HelmikuunHelmet torstaina!
Kommentit (37)
Juuri tuossa aamuvaipan vaihdoin pojalle. Ei ole supistanut kivuliaasti kertaakaan sitten maanantain.. höh.
Eilenkin tein vähän lumitöitä ja siivosin puuliiterin ja illalla saunoin mutta ei.. Taitaa se seksi olla ainut mikä vahän edes edesauttaa tätä toimintaa.
Menitkö jo Tuuliina? Vasta huomenna mennään sitten jooko? Vaikken rehellisesti sanottuna uskokkaan että lähtö huomenna tuleekaan. Mä siis päätin että synnytän 10 pvä.. huonolta näyttää.
Esikoinen tyhjentää keittiön laatikoita. voipee, täytyykin mennä muutenkin aamupalalle. Jos ottaisi aamupalaksi 45ml levolaccia ja kupin kahvia, jos vaikka vatsan toimintaan sais jotain vauhtia.
Vähän muuten kävi " sylettää" kun kuulin että yksi tuttu oli toissapäivänä sanut muksun ja laskettukkin oli vasta 14 pvä. =) No ihan onnellinen olen heidän puolesta..
-sitruuna ja minttuvihtori rv. 39 tasan!
tuskin tänäänkään minnekään lähden. Supistelee, nyt ei kovin tiheään, eikä polttele ollenkaan. Ei maha vaan vetää ihan pinkeeksi ja vähän selkää särkee samalla. Siinäpä se. Eilen kyllä (taas) meinattin käydä näytillä kun liikkeet oli niin hentoja, mutta kun kävelin poikaa hakemaan ja sen jälkeen kävin pitkälleen niin tuntui muutama potkukin. Mun äiti on kyllä ihan paniikissa että koska me lähdetään (kun se tulee poikaa hoitamaan ja me otetaan auto). Mutta huomenna lähden ihan mielelläni. Tuossa laitoinkin kyselyä että auttaako jos lääkäri on kohdunsuuta ropeloinut ja sen verran moni vastasi että auttoi niin saa kyllä mies tänään paikkoja kokeilla. Sekin mielellään jo jäis kotiin ;)
Risiiniöljyn tehosta mietin sellaista että jos kerran sen käynnistävä vaikutus johtuu suolen tyhjentymisestä, täytyykö silloin sitten sen olla juuri tuota öljyä vai eikö riitä mikä tahansa mikä pistää röörit vetämään? Noin periaatteessa? Joku muukin laksatiivi, mikä ei olisi ehkä niin vaarallinen kuin mitä risiinistä sanotaan?
Mutta menen katsomaan sydänmen asialla, sitten varmaan taas tänne, mitäs muutakaan tekemistä mulla olis...
t. Tuuliina 39+3
Täällä ollaan ja vielä yhtenä kappaleena! Samanlaiset tuntemukset, ku sulla kuumetta! Selkää särkee, närästää ja supistaa, mut mitään ei silti tapahdu! Tietenkin yli mennään että hurisee! Hermot menee! Ku sais ees nukuttua, mut ei!! Huomenna on mulla taasen tayssin keikka, sisätautilääkärin juttusille meen! Neuvolas oon ollut sitte viimeks viimeviikolla ja ensviikolla vasta seuraava! Saavat tayssis kyl huomenna luvata tälle mammalle käynnistyksen, vaik sitä sanotaankin, et käynnistyspoltot on paljon pahempia ku ns. luonnolliset! Kyl myl toi poikakin käynnistewttiin, tyttö tuli omil poltoil!
Vauva kyllä liikkuu minkä kerkiää! Sekin valvottaa, ku mahassa pidetään senpäivästä jumppaa aina sillo, ku pitäis nukkua! Ja kun ne liikkeet viel sattuu, ku pylly meinataan työntää nahkan läpi ulos tai joku kantapää! Mut nyt täytyy mennä, tää istuminen ei tee enää yhtään hyvää! Särkee ja kolottaa joka paikasta!
Anteeks taas tää vuodatus... :(
sinilia 38+3
Voisin näin aamutuimaan yhtyä tuohon Kuumetta ilmaisuun " voi jumalauta prkl..." Mä koko illan pitelin lämpöpussia milloin missäkin -ylhäällä kun on niin masu on ihan kivikova koko ajan ja koskee niin perku...... ja sitten kun käy pitkäkseen alkaa ne ennakoivat supparit jep. 10 min välein, ihan että pitää jo läähättää !! Murr... tahtoo rauhaa edes päiväksi.....
