**ELOHIIRET TORSTAINA**
Kommentit (26)
Ihana kun on paljon viestejä. aina vaan ei kerkee kun lukemaan. Nyt lapset kattovat pikku kakkosta niin voisi muutaman rivin kirjoitella.
OPEMAMMA oli niin tutuin kuulosta kommenttia että. Meillä kanssa elellään miehen palkalla, lapsilisillä ja kodinhoidontuella. Hyvin on pärjätty. Me tosin asutaan vielä vuokralla kun sopivaa omakoti taloa ei ole löytynyt. Haluaisin ison tontin että sais kasvimaat ja marjapensaat. Makkareita tarvis olla vähintään neljä.
Niin ja Mä oon ollut esikoisen syntymästä eli 97 vuodesta koko ajan kotona. Ammattia vastaavaa työtä en ole kerennyt tekemään(kemian laborantti). Viime syksystä mulle tuli siskon tyttö hoitoon joka on äippäloman alkuun asti hoidossa. Muutenkin mua kiinnostaisi perhepäivähoitajan työ mutta tällä hetkellä en saa hoidettavia kun omat ovat vielä pieniä. Täällä on sääntö et 4 ja puoli saa olla hoidossa. Omista tulee jo kolme ja puoli. Sillä mulla on nyt siskon tyttö hoidossa.
KANTOLIINASTA mä tein itse 5m trikoisen liinan joka on mulle kun oon hoikka niin aivan liian pitkä. käytin yleensä kietasu 2risti sidontaa jos se nimi nyt noin menee niin kietaisin sitten vaan vyötärölle yhden kiekan enempi ja silti jäi puolen metrin häänpäät. Alkuun oli hankala sitoa liinaa kun oli liian pitkä mutta äkkiä sen oppi.
DEMENTIASTA Mä en oo koskaan kuullut imetysdementiasta mutta sitäkin useimmin puhuttavan raskausdementiasta. mitä mä ainakin tunnut sairastavan. mikään ei jää päähän jos se ei ole ylhäällä. No onneks lapset muistuttavat. Tänäänkin eskarilainen oli menossa laskemaan mäkeä eskariryhmän kanssa niin olisin kyllä pulkan unohtanut ihan kokonaan.
OMAA NAPAA olo on reipastunut huomattavasti. saa jopa päivän askareet tehtyä. Vauvan liikkeitä tuntuu aina välillä mutta ei vielä säännöllisesti joka päivä. Tai välillä on niin kiire ettei huomaa vaikka vauva liikkuisi.
Jotain muutakin piti kirjoittaa mutta unohdin jo.
puuhis ja viisikko ja masukirppu 13+0
Täälläkin yksi lahopää ilmoittautuu. Ilman kalenteria ja pienia keltaisia lappusia meikäläisen arki ei kai oikein luistaisi kovin hyvin. Kun rupesin esikoista odottamaan, niin silloin iski tämä dementia ja niille teille ollaan jääty. Itse asiassa jossakin vaiheessa oli pakko kirjata ylös poijan ruokailuajat, että annoin suunnilleen oikeisiin aikoihin sapuskaa...
Hih, hassua, kun meilläkin tuo lumiaura kukee täällä yhtenään vaikkei lunta tulekaan kuin 0,5cm. Ihmeen ison kinoksen saa tuohon portille kuitenkin aina aikaan ja sitä sitten on käytävä lykkimässä. no, tuleepahan edes hetkeksi kävästyä ulkona.
olympialaiset taitaa meikäläiseltä jäädä taas vaihteeks vähemmälle huomiolle. Mies kun ei ole niin kiinnostunut, niin ei iltasella katota ja päivisin olen jotenkin niin sidottu tähän poikaan ja omiin päikkäreihin, joista en vielä luovu aikoihin.
Tuli mieleen, että pojan synnyttyäkin olin jotenkin ylireipas ja pidin kotia siistinä ja yritin aina touhuta jotakin pojan nukkuessa. Nyt sitä on jo aikaa sitten oppinut relaamaan ;)
Opemamman lapsukaisista on tullut ikävää kommenttia. Rikkaushan se on, että on lapsia ja lapsilla siis sisaruksia. Minä kun olen toivonut monta lasta. Itse kun olen ainokainen, eikä se sitten ollut kivaa aina. Mies kuitenkin sanoo, että meidän lapsiluku jää kahteen. No, saa nähdä, miten tässä vuosien saatossa tulee käymään. Mites muuten muiden ajatukset lasten lukumäärästä?
