Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOHIIRET TORSTAINA**

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitää sännätä töihin koko päiväksi, mutta laitetaas ennen sitä muutama sana tänne.

Mistä ihmeestä eilen olikaan juttua...Onko kellään muulla tätä ikuista dementiaa? Mulla on ollut tää jo esikon syntymästä lähtien, sitä kuulemma sanotaan imetsdementiaksi, mutta enhän nytkään imetä...On se hassua, että kyllä sitä kellon tarkkaan muistaa kaikki lasten arkeen liittyvät asiat, mutta kaikki mu sitten unohtuukin.

On kyllä ollu huikeaa aatella, kuinka " pitkäällä" jo rasakudessa ollaan. Jotenkin noi liikkeiden tuntemiset on tuonu ihan uutta sävyä tähän vauveliin. MIIlle muuten, ekaa odottaessa liikkeiden tunnistaminen saattaa mennä rv20 tai päälle, riippu vähän istukankin paikasta. Itse olin esikoisen aikaan ihan paniikissa, kun en alkanut tuntea liikkeitä ja neuvolaa ei ollut pitkiin aikoihin. Sydän sykkyrällä menin rakenneultraan, kun välillä oli jo ihan epätoivoinen olo vauvan olemassaolosta. No, heti ultran jälkeen liikkeet sitten tuntuivatkin.

Ja nyt töihin, palaan iltasella katsastaan, ovatko muut olleet aiheiden suhteen parempimuistisia ;-)

Pumpuli 15+1

Vierailija
2/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeyö meni niin peelleee että voi v##ttu!!!!! en saanut unta vielä klo 3 olin hereillä ja tiesin että kellosoittaa 6.55...ja nyt en saa unta. mies ja pojat meni töihin ja tarhaan. oon menossa tänää np-ultraan voiskohan se johtua jostain jännityksestä, en tiiä!!!

nyt on nuppi ihan sekasin. ja nää hiivatin pakkasetkin vois jo hellittää.

-18 vieläkin. mitä vähempi sitä parempi.

tulen uudestaan myöhemmin, nyt tekemään jotain.

minttu ja mumelo 13+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kuskaamassa esikoisen ja kaks naapurin muksua kouluun ja kuopuksen kerhoon. Mieskin on töissä,joten saan rauhassa istuskella koneen ääressä. Pitäis varmaan tehdä jotain kotihommiakii,mut johan mie pyykit laitoin koneeseen..ei passaa liikaa rehkiä! Jos vaikka kohta petais sängyt..

Miun viimesillään oleva kaveri kävi eilen meillä kylässä. Kateellisena kattelin,et voikun alkais olla itekin noin turvallisilla vesillä. Vauvan liikkeet näky ja tuntu tosi selvästi. Ite joutuu vielä arvuuttelemaan,että onkohan nää nyt niitä vai suoliston murinoita..no,kyllä ne ilmeisesti niitä on. Tuntuu joka ilta ja aina suht samassa kohdassa. Ootan vaan kovasti et alkais tuntua selvemmin. Tosin eilinen kaveri on kyllä myös tosi vaivanen eli hyvä että kävelemään pystyy liitoskivuiltaan ja närästystäkin valitteli koko aika. Sikäli en oo kade vaan kauhulla ootan mitä vaivoja itelle kertyy. Tähän asti oon päässy tosi helpolla eli ei yhtään pahoinvointia eikä pahemmin muitakaan oireita. Toivotaan et sama linja jatkuu!

Jaahas kohta joudun lumitöihin. Aura tuli meidän kujalle. En kyllä ymmärrä mitä se siellä nyt ajelee,kun luntakaan ei oo satanu päiviin?! Todennäkösesti se kuitenkin saa jonkinlaisen kinoksen meidän kohdalle hiulattua,joten pakkohan se on lähteä työntämään pois.

Mukavaa päivän jatkoa!

Hipsuhiiri ja Pipana 14+4

Vierailija
4/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista, mistä eilen keskusteltiin, joten otetaan sitten vähän omaa napaa vaihteeksi.