Mutta ei auta nyt mennään näillä ja piste.
Oletteko jo laittaneet muuten kaiken valmiiksi vauvalle ? eli sänky pedattu ? hoitopöytä kuosissaan yms ? kaikki mahdolliset tavarat oikeilla paikoilla pestynä ja pinossa !?
Mä en oo vielä oikein siihen virittäytyny, kai sitä kerkiää vielä laittaa tai sitten kun kotiutuu...
Kaikille menijöille ja vauvan saaneille onnea ! :)
On aikas hiljaista tänään meidän pino...
Minkki kera Oskun 38+2
Olin siis tiistaina taas käynnistysyrityksessä. EN SUOSITTELE kenellekään. 2 murua Cytoteciä ja meinasin kuolla minuutin välein tulleisiin melkein tauottomiin suppareihin. Vietin illan kuudesta puoleen yöhön synnärillä kärvistellen. JA mitään ei tapahtunut. Ja kun synnärillä lääkäri ja kätilöt kertoivat että eihän näitä makrosomia-tapauksia nykyään käynnistetä kun eivät ne enää lopussa juuri kasvakaan. Ja sitä ei tiedetä miksi joillekin Cytotecistä tulee ainoastaan hirvittäviä kipuja, joista ei ole mitään hyötyä.
Ja eikun pari suppoa särkylääkettä, takaisin osastolle ja nukahtamispilleri. Onneksi eilen aamulla sitten lääkäri myös sanoi että juu ei se käynnistäminen ole tarpeen. Pääsin kotiin ja ensi vkolla taas uusi poliaika jossa vai katsotaan että vauvalla on kaikki hyvin. Ei käynnistetä. Ja jos olisin tämän kaiken tiennyt, niin en olisi ensimmäistäkään käynnistysyritystä sallinut.
Cytotec-käynnistyksestä sitten olen kuullut muutamia tarinoita ja ne tässä niille jotka siitä käynnistyksestä haaveilevat. Tiistaisen kämppiksen eka raskaus oli raskausmyrkytyksen vuoksi käynnistetty cytotecillä. Ei tullut supistuksia, eikä kukaan siis tarkkaillut sisätutkimuksella etenemistä. Kolmannen pillerin (annettiin suun kautta kaikki) jälkeen meni vedet ja vauva syntyi osastolle pienen pienelle tutkimuspöydälle. Kätilö juoksi alakerrasta apuun. Ko. rouva oli nyt samasta syystä kolmannen käynnsityksessä ja pääsi nyt ajoissa synnärille kun edellinen kerta oli tiedossa.
Toinen tapaus oli esikoisen hoitokaverin äiti, jolle laitettiin 1 muru cytotecia ja vauva oli ulkona tunnin päästä. Ei mitään mahdollisuuksia puudutuksiin yms. Isä kertoo ehtineensä ottaa kopin eli ei meinannut ehtiä paikalle lainkaan.
Kyllä se luonto hoitaa. Paras vaihtoehto on aina valmis vauva. Ystävä kertoi juuri ystävästään, jolle tehtiin sektio 2 vkoa ennen laskettua aikaa ahtaan lantion vuoksi. Vauva kiikutettiin teholle ja hänelle tehtiin sydänleikkaus (12 tikkiä). Ei pieni ollut vielä valmis.
Sorry nyt vaan, mutta vaikka tämä ei ole herkkua tämä loppuaika, niin kyllä pitää asia pistää tärkeysjärjestykseen. Ja se vauva on kyllä se ihan ykkönen.
Tsemppiä ihan kaikille ja onnea vauvan saaneille. En ehtinyt vielä lukea parin edellisen pvän pinoja.
tu 40+2
Taustailija työntää nenänsä esiin varjoista... Suuressa laiskuudessa kun en ole viitsinyt aiemmin kirjoitella, teidän juttuja lukiessa on jotenkin aina tullut esiin myös ne omatkin ajatukset. Hieno homma ettei ole yksin näitten ailahtelujen kanssa. Ja tänäänkin samoilla kyllästymislinjoilla kuljetaan.