Sitten vielä ilouutisia eli tänään ekan kerran kävin neuvolassa ja pitkän hartaan etsinnän jälkeen sieltä kuului sydänäänet ;) Terkkari antoi meidän kuunella niitä vajaa puoli minuuttia eli todellakin löydön jälkeen pillit pussiin. No, mutta pääasia, etä kuuluivat. Olin jo siellä maatessa ihan paniikissa. 21.2 on sitten eka ultra, että sitten näkee pikkuisen. onkohan yhtä ujo ultrassa? Pojalta kun sydänäänet kuului heti ja oli tosi vilkas ultrissa ja masussa muutenkin ja on kyllä edelleen aivan mielettöman vilkas tapaus. niin ja luulenpa, etten ole tuntenut vauvan liikkeitä vielä, mutta vaan jotais suolen muljahteluja.
töissä ajattelin kertoa ultran jälkeen. kotona hoitovapaalla kun olen, niin ei oikeestaan kiirettä, mutta kutkuttaa kertoa mahdollisimman pian.
tästähän tuli nyt ihan megaviesti ja asiaa olisi vaikka kuinka, mutta ehkäpä ensi kerralla sitten lisää. Juu ja minäkin mietin, että aivan ihanaa, kun porukasta ei ole tippunut nyt ketään pois ja toivotaan, ettei tipukaan. Aina haikeudella muistelen kyllä heitäkin, jotka ovat joutuneet tämän pinon jättämään.
nyt oikeesti lopetan
Air+poika12/04+masu10+6
Peevelikö se puhui kisoista? Mä olen innokas penkkiurheilija, ja nyt jo etukäteen pelkään, että miten riittää aikaa opiskeluun jos tuijotan tv:tä silmät tapilla päivät pitkät.
Omaa oloa: Nyt on neljäs päivä, kun olo on inhimillinen. Toivottavasti alkaisi siis vähitellen helpottaa. Toisaalta pelkään, että se alkaa minä päivänä tahansa uudelleen se pahoinvointi :(
Hankinnoista: mä taas olen ollut molempien lasten ollessa vauvoja innokas pestävien liivinsuojien käyttäjä. Mun mielestä kertakäyttöiset ovat kamalia ja tekevät turhaa roskaakin. Tosin mulla eivät rinnat valuta maitoa muuta kuin imettäessä, ja imetyksen jälkeen aina saattoi vaihtaa suojukset. Elikkä mä tykkäsin tosi paljon. Mä itse olen käyttänyt imetysliivejä ehkä ekat 4-6 kk, sitten olen siirtynyt tavallisiin liiveihin, kun imetyskertoja alkaa olla vähemmän päivässä ja öiset jäävät vähitellen pois. Samaan aikaan rinnat ovat pienentyneet selvästi ja on ollut jotenkin mukava siirtyä " kunnon" liiveihin. Helppo niilläkin on imettää, vetäisee vaan olkaimen alas ja eikun menoksi.
Jos joku vielä lukee näin iltasella, niin olis taas KYSYMYS!!! Tuleeko muilla jo maitoa tässä vaiheessa? Edellisissä raskauksissa se maidon tulo (tai siis sehän on vasta sellaista kellertävää töhnää, ei mitään selvästi valuvaa todellakaan) alkoi vasta loppuraskaudessa, nyt sitä on ollut melkein alusta asti. Jännittävää.
Lääkärissä oli pienen sykkeet 156, mitähän siitä vois päätellä? Tyttökö vaiko poika? Ensimmäistä kertaa tuntisin olevani tavallaan valmis hoitamaan myös poikavauvaa...
LIIKKEISTÄ: Tänään luulin tuntevani liikkeitä, kaksi töytäisyä. Jännittävää jälleen. Jokohan se alkaa? Ekassa tunsin vasta rv 22 tai 23 tai jotain, ja tokassa rv 19 muistaakseni. Nyt kyllä ensimmäistä kertaa istukka on takaseinässä, aiemmin ollut etu-/sivuseinämällä. Voisikohan se vaikuttaa? Toisaalta, mun maha möyryää yleensäkin niin paljon, että saattoi olla vaan jotain ihme muljahtelua tälläkin kertaa ;)
Jamssa rv 13+5
Kyllä oli rankka päivä. Kotiuduin vihdoin kahdeksan jälkeen ja mies oli tehnyt ruuan valmiiksi - kyllä se on sitten niin ihana (ihq? niinkö ne nuoret sanoo?).