Pahoinvointini taitaa olla toistaiseksi mennyttä elämää :). Huomasin jo maanantaina, etten ollut niin kuollut illalla, kuin mitä viimeiset pari kuukautta. Ruoankäryt tökkii edelleen, eikä kaikki ruoat maistu, mutta se öklö olo oli tipotiessään. Eilinen ilta oli aivan loistava - mieskin ihmetteli sitä, että olin niin pirteä!! Pystyin saunomaankin (saunominen on aiheuttanut pahan olon viime kuukausina). Olisikohan se siis tässä?! Toivotan pian tervetulleeksi sen seesteisen keskirauskauden :)!

Töissä kertomisesta¿. Minulle tuli eilen sellainen tunne, että tekisi mieli piilottaa tätä raskauttaa viimeiseen asti ihan kiusallaan. Ylempi esimieheni - ailahteleva nainen - on ottanut minut jostain syystä hampaisiinsa ja hän selvästi tonkimalla tonkii mahdollisia virheitä ja ensimmäinen oletus kaikessa on aina se, ettei asioita ole hoidettu. Tämä on hänelle tyypillinen piirre, joku meistä tässä työyhteisössä saa aina olla sylkykuppina, nyt se olen minä. Työkaverini ovat loistavia, mutta tuon typerän esinaisen vuoksi tekisi mieli tehdä kiusaa. Tiedän, että täällä alkaa kova suhina, kun uutinen tulee julki. Minua ei haittaisi, vaikka joutuisivat ongelmiin sijaiseni rekrytoinnin kanssa. Se olisi tuolle pölvästille ihan oikein. Joko te muut olette jo töissä kertoneet?

Kohta on onneksi taas viikonloppu edessä. Menen viikonloppuna viettämään ystäväni kolmekymppisiä eli mukava tuulettuminen tiedossa.

Mukavaa torstaita kaikille!

Pepper (15+0)

Vierailija
5/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Elohiiret!

Jee, sain tänään väännettyä itseni aamulla jumppaan ennen töihin menoa. Nyt on hyvä olo, vaikka vähän väsyttää, kun unet jäivät hiukan liian lyhyiksi.

En muista myöskään yhtään mistä täällä on keskusteltu... Aika laho pää... Hankinnoista on ainakin puhuttu. Esikoiselta on aika hyvin kaikkea tallessa, joten isoja hankintoja ei onneksi tarvitse tehdä. Sitteriä olen nyt miettinyt, että olisiko hyvä. Onko teillä muilla toiminut?

Tuntui, että viime yönä mun vatsa pullahti oikein kunnolla esiin. Tuskin sitä muut vielä niin huomaavat, mutta itse kyllä huomaan eron. Toisaalta viikkoja nyt 15+5, joten kaipa se voi tästä alkaakin jo toisen kohdalla kasvaa. Odottelenkin kyllä jo masua ja kunnon liikkeitä. Se on jotenkin niin hieno olo :)

Pantteri 15+5

Vierailija
6/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa en ole päässyt tänne kirjautuun joten töistä pitää äkkiä jotain laittaa.

Muistista: mulla on ollut kyllä tosi huono muisti. Tavallisesti muistan suurinpiirtein kaikki ja meillä mies on sellainen " honero" että tuntuu välillä että se on kohta ite hukassa. Nyt mulla pätkii ja pahasti. Karseinta oli yks päivä kun menin kauppaan ja oli nostamassa rahaa automaatilta, niin tuli totaalinen blackout eli en yksinkertasesti millään muistanut tunnusta. Kotona piti sitten tarkistaa että mikäs se on.

Olosta: Ollut tosi vaihteleva. Tänäänkin on hormoonit heitelly laidasta laitaan ja väsymys on välillä ollut valtava. Toivotaan että se kohta alkas helpottaan, kun tympäsee jo tuo ainanen väsymys ja sitten silloin on niin itkunen =(

Tiistaina oli lääkärineuvola eivätkä saaneet ääniä kuuluun =( Se oli kyllä sellainen nuorilääkäri eikä kovin kauan edes ettinyt. Viikon päästä uudelleen. Onneksi oon käynyt ultrassa niin ei niin kauheesti huoleta.