Mikä onkaan oikeasti se temppu millä synnytyksen saa käynnistymään??? kun kaikki temput on tehnyt ja lisänny si vielä mielikuvituksen mukaan niin paljon niin saa vain sikeät yöunet. Huokaus. Täällä ei tosiaan ole mitään sen kummempaa hätää, supistelee ja elefanttiolo, mut ei vaan enää jaksais olla raskaana.
Ja pieni esittely vielä olen 32, mies 35 ja odotamme ensimmäistä lasta. Asumme Keski-Suomessa ja laskettuaika oli ja meni nyt 40+ viikolla.
kuumetta:
ei jumalauta perkele minä sanon
ei mitään sitten vaikka supistas miten paljon tahansa
kävin jo sairaalassa näytillä,ei mitään oo tapahtunut
vauva liikkuu ja voi toistaiseksi hyvin, tänään meen neuvolaan ja sit saatana lyön nyrkkiä pöytään.
joko käynnistys tai sektio,nyt riittää
veristä limaa valuu ja hermot menee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
saatanan saatana!niin ja onnea kaikille synnyttäneille
kuumetta ja vauva 40+6
samat fiilikset kun sinullakin, paitsi mua ei supista.
eilen Jorvissa vauva on vielä ylhäällä ja paikat epäkypsät.
jeltsu&muru 8pvä yli
Lirahtelee ja jomottaa, mutta eipä sitten muuta, pöh. Toisaalta ei mikään tuskallinen olo, joten kai se täytyy vaan odotella. Viimeksi kyllä käynnistykseen taisi auttaa ne kolme perinteistä konstia, mutta kun nyt ei perhana millään jaksaisi mitään niistä!
Näin unta että synnytyksen jälkeisenä päivänä ihailin itseäni peilistä, kuinka upea litteä vatsa mulla olikaan :D. No joo, saahan sitä uneksia...
Jospa sitä vääntäytyisi esikoisen ja koirien kanssa ulos!
FannyK 38+5
Se on sitten täysin kivuton yö takana!! Voikohan säryt johtua siitä kun mies vehtaa unissaan ihan hirveästi. Nyt kun oli yövuorossa niin heräsin vasta aamulla kun tuli kotiin. Se kyllä sattui kun ylös piti kammeta koko yön pissalastin kanssa....onneksi vessa lähellä makkaria. Mies kommentoikin että etkö ole koko yönä ylös noussut vai tuliko päästä asti??! Vihjaisi siis eilistä päivää kun olin miehen kimpussa koko ajan!
Meidän masukki on kanssa ihmeen hiljainen. Mietin taas sitä lapsiveden mahdollista vähyyttä. Onneksi huomenna neuvola ja jos tilanne on terkkarin mielestä vieläkin se että vähentynyt on niin lähden naikkarille näytille. Vauvan liikkeet tekee nimittäin välillä todella kipeää. Tuntuu kuin nahka ns palaisi tuolta sisältä kun oikein kiemurtelee. Toivottavasti sitten jo tekisivät jotakin koska alan todella olla hermsotunut odottamiseen. Pahat ajatukset saa vallan hiljalleen mielessä ja joka päivä tunne siitä että kaikki ei mene taaskaan hyvin niin kasvaa!!
Kuumetta:ei voi olla totta että vielä olet yhtenä kappaleena!!! Meinasin leipään tukehtua kun näin kirjoituksesi!!! Toivottavasti tekevät jo pian jotakin,eihän tossa voi olla mitään järkeä että päivästä toiseen kidutetaan!!! Tsemppiä tähän päivään!!!
Minkki75:täällä toinen joka ei ole laittanut vauvaa varten muuta valmiiksi kuin kotiintulovaatteet. Nekin siitä syystä että mies ei osaisi tarpeeksi lämmintä ottaa ja enkä halua että repii muuttolaatikot auki. Hoitopöytä on kyllä kasassa,ollut jo yli vuoden,mutta mitään tavaroita siihen en ole järjestellyt. Moni sanoo että on sitten helpompi alkaa heti hoitamaan kun kotiutuu jos kaikki on valmiina mutta mitä siinä sitten täytyy paljon muuta olla kuin puhdas vaippa jossakin lähellä. En ollut vuosi sittenkään valmistellut pöytää juuri mitenkään. Pöydän pehmusteen olin pessyt ja parit vaipat sekä kosteuspyyhepaketin jättänyt esille. Vaatteita ajattelin että laitan vasta kun ollaan kotiuduttu. Mutta koska emme koskaan vauvn kanssa kotiutuneet niin kaikki jäi laittamatta. Olishan se varmasti ihana laittaa ja häärätä mutta kun ei ole iskenyt into parista syystä,muutto edessä 3 päivää LA jälkeen ja toiseksi en osaa luottaa että edelleenkään lasta kotiin saan. Kehdon olen kyllä putsannut,kasannut ja pedannut. Sitä reilu vuosi sitten niin raivoissani purin että oli parempi koota ja katsoa että kaikki osat vielä ehjiä... Kyllä varmaan kerkeää kaiken laittaa sitten kun vauva on kotona! Enkä tarkoita että siinä olisi mitään pahaa että kaikki olisi ollut valmiina jo viime kesäkuusta asti!!! : ) Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee!!