Aamulla ryntäsin terveyskeskukseen viemään pissanäytteen kun jäin edellisessä näytteessä kiinni, jotain pöpöjä löytyi ja söin antibioottikuurin viime viikolla. Soittelin iltapäivällä tuloksia ja kertoivat ettei näyte ollut ihan puhdas joten olivat laittaneet viljelyyn huomiseen saakka. Toivottavasti ei nyt tarvii uutta lääkekuuria syödä (en ole kyllä alunperinkään huomannut mitään virtsatietulehduksen oireita...).
Töissä oli sellainen järjetön hulabaloo koko päivän ja onneksi olin lupautunut iltapäiväksi" " työnjohtajaksi" yhteen hyllynkasaushommaan niin pääsin pois toimiston vilinästä loppupäiväksi. En ehtinyt syödä koko päivänä lounasta ja se ainoa muna-riisi-pasteija joka mulla oli, unohtui kaikessa hulinassa mikroon ja paloin karrelle. Kun yleensä syön 2 tunnin välein (tai lähes jatkuvasti), ja nyt sain aamiasen jälkeen ekan ruuan vasta klo 16, oli nälkä ihan järjetön. Töiden jälkeen kävin kampaajalla ja ostoksilla työmatkaa varten, joten ei tarvii varmaan kauaa unta odotella illalla kun pääseen sänkyyn.
Työkavereille (niille jotka eivät tiedä) ajattelin kertoa työmatkalla, sillä vaikka tää pömppömaha ei näy vielä juurikaan talvivaatteiden alta, niin kyllä bikinit ja ohkaiset kesämekot viimeistään paljastaa. Tuntuu kyllä että viimeisen parin päivän aikana maha on puskenut hyvää vauhtia näkyville. Pikkuhiljaa farkutkin alkaa tuntua napakoilta vaikka menevätkin hyvin päälle.
Mulla tuntuu olevan kanssa raskausdementian lisäksi näkö huonontunut. Mulla on -0.75 näkö (viime kesänä tutkittu), ja normaalisti en oo käyttänyt rillejä kuin satunnaisesti sillä olen pärjännyt ilman ihan hyvinkin. Nyt tuntuu ettei tv:tä näe lainkaan ilman rillejä vaikka ennen en ole koskaan kotona käyttänyt tv:n edessä laseja. Vaikuttaakohan raskaus näköön heikentävästi ja onkohan tää pysyvä huononnus vai paraneekohan näkö takaisin....
T: Karmiini
Tulin lukemaan ja havahduin tuossa pubun viestin kohdalla. Kiitos muistamisesta, en ajatellut vielä jättää teitä ;) Tosiaan, sillä hilkulla mennään, että siirrytään ehkäpä syyskuun puolelle, mutta se selviää uudessa ultrassa puolentoista viikon päästä.
Joku mainitsikin, että vauva oli yhteistyökykyinen ja antoi mitata itsensä heti. =) Kuten eilen mainitsinkin, mulla ei ihan niin halukas mittailuihin ollut. Olin sisällä vartin ja silti tulos jäi vähän epäselväksi. Minkäköhänlainen ylivilkas tapaus on tulossa..?
Opemamma, ikäviä kommentteja, mutta kuulostavat ihan tutuilta. Jotenkin ihmisten raja menee siinä kolmessa lapsessa. Kaikki sen jälkeen ovat ilmeisesti höyrähtäneiden puolella. Onnellisena tunnustan kuuluvani siihen jälkimmäiseen ryhmään =)
Hyviä öitä kaikille! Jotenkin tuo sänky kutsuu houkuttelevasti...
Johannamamma rv 12 tai 10+3
En oo kirjotellu piiitkään aikaan tänne, mutta oon käyny aina lukemassa!
Mulla pahoinvointi näyttäytyy enää silloin tällöin, mikä jo nyt on piristänyt olemustani hirvittävästi!:)
Neuvolaan on taas pitkä aika, kun alussa käydään vaan kerran kuussa...Ultrakuvia tulee sitt kateltua ja haaveiltua, kun en vielä oikein liikkeitäkään (kai) tunne?!
Maha on kyllä alkanut mukavasti pömpöttään. Paino pysynyt melkein samassa, onneksi ei enää laskusuunnassa! Kovasti odottelee kaikkea konkreettista, että saisi oikein nauttia raskaana olostaan!;)
Esikoisen kanssa tehtiin koko viime yö yhtä isoa poskihammasta ja olihan se sitt viimein puhennut, että viiden maissa alettiin sitt aamulla nukkumaan..HUH!Toinen oli kyllä ihan reppana!:(
Pää on valvomisesta ihan pönttö! Eli parempi lopettaa tähän..;)
Voimia ja jaksamista kaikille masuille!
Mukana ollaan edelleen, joskin kirjottaminen tahtoo aina jäädä!
Anri ja rv 13+6