Vierailija
7/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIPSUHIIRI: Luin tuosta toisesta ketjusta et olet menossa viikonloppuna Kouvolaan. Voit sit siellä kaduilla kävellessä miettiä et täällä se Peeveli on viettäny hurjaa nuoruuttaan viikonloppuisin ;) Toivottavasti omien lapsien murrosiästä ei tule yhtä hurjia kuin mun murrosikä... Kovasti on sekin keskusta muuttunut niistä ajoista kun ite siellä tuli liikuttua.

Jaa, sit omaa napaa... tolkuton väsymys alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan. Eilen kävellessä 6km lenkki tuli oikea lonkka kipeeks joka ei kyllä sit enää lenkin jälkeen vaivannu mut illalla alko vähän vaivaamaan. Ja nyt huomaan ihan täällä kotona kävellessä et se on vähän arka.... Onneks ei mitään hermokipua ole joten sen ihan hyvin kestää, pitkälle kävelylenkille en kuitenkaan taida nyt heti uskaltautua.

Huomenna alkais sit Olympialaiset :) Kivaa kun oon hoitovapaalla niin pääsee kisoja seuraamaan päivisinkin. Meinaatteko muut seurata kisoja?

Hih, huomenna olisikin jo 13 viikkoa täynnä =D

Peeveli rv 12+6 (olin muutaman päivän omissa laskuissa päivän jälessä )

Vierailija
8/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaisemmin tullut kirjoiteltua, ainoastaan luettua näitä pinoja. Jotenkin tuntuu ettei ole ikinä aikaa töissä ja kotona sa harvemmin rauhassa istua tietokoneen ääresä. No nyt sitä ollaa kotona esikoisen kanssa koska eilen meille molemmille iski vatsatauti. Eilen oksennusta siivottiin puolen tunnin välein, mutta tänään tilanne näyttää jo huomattavasti paremmalta. Ja nyt poika nukkuu jo päikkäreitä parhaillan.

Nyt en muista mitä kaikkea on kirjoiteltu, mutta ainakin noista vauvan liikkeistä. Muistan että tunsin esikoisenkohdalla liikkeet siinä 19 viikon paikkeilla jatoisen lapsen kohdallahan ne pitäsisi tuntea aikaisemmin. Muutama teistä kirjoittikin että on selvästi tuntenut ne jo. Millähän viikolla ne voi alkaa tuntea? Itse en vielä niitä ole tuntenut.

Noista kiloista vielä vähän. Esikoisen kohdalla olin onnekas eikä kiloja tullut kuin yhdeksän koko raskauden aikana. Jotenkin ajattelin naiivisti että pääsisin yhtä helpolla nyt. Ja katin kontit. En tiedä tarkalleen monta kiloa on tullut, mutta vatsa tuntuu ilmapallolta. Koko ajan on sellainen olo kuin olisi räjähtämispisteesä. En tiedä onko tämä nyt turvotusta, läskiä tai mitä. Kauhealta kuitenkin tuntuu.

No niin, nyt alkaa kuulua ääniä pojan huoneesta. Täytyy mennä kurkistamaan. Päivänjatkoja itse kullekkin.

Hermuliini 14+2

Vierailija
9/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin väsymys alkaa täälläkin väistää, mutta hiukan on vielä pientä ällötystä ilmassa... Kilojakin on tullut jonkun verran jatkuvan syömisen takia :(

Itselläni alkoi tämä päivä huonosti kun 2,5v esikoinen heräsi todellakin väärällä jalalla! :( Kauhea kiukuttelu aamusta asti joka asiassa... Nyt sitten harmittaa töissä kun aamu meni pojun kanssa kinailuun. Huomaan että olen huomattavasti herkempi näissä asioissa nyt.