Thumbs_up: olipa sulla hurja kokemus ja hurjat tarinat kerrottavana. Ikävä että cytotec ei kohdallasi tehonnut. Toivotaan että alkaa sitten luonnollisesti ja kaikki menee hyvin loppuun asti.
Itselläni käynnistettiin vuosi sitten tuolla cytotecilla täysin epäkypsästä tilanteesta rv42. Aamulla klo10 sain ensimmäisen murun ja toinen annettiin klo14,kumpikin kohdun suulle. Enempää ei tarvittu koska alkoi tulemaan supistuksia hiljalleen. Multa ainakin kyseltiin monta kertaa päivän aikana miltä tuntuu ja joko supistaa. Lääkäri tarkisti tilanteen ennen murun laittamista ja silloinkin kun päätti olla laittamatta enää kolmatta. Klo23 alkoi vasta tulla kunnollisia supistuksia ja esikoinen syntyi seuraavana päivänä klo15.
En ole aiemmin noin hurjia juttuja ko käynnistysmenetelmästä kuullut. Varmaan aika harvinaisia tapauksia,sattunut nyt vaan sinun lähipiiriin. Itse olen valmis tuohon käynnistysmuotoon uudestaankin mielummin kuin odottelen viikolle 43,mahdollisesti turhaan. Liian kauan odottamisesta taas itse en ole kuullut muuta kuin huonoja kokemuksia. Isoja vauvoja ja repeämiä sekä hätäsektioita,kohtukuolemia ym ym. Mutta tässäkään asiassa ei voi todeta kuin sen että jokainen tekee niin kun katsoo itselleen parhaaksi!!!
Mutta nyt on pakko päästä oikasemaan selkää. Jaksamista taas kaikille tähän päivään!!!
Devil&Toivo 38+6
Eilen illalla sänkyyn mennessä tuli niin helvetilliset säryt selkään ja mahaan, että mietin jos ne suppareiksi muuttuvat, mun on lähdettävä samantein sairaalaan. Mutta helpotti onneksi parissakymmenessä minuutissa ja sain yön nukuttua. Eilisen tuntui siis sellaista painontunnetta tuolla alapäässä ja tänään sen lisäksi vielä menkkajomotuksia selässä ja mahassa. Jos en olis raskaana, niin varmasti alkais menkat justiinsa!
Neuvolassa eilen oli kaikki ok. Tosin painoa ei ole tullut nyt 3 viikkoon yhtään ja kun katsoin neuvolakorttia taaksepäin huomasin, että viimeisen 8 viikon aikana on tullut vain 1kg! Mutta neuvolantäti sanoi juteltuaan kätilön kanssa, ettei syytä huoleen. Olihan mulla vähän ylipainoa, joten senkin takia normaalia. Vauva on ihan alhaalla ja terkka sanoi että voi tulla milloin tahansa, kun on ollut näitä suppareita ja painontunteita. Saas nähdä..
Joku kyseli onko kaikki vauvalle valmiina. Meillä ei ole. Lastenhuoneen tapetit pitäisi laittaa viikonloppuna ja sitten kootaan pinnis. Mun isosiskoni sanoi jo esikoiseni aikana, että sen verran taikauskoinen täytyy olla, ettei laita lakanoita vauvan sänkyyn valmiiksi ennenkuin vauva tulee kotiin. Siispä en pistänyt silloin, enkä pistä nytkään. Ehkä typerää, ehkä ei, mutta en petaa sänkyä ennenkuin tullaan kotiin vauvan kanssa. Ehtiihän ne sittenkin. Toissapäivänä kun oli ne supparit monta tuntia, pakkasin vauvan sairaalakassin valmiiksi. Sitten keitin tutit ja rintakumit. On ainakin jotain valmiina jos lähtö tulisi ennen aikojaan.
