

Santessa, poitsu 1v4kk ja masumussukka 11+4

Vierailija
36/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...

Tervetuloa uusille! Nuuskun tilanne etenkin kiinnostaa, on aina kivaa seurata, miten ulkomailla asioita hoidellaan. Aika jännä, ettei teillä ole kuin 1 ultra ja sekin kaiketi heti alkuraskaudessa. Varmaan yksityisellä voi sielläkin käydä ultrassa myöhemmin, jos rahaa irtoaa. Alustavan lasketun ajanhan saa laskettua kuukautistenkin perusteella niin, että se päivä, kun viimeiset kuukautisesi alkoivat, on rv 0+0. Siitä sitten viikkoja eteenpäin. Tätä käytetään Suomessa niin kauan kunnes ultrassa varmistetaan mittaamalla oikeampi päivä.

Oliko se Burde joka kyseli niistä raskausviikoista? Jos sinulla olisi nyt vaikka 6+3 menossa, olet 7. raskausviikolla. Mutta LUULEN, että esim. englannin kielessä puhutaan aina täysistä raskausviikoista (esim. jos sanotaan " she is 6 weeks preagnant" , tarkoitetaan, että on 6 rv:a täynnä, eli suomalaisittain 7. raskusviikolla). Korjatkaa toki jos olettamukseni, jos olen väärässä! Minulla itselläni on ainakin yksi ruotsin kielestä käännetty kirja (Syntyy uusi ihminen), jossa on juuri tämä sama virhe.

Jaha, nyt saa lähteä kotiin! Huomiseen!

Rizzu rv 9+5

Vierailija
37/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni taas nimet väärin... Se uusi syyskeijuhan oli nimeltään Huuheli eikä Nuusku... SORI!

Mutta käyhän Huuheli (ym. uudet) ilmoittamassa tietosi myös Syyskeijujen LA-listaan, meitä on siellä jo yli 120! Hurjaa!

Vierailija
38/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jonkinsortin tulehdusoireiden takia alunperin ajan varasin, mutta tehtiin sitten tämä ensimmäinen raskausajan lääkäritarkistus samalla.

Toissapäivänä oli vähän sellasta ruskean-keltaista vuotoa, pelkäsin heti jotain tulehdusta. No mitään sellaiseen viittaavaa ei löytynyt, onneksi.

Mutta sitten kuunneltiin niitä sydänääniä.... joita ei kuulunut :(( Tasan viikko sitten ekassa neuvolassa täti kuunteli ja kuuli ne, mutta nytpä ei (enää??) löytynyt! Siis ihan kammottavaa!! :´(

No ei se lääkäri millänsäkään ollut, meinasi vaan että kuunnellaan ensi kerralla taas. Sanoi ettei tässä nyt mikään viittaa mihinkään muuhun kuin normaaliin alkuraskauteen. Mutta kun ei ollut ultraa niin mitä se muka voi varmaksi sanoa?!

Tiedän toki ettei aina kuulu ollenkaan vielä näillä viikoilla (nyt n. 9+ -10) mutta kun kerran on jo kuulunut niin jo on kumma.. No onhan se vähän anturin heiluttelijastakin kiinni, sanotaan että th:t parhaiten & kokemuksella sen sykkeen löytää.. Olikin siinä pikaisesti puhetta että soitan huomenna th:lle ja varaan hänelle ylim. ajan uutta kuuntelua varten.

Mutta kyllä nyt vaan silti on aika epätoivoinen olo. Onko kelleen muulle käynyt näin, että ensin on kuultu ja sitten jollain kerralla ei?

Np-ultraankin on vielä julmeton aika, 3 viikkoa.

~ ~ ~ ~ ~

Parempaa huomista, t. Itta rv 9-10

Vierailija
39/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään sitten ultrassa ja kaikki on hyvin :) Sikiö vastasi viikkoja ja on itseasiassa päivän edellä. Niskaturvotus oli ok. Otettiin myös verikoe seulontaa varten ja niitä tuloksia nyt sitten odotellaan reilu viikko. Kun saadaan tulokset niin mietitään sitten jatkoa. Täytyy myöntää että oli ihana fiilis nähdä vauveli. Lääkäri näytti pikaisesti 4d-ultralla vauvelia ja saatiin siitä yksi kuva jota nyt käyn vähän väliä katsomassa ;) Ens viikolla olisi sitten neuvolalääkäri ja kutsua Naistenklinikan ultriin odottelen, mutta eiköhän ne kohta tule.

rv 10+3

Vierailija
40/41 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viestillä poistun joukostanne. Tänään ultrassa paljastui tuulimuna, se mitä kaikista eniten pelkäsin.

Tuuli