Minä ilmoitin töissä asiasta eilen, kun olen esimis asemassa ja vastaan työpaikasta ja työntekijöistä kaiken aikaa... varsinaista tuuraajaa minulla ei ole, ja huolestuttaa että jos sairaslomalle joutuisi jäämään niin mitä kävisi?? Ja sittenhän tähän tarttee itse varmaan joku tuuraaja kouluttaa... Aah, että odotan äitiyslomaa innolla! pääsen hetkeksi unohtamaan koko puljun!

mukavaa päivää kaikille...

RouvaKole 12+6

Vierailija
10/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuipas kuin seinää tuo minun viime kirjoittelu, kun tuli ylimääräisiä seläntaakse =)

Töissä siis en ole vielä asiasta kertonut ja ajattelin kyllä yrittää vielä vältellä aihetta pari viikkoa. Kehityskeskustelu ois tulossa jossain vaiheessa, joten viimeistään siellä varmaan joutuu asian paljastaa. Jännityksellä ootan muiden reaktiota, me kun ollaan jo tällainen kolmenkympin porukka ja kellään ei vielä ole ennestään lapsia... saa nahä mitä seuraa.

Tänään ajattelin lähteä katteleen äippävaate tarjontaa että mitä löytyy. En varmaan vielä hanki, mutta onpahan sitten jo valmiiksi kateltu.

Hirveesti oon alkanut jo miettiin kaikkia mitä vauvalle pitäs hankkia, mutta pitää varmaan vielä malttaa olla menemättä sen alan kauppoihin =)

Niki 12+4

Vierailija
11/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meistä elohiiristä taitaa olla töissä tai opiskelemassa. Minä olen kotona hoitovapaalla. Kolmosen (1v synttäreiden) jälkeen olin puoli vuotta töissä ja jäin sitten kesäloman jälkeen äitiyslomalle taas. Siitä asti olenkin ollut kotona, nyt viimeisen puoli vuotta hoitovapaalla. Minulla on vakituinen virka, josta olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla kesäkuun 2007 alkuun, mutta tämä raskaus muuttaa hieman kuvioita. Kukaan töissä ei osaa aavistaakaan, että jään vielä kerran äitiyslomalle. Voi sitä päivittelyn määrää, kun sinne ilmoitan...Viimeksi meitä verrattiin ikävästi kovasti lisääntyviin kaneihin ja otin siitä todella itseeni, minusta se oli erittäin loukkaavaa (kommentoija oli esimies-asemassa oleva), vaikka vitsinä ilmaan heitettiinkin.

Ihmiset ovat joskus kovin ajattelemattomia. Meillä on paljon lapsia, mutta yksikään ei ole vahinko vaan kaikki erittäin toivottuja. Me emme vaivaa lastenhoitamisella muita ihmisiä kuin muutaman kerran vuodessa, kun käymme miehen kanssa kahdestaan ulkona syömässä. Siitä huolimatta ihmiset kommentoivat asiaa aivan kuin se olisi jotenkin heiltä pois, että meillä on monta lasta. Osa kysyy jopa että mitä kaikkia tukia meille maksetaan. No kun sitten selitän,että miehen palkalla, lapsilisillä ja kodinhoidontuella pärjäilemme asuntolainaa maksellen, osa hiljenee. Joku kehtasi jopa heittä kommentin, että ajatteli vain kun lapsetkin on aina niin hyvin puettuja, että mistäs siihen rahat! Apua, hyvä etten motannut!

No tulipahan vuodatettua oikein kunnolla. Anteeksi koittakaa kestää tai jättäkää suosiolla lukematta!

Opemamma ja viides villahousu rv 11+2

Vierailija
12/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minusta tuntuu, että kaikki osaavat tätä jo odottaa. Meidän 12 hengen työporukasta vain kolmella on lapsia, vaikka olemme kaikki ns. lapsentekoiässä. Monet ovat sitä mieltä, etteivät lapsia tee ikinä... Minulla kun on jo tuo 3-vuotias esikoinen ja olen aina puhunut kahdesta lapsesta, niin työkavereilla ei ole kovin vaikea päätellä, että kohta meille se toinen tulee.