Nyt vauva monottaa palleaan, pakko lähtä jaloittelemaan ja tekemään ruokaa.
Tsemppiä yliaikaisille ja muutenkin ikävässä olossa kärvisteleville helmisiskoille!!
t. Mikaela rv37+3
Käyn täällä viikon välein taustailemassa ja nyt ihan kauhistutti, kun luki näitä viestejä. Eikö täällä ole ketään joka vielä nauttisi raskaana olosta? Meillä on 39+2 menossa ja mulla ei ainakaan ole mikään kiire synnyttämään. Oloni on loistava, toki turvotusta ja kolotuksia on, mutteivät ne elämää haittaa. Odotan ensimmäistäni, enkä olisi ikinä voinut kuvitella, että loppuraskaus olisi näin autuasta!! =) Tekee vain mieli hymyillä koko ajan, kohta meillä on VAUVA!! =) Vaikka menisi 18 päivää yli niin se on lyhyt aika! Silti olisi vain 23 päivää jäljellä! Olen nauttinut päivittäin luonnossa kävelemisestä ja puiden pakkasessa paukkumisen kuuntelemista, aurinko on paistanut ihanasti ja lumi narskunut jalkojen alla. Se on varmaan talvivauvan unilaulua kävelyn keinunnan tuudituksessa.
En halua tällä puheenvuorollani kiusata heitä, joilla todellisia vaivoja on, mutta peräänkuulutan sitä että on kyse ihanasta tapahtumasta meidän kaikkien elämässä! =)
nemma&muksis rv 39+2
Mies ehdotti jos leipoisin sämpylöitä tai pullaa ja taidanpa kohta leipoakin, ei tarvi tänään löntystellä poikaa hakemaan onneksi.
Mikaelako se puhui painon noususta (just luin enkä enää muista...). Mulle on koko raskaudessa tullut painoa 5kg. Eka kilon lisäys on tullut rv 28, rv31 oli tullut 3kg ja vikat 2kg on tullut rv 37 mennessä ja sit onkin taas pyöritty samoissa lukemissa. Mullakin lähtöpainoa oli hiukan liikaa, joten ei syytä huoleen, vararavintoa riittää imettämiseen kyllä. Silläpä neuvolan täti ei olekaan mun painosta mitään sanonut, hyvä niin. Yhdellä tutullani oli painolukemat 2 viikkoa ennen synnytystä -4kg. Sitä en tiedä paljonko sitten oli miinusta kun sairaalasta tuli, mutta olihan sitä.
Meillä on jonkin verran vauvalle valmiina. Mies kasasi eilen pinnasängyn meidän sängyn viereen mutta patjan päälle laitoin vain pyyhkeen, esikoinen kuitenkin menee sänkyyn vielä niin turha siihen on lakanoita laittaa likaantumaan. Vaatteet olen pessyt mutta ne on vielä pyykkikorissa kun en ole saanut siivottua niitä laatikoita vauvan vaatteille. Hoitopaikka on kylppärissä pesukoneen päällä ja kaapista olen raivannut hyllyn vauvan tarvikkeille, siellä on pesulaput, pumpulipuikkoja joku öljy vissiin. mies saa sitten käydä ostamassa vaippoja ja muuta tarpeellista. Voisin tehdä kyllä nyt listan mitä tarvii niin ei tarvi synnärillä sitä muistella, siellä on pää aika tyhjä ajatuksista. Itselleni on synnytyskassi pakattu ja vauvalle olen laittanut kotiutumisvaatteet turvakaukaloon. Eilen pesin itselleni farkut (äitiys) ja laitan pinoon omat kotiutumisvaatteeni, nitiä mies ei kuitekaan osaa etsiä.
Toisaalta, jollainlailla nautin vielä odotuksesta, pääsenhän tässä vielä helpommalla (tavallaan) kuin kahden lapsen kanssa. Mutta olo on sen verran tankkerimainen että liikkuminen on hankalaa ja muutenkin on jo hankala olla. Ekalla kertaa voin paljon paremmin näillä viikoilla kuin mitä nyt. Liitoskivut on pahimmat ja inhottavaa kun yöllä on niin hankala kääntää kylkeä, liitokset ja lonkat paukkuu ja huutaa armoa. Lisäksi tuo paineen tunne ja supistelu.
Jotenkin en edes osaa kuvitella että meillä on kohta vauva. Se ei vielä ole mitään konkreettista, sille en osaa kuvitella kasvoja enkä edes muotoa. Ennemmin pelottaa että mitä tuolta oikein tulee??!? (johtuneeko tuntemuksista että siellä olisi lapsen sijaan mustekala...). Esikoista odottaessa olin paljon innostuneempi vauva-ajatuksesta kuin nyt. Imetys mietityttää, se kun meni viimeks ihan pieleen, samoin miten esikoinen suhtautuu ja miten pärjätään. Miten se viihtyy kotona kun on niin vilkas ja sosiaalinen, hypitäänkö molemmat pitkin seiniä? Itseasiassa mua pelottaa nyt enemmän kuin jännittää ja innostaa. Olis varmaan parempi olla ajattelematta oikeastaan... :-S
t. Tuuliina
Neuvola taas takana. Verenpaine oli taas noussut, mutta terkkka sanoi, että tuskin enää tässä vaiheessa raskausmyrkytystä tulee, kun muita oireita ei kuitenkaan ole. Vauva ei tosiaan aio pitää kiirettä. Vieläkään ei ole laskeutunut ja maanantaina onkin uusi neuvola aika. Terkka haluaa tarkastaa nuo paineet ja vauvan laskeutumisen... Taitaa synnytys olla vielä " kaukana" edessäpäin. Tosin parempi kai niin, että jaksan odottaa ihan niin kauan kuin vauva tarvii.
Nonnu, et kai ole lähtenyt synnyttämään ilman minua? Kun en ole ainakaan huomannut viestejäsi pitkään aikaan. Entäs Austen?
Nemma kyseli, vieläkö joku nauttii raskaudesta näin loppumetreillä. Ja tyätyy myöntää, että vaikka välillä on kärsimätön olo ja toivon, että vauva jo syntyisi, niin kuitenkin nautin tästä raskaudesta täysillä. Kaiken kaikkiaan raskaus on ollut ihanaa aikaa ja nytkin päivät kuluvat mukavasti omia juttuja puuhaillen, herkutellen ja löhöillen. Ja vauvamasu on aivan ihana. En kyllästy silittelemään vauvaa, juttelemaan sille ja iloitsemaan jokaissta liikkeestä. Nautitaan vielä raskausajasta, kyllähän ne vauvat sitten syntyvät, kun ovat valmiita! Tosin ymmärrän hyvin, että ne joilla on kipuja ym. toivoisivat vauvan jo syntyvän!
Enni rv 39+4
Juu aamupalaksi tosiaa max määrä laktuloosia ja viimesen tunnin aikana saanut käydä ainakin 5kertaa vessassa. HuhHUH! Tuon maksimimäärän olen ottanut ennenkin ilman että tälläistä " kuratautia" olis pukannu päälle. Sori vaan taas kun tälläisiä täällä mutta kun noista eritteistä on ollut puhetta niin ajattelin jatkaa.
Niin että TUULIINA, jos tuo risiiniöljyn teho perustuu siihen että vatsa toimii tavallista paremmin niin kyllä tuo levolaccikin saa saman näköjään aikaan. Öljystä olen kuullut puhuttavan että voisi aiheuttaa syöksysynnytyksiä joten sitä ei kai suositella, niin ja voi myös aiheuttaa niin kovia supistuksia että kohtu repeää. MUTTA, näistä mulla ei ole sen kummempaa tietoa, joten turha kysyä mille perustan väitteeni. =)
Poika nukkuu, ihanan rauhallista. Oma olo vieläkin jotenkin tosi hyvä. Parempi kuin aikoihin. Ei ole pinna edes yhtään kireällä eikä väsytä koska olen saanut yöllä unta hyvin. PAri viikkoa sitten vielä liitoskivut oli helvetillisiä mutta nyt nekin ovat jossain poissa..Vauvakin on lopettanut tajuttomat nyrkkimatsit mahassa, nyt tuntuu vaan sellaisia pieniä liikkeitä silloin tällöin. Oliskohan tyyntä myrskyn edellä.. No toivotaan.