Mullakin olisi kehityskeskustelu tulossa ja ajattelin, että silloin olisi hyvä kertoa. Mutta kun nyt tuli tämä ärsytys tuosta esimiehestä, niin ajattelin, että ehkä en silloin vielä kerrokaan. Saas nähdä, mitä tässä teen.

Niki-76:

Loppuipas kuin seinää tuo minun viime kirjoittelu, kun tuli ylimääräisiä seläntaakse =)

Töissä siis en ole vielä asiasta kertonut ja ajattelin kyllä yrittää vielä vältellä aihetta pari viikkoa. Kehityskeskustelu ois tulossa jossain vaiheessa, joten viimeistään siellä varmaan joutuu asian paljastaa. Jännityksellä ootan muiden reaktiota, me kun ollaan jo tällainen kolmenkympin porukka ja kellään ei vielä ole ennestään lapsia... saa nahä mitä seuraa.

Tänään ajattelin lähteä katteleen äippävaate tarjontaa että mitä löytyy. En varmaan vielä hanki, mutta onpahan sitten jo valmiiksi kateltu.

Hirveesti oon alkanut jo miettiin kaikkia mitä vauvalle pitäs hankkia, mutta pitää varmaan vielä malttaa olla menemättä sen alan kauppoihin =)

Niki 12+4

Vierailija
13/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Mua on pari päivää vaivannut sellaiset huvittavat onnellisuusailahdukset. Jossain jo totensinkin, että tästä se höyrähtäminen taitaa mun kohdalla alkaa. Välillä on tosi onnellinen tästä odotuksesta, vaikka tähän asti siitä ei ole enimmäkseen osannut oikein mitään ajatella.. kunhan vaan kummastellut asiaa. No, hyvähän se, että on hyvä mieli edes välillä.

Kukas kirjoitti, että saunomisesta on tullut huono olo. Mäkin olen huomannut, ettei saunassa jaksa olla niin hyvin kuin ennen. Varmaan ei kovin urakalla saisikaan saunoa - mies ja sen hoitsu-sisko ainakin väittää niin. Niinpä olen istuskellut enimmäkseen keskilauteella ja huolehtinut riittävästä juomisesta. Mies aina patistaa suihkuun, vaikka omasta mielestäni en koe olevani huonovointinen ollenkaan..

Kävin toissapäivänä sellasessa kunnan/ neuvolan/ terveyskeskuksen järjestämässä ensisynnyttäjien liikunta- ja rentoutus-infossa, ja vähän siellä myös jumppailtiin. Se oli kyllä ihan hyödyllinen tilaisuus. Sai fysioterapeutin opastamana hyvän käsityksen siitä, kuinka esim. selkälihasliikkeitä tehdään oikealla tavalla niin, että kehittää odottavilla kovaan kouluun joutuvaa suoliluun ja jonkun toisen luun aluetta ym. Siitäkin tuli hyvä mieli, kun fysioterapeutti kävi jokaiselta kokeilemassa, että liike menee oikein ja että esim. selkä pyöristyy juuri sieltä kuin kuuluukin - hyvä mieli tuli, kun ne jutut itsellä toimi paremmin kuin oli etukäteen ajatellutkaan. Niitä jumppaohjeita löytyy mm. Selkäliiton sivulta. www.selkaliitto.fi > etusivulta Selkä elämän eri vaiheissa -projekti > Odottavan selkästartti.

Vierailija
14/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli eka lääkäri. Kaikki ihan kunnossa, sydänäänet sai heti kuulumaan. Lääkäri vähä epäili et on pitemmälä, just sen takii ku äänet löyty heti ja oli todella selvät ja vahvat. Syke oli 174.

Ultrassa sit varmistuu millä viikoilla ollaan.

Jaahas poika heräs päikkäreiltä, tarttee lopettaa.