Miehen veljen vaimo leikataan huomenna [raskausmyrkytys]. Heille tulee siis kolmas lapsi. Oliskin kiva päästä samaan aikaan sairaalaan. =)
-sitruuna taas-
Tyttö syntyi 7.2 klo 5.00. paino 3660g ja 50cm pitkä. Kotiuduimme hetki sitten... kirjottelen myöhemmin enemmän tarinaa kunhan jaksaa...
Tsemppiä kaikille masujen kans taisteleville!
Terveisin Super onnellinen Miisa
niinpä, sitä mäkin ihmettelen että miksi pitää olla juuri risiiniöljyä? Vai onko siinä sitten lisäksi jotain ainetta mikä vaikuttaa synnytykseen? Mä olen kuullut että se saattaisi aiheuttaa saman myös vauvalle eli että se sitten kakkaa lapsiveteen ja se onkin paha asia, että sen takia ei sitä suositella. Ja onhan se lisäksi kuulemma helvetin pahaa.
Että miksei joku muukin käy?
Piristykseksi, käykääpä lukemassa tämä, aika hauskoja juttuja :D
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6360935&p=&mpage=1&tmode=…
Mulle sopis mainiosti huomenna lähteä synnyttämään. Jos sulla sitruuna se levolac saisikin jotain aikaan ;) Olis kyllä kiva mennä jo.
Tää ei tunnu enää yhtään mukavalta! Eilen koko päivän supisti, muttei kipeitä kuin muutama ja sama jatkuu tänään... Koskahan tää päättää syntyä!?!?!? Sen tiistaisen polilla käynnin jälkeen on tullut joka kerta kun oon käyny vessassa sellaista ällöttävää limaa... Yök! Tiedä sitten mitä on?!? Mutta muuten ei ole mitään oireita tulevasta synnytyksestä tiedossa, joten kaippa tää menee sen kaksi viikkoa yli!!!! Mun tuurilla!
Käynnistyksistä olipas kovaa tekstiä, toivottavasti kukaan ei joudu moisia enää kestämään...
Vauvantarvikkeet, meillä on kaikki laitettu vauvaa varten valmiiksi, paitsi kaukalo ja sitteri ovat vielä pusseissa, kun koirat muuten ne valtaisivat ja olisivat ennen vauvan syntymää/kotiintuloa jo ihan karvoissa...
Kaikille jakautuneille paljon onnea pienokaisista. Kaippa täälläkin joskus se nyytti on sylissä...
Napero ja masukki 40 (mun vanha työkaveri arveli, että pienokainen syntyisi nyt sunnuntaina...)
kaikkia särkee :) niin minuakin ja jatkat v-tutus piiriä :D!
Meillä vielä nuorin tyttö tosi kipeä aivan räkäinen ja yskii kuume nousi eilen ja nyt isi vei tytön lääkäriin. Yksi kolmesta pojastakin kuumeilee ja toinen valittaa kurkkua onneksi esikoinen on toistaiseksi terve! Kiva tuoda vauva tänne pöpöjen keskelle. Isikin valittelee kurkkua nice!!!
Mulla maha kovettuu koko ajan muttei kivuliaasti aaargh!! Minä olen miettinyt että millä ilveellä saisi ton suolen tyhjentymään oikee kunnolla ettei tarvis ottaa sitä peräruisketta sitten synnärillä jos sinne joskus pääsee. Selkää särkee ja jomottaa vauva tuntuu olevan tosi alhaalla joskus tuntuu että kestääkö paikat vai repeänkö ja vauva tipahtaa maahan niin kovasti painaa tuonne alas. On tää ja oloa eikä oikee osaa mitään tehdä eikä minnee lähtee ku ei tiedä milloin synnytys alkaa. TYLSÄÄ!
t. hellu rv. 39+2
Mulla on vaivan ummetus jospa mäkin saisin sillä suolen toimii ja olo helpottuis :)
T. hellu
ei jumalauta perkele minä sanon
ei mitään sitten vaikka supistas miten paljon tahansa
kävin jo sairaalassa näytillä,ei mitään oo tapahtunut
vauva liikkuu ja voi toistaiseksi hyvin, tänään meen neuvolaan ja sit saatana lyön nyrkkiä pöytään.
joko käynnistys tai sektio,nyt riittää
veristä limaa valuu ja hermot menee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
saatanan saatana!
niin ja onnea kaikille synnyttäneille
kuumetta ja vauva 40+6