T:Mili ja sykerö rv11+2

Vierailija
15/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän netti pimennon jälkeen ilmoittaudun jälleen mukaan. Ihan ensiksi täytyy kertoa että tiistaina oli np-ultra ja siellä se meidän Unski peuhasi viimeistä päivää. Kätilö nauroi, että kylläpäs on helppo asiakas. Viisi minuuttia mennyt ja hänellä on jo kaikki mitat mitattuna.

Kätilö oli mukava. Esitteli meille vauvaa kaikessa rauhassa ja useamman kerran kysyi, että olisiko meillä kysyttävää. Unski vastasi viikkoja ja sormetkin erottuivat :) Töissä kun näytin kuvia niin työkaverit olivat varmoja että erottivat että tulokas olisi poika ;) Ihania ovat kun antavat mun höyrytä vauva juttujen kanssa ja jaksavat kuunnella.

Pestävistä imetyssuojista oli puhetta. Itse kokeilin Anitan suojia mutta mulla ne eivät toimineet. Maitoa tuli runsaasti ja ne päästivät useamman kerran läpi. Voi olla etten tajunnut vaihtaa tarpeeksi usein. Pesussa ne menivät muodottomiksi, olin pesevinäni ne ohjeen mukaan mutta tiedä sitten.

Kantoliinoista osaisitteko auttaa eli kuinka pitkä sen täytyisi olla? Olen lihava joten kai sen täytyisi olla pidempi että ympäri yltää? Tuntuu että tää liinailu on ihan oma " tieteenala" joten jos joku osaa auttaa niin kiitos. Esim hinta, mallit ja sidonnat ovat ihan hepreaa.

Opemamma: Niinpä niin idiootteja löytyy joka lähtöön :( mun koetin kiveni taitaa olla anoppini joka on pitänyt mulle jo luennon aiheesta: Työläisperheeseen riittää yksi lapsi. Ja silloin ilmoitimme odottavamme esikoista. Onneksi en ollut paikalla kun mies kertoi uutisemme (kauan eläköön kolmivuorotyö!) Anoppi ei itse pidä lapsista mutta jos lapsia tekee niin täytyisi olla sen verran järkeä että tajuaisi sentään tehdä TYTTÖJÄ!! Nyt hän on alkanut fantasioimaan tytöstä. Ihan selkäpiitä karmii.. Jos nyt tyttö tulisi niin sitten esikoinen saakin jäädä kuin nallikalliolle. niin on käynyt miehen veljen perheessäkin.

Hankinnoista oli puhetta: Minua kiinnostaa se kantoliina. meillä on rintareppu ja mies sitä käyttikin kovasti. Itselläni olkapää oli niin kipeä ettei repun käyttö onnistunut.

Turhin hankinta esikoisen aikaan oli ne pestävät liivin suojat ja soiva mobile pinnasänkyyn. poika sai slaagin kun se alkoi soimaan että sen käyttö jäi siihen.

Nyt kahvin keittoon ennenkuin poika herää (täällä olisi pannaria tarjolla)

pubu ja Unski 12+6

ps johannamamma et kai oikeasti ajatellut jättää meitä..

Vierailija
16/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on onnellisesti tentti takana ja pääsee keskittymään raskauteen... tosin ensi viikolla 2 tenttiä, joten kauheasti ei saisi täällä pyöriä. Mutta minkäs teet, kun on tullut jonkinlaista riippuvuutta tätä sivustoa kohtaan :)

Imetysmuistinmenetyksestä ei todellakaan voi puhua! Itse imetin vuosi sitten, ja vieläkin on välillä vaikeuksia muistaa kaikkea. Esim eilen mies soitti hieman ennen kuin menin kauppaan ja käski tuoda pattereita..... Arvatkaa vaan kuka muista !?! Tuntuu että lapseen liittyvät asiaa muistaa todella hyvin, muu onkin sitten jonninjoutavaa.

Pestävät liivinsuojukset: Alussa ne on todella turhia!! Kastuu samantien läpi. Itse koitin niitä, kun olin imettänyt n. 7 kk eli oli jo muodostunut todella tarkat rutiinit. Silloin olivat hyviä!

Mutta jos lähtisi kauppaan ja muistasi tänään ostaa ne patterit!

Anu ja rv 11+4

Vierailija
17/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettihän on pullollaan kantoliina-sivuja. Olen löytänyt myös videoita ja kuvaohjeita, joissa niiden sitominen opetetaan. Mua itseäni hämmentää siinä hommassa aika paljon se, kuinka helposti tai siis vaikeasti itse saa äherrettyä sen löysän vauvanpötkylän sinne liinan sisälle ilman, että taipuu jalat tai pää vääriin suuntiin.. :D Ehkäpä isukin kanssa saa treenailla aluksi muutamia kertoja. Ja niissäkin on erilaisia sidontoja, joissakin se vauva sijoitetaan paikalleen ensin ja sitten kiedotaan liinaa ympärille ja toisissa vauva ujutetaan vasta myöhemmin. Voisin katsoa, jos löytäisin nyt jonkun sivuston tuosta aiheesta. Lihava olen itsekin, mutta luulenpa, että sitten vaan tulee johonkin kohtaan yksi kierros vähemmän.. yleensä se kantoliinan kangas on sellaista, että saa solmittua hyvän solmun vaikka ei jäisi jäljelle metrin mittaisia häntiä. Eli standardikoot useimmiten käy kaikille, jos olen oikein ymmärtänyt.

http://www.kantoliinakanava.fi/ohjeet/peruspaketti.php

yksi sivu aiheesta suomen kielellä.

Muistaakseni niitä hyviä videoita oli jollakin englanninkielisellä sivulla, jota en nyt muista...

Vierailija
18/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankinnoista muutama sananen. Me ostettiin esikoiselle kaikki silloin pari vuotta sitten, toki monet käytettynä (kuten sitteri, turvakaukalo, pinnis, hoitopöytä). Esikoisen odottajille suosittelen ainakin, että turvakaukalon ostaa uutena, koska niiden käyttöikä ei ole rajaton, vaan muoviosat hapristuu. Niinpä me joudutaan nyt hankkimaan uusi (tai ehkä vuokrataan sellainen, jotkut liikkeet vuokraa niitä tyyliin 5e/kk). Meillä hoitopöytä on ollut tarpeellinen, etenkin kun käytettiin kestovaippoja ja ne sai kätevästi hoitopöydän säilytyslaatikoihin.

Täysin tarpeettomia juttuja meillä ei kauheasti ole ollut: tosin esim. puuhamaton käyttöaika on vain muutama kuukausi ja hyppykiikkua ei paljon käytetty, vaikka se olikin välillä korvaamaton, kun piti saada esim. tehtyä ruokaa tms ja lapsi valvoi. Kantoliina on meilläkin ehdottomasti ostoslistalla tai taidan itse asiassa saada sen lainaan. Mun mielestä suurin osa (kuulun yhdistykseen, joka on perustettu kestovaippojen ja kantoliinojen ympärille) käyttää pienellä vauvalla sellaista 5metristä (?) trikooliinaa. Sen käyttö näyttää hankalalta, mutta kyllä sen varmasti nopeasti oppii.

Kestovaippoja mainostan myös! Nyt kun meidän 2v käyttää edelleen vaippoja (ollaan nyt siirrytty kertakäyttöisiin), niin kauhistuttaa vaippojen menekki ja jätteen määrä! Pienellä vauvalla saa sitäpaitsi olla yhtenään vaihtamassa vaippaa, kun kakkaa tulee tavallista enemmän (tosin kestoilukin on hieman hankalampaa maitokakkavaiheessa).

Jos kuka kestoilee niin vinkiksi vaan, että liivinsuojia voi tehdä hyvin helposti itsekin pul-kankaasta! Itse en tästä tarkemmin tiedä, koska en tarvinnut koskaan liivinsuojia. Pestävät liivinsuojat on siis hankittu meille täysin tarpeettomana - nekin kannattaisi ostaa periaatteessa vasta kun näkee miten sitä maitoa erittyy (samoin imetysliivejä ei kannata ostaa etukäteen, mulla jäi samantien yhdet pieneksi).

Onhan sitä sitten vielä huomannut kokemuksen kautta, että tietyt vaatteet on melko turhia: esim. mekot, hupparit, farkut ja monesti haalaritkin on aika epäkäytännöllisiä - toki kyläillessä kivoja. Ja meillä ainakin suosittiin perusvaatteita eli esim. kietaisubodeja ja collegehousuja (ei siis esim. potkuhousuja eikä paitoja).

Hui kun tulikin vaikka mitä kommentoitavaa noista hankinnoista. Ja silti tuntuu, että vielä ei ole lupa ajatella noin pitkälle, kun mitä tahansa voi sattua :(

Töissä kertomisesta: minä kerroin asiasta tänään esimiehelle ja projektipäällikölle, kun osastolla muuten juoruillaan mun mahan kasvusta. Ihan ok suhtautuivat, tosin mun pitää luonnollisesti saada vain omat projektit alta pois ennen elokuuta. Siinäpä sitä hommaa riittääkin (ja täällä mä vaan surffailen).

Kerttukasperi ja Onni rv12+2

Vierailija
19/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta se tulla tupruttaa ja kesä tuntuu olevan niin kaukana... tänne ei mitään erikoisempia kuulumisia, samalla lailla voidaan ja asiat rullaa kuin ennenkin. Kerroin tänään parille työkaverille raskaudesta ja luotan siihen, että viimeistään ensi viikolla sen tietävät kaikki:) Tällä viikolla olen vain huomannut ihmisten tuijottavan häpeilemättä suoraan mahaani eli on varmasti aika selvä juttu jo suurimmalle osalle. Toinen työkavereistani myönsikin katselleensa pyöristynyttä mahaani sillä silmällä ja sanoi myös muiden kyselleen että " onkohan se raskaana" .

Että näin täällä. Minkähän kokoinen mä olen loppuraskaudesta... esikoista odottaessa olin näillä viikoilla vielä litteämahainen kuin pannukakku!

Pantoufle 15+3

Vierailija
20/26 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja pissanäytteen sokereista jäin kiinni, eli nyt sit paastovirtsaa ja sit alkaa taas se jonninjoutava keskustelu sokerirasituksista yms.. sykkeet kuulu heti, painoa tullu reilu 200g/vko, eipäs sit muuta ihmeellistä, 6vkon kuluttua ultra ja 2kk seuraavaan neuvolaan.

KANTOLIINA löytyy meiltä, on trikoinen ja kudottu. Trikoisella tykkäsin kantaa tyttöä 6kg asti ja sitten oli kudottu käytössä. Nyt tän kakkosen kohdalla ois tarkotus pärjätä vaan liinalla, eli ei aijota ostaa tuplarattaita ellei sit tule pakottava tarve..

LIIVINSUOJIA minä kyllä käytin, kaupunkireissuilla toimivat ihan jees, mutta pitkällä aikavälillä ja pitkällä imetysvälillä ei siiheen maito määrään auttanut muu kuin pumppaaminen ja maidonkerääjät! Öisin heräs aina hirveestä maitolammikosta, pitikin vuorata sänky pyyhkeillä jne jne. Nyt tän kakkosen jälkeen onkin varmaan sit pakko ostaa uus sänky kun tuo jo nyt haiskahtaa mielenkiintoiselle :).

DEMENTIA vaivaa täällä. Eikös se ole ihan tutkittu juttu että naisen aivot kutistuu jonkin verran raskusaikana ja niiden palautuminen kestää useamman vuoden :)

KESTOVAIPAT on meillä käytössä ja hyväksi havaittu (suosittelee kaikille).

No niin ja nyt sit taustailee... ilmottelen taas itsestäni kun ehdin, pitää niin kiirettä koulussa ja työharjoittelussa että ei tänne aina pääse..

hanneli rv 